Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkein tapaus? (fb-kirppikset, tori jne nettimyyntipaikat)

Vierailija
08.01.2025 |

Sattuipas niin törkeä tapaus tänään, että suututtaa vieläkin ja haen täältä vertaistukea.

Myin netissä parin kilon villalankapakettia. Kaikki langat oli kuvattu läheltä, merkkilaput niiden vieressä, ja yhteispaino oli myös ilmoitettu. Hintaa lankapaketilla oli 10 euroa. Vertailun vuoksi: sama määrä maksaa painon perusteella uutena noin 60-70 euroa. 

Eräs nainen lähetti kivan viestin: ostan ja haen vaikka samana iltana, niinpä sovimme tarkan kellonajan ja paikan.

Siitä eteenpäin kaikki menikin sitten pieleen: 

- nainen tuli paikalle myöhässä (sattuuhan sitä mutta ei edes pahoitellut asiaa)

- tarjosi maksuksi 50 euron seteliä ja halusi vaihtorahaa (no enpä kanna 40 euroa käteisenä mukanani) 

- kieltäytyi lähtemästä rikkomaan rahaa viereiseen Alepaan (joka oli n. 30 metrin päässä) 

- valitteli kovasti kiirettään (vaikka itse siis myöhästyi) 

- haukkui minut kun en kanna vaihtorahaa mukanani (eikä kertonut etukäteen, että maksaa 50 euron setelillä) 

- tutki kuitenkin lankapussia,

- pudotti lankapussin maahan (suurin osa langoista putosi loskaan ja kastui), 

- sanoi että tuhlasin hänen aikaansa ja lähti pois. 

Järkytyin moisesta performanssista, johon meni yhteensä siis aikaa noin minuutti. Kaikki meni niin äkkiä, että sain vain huudettua naisen perään hänen olevan todella törkeä ja p*skamainen tyyppi. 

Millaisia törkeitä tapauksia teille on sattunut kodalle, kun myitte tai ostitte yksityishenkilöiltä nettikaupoissa uusia tai käytettyjä tavaroita? 

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin arvokasta harvinaista kirjaa. Joku mies lähetti varmaan toistakymmentä inttämisviestiä, että enkö saisi kirjaa edullisemmin lähetettyä ja voisinko pantata sitä hänelle kesälomansa, hinnastakin halusi tinkiä yli jne jne.

Kirjan koon ja painon olisi saanut googlen kautta selvitettyä ja tarkistettua Postin sivuilta paljonko tuonkokoisen ja -painoisen kirjan lähetys oli. Uutta vastaavasta kirjasta pyysin puolet siitä mitä kirja maksoi kirjakaupoissa silloin. Ja kuka hullu panttaa toista kuukautta kirjaa?

Hermostuin lopulta niin että laitoin yhteen jankutijankutiviestiinsä vastauksen että en tee kauppoja kanssaan. Onnekseni kirja meni toiselle henkilölle, joka laittoi viestiä että pääsee hakemaan  vaikka samana päivänä, jos sopii. 

Todella törkeää haaskata typerillä turhilla kysymyksillä toisen aikaa! >:(

Vierailija
22/113 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin just turhaksi käyneen lastentarvikkeen, laadukkaan kotimaisen sellaisen. Niitä myydään uusina ja käytettyinäkin hyvään hintaan, koska ne on "ikuisia", tosi kestäviä siis. Pyysin hintaa, joka päätyi 5 euroon. Ostajalla oli vain tasakymppien verran seteleitä. En joustanut hinnasta koska olin hinnoitellut tuotteen edulliseksi ja tarvitsin sitä rahaa joka tapauksessa. Ostaja lähti sitten rikkomaan seteleitä lähi-Ärrälle ja ostajan seurassa ollut setänsä tai joku vanhempi mies alkoi lätistä mulle "ei tarvi sitä 5 euroa sulle, se tasasumma on ihan hyvä". Harvoin katson ihmisiä nenänvarttani pitkin mutta silloin niin tein. Miten edes kehtaa käyttäytyä noin, päättää mun puolesta etten tarvitse sitä rahaa. Jos on köyhä tai pihi niin olkoon ostamatta ja muutenkin hinnat tingitään ennen kuin tehdään kaupat eikä kesken maksamisen. Sain pyytämäni summan lopulta, hah. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on törkeitä ne kaikki, jotka lupaavat ostaa ja sit vaan katoavat pieruna Saharaan. Onko niin vaikeaa lähettää viesti ettei ostakaan? Ärsyttää varata tai yleensä luottaa enää netin kirppisryhmiin. 

