Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkein tapaus? (fb-kirppikset, tori jne nettimyyntipaikat)

Vierailija
08.01.2025 |

Sattuipas niin törkeä tapaus tänään, että suututtaa vieläkin ja haen täältä vertaistukea.

Myin netissä parin kilon villalankapakettia. Kaikki langat oli kuvattu läheltä, merkkilaput niiden vieressä, ja yhteispaino oli myös ilmoitettu. Hintaa lankapaketilla oli 10 euroa. Vertailun vuoksi: sama määrä maksaa painon perusteella uutena noin 60-70 euroa. 

Eräs nainen lähetti kivan viestin: ostan ja haen vaikka samana iltana, niinpä sovimme tarkan kellonajan ja paikan.

Siitä eteenpäin kaikki menikin sitten pieleen: 

- nainen tuli paikalle myöhässä (sattuuhan sitä mutta ei edes pahoitellut asiaa)

- tarjosi maksuksi 50 euron seteliä ja halusi vaihtorahaa (no enpä kanna 40 euroa käteisenä mukanani) 

- kieltäytyi lähtemästä rikkomaan rahaa viereiseen Alepaan (joka oli n. 30 metrin päässä) 

- valitteli kovasti kiirettään (vaikka itse siis myöhästyi) 

- haukkui minut kun en kanna vaihtorahaa mukanani (eikä kertonut etukäteen, että maksaa 50 euron setelillä) 

- tutki kuitenkin lankapussia,

- pudotti lankapussin maahan (suurin osa langoista putosi loskaan ja kastui), 

- sanoi että tuhlasin hänen aikaansa ja lähti pois. 

Järkytyin moisesta performanssista, johon meni yhteensä siis aikaa noin minuutti. Kaikki meni niin äkkiä, että sain vain huudettua naisen perään hänen olevan todella törkeä ja p*skamainen tyyppi. 

Millaisia törkeitä tapauksia teille on sattunut kodalle, kun myitte tai ostitte yksityishenkilöiltä nettikaupoissa uusia tai käytettyjä tavaroita? 

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on nämä paikanpäällä tinkijät. Kun päätät ostaa tuotteen ja sovit noutoajan, on hinta siinä kohtaa sinetöity. Ei sitä enää silloin tingitä, kun ollaan ovella ja tavara todettu hyväksi. Onneksi muutamaa urpåa lukuunottamatta valtaosa toriostajista on ollut asiallisia.

Vierailija
42/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin nuorena toyotani. Auto oli 10v vanha mutta todella hyvin pidetty ja huollettu ja oli pyyntihinnan väärtti.

Ostaja tuli katsomaan, oli ehkä 50v mies. Haiskahti ihan vähän viinalle ja kävelikin vähän epäsuoraan. Veti tupakkia ja puhalteli savut avoimesta ikkunasta sisälle, hyvä ettei tuhkia karistanut penkeille. Potki renkaita ja valitteli että kovasti on kuluneen oloinen auto, käynnistyykö enää edes. Sitten ihan kuin yhtäkkiä idean saaneena ehdotti, että jospa hän ajelisi sillä sellaisen tunnin koekierroksen ja tulisi takaisin.

Naurahdin kuivasti ja totesin ettei tule autokauppoja. Mies huojui pihaltani pois. 

Täysi tollo tapaus. Miksi piti edes tulla paikalle? Huvikseenko?

Eiköhän se meinannut joko hoitaa jonkin asian tai varastaa sen auton.

Niin tietysti, mutta kuinka typerä on oltava, että uskoo saavansa auton vaikka horjuu humalaisena? :D:D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, että haluan kertoa hauskan jutun. Jos ei haittaa? 

Autoin kaverin äidin kuolinpesän tyhjennyksessä myymällä hänen puolestaan kaiken sen, minkä uskoin menevän kaupaksi. Ilmoitin alueen paikallisessa Facebookin kirppisryhmässä useammistakin tavaroista ja kauppa sujui tosi hyvin. Ajattelin, että ihan varmasti joku haluaa varastossa olevan poljettavan, symppiksen Singer-ompelukoneen sievine valurautajalkoineen. Ja heti ostaja löytyikin. Hän kehui miten se muuttaa hänen kotiinsa seudulle x, jonne oli meiltä matkaa noin 1000 km. Vaihdoimme monta viestiä lärpätellen kaikenlaista-mukava ostaja. Kun noutopäivä koitti odotin ja odotin tuleeko ostajan vävy hakemaan Singerin. Lupauksen mukaan odotin ulkona varaston luona. Puolen tunnin kuluttua tulee soitto, että hän on monet kerrat ajanut jo talonne ohi ja ketään ei näy yms. Kuvailin millainen takki minulla on ja sitten älysin kysyä, että miltäs se sinun näkemäsi talo näyttää. Selvisi, että ihan samanlainen osoite löytyi noin 600 km päässä meiltä.Minua ja ostajaa nauratti ja helposti sain sille uuden ostajan, joka myös arvosti Singeriä. 

