Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olen sairaana, lapsi kiukuttelee paljon - mitä tälle voi tehdä?

Vierailija
08.01.2025 |

Minulla on kausia, jolloin olen perussairauteni vuoksi huonossa kunnossa. Tarvitsen tällöin vuodelepoa. Pystyn kyllä lukemaan lapsen kanssa kirjaa, leikkimään jotain rauhallista jne. Huonossa kunnossa ollessani olen väsynyt, vetäydyn enemmän omiin oloihini, enkä jaksaisi kauheasti jutella, vaan kaipaisin lepoa ja rauhaa. Lapseni tuntuu juuri silloin kiukuttelevan tavallista enemmän. Ihan perusasiatkin menevät vääntämiseksi. Tämä siitä huolimatta, että yritän sairaana ollessani antaa lapselle positiivista huomiota.

Puoliso ei voi jatkuvasti olla lapsen kanssa silloin, kun olen kipeänä. Miten saisin lapsen rauhoittumaan silloin, kun olen itse sairaana ja kaipaisin lepoa? Lapsi on 3 v. Kun huono kausi helpottaa, jaksan asioita normaalisti ja olen iloinen itseni, niin lapsi lopettaa ylimääräisen kiukuttelun. Kaipaisin vaan neuvoja vaikeiden kausien varalle, kun omat voimat ovat sairauden takia ihan loppu ja en jaksaisi lapsen kiukuttelua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseen tarttuu sun tunteet eli kun olet kipeänä äreä/väsynyt tms niin lapsi apinoi.

Vierailija
2/8 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivuotias varmaan tykkäisi jo käydä päiväkodissa. Olisi kavereita ja voisivat leikkiä siellä yhdessä, saisi virikkeitä. Oletko harkinnut, että jos lapsi menisi esim. osapäiväisesti päiväkotiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi huomaa, kun et ole läsnä. Hän haluaa huomiota. Kolmevuotias on sellainen. Myöhemmin asia helpottaa. Tsemppiä! 

Vierailija
4/8 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluta lapsesta lähihoitaja. Kerro perusasiat, lukekaa karhunpoika sairastaa. Miksei mies hommaa hoitajaa? 

Vierailija
5/8 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teit lapsen, kun olet sairas etkä jaksa selvästi hoitaa lastasi.

Vierailija
6/8 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä teit lapsen, kun olet sairas etkä jaksa selvästi hoitaa lastasi.

Sairaus puhkesi lapsen synnyttyä. Aiemmin olin terve.

Ap

Vierailija
7/8 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa. Lapsesi on vielä sen verran pieni, ettei käsitä äidin tarvetta lepoon.

Hyödyntäisin myös ruutuaikaa melko surutta silloin, jos sinulla on huono päivä. Ei lapsi mene siitä rikki.

Vierailija
8/8 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on narsisteja, ne ei välitä. Sitä harmittaa kun et ole hänen käytössä 24/7 joten hän ajaa sinut liikkeelle vaikka väkisin. Häntä ei kiinnosta vaikka tekisit kuolemaa, ainoastaan hänen tarpeilla on väliä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä