Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan aidosti peloissani mihin maailma on menossa. Pääsisipä takaisin 2000-luvun alkuun.

Vierailija
09.01.2025 |

Silloin oli ihana olla, oli vapaampaa ja normaalia arkea. Oli tunnelmaa, rakkautta, hyvää musiikkia eikä mitään liikoja rajoitteita. Ilmapiiri oli hyvin erilainen. Onhan sielläkin tietenkin asioita, jotka ovat nykyään menneet parempaan suuntaan mutta globaalisti tilanne huolettaa. 

On niin teknologista, kauempana ihmisyydestä kaikki. Rikkailla menee kyllä mukavasti. Kymmenen vuoden päästä tavan ihmiset eivät varmaan syö enää lihaakaan koska kaikki korvataan hyönteisillä ja ultraproisessoidulla vegaaniruoalla. Ihmisten vihapuhe lisääntyy ja kriiseistä tulee koko ajan voimakkaampia ja pitkäkestoisempia. 

Kohta tätäkään hyvää enää ei ole missä nyt elämme. Maailma muuttuu vauhtia. 

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme aikaa juuri ennen 3. Maailmansotaa ja lähes täyttä maailmantuhoa. Ahneus ja hulluus on aloittanut sen. 70-89 luku oli ihanaa aikaa.. kokoomus tuhosi 90 luvulta lähtien perheitä, elämän tämä varmisti tulojen siirtoa rikkaimmille omille kavereille johon ei kuulu kuin alle 1% kokoomusta äänestäneistä.

Vierailija
82/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee niin kuin on aina mennyt, en ole koskaan ollut varakas, tavallinen työssäkäyvä ihminen ja nyt lähellä elkeikää oleva työtön. Onneksi olen tottunut vähään, ostan vain sen mitä tarvitsee, en mitään krääsää.

Huolettaa enemmän ihmisten itsekeskeisyys ja ahneus, vihamielisyys, anteeksiantamattomuus, terveydenhuollon linjaukset, turvallisuus jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, itselleni tuo oli nuoren aikuisen aikaa. Harmi vaan, että koin silloin ikäviä asioita ja masennuin vuosikymmeneksi. Nykyään on hyvä olla ja nautin siitä, kun ihmiset ei soittele ovikelloa eikä juuri puhelimellakaan. Matkustaminen on halpaa, kaupassa voi käydä vaikka jouluaattona (en käy, mutta voisin _valita_ käydä) ja netin kautta saa hoidettua valtaosan asioista. Elämä on helpompaa ja vapaampaa.

Miinusasioita on Euroopan muuttuminen moha mmedien maanosaksi. Se on asia, jonka muuttaisin.

Vierailija
84/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme aikaa juuri ennen 3. Maailmansotaa ja lähes täyttä maailmantuhoa. Ahneus ja hulluus on aloittanut sen. 70-89 luku oli ihanaa aikaa.. kokoomus tuhosi 90 luvulta lähtien perheitä, elämän tämä varmisti tulojen siirtoa rikkaimmille omille kavereille johon ei kuulu kuin alle 1% kokoomusta äänestäneistä.

Meillä ei ole rikkaita. Siitä on pidetty verotuksella huoli. Jos olisikin niinkuin Ruotsissa, niin ei tämmöisessä kusessa oltaisikaan.

Jos kommunistit ryöstäisi kaikilta työssäkävijöiltä rahat, niin kun ne olisi kulutettu, niin sitten syötäisiinkin puun oksia. Niinkuin pkoreassa. Kun ryöstetään ne työssäkävijät eli ns rikkaat, niin toista kertaa sitä ei voisi enää tehdä.