Mulla on yleensä hyvin sujunut ostajien kanssa, koska en pyydä pahoja hintoja ja suurimman osan kanssa jäämme juttelemaan kaikenlaista muutakin. En tiedä miksi, mutta ihmiset tykkäävät kun heille on kohtelias ja vähän kertoo siitä tavarasta miksi myy tai sen historiaa tmv. Joskus olemme kaverin kanssa ihan huvikseni ajaneet pitkiäkin matkoja viemään ostajalle jonkun isomman tavaran laskuttamatta bensoista. Harrastan kirppismyyntiä, joten se ehkä tekee ne tilanteet rennoiksi. 

Vierailija
44/113 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi olla ihan sekin taustalla ettei hän huomannut niitä heti. Huono näkö jo normaalisti ja hämäräsokeus lisäksi niin ei se välttämättä niitä huomannut ennen kuin oli jo aikansa ihmetellyt miksei niitä löydy sieltä kaapista. Tuossa kohtaa auttaa jo se että sanoo niiden olevan terassilla kohdassa x eikä pelkästään terassilla."

Kyllä se paikka oli tarkasti kerrottu- olin jopa lähettänyt kuvan missä ne housut oli. Lisäksi hän ei olisi voinut avata kyseistä kaappia ottamatta housuja ensin käteensä siitä edestä. Lisäksi terassilla oli valot päällä. Kyse oli siis ihan vaan halusta päästä nuuskimaan tai etsiä jotain varastettavaa- muuta selitystä en usko.

Vierailija
45/113 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin  takkia ja tehtiin kaupat alaovelle,ostaja oli  nuori nainen jolla oli ilmeisesi jonkinlainen kehitysvamma sillä vaikutti todella  lapselliselta  ja jankutti että pissahätä,päästä pissille. En todellakaan laske vieraita ihmisiä vessaani.

Pari viikkoa myöhemmin näin naisen keräävän tupakantumppeja maasta vanhassa takissani.

Vierailija
46/113 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut, että haluan kertoa hauskan jutun. Jos ei haittaa? 

Autoin kaverin äidin kuolinpesän tyhjennyksessä myymällä hänen puolestaan kaiken sen, minkä uskoin menevän kaupaksi. Ilmoitin alueen paikallisessa Facebookin kirppisryhmässä useammistakin tavaroista ja kauppa sujui tosi hyvin. Ajattelin, että ihan varmasti joku haluaa varastossa olevan poljettavan, symppiksen Singer-ompelukoneen sievine valurautajalkoineen. Ja heti ostaja löytyikin. Hän kehui miten se muuttaa hänen kotiinsa seudulle x, jonne oli meiltä matkaa noin 1000 km. Vaihdoimme monta viestiä lärpätellen kaikenlaista-mukava ostaja. Kun noutopäivä koitti odotin ja odotin tuleeko ostajan vävy hakemaan Singerin. Lupauksen mukaan odotin ulkona varaston luona. Puolen tunnin kuluttua tulee soitto, että hän on monet kerrat ajanut jo talonne ohi ja ketään ei näy yms. Kuvailin millainen takki minulla on ja sitten älysin kysyä, että miltäs se sinun näkemäsi talo näyttää. Selvis

Sisälukutaito on se mitä sä tarvitset. Tulit tänne mainostamaan kuinka parempi iminen olet, kun ajelet vaikka kymmenien kilometrien päään viemään tavarat ja aina oot iloinen? Törkeää. 

Vierailija
47/113 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möin  takkia ja tehtiin kaupat alaovelle,ostaja oli  nuori nainen jolla oli ilmeisesi jonkinlainen kehitysvamma sillä vaikutti todella  lapselliselta  ja jankutti että pissahätä,päästä pissille. En todellakaan laske vieraita ihmisiä vessaani.

Pari viikkoa myöhemmin näin naisen keräävän tupakantumppeja maasta vanhassa takissani.

Hyvä, ettet päästänyt häntä kotiisi. Todella ärsyttävä tilanne kun ventovieras hokee että pitäisi päästä pissalle. Hyi. 