Vierailija
24/113 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella naurettavia on ne tapaukset, jotka ostaa jotain ja sitten haluavat sen ovelle toimitettuna, vaikka ilmoituksessa lukee selkosuomeksi että tavarat joko haetaan myyjän luota (kaupunginosa mainittu) tai lähetyskuluja vastaan lähetän. Kyse on välillä 2,50 euron postimerkistä, kun joku on ostamassa esim. postikorttia tai kevyttä hattarakorua. Jos on niin iso tarve säästää kaikessa, lienee paras ettei osta mitään muuta kuin ruokaa. 

Vierailija
25/113 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Sinnulle -100/5

Vierailija
26/113 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ostaja tuli hakemaan painavahkoa kaappia suoraan eteisestä ja samalla vaan pokkana nappasi eteispöydällä olevasta suklaalevystä itselleen rivin sanomalla: mä otan vähän tästä. Oksettavaa. Olin silloin yksin kotona enkä uskaltanut korottaa ääntäni vieraalle miehelle, kun on menneisyydessä pahoinpitelykokemus ja säikyn helposti. Todella huonot käytöstavat oli ostajalla selkeästi ja muistan hänet varmaan aina 

Vierailija
27/113 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin joskus omakotitalon myytyämme paljon pihanhoidossa käytettyjä, edelleen hyvässä kunnossa olevia työkaluja. Laitoin asialliset hinnat tavaroille ja ihmettelin viestien määrää vasta kun luin sisällön: todella moni kake ja make siellä kirjoitteli, että et sinä tyttö mitään näistä ymmärrä ja liikaa pyydät ja osaatko edes käyttää. Sitten tuli seuravaksi edotuksia että voisinko lahjoittaa sitä ja tätä ties mihin kodittomien poikien metsätyökerhoihin. Torissa tapahtunutta ja edelleen ihmettelen kuinka siellä ei ihmiset osaa käyttäytyä. 

Vierailija
28/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin lasten ulkovaatteita. Eräs ostaja sitten päätti että hän voisi hakea illalla ulkohousut.

Ostajaa ei näkynyt sovittuna iltana ja laitoin viestiä, koska olin jo antanut osoitteenikin. Hän halusi maksaa ne mobilepaylla etukäteen ja näin tehtiin. Sovittiin, että hän hakee ne terassiltamme seuraavana päivänä- no ei hakenut. Ehdin jo parina päivänä miettiä milloin hän ne noutaa, kunnes ilmoitti hakevansa. Laitoin vastauksen että housut on terassilla ja voit noutaa- itse en ole kotona. Puoliso oli kotona ja oli kuullut kuinka tämä hakija oli aukonut ja penkonut terassilla ollutta kaappia, vaikka housut olivat ihan näkyvillä eikä tarvetta tonkimiseen ollut.

Puoliso oli meinannut mennä ovelle sanomaan, että saat kyllä halutessasi viedä ne roskat sieltä kaapista- se kaappi oli nimittäin meidän lajittelupisteemme. Ääliö, harmittaa etten nähnyt minkä näköinen ihminen samalta kylältä tekee tuollaista.