Vierailija
85/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatttaa vaa alkaa elämään omaa elämää ja lopettaa median ja kaiken muun seuraaminen. Mä uskon että tää maailma on muuttumassa nimenomaan siihen että ihmiset alkaa ottamaan enemmän vastuuta itsestään ja alkaa olemaan omavaraisempia

Se on koira syö koiran meininki, turhaan te esitätte että täällä on joku "yhteinen suomalainen henki" tai kansa tai jotain, ei sellasta oo olemassakaa, sua ei tuu ihmisenä ykskään suomalainen nostamaan kadunvarresta jos sä sinne kaadut, päinvastoin ne kävelee vaa ohi! 

Kannattaa muistaa se.

<3

Tämähän on juuri se, mikä nykyisin on vialla!  Valtava ihmisten itsekeskeisyys, aiemmin ei ollut tällaista. Median seuraaminen tai omavaraisuus sitten ihan eri asioita, eivät suoranaisesti liity tuohon.

Tämä aika tullaan muistamaan pimeänä wokeaikana. Nuorten mielenterveys heikkeni järkyttävästi, somekiusaaminen, cancelointi ja uhriutuminen veivät kirkkaan voiton yhteisöllisyydestä, tasa-arvosta ja vastuullisuudesta.

Tästä on kova työ päästä normaaliin, kun taustalla vaikuttaa maailmanlaajuinen lama ja sen aiheuttama työttömyys, Venäjän hyökkäys Ukrainaan ja sota, Hamas terroristien teot, terrorismin lisääntyminen lähellämme Ruotsissa ja moni muu asia.

Vierailija
86/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole vielä mitään, pian alkaa seitsemän vuoden ahdistuksenaika ja se vasta on kauhea.

Vierailija
87/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole vielä mitään, pian alkaa seitsemän vuoden ahdistuksenaika ja se vasta on kauhea.

Mikäli saamme pidettyä nykyhallituksen jatkossakin, meillä on hitunen toivoa.

Vierailija
88/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en usko enää mihinkään. Joku voisi diagnosoida mut masentuneeksi, mutta olen terve ja realisti. Mitään hyvää ei enää koskaan tule tapahtumaan ainakaan minun sukupolvelle ja sitä nuoremmille.

Maailma palaa.

Suomessa hallitus leikkaa vain huvin vuoksi heikommassa asemassa olevilta.

Nuoremmat eivät tule koskaan saamaan eläkkeitään.

USA uhkailee liittolaisiaan sodalla ja se on tavisjenkkien mielestä ok.

Venäjä sotii Euroopassa ja se on tavisvenäläisille ja jo isolle osalle lännestä ok.

Unkarin kaltaiset valtiot pyörittävät EU:ta ja Natoa miten haluavat.

Pojat ihailevat Andrew Tatea.

Tekoäly tulee viemään suurimmalta osalta leivän, ja tämän on ennustettu tapahtuvan parin vuoden sisään.

Muuten samaa mieltä mutta ongelma ei ole se että Purra lei

Oppisivat olemaan ja toimisivat varoittavina esimerkkeinä.

Vierailija
89/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010 oli hyvä, oli vakituinen työ mitä ei ollut tehostettu pilalle, oli työkykyä ja ainoa ongelma elämässäni oli minä ja asenteeni. Haluan sinne takaisin.

Vierailija
90/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että olet botti tai mt ongelmainen persu. 

Vierailija
91/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että olet botti tai mt ongelmainen persu. 

Sinä olet juuri se syöpä joka on tässä ajassa myrkyllisintä.

Vierailija
92/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan koskaan tehty kokeilua, jossa ihmiset eläisivät asuinalueella esim 1970-80 lukujen tapaan? Tietenkin sen hetkinen yhteiskunta ympärillä vaikuttaisi osaltaan, ettei täysin pääsisi ajankuvaa tavoittamaan. 

Noin 20 vuotta sitten oli brittiläinen tv-sarja, jossa kokeiltiin asumista mm. 1900-luvun alussa ja 1940-luvulla sodan aikaan. Näitä sarjoja näytettiin Suomessakin, muistan jonkin verran tuota 40-luvulle sijoittuvaa ohjelmaa. Se ei todellakaan ollut helppoa osallistujille. Mm. hygieniakäsitykset olivat ihan erilaiset ja he tunsivat koko ajan olonsa likaiseksi. 