Vierailija
48/113 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin törkeänä sitä, että toiselta paikkakunnalta oleva nainen ostettuaan myymäni maton alkoikin tivaamaan, paljonko tulen hinnassa vastaan, kun postimaksut on niin kalliit. Matto oli siis kiinteällä hinnalla (huuto.netin "osta heti") ja postikulutkin oli ilmoitettu. Vastasin että kannattaa lukea ilmoitus enkä ole tulossa hinnassa vastaan koska en ole velvoitettu siihen. Hänpä peruikin kaupat! 

Toinen yhtä typerä tapaus oli kun (edelleen huuto.netissä) joku jaksoi tehdä myymästäni matosta huonoja tarjouksia. Pyysin siis uudesta matosta ihan järkevää hintaa, niin ostajaehdokas laittoi jatkuvasti 1/5 hinnan verran ja vaikka hylkäsin tarjoukset, teki niitä uudestaan ja säesti viesteillä tyyliin "tämähän on tosi hyvä hinta, mikset myy". 

Onneksi sitten ilmestyi järkevä ihminen ja osti maton pyyntihintaan. 

Vierailija
49/113 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on tullut vastaan useampi tori diilin tyrkyttäjä. En ole ladannut tori diiliä enkä aio ladata. En aio antaa schipstedille oikeutta tonkia tilitietojani. Lisäksi nämä diilitarjoajat on olleet ihan pimeitä- uudehkon tuotteen hinta uutena 100€, tavaran pyyntihinta 35€ ja toridiili tyrkyttäjä lähettää ihan pokkana "tarjouksen" 20€. Juu ei tule kauppoja.

Jotkut näistä toridiilin ehdottajista on jopa suuttuneet kun en ole suostunut- on tullut ihan v*ttuiluviestiäkin kun en ole suostunut diiliin. 

En aio suostua jatkossakaan.

Vierailija
50/113 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle on tullut vastaan useampi tori diilin tyrkyttäjä. En ole ladannut tori diiliä enkä aio ladata. En aio antaa schipstedille oikeutta tonkia tilitietojani. Lisäksi nämä diilitarjoajat on olleet ihan pimeitä- uudehkon tuotteen hinta uutena 100€, tavaran pyyntihinta 35€ ja toridiili tyrkyttäjä lähettää ihan pokkana "tarjouksen" 20€. Juu ei tule kauppoja.

Jotkut näistä toridiilin ehdottajista on jopa suuttuneet kun en ole suostunut- on tullut ihan v*ttuiluviestiäkin kun en ole suostunut diiliin. 

Siis aivan sama tilanne täälläkin :O 

Todella raivostuttavia tapauksia: yksi kyseli kengistä sitä sun tätä ja vasta lopuksi, pitkän viestittelyn ja tarkistelun päätteeksi, ilmoitti että ostaa vain toridiilillä, vaikka mulla on laitettu jo ilmoitukseen, etten myy toridiilillä. Laitoin suoraan estoon sen tyypin, koska vihaan tuollaisia apinoita. Sitten oli melkein peräkkäin kaksi tapausta, jotka alkoi jankata: mikset myy toridiilillä. Vittuako se niille kuuluu, oikeasti. En myy. Kysyin niiltä miksi sitten ostavat toridiilillä, niin eipä tullut vastausta. 

Vierailija
51/113 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia on nämä paikanpäällä tinkijät. Kun päätät ostaa tuotteen ja sovit noutoajan, on hinta siinä kohtaa sinetöity. Ei sitä enää silloin tingitä, kun ollaan ovella ja tavara todettu hyväksi. Onneksi muutamaa urpåa lukuunottamatta valtaosa toriostajista on ollut asiallisia.

Mä oon kerran lähtenyt kävelemään pois tuollaisesta tilanteesta, koska meni samantien luottamus ostajaan. Toin siis korun, inta oli selkeä ja hyväksytty, ja paikan päällä tämä neitokainen iloisesti tokaisee: "saisiko kympin alennusta?" Sanoin että ei todellakaan! Hän vastasi vielä iloisemmin, että ainahan kannattaa yrittää! Sanoin että ei aina, laitoin korun taskuun ja lähdin pois. 

Vierailija
52/113 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaiset ihme vänkääjät ärsyttää, jotka ottavat ihan turhaan yhteyttä ja kysyvät ihan toissijaisia asioita tai turhiakin koska eivät lue mitä lukee ilmoituksessa. Inhoan sitä ajanhukkaa. Sitten ne kehtaa vielä pyytää hinnanalennusta, vaikka haluaisin itse nostaa hintaa kun käytän peruskaupantekoon ihan liikaa aikaa kun vastailen kaikkiin turhiin kyselyihinsä. 

