Törkein tapaus? (fb-kirppikset, tori jne nettimyyntipaikat)
Sattuipas niin törkeä tapaus tänään, että suututtaa vieläkin ja haen täältä vertaistukea.
Myin netissä parin kilon villalankapakettia. Kaikki langat oli kuvattu läheltä, merkkilaput niiden vieressä, ja yhteispaino oli myös ilmoitettu. Hintaa lankapaketilla oli 10 euroa. Vertailun vuoksi: sama määrä maksaa painon perusteella uutena noin 60-70 euroa.
Eräs nainen lähetti kivan viestin: ostan ja haen vaikka samana iltana, niinpä sovimme tarkan kellonajan ja paikan.
Siitä eteenpäin kaikki menikin sitten pieleen:
- nainen tuli paikalle myöhässä (sattuuhan sitä mutta ei edes pahoitellut asiaa)
- tarjosi maksuksi 50 euron seteliä ja halusi vaihtorahaa (no enpä kanna 40 euroa käteisenä mukanani)
- kieltäytyi lähtemästä rikkomaan rahaa viereiseen Alepaan (joka oli n. 30 metrin päässä)
- valitteli kovasti kiirettään (vaikka itse siis myöhästyi)
- haukkui minut kun en kanna vaihtorahaa mukanani (eikä kertonut etukäteen, että maksaa 50 euron setelillä)
- tutki kuitenkin lankapussia,
- pudotti lankapussin maahan (suurin osa langoista putosi loskaan ja kastui),
- sanoi että tuhlasin hänen aikaansa ja lähti pois.
Järkytyin moisesta performanssista, johon meni yhteensä siis aikaa noin minuutti. Kaikki meni niin äkkiä, että sain vain huudettua naisen perään hänen olevan todella törkeä ja p*skamainen tyyppi.
Millaisia törkeitä tapauksia teille on sattunut kodalle, kun myitte tai ostitte yksityishenkilöiltä nettikaupoissa uusia tai käytettyjä tavaroita?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niin Facebookissa.
Myyjä oli laittanut kuvan sohvasta, joka oli vanha ja joka oli rääpimis jälkiä täynnä, mutta koska hinta oli alhainen sanoin ostavani. Sovimme myyjän kanssa jo haku päivän, sillä minulla ei ole autoa ja kerroin olevani liikunta rajoitteinenja myyjä suostui odottamaan neljä päivää, joten minun tuttava suostui auttamaan maksusta ja lupasi hakea sohvan puolestani , minun oli pakko turvautua ulkopuoliseen apuun.
Maksoin tuttavalle ennakkoon matkakulut ja sohvan kannosta. Olin erittäin innoissani sillä minulla ei vuosiin ole ollut sohvaa enkä pystynyt katsomaan TV:tä mitenkään, kun minulla ei ole tuoleja edes.( Mihin pyörätuoli a käyttävä niitä tarvitsee).
Kolme päivää kului ja olin todella innoissani saadessani vihdoin katsoa TV:tä makoillen ilman kroonisia kipuja jotka pahenevat, jos istun pitkiä aikoja. Kunnes kahdentoista aikaan yöllä sain viestin.
"Olen pahoill
Oikeastiko kuvittelet saavasi myyjiltä sympatiaa vetoamalla sairauskertomukseesi? Häpeäisit, aikuinen ihminen.
Myin paketissa olevia käyttämättömiä hiusten klipsipisennyksiä. Fb ryhmässä siis. Nämä hiukset olivat kiinni muovikiinnityksellä myyntipaketissa.
Ostaja tinki pyyntihinnasta reilusti ja hän osti 6 paketista 2 pakettia. Koska ei ollut varaa enempään.
Hän yritti todella tinkiä ja saada koko määrän lähes ilmaiseksi.
Ykskaks fb hiustenpidennysryhmässä hän kirjoittaa minusta, että myyn käytettyä hiusta ja niissä on täitä.
Hänen hiuksensa ovat kuulemma nyt pilalla kun saanut täitartunnan minulta ostamistaan hiuksista.
Tuli pahamieli, nimi loattiin.
Minulla oli syksyllä pilkottuja polttopuita myytävänä, ensimmäinen viesti oli neropatilta joka kysyi onkohan nuo puut kuivia kun niissä on kuori päällä ? Hölmistyin niin etten ensin tajunnut mitä se oikein meinaa. Toinnuttuani vastasin että kuorien poistaminen kuuluu ostajalle ja estin henkilön.
Minä sain tänään monen viikon jälkeen ala-arvoisen arvostelun pilkkahintaan myydystä Toridiili-paketista, jonka olin ostajan mukaan pakannut huonosti. Älkää IKINÄ lähettäkö mitään, sillä arvostelut julkaistaan vasta monta viikkoa myöhemmin myynnistä. Eukko ei ottanut suoraan yhteyttä saatuaan paketin, mutta kehtaa vinkua sitten netissä.