On helppo ihannoida vanhoja aikoja sillä, ettei ollut somea, mutta nykyajan ihmiset eivät todellakaan sopeudu tuosta vaan sadan vuoden takaisiin koteihin ja yhteiskuntaan. 

Sarjasta tehtiin myös eri versioita muissa maissa. Wikipedia kertoo lisää:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_1900_House

Vierailija
93/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sota on syttymäisillään. Kohta soditaan, kuollaan ja palellaan. Oletko valmis? Minä olen. 

Se sota on sun päässäsi. Tee rauha siellä ja pitäydy siinä, niin ei tarvi sotia. Minä en ainakaan aio sotia kenenkään toisen sotia. 

Vierailija
94/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se loppuu, kun niitä on ollut niin monta peräkkäin jo vuodesta viisi.

Vierailija
95/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin noin kolmekymppinen 2000-luvun alussa. Kyllä tuo aika näyttäytyi itsellekin paljon valoisampana ja parempana aikana, kuin tämä somen turmelema sekasotku. Vaikka elämässä onkin mennyt ihan hyvin, on perhettä, varakkuutta, hyvä työura...silti kaipaan noita aikoja. Enkä pelkästään nuoruuden takia.

Vierailija
96/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maailmansotaa pelättiin myös 70-80-luvuilla, mutta jos on ollut silloin lapsi, niin tuskin seurasi uutisia tai kylmää sotaa, tai esim Kuuban ohjuskriisiä. Asiat on mennyt tuosta ajasta eteenpäin. Tuolloin neuvostoliitolla oli sentään iso eturintama, sota olisi vienyt todellakin koko maailman sotaan. Nyt Venäjä on yksin muuta maailmaa vastaan. (Kiinaa ja Pohjois-Koreaa ei voi oikeasti laskea liittolaisiksi. Kiina enemmän taustailee ja miettii rahan kautta, P-K on rutiköyhä lilliputtimaa.) 

Vierailija
97/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas iski päin naamaa miten absurdissa ja valheiden täyttämässä ajassa elämme, kun luki aamulla ekaksi uutisotsikon missä saksalainen poliitikko ja Elon Musk ihan pokalla ovat todenneet Hitlerin olleen kommunisti. Eiväthän he sitä itse usko, syöttävät vain massoille valheita ja odottavat että kun tarpeeksi toistetaan jotain asiaa heikkolahjaiset nielevät sen.

Googlatkaa firehose of falsehood, tämä on tietyn laidan, jota ei enää äärioikeistoksi saa kutsua koska se loukkaa heidän herkkiä tunteitaan, toimintatapa.

Vierailija
98/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkäsin 80-luvusta.

Samoin, voisin palata 80-luvun alkuun vaikka heti, täällä 2000-luvun puolella ei ole ollut mitään positiivista mulle. Oikeastaan paska-aika alkoi jo 90-luvun alusta eikä ole loppunut enää koskaan.

Minä en. Ei olisi nettiä, taulutelevisiota ja kännykkää.

Sehän siinä juuri parasta olikin.

Vierailija
99/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaa kohti mennään ja lujaa.

Vierailija
100/114 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole rikkaita. Siitä on pidetty verotuksella huoli. Jos olisikin niinkuin Ruotsissa, niin ei tämmöisessä kusessa oltaisikaan.

Jos kommunistit ryöstäisi kaikilta työssäkävijöiltä rahat, niin kun ne olisi kulutettu, niin sitten syötäisiinkin puun oksia. Niinkuin pkoreassa. Kun ryöstetään ne työssäkävijät eli ns rikkaat, niin toista kertaa sitä ei voisi enää tehdä.

Eivät rikkaat käy töissä. Työssäkäyvät ovat keskiluokkaa, Kokoomus ei aja heidän etuaan, vaikka sattuisivatkin omistamaan muutaman osakkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän