Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan aidosti peloissani mihin maailma on menossa. Pääsisipä takaisin 2000-luvun alkuun.

Vierailija
09.01.2025 |

Silloin oli ihana olla, oli vapaampaa ja normaalia arkea. Oli tunnelmaa, rakkautta, hyvää musiikkia eikä mitään liikoja rajoitteita. Ilmapiiri oli hyvin erilainen. Onhan sielläkin tietenkin asioita, jotka ovat nykyään menneet parempaan suuntaan mutta globaalisti tilanne huolettaa. 

On niin teknologista, kauempana ihmisyydestä kaikki. Rikkailla menee kyllä mukavasti. Kymmenen vuoden päästä tavan ihmiset eivät varmaan syö enää lihaakaan koska kaikki korvataan hyönteisillä ja ultraproisessoidulla vegaaniruoalla. Ihmisten vihapuhe lisääntyy ja kriiseistä tulee koko ajan voimakkaampia ja pitkäkestoisempia. 

Kohta tätäkään hyvää enää ei ole missä nyt elämme. Maailma muuttuu vauhtia. 

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin 80-luvusta.

Vierailija
2/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en elänyt silloin. Muistan huolen ja alkoholin huuruisen 90-luvun kun vanhemmilla meni yritys konkurssiin, erosivat ja toinen joutui hoitoon psykoosin vuoksi.

Mutta 2000-luvun ensimmäiset kymmenet vuotta olivat jo parempia ja kun vertaa yhteiskunnallisesti niin paljon parempaa kuin mitä nyt. 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armotalouskausi on tullut tiensä päähän.

Vierailija
4/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olit silloin 2000- luvun alussa?

Vierailija
5/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatttaa vaa alkaa elämään omaa elämää ja lopettaa median ja kaiken muun seuraaminen. Mä uskon että tää maailma on muuttumassa nimenomaan siihen että ihmiset alkaa ottamaan enemmän vastuuta itsestään ja alkaa olemaan omavaraisempia

Se on koira syö koiran meininki, turhaan te esitätte että täällä on joku "yhteinen suomalainen henki" tai kansa tai jotain, ei sellasta oo olemassakaa, sua ei tuu ihmisenä ykskään suomalainen nostamaan kadunvarresta jos sä sinne kaadut, päinvastoin ne kävelee vaa ohi! 

Kannattaa muistaa se.

<3

Vierailija
6/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh isoin murhe se, ettei tulevaisuudessa saa enää mässätä lihaa mielin määrin. On teillä murheet.

Vierailija
7/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan tuo teknologia on hyväkin jossain asioissa. Lopetin ketjuburgerpaikoissa käynnin koska siellä joutui käyttään tilausautomaattia ja veikkaamisen koska kysyttiin veikkauskorttia.

Puhelimena mulla on vanha näppäinmalli joten mitään åppejä ja työpaikan tyhjänpäiväsiä ryhmäviestejä ei tarvitse katsella.

Vierailija
8/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ainakin mukavasti. Oisko wokellus ja vasemmiston valheet syövyttäneet sun aivot?

Vierailija
9/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syntynyt 1990, ja juuri parasta aikaa tuntui olevan 2000-2009. Sen jälkeen asiat menneet huonompaan suuntaan.

Vierailija
10/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se vaikuttaa, että olet silloin ilmeisesti elänyt huoletonta nuoruutta. Itsekin nostalgisoin 90- lukua kun oli ihana nuoruus, eikä aikuisen velvoitteita.

Vierailija
11/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse olin ihan kersa 80-luvun enkä muista paljoakaan, niin silti tunnen vain tuota aikakautta kohtaan outoa kaihoa ja halua palata takaisin. Kaikki kasari vain jotenkin iskee.

Vierailija
12/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyh isoin murhe se, ettei tulevaisuudessa saa enää mässätä lihaa mielin määrin. On teillä murheet.

Nykyihmiset heikkoa tekoa.

Vierailija
13/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, voisin palata 80-luvun alkuun vaikka heti, täällä 2000-luvun puolella ei ole ollut mitään positiivista mulle. Oikeastaan paska-aika alkoi jo 90-luvun alusta eikä ole loppunut enää koskaan.

Vierailija
14/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa kyllä. Kun miettii omia 1940-luvun lopulla syntyneitä vanhempia, niin he ovat oikeasti saaneet elää aika upeaa aikaa. Lapsina sodanjälkeisen jälleenrakennuksen ja kasvun vuodet, sitten lähti kotimainen teollisuus nousuun, töitä sai kun käveli vain tehtaan portista sisään jne.

Lapset tehtiin, omakotitalo rakennettiin, sitten toinen. Nyt ovat sitten menestyksekkään työuran jälkeen neljän tonnin nettoeläkkeellä, eikä tarvitse enää paljon tulevaisuudesta huolia, kun ikää on se 80 mittarissa.

Vierailija
15/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläisit 00 -luvun alkua, valittaisit että haluaisit takaisin 80 -luvulle. 

Vierailija
16/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luku oli parasta aikaa.

Vierailija
17/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vege ja silti hirvittää, mihin maailma on menossa. Ihmiset kylmiä ja välinpitämättömiä, sotaa, sairautta, köyhyyttä ja pahuutta. Miljardöörit härkkimässä maailmanpolitiikassa ja omakin maamme laitetaan katkeruuttaan maantasalle. Kaikki syyttävät toisiaan, vaikka ovat samassa veneessä ja ne jotka yrittävät yhä äyskäröidä nauretaan pihalle. 

Vierailija
18/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vege ja silti hirvittää, mihin maailma on menossa. Ihmiset kylmiä ja välinpitämättömiä, sotaa, sairautta, köyhyyttä ja pahuutta. Miljardöörit härkkimässä maailmanpolitiikassa ja omakin maamme laitetaan katkeruuttaan maantasalle. Kaikki syyttävät toisiaan, vaikka ovat samassa veneessä ja ne jotka yrittävät yhä äyskäröidä nauretaan pihalle. 

Juuri tämä.

-ap

Vierailija
19/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatttaa vaa alkaa elämään omaa elämää ja lopettaa median ja kaiken muun seuraaminen. Mä uskon että tää maailma on muuttumassa nimenomaan siihen että ihmiset alkaa ottamaan enemmän vastuuta itsestään ja alkaa olemaan omavaraisempia

Se on koira syö koiran meininki, turhaan te esitätte että täällä on joku "yhteinen suomalainen henki" tai kansa tai jotain, ei sellasta oo olemassakaa, sua ei tuu ihmisenä ykskään suomalainen nostamaan kadunvarresta jos sä sinne kaadut, päinvastoin ne kävelee vaa ohi! 

Kannattaa muistaa se.

<3

Tämähän on juuri se, mikä nykyisin on vialla!  Valtava ihmisten itsekeskeisyys, aiemmin ei ollut tällaista. Median seuraaminen tai omavaraisuus sitten ihan eri asioita, eivät suoranaisesti liity tuohon.

Vierailija
20/114 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kerätä polttopuita nyt, ja laputettuja lihatuotteita kun pösilöt eivät niitä enää osta.