Kardinaalimogan teit: varaa aina vaihtorahaa.
Viiskymppinen ei ole mikään kummallinen summa, kyllä sille pitää löytyä vaihtoraha.
Törkeimmät tapaukset oli kun minulta huijattiin 625e ja 170e. Toisessa tapauksessa ostin kultaista kaulaketjua jossa sovittiin, että maksan ensin puolet tilille ja puolet saatuani ketjun. Tunnistettu myyjä ja kaikki vaikutti olevan ok. Ei ikinä lähettänyt ketjua. 170e puhallus sama juttu ja myyjä vain katosi rahat saatuaan. Yksi kerta minulle myytiin hiertävät kengät, josta tuli hiertymiä jo eka lenkillä. Huomasin että kengät olivat vialliset ja sen takia varmaan halvalla myytykin. Luottamus tori diileihin aika nollassa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tänään monen viikon jälkeen ala-arvoisen arvostelun pilkkahintaan myydystä Toridiili-paketista, jonka olin ostajan mukaan pakannut huonosti. Älkää IKINÄ lähettäkö mitään, sillä arvostelut julkaistaan vasta monta viikkoa myöhemmin myynnistä. Eukko ei ottanut suoraan yhteyttä saatuaan paketin, mutta kehtaa vinkua sitten netissä.
Arvostelut julkaistaan heti, kun vastapuoli on sellaisen sinusta laittanut. Voit kommentoida saamiasi arvosteluita omille sivuillesi tai ilmiantaa ne Torille, jos ovat täysin asiattomia. Tosin suosittelen tekemään ilmiannon hieman eri sanoin, jos haluat sillä olevan jotain vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Hänen olisi pitänyt etukäteen kysyä vaihtorahasta. Aika hävytöntä toimintaa muutenkin.
Eikä edes kysyä vaan vaihtaa se raha ensin jossain kiskalla tai kaupassa. Ei kukaan voi olettaa että annetaan 50 setelistä 40e takaisin. Vitonen ehkä...Olikohan edes aito seteli?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla olit sitten paketoinut tavaran?
Itse olen antanut joskus huonoa palautetta(ei torissa), kun tuote oli pakattu läpinäkyvään muovipussiin. Muovipussi ok, mutta läpinäkyvyys ei.
Torissa voi postittaa myös ilman toridiiliä, eikä silloin ole pakko laittaa arvostelua päälle.
ONKO SINULLA RAHTIHAME VAI VAGINAASIKO TYÖNSIT KERÄT KUN NE VARASTIT.
Myin sohvan. Ostajan piti tulla klo 15-16, tuliVAT kello 20.00 siis perhe: vanhemmat ja kaksi pientä lasta. Meillä kohtuullisen iso talo. Lapset hihkuu vanhemmilleen: me mennään tutkimaan tätä taloa. Olin ihan ????. Vanhemmat EI komenna yhtään. Hiiiiitaaaasti pohtivat MITEN sohva mahtuu autoon+ peräkärryyn, samalla kun lapset riehuu ympäri asuntoa. Yritin sanoa, josko lapset menisi pihalle - ei kuulema viihdy siellä, vastasi äiti
En myy enää mitään torissa, SPR tulee hakemaan, sovittuna aikana, ilman uniikkilumihiutaleperijättärijä
Vierailija kirjoitti:
Ostin Huutonetistä kerran meikkipaletin, jonka myyjä oli paketoinut vain kevyesti muovipussiin. Paletin värit oli matkan aikana sotkeentuneet, koska kansi pääsi aukeamaan. Lähetin hänelle sähköpostia asiasta, mutta myyjä ei koskaan vastannut mitään.
En jättänyt huutonettiin palautetta, eikä hänkään antanut minulle.
Olisi varmaan pitänyt joku neutraalipalaute antaa, myyntitilanne oli muutenkin kummallinen. Profiilin takana oli ilmeisesti joku naisporukka. Yhteystiedot ei täsmänneet sähköpostin lähettäjään ja paketin toimittajakin oli eri henkilö.
Tänään oli sellainen tapaus, että teki mieli tavata ihminen ihan vain nähdäkseni millainen tyyppi on näin typerä. Laitoin arvoesineen ilmoitukseen ja siinä oli hintakin kerrottu. Sitten tulee viesti, että joku ostaa "jos hinnasta sovitaan". Hohhoijakkaa. Laitoin uteliaisuuttani viestin, että no tee sitten tarjous. Hänpä tarjosi 10 euroa sanoilla "enempää en aio maksaa". Ihan uteliaisuuttani kysyn, kuinka moni meistä on valmis myymään uutta vastaavan Kalevala-korun (arvo käytettynäkin 100+ euroa) kympillä vain siksi, että ostaja ei aio maksaa enempää?