Vierailija
29/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi*uttaa tyypit jotka tekevät oharit. Ovat ostavinaan ja haluavat lisäkuvia ja vaikka mitä. Sitten sovitaan hakuaika ja ketään ei näy missään. Tietenkään mitään ei omatoimisesti ilmoiteta. sitten kun kysytään oletko tulossa niin monenlaisia verukkeita löytyy, kyllä tulen sattui nyt sitä ja tätä. Sovitaan uusi aika. Tietenkään ei tule. Taas sattui jotain perin kummaa. Tällaisia persläpiä löytyy monelta fb-kirpparilta. Kalastelevat vain osoitteita. Pahaa karmaa heille. 

Samoja kokemuksia, mutta mitä ne niillä osoitteilla tekisi? Itse veikkaan, että ovat huomanneet, ettei olekaan rahaa tai ovat unohtaneet hakuajan tms. Sitten tulee selittelyä, kun eivät kehtaa suoraan myöntää. Mullekin on selitelty vaikka mitä, äiti joutui just sairaalaan tai lapsi sairastui. Ok, ymmärrän, että näin voi käydä, mutta tämä alkaa olla niin yleistä, että en taida enää uskoa noita selityksiä.

Vierailija
30/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin lasten ulkovaatteita. Eräs ostaja sitten päätti että hän voisi hakea illalla ulkohousut.

Ostajaa ei näkynyt sovittuna iltana ja laitoin viestiä, koska olin jo antanut osoitteenikin. Hän halusi maksaa ne mobilepaylla etukäteen ja näin tehtiin. Sovittiin, että hän hakee ne terassiltamme seuraavana päivänä- no ei hakenut. Ehdin jo parina päivänä miettiä milloin hän ne noutaa, kunnes ilmoitti hakevansa. Laitoin vastauksen että housut on terassilla ja voit noutaa- itse en ole kotona. Puoliso oli kotona ja oli kuullut kuinka tämä hakija oli aukonut ja penkonut terassilla ollutta kaappia, vaikka housut olivat ihan näkyvillä eikä tarvetta tonkimiseen ollut.

Puoliso oli meinannut mennä ovelle sanomaan, että saat kyllä halutessasi viedä ne roskat sieltä kaapista- se kaappi oli nimittäin meidän lajittelupisteemme. Ääliö, harmittaa etten nähnyt minkä näköinen ihminen samalta kylältä tekee tuollaista.

Minä aina ilmoitan etukäteen, että tavara on siinä ja siinä paikassa, että "uskallan sen jättää siihen, koska meillä on valvontakamerat terassilla". Ei ole kukaan uskaltanut jäädä pakollista pidempään pihalle penkomaan.

Vierailija
31/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konmaritin taannoin huolella ja olihan noita useita.

Toriostaja. Isot uudet ikean seinähyllyt 1/4 hintaan, 22.12. joulun alla, ostaja oharoi ja noutoajan jälkeen kysyi voisiko tulla seuraavana päivänä. 23.12., 3h sovitun noutoajan jälkeen kertoi olevansa vähän myöhässä kun oli jouluostoksilla. Joulun alla olisi ollut minulla muutakin tekemistä. En enää vastannut vaikka soitti illalla varmaan 10 kertaa.

Myin tavaroita Orimattilassa. 10e sadetakkia joku kyseli ohjeita miten pääsee Itä-Helsingistä julkisilla hakemaan. Sanoin että hän saa halvemmalla sadetakkinsa uutena itäkeskuksesta. Ostaja kiitteli.

Pahin oli facessa eräsurheiluryhmä, myin pienen genren harvinaista urheiluvälinettä jonka ovh noin 1200e, käytettyjä ei ollut silloin myynnissä eikä naisille mitoitettuja lainkaan edes uusia saanut. Pyysin 600e ja ostajia oli jonoksi yli 10 saman tien. Joku mies alkaa haukkumaan kommenteissa välinettäni ja yrittää jokaiselle ostajalle sanoa ettei tätä kannata ostaa. Ihmettelin että mitävittuua, kunnes katsoin yksityisviestit: miehen vaimo yritti yksärillä ostaa välinettäni hintaan 150e koska hän ei siitä halua enempää maksaa.