Vierailija
53/113 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis aivan sama tilanne täälläkin :O 

Todella raivostuttavia tapauksia: yksi kyseli kengistä sitä sun tätä ja vasta lopuksi, pitkän viestittelyn ja tarkistelun päätteeksi, ilmoitti että ostaa vain toridiilillä, vaikka mulla on laitettu jo ilmoitukseen, etten myy toridiilillä. Laitoin suoraan estoon sen tyy

Jep - laitan myös nykyään ilmoitukseen hyvin seikkaperäisesti kaupanteon vaihtoehdot:

Vain nouto alueelta x - en lähetä. Maksutavat käteinen tai mp.

Silti tulee näitä toridiili tarjouksia. Mielestäni toridiili vaikuttaa lähinnä epärehellisen ostajan mahdollisuudelta ja nämä suuttujat ovat varmaan niitä epärehellisiä joilta jäi tavara saamatta.

Vierailija
54/113 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin nuorena toyotani. Auto oli 10v vanha mutta todella hyvin pidetty ja huollettu ja oli pyyntihinnan väärtti.

Ostaja tuli katsomaan, oli ehkä 50v mies. Haiskahti ihan vähän viinalle ja kävelikin vähän epäsuoraan. Veti tupakkia ja puhalteli savut avoimesta ikkunasta sisälle, hyvä ettei tuhkia karistanut penkeille. Potki renkaita ja valitteli että kovasti on kuluneen oloinen auto, käynnistyykö enää edes. Sitten ihan kuin yhtäkkiä idean saaneena ehdotti, että jospa hän ajelisi sillä sellaisen tunnin koekierroksen ja tulisi takaisin.

Naurahdin kuivasti ja totesin ettei tule autokauppoja. Mies huojui pihaltani pois. 

Jostain syystä kaikki miespuoliset ostajat, jotka ovat minulla tulleet vastaan, ovat olleet näitä "renkaiden potkijoita".

Kameroita tai kameratarvikkeita myydessä niitä tulee erityisen paljon vastaan.

Kerrankin myin vintagekameraa, ja joku setämies tuli sitä vääntelemään ja kääntelemään ja huokailemaan että ei tämä kyllä ole hintansa väärti, puolet pyyntihinnasta voi maksaa, kun "tää on niin vanha". Niin, 70-luvun kamera, mikä kävi jo ilmoituksen otsikosta ilmi. Jösses. Meinasi väkisin ostaa kameran sillä puolella hinnalla, vaikka sanoin etten myy.

Vierailija
55/113 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä kaikki miespuoliset ostajat, jotka ovat minulla tulleet vastaan, ovat olleet näitä "renkaiden potkijoita".

Kameroita tai kameratarvikkeita myydessä

Ihan liian monet miehet luulevat tietävänsä paremmin mitä vaan mistä vaan. Idiootit :D 

Vierailija
56/113 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ketuttaa sellaiset tyypit, jotka ohittaa täysin hinnan ja laittaa aivan ala-arvoisen tarjouksen! Joku oli maininnutkin toridiilin yhteydessä samasta ilmiöstä. 

Joku kysyi ensin "tiukkahintaa" ja saatuaan vastauksen tarjoaa silti puolet siitä. Laitan sellaiset ihmiset aina banniin, jos sellainen toiminto on olemassa. Saisi tulla huuto.net-palveluun kans, on niin kätevä!

Mä muuten vihaan tuota olematonta sanaa (oikea muoto on sanapari tiukka hinta, ja naljailen siitä sen käyttäjille, ettei se ole suomen kieltä :) 

Vierailija
57/113 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ketuttaa sellaiset tyypit, jotka ohittaa täysin hinnan ja laittaa aivan ala-arvoisen tarjouksen! Joku oli maininnutkin toridiilin yhteydessä samasta ilmiöstä. 

Joku kysyi ensin "tiukkahintaa" ja saatuaan vastauksen tarjoaa silti puolet siitä. Laitan sellaiset ihmiset aina banniin, jos sellainen toiminto on olemassa. Saisi tulla huuto.net-palveluun kans, on niin kätevä!

Mä muuten vihaan tuota olematonta sanaa (oikea muoto on sanapari tiukka hinta, ja naljailen siitä sen käyttäjille, ettei se ole suomen kieltä :) 

Miksi suostut edes antamaan ns. tiukan hinnan? Itse inhoan tinkimistä niin paljon, että lopetan keskustelun ensimmäiseen tivaamiseen. 

Vierailija
58/113 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin Facebookissa. 

Myyjä oli laittanut kuvan sohvasta, joka oli vanha ja joka oli rääpimis jälkiä täynnä, mutta koska hinta oli alhainen sanoin ostavani. Sovimme myyjän kanssa jo haku päivän, sillä minulla ei ole autoa ja kerroin olevani liikunta rajoitteinenja myyjä suostui odottamaan neljä päivää, joten minun tuttava suostui auttamaan maksusta ja lupasi hakea sohvan puolestani ,  minun oli pakko turvautua ulkopuoliseen apuun. 

Maksoin tuttavalle ennakkoon matkakulut ja sohvan kannosta. Olin erittäin innoissani sillä minulla ei vuosiin ole ollut sohvaa enkä pystynyt katsomaan TV:tä mitenkään, kun minulla ei ole tuoleja edes.( Mihin pyörätuoli a käyttävä niitä tarvitsee).

Kolme päivää kului ja olin todella innoissani saadessani vihdoin katsoa TV:tä makoillen ilman kroonisia kipuja jotka pahenevat, jos istun pitkiä aikoja. Kunnes kahdentoista aikaan yöllä sain viestin.

"Olen pahoillani, kerroin lapsille, että tämä sohva lähtee ja he nyt itkevät ja ovat todella surullisia joten joudun perumaan kaupat".

Siis oikeesti!!! Ensinnäkin perutaan yöllä ja vedotaan johonkin lapsiin ei jestas!! Millaisia kakaroita noista tulee ja hamsttaaji, että jos kiintyy johonkin rumaan rötisköön jonka itse olin ostamassa vain olosuhteiden pakosta.

Ja siis pitääkö lapsilta oikeasti kysyä joku hemmetin lupa, että saa myydä huonekaluja pois.. luulen että oikeasti myi vaan jollekin toiselle joka maksoi enemmän. 

Mutta vaikea kuvitella, mutta luulen että itse itkin enemmän, kun kävin ostamassa kalliin ilma patjan tilalle kiitti vaan sille myyjälle.. toivottavasti sen lapset on tyytyväisiä sitten niin, jos oikeasti meni näin.

Vierailija
59/113 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin rahan arvoista käypää tavaraa sillä mentaliteetilla, että kuka todella tarvitsee, niin saa ilmatteeksi. 99% meni varmasti oikeaan kohteeseen.

Sitten tuli eräs, joka tuli kertomaan kotipihaani asti miten elämä on koetellut ja lapsille jos saisi vähän paremman arjen. Jonossa oli tavaroille useampi avuntarvitsija, mutta hän sai useiden satojen eurojen edestä mm. pelikoneen, pelejä, kirjoja, keittiövälineitä jne. , koska tarvitsin muuton myötä päästä tavarasta nopeasti eroon ja hälle kelpasi lähes kaikki mitä nyt olettaa lapsiperheessä tarvitsevan.

Ei mennyt kuin pari tuntia, niin herralle lahjoittamiani tavaroita alkoikin tulla yksitellen Toriin myyntiin. Laitoin viestiä, että olisi nyt odottanut edes huomiseen asti ennen kuin laittaa myyntiin, tuli totta puhuen aika paha mieli. Oikeita avuntarvitsijoita olisi ollut jonossa asti, että mielestäni toimit törkeästi. Vastasi "HV" :D

Vierailija
60/113 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin Facebookissa. 

Myyjä oli laittanut kuvan sohvasta, joka oli vanha ja joka oli rääpimis jälkiä täynnä, mutta koska hinta oli alhainen sanoin ostavani. Sovimme myyjän kanssa jo haku päivän, sillä minulla ei ole autoa ja kerroin olevani liikunta rajoitteinenja myyjä suostui odottamaan neljä päivää, joten minun tuttava suostui auttamaan maksusta ja lupasi hakea sohvan puolestani ,  minun oli pakko turvautua ulkopuoliseen apuun. 

Maksoin tuttavalle ennakkoon matkakulut ja sohvan kannosta. Olin erittäin innoissani sillä minulla ei vuosiin ole ollut sohvaa enkä pystynyt katsomaan TV:tä mitenkään, kun minulla ei ole tuoleja edes.( Mihin pyörätuoli a käyttävä niitä tarvitsee).

Kolme päivää kului ja olin todella innoissani saadessani vihdoin katsoa TV:tä makoillen ilman kroonisia kipuja jotka pahenevat, jos istun pitkiä aikoja. Kunnes kahdentoista aikaan yöllä sain viestin.

"Olen pahoill

Huomaa , että se myyjä lehmää on itse paikalla ala peukuttamassa! Jos ei saa ostaja tehdä ohareita niin vielä pahempaa on jos myyjä tekee sen! . Mulla oli kauhee vaiva siitä, etten lopulta saanutkaan. Häpeä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä