Mikä ehkäisy olisi paras yli nelikymppiselle?
En tiedä mitä vaihtoehtoja nykyään on olemassa, kun ei ole yli kymmeneen vuoteen ollut tarvetta ehkäistä. Kierukkaa en halua.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Jos yhdistelmäehkäisy sopii, niin kokeile Nuvaringiä. Voi käyttää ilman välipäiviä tai sitten voi 7 välipäivän sijaan pitää 3-4 välipäivää ennen uutta rengasta. Itse jouduin migreenin takia pari vuotta sitten vaihtemaan ja nyt käytössä minipillerit (eli pelkkä keltarauhashormoni). Ehkäisykapselin voi ottaa myös käsivarteen ja itsekin sitä ensin mietin mutta päätin etten halua ihon alle tai kehoon muutenkaan mitään, mitä ei itse saa pois.
Nuvaring ei kaikille myöskään käy, mutta onneksi sen lopettaminen on sitten aika helppoa. Mulla toimi aikanaan ok pari vuotta ja sen jälkeen alkoi sellainen hiivakierre, että ehkäisteho oli taattu: kun oli limakalvot niin ruvella, että sattui, niin eipä tehnyt mieli seksiäkään.
-3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhdistelmäehkäisy sopii, niin kokeile Nuvaringiä. Voi käyttää ilman välipäiviä tai sitten voi 7 välipäivän sijaan pitää 3-4 välipäivää ennen uutta rengasta. Itse jouduin migreenin takia pari vuotta sitten vaihtemaan ja nyt käytössä minipillerit (eli pelkkä keltarauhashormoni). Ehkäisykapselin voi ottaa myös käsivarteen ja itsekin sitä ensin mietin mutta päätin etten halua ihon alle tai kehoon muutenkaan mitään, mitä ei itse saa pois.
Nuvaring ei kaikille myöskään käy, mutta onneksi sen lopettaminen on sitten aika helppoa. Mulla toimi aikanaan ok pari vuotta ja sen jälkeen alkoi sellainen hiivakierre, että ehkäisteho oli taattu: kun oli limakalvot niin ruvella, että sattui, niin eipä tehnyt mieli seksiäkään.
-3
Aika kummallista että se alkaisi aiheuttaa hiivaa jos ei pariin vuoteen aiheuttanut. Varmaan sulla alkoi esivaihdevuodet tms.
Laske lakanalle tai nai perseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan persepano
Tuo on paras ja nautinnollisin molemmille.
Ei kaikki naiset nauti siitä.
Tarkoitin että siitä nauttii sekä mies että muna.
En tiedä mutta hienoa että yli nelikymppinen nainen haluaa nussia. Alkaa olemaan harvinaista tuossa iässä. M54
Vierailija kirjoitti:
kondomi
40v kumin kanssa....häviää käteen vedolle mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta hienoa että yli nelikymppinen nainen haluaa nussia. Alkaa olemaan harvinaista tuossa iässä. M54
Ei se nyt kovin harvinaista ole. Ehkä eivät vaan halua nussia sun kanssa?
Ap
Mä en ymmärrä miksi yli 40v naisen pitäisi joidenkin mielestä lopettaa seksi. Mä olen 45v, täytän kesällä 46v. Ei mun himot ole mihinkään kadonneet vaan haluan edelleen seksiä. Parisuhteessa en ole, mutta seksisuhde on. Ilman ehkäisyä en kyllä vielä uskalla olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nelikymppinen nainen ei tosiaankaan kaipaa pappaa lakanoidensa väliin.
Sterilisaatio jos olet varma että lasta et enää halua. Iselleni toimiva vaihtoehto 41 vuotiaana.
Itselläni on yhdistelmäehkäisypillerit, mutta olen käyttänyt näitä jo n. 10 vuotta. Muistaakseni yli 40-vuotiaille ei mielellään enää aloiteta ye-pillereitä, jos ei ole aiemmin ollut käytössä. Tätä ennen minulla oli ehkäisykapseli, joka oli vallan loistava kapine myös :) ihon kunnon (ja ehkäisyn) takia ye-pillereitä syön.
Ja vastaus kysymykseesi: hyvin yksilökohtaista, tiedän osan ystävistäni käyttävän minipillereitä, osan kierukkaa, osan ye-pillereitä :)
Vilkaisee jotain kamalaa kuvaa tai palstan pahimpia tyyppejä, ehkäsy toimii silloin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No miksi ne sitten hengailee mun seurassa? Ihme kaverimeininkiä mitä he itse kuitenkin kutsuvat parisuhteeksi. Eihän se sitä ole jos ei lihaa laiteta piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi yli 40v naisen pitäisi joidenkin mielestä lopettaa seksi. Mä olen 45v, täytän kesällä 46v. Ei mun himot ole mihinkään kadonneet vaan haluan edelleen seksiä. Parisuhteessa en ole, mutta seksisuhde on. Ilman ehkäisyä en kyllä vielä uskalla olla.
Kenen mielestä?
Minun mielestä pitää harrastaa seksiä ainakin kerran päivässä tuosta eteenkin päin ainakin sellaiset 30v. Omaa kivaa ei lasketa seksin harrastamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nelikymppinen nainen ei tosiaankaan kaipaa pappaa lakanoidensa väliin.
Puhu vaan itsestäsi. Aivan varmasti kaipaa. Papat on hyviä panemaan kun on kokemusta. Ehkä et itse vaan osaa? N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kondomi
40v kumin kanssa....häviää käteen vedolle mennen tullen.
Sitten voit vedellä käteen ihan keskenäsi.
Kuinka paljon palstauleja voi kiukuttaa keski-ikäisen ap:n vilkas seksielämä nuoremman miehen kanssa :D