Myin välineeni hintaan 600e ekalle ostajalle.

Vierailija
32/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kalliin laukun. Kun menin noutamaan sitä, niin myyjä sanoi ohimennen, että "vetoketju on vähän rikki, mutta muuten laukku on hyvässä kunnossa". Suostui laskemaan pitkin hampain hintaa vetoketjun takia. Kotiin päästyäni laitoin laukun tuulettumaan, koska se haisi homeelle. Ei auttanut, joten pesin sen, jolloin vetoketju hajosi lopullisesti. Mutta ei siinä vielä kaikki, huomasin, että laukku oli muutenkin rikki. Sivussa oli iso reikä, jota oli yritetty paikata kömpelösti ommellen. En huomannut sitä kun kuntoa tarkistin, mutta kyllähän tuollaiset isot viat täytyy suoraan kertoa ja olen aina luottanut myyjien rehellisyyteen. Nyt minulla on risa laukku, josta joudun vaihtamaan vetoketjun ja paikkaamaan reiän. 

Ärsytti ihan hirveän paljon, mutta en viitsinyt alkaa valittamaan, koska säälin tuota myyjää. Kodissaan hänellä oli iso kasa pieniä lapsia ja ilmeisesti siellä oli hometta. Toivottavasti rahasta oli jotain iloa ja äidin ei tarvisi huijata enempää ihmisiä. Itse en enää luota niin sinisilmäisesti keneenkään. En suoraan epäile, mutta varmistan aina, että vastaako kunto kerrottua. 

Vierailija
33/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Ostajakin löytyi paikalle.

Vierailija
34/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin nuorena toyotani. Auto oli 10v vanha mutta todella hyvin pidetty ja huollettu ja oli pyyntihinnan väärtti.

Ostaja tuli katsomaan, oli ehkä 50v mies. Haiskahti ihan vähän viinalle ja kävelikin vähän epäsuoraan. Veti tupakkia ja puhalteli savut avoimesta ikkunasta sisälle, hyvä ettei tuhkia karistanut penkeille. Potki renkaita ja valitteli että kovasti on kuluneen oloinen auto, käynnistyykö enää edes. Sitten ihan kuin yhtäkkiä idean saaneena ehdotti, että jospa hän ajelisi sillä sellaisen tunnin koekierroksen ja tulisi takaisin.

Naurahdin kuivasti ja totesin ettei tule autokauppoja. Mies huojui pihaltani pois. 

Täysi tollo tapaus. Miksi piti edes tulla paikalle? Huvikseenko?

Eiköhän se meinannut joko hoitaa jonkin asian tai varastaa sen auton.

Vierailija
35/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin sellaisen pienen kaapin jollekin naiselle. Hänen poikansa tuli hakemaan sen pulkalla. Tarjouduin auttamaan sen pulkkaan, mutta tämä poika ei halunnut apua. Näytti todella hankalalta, kun hän sen yksin siihen pulkkaan laittoi. Mietin, että meneeköhän kaappi rikki. 

Jonkun ajan päästä tuli naiselta viesti, että kaapin jalat hajosi. Sanoin, että kaappi oli aivan ehjä ja kerroin, että tarjosin kantoapua. Nainen sanoi, että poika tuo kaapin takaisin ja minun tulee palauttaa koko raha. Poika toi kaapin ja palautin rahan, vaikka se tuntui epäreilulta, koska poika itse rikkoi kaapin. Nainen lähetteli vielä jotain epäasiallisia viestejä. Lopetti sitten, kun sanoin, että ymmärtääkö hän yhtään, että hänen poikansa rikkoi minun tavaran ja annoin koko rahan takaisin silti. Olin todella joustava. Nyt minulla on rikkinäinen kaappi ja hän ei edes pahoitellut. Ihmiset on uskomattomia. 

Vierailija
36/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan sekin taustalla ettei hän huomannut niitä heti. Huono näkö jo normaalisti ja hämäräsokeus lisäksi niin ei se välttämättä niitä huomannut ennen kuin oli jo aikansa ihmetellyt miksei niitä löydy sieltä kaapista. Tuossa kohtaa auttaa jo se että sanoo niiden olevan terassilla kohdassa x eikä pelkästään terassilla.

Vierailija
37/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin sellaisen pienen kaapin jollekin naiselle. Hänen poikansa tuli hakemaan sen pulkalla. Tarjouduin auttamaan sen pulkkaan, mutta tämä poika ei halunnut apua. Näytti todella hankalalta, kun hän sen yksin siihen pulkkaan laittoi. Mietin, että meneeköhän kaappi rikki. 

Jonkun ajan päästä tuli naiselta viesti, että kaapin jalat hajosi. Sanoin, että kaappi oli aivan ehjä ja kerroin, että tarjosin kantoapua. Nainen sanoi, että poika tuo kaapin takaisin ja minun tulee palauttaa koko raha. Poika toi kaapin ja palautin rahan, vaikka se tuntui epäreilulta, koska poika itse rikkoi kaapin. Nainen lähetteli vielä jotain epäasiallisia viestejä. Lopetti sitten, kun sanoin, että ymmärtääkö hän yhtään, että hänen poikansa rikkoi minun tavaran ja annoin koko rahan takaisin silti. Olin todella joustava. Nyt minulla on rikkinäinen kaappi ja hän ei edes pahoitellut. Ihmiset on uskomattomia. 

Miksi te annatte periksi näille kusipäille? Jos suostutte kohtuuttomuuksiin, vastuu siirtyy teille itsellenne - eikä siitä seuraa mitään hyvää. 

Vierailija
38/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkein huijaus oli Varustelekalta. Joku käytetty laukkuhan se oli, mutta repesi ensimmäisellä käyttökerralla. Käytetyllä tavaralla ei kuulemma ole palautusoikeutta.

Vierailija
39/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myin isoa, käyttämätöntä villamattoa, muistaakseni 100 eurolla. Ostaja haki maton ja maksoi,  parin päivän päästä pyysi, että saisiko palauttaa sen kun ei sopinutkaan. Suostuin palautukseen ja annoin rahat takaisin. Kotona huomasin ostajan leikanneen mattoon reiän! Eli matto oli pilalla.

Sinänsä ihan oma moka, mitäs suostuit palautukseen. Ei siihen ole mitään velvollisuutta.

Vierailija
40/113 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kalliin laukun. Kun menin noutamaan sitä, niin myyjä sanoi ohimennen, että "vetoketju on vähän rikki, mutta muuten laukku on hyvässä kunnossa". Suostui laskemaan pitkin hampain hintaa vetoketjun takia. Kotiin päästyäni laitoin laukun tuulettumaan, koska se haisi homeelle. Ei auttanut, joten pesin sen, jolloin vetoketju hajosi lopullisesti. Mutta ei siinä vielä kaikki, huomasin, että laukku oli muutenkin rikki. Sivussa oli iso reikä, jota oli yritetty paikata kömpelösti ommellen. En huomannut sitä kun kuntoa tarkistin, mutta kyllähän tuollaiset isot viat täytyy suoraan kertoa ja olen aina luottanut myyjien rehellisyyteen. Nyt minulla on risa laukku, josta joudun vaihtamaan vetoketjun ja paikkaamaan reiän. 

Ärsytti ihan hirveän paljon, mutta en viitsinyt alkaa valittamaan, koska säälin tuota myyjää. Kodissaan hänellä oli iso kasa pieniä lapsia ja ilmeisesti siellä oli hometta. Toivottavasti rahasta oli jotain iloa ja äidin ei tarvis

Todella törkeä tapaus! Nyt kun tiedät osoitteen, kannattaa tehdä vielä lasu, kun kakarat asuu hometalossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän