Törkein tapaus? (fb-kirppikset, tori jne nettimyyntipaikat)
Sattuipas niin törkeä tapaus tänään, että suututtaa vieläkin ja haen täältä vertaistukea.
Myin netissä parin kilon villalankapakettia. Kaikki langat oli kuvattu läheltä, merkkilaput niiden vieressä, ja yhteispaino oli myös ilmoitettu. Hintaa lankapaketilla oli 10 euroa. Vertailun vuoksi: sama määrä maksaa painon perusteella uutena noin 60-70 euroa.
Eräs nainen lähetti kivan viestin: ostan ja haen vaikka samana iltana, niinpä sovimme tarkan kellonajan ja paikan.
Siitä eteenpäin kaikki menikin sitten pieleen:
- nainen tuli paikalle myöhässä (sattuuhan sitä mutta ei edes pahoitellut asiaa)
- tarjosi maksuksi 50 euron seteliä ja halusi vaihtorahaa (no enpä kanna 40 euroa käteisenä mukanani)
- kieltäytyi lähtemästä rikkomaan rahaa viereiseen Alepaan (joka oli n. 30 metrin päässä)
- valitteli kovasti kiirettään (vaikka itse siis myöhästyi)
- haukkui minut kun en kanna vaihtorahaa mukanani (eikä kertonut etukäteen, että maksaa 50 euron setelillä)
- tutki kuitenkin lankapussia,
- pudotti lankapussin maahan (suurin osa langoista putosi loskaan ja kastui),
- sanoi että tuhlasin hänen aikaansa ja lähti pois.
Järkytyin moisesta performanssista, johon meni yhteensä siis aikaa noin minuutti. Kaikki meni niin äkkiä, että sain vain huudettua naisen perään hänen olevan todella törkeä ja p*skamainen tyyppi.
Millaisia törkeitä tapauksia teille on sattunut kodalle, kun myitte tai ostitte yksityishenkilöiltä nettikaupoissa uusia tai käytettyjä tavaroita?
Kommentit (113)
Ei kympin takia kannata tuollaista vaivaa nähdä. Hirveä ostaja oli kyllä.
Minä löysin Torista Marimekon hollannikkaat. Maksoin tilille rahat ja annoin tietoni ja jäin odottelemaan pakettia. Kun sitä ei kuulunut reiluun viikkoon, soitin myyjälle.Nainen lupasi postittaa. Taas odottelin ja soitin uudelleen. Silloin vastasi puhelimeen känninen mies. Hän tulistui kysyessäni kenkien postituksesta, ja sanoi että hänellä on minun osoite. Eli jos vielä soitan, hän tulee lyömään minut. Olisi pitänyt ilmoittaa poliisille, mutta olin juuri lähdössä matkoille, niin asia jäi.
Mä en kyl käsitä mikä tossa on vaivana? Itekki teen paljon kässäjuttuja ja myyn kyllä esim. kankaiden jämäpalat - joita on joskus 0.5 metriä, joskus 1-2 metriä) eteenpäin. Vaikka niistä saisi vain muutamia euroja, se on kierrätystä ja ilahduttaa muita ekoilijoita ja myös selalisia, joilla ei ole varaa ostaa kankaita uutena.
Tilkuista yksi jo tutuksi käynyt mummeli tekee lapsenlapsilleen nukenvaatteita. Se on tosi söpöä kun näyttää niitä vaatekuvia ostaessaan uuden tilkkupussin <3
Mut siis toi ostaja oli aivan kauhee, sellaset pitäisi poistaa myyntiryhmistä jos vaan onnistuu.
Myin nuorena toyotani. Auto oli 10v vanha mutta todella hyvin pidetty ja huollettu ja oli pyyntihinnan väärtti.
Ostaja tuli katsomaan, oli ehkä 50v mies. Haiskahti ihan vähän viinalle ja kävelikin vähän epäsuoraan. Veti tupakkia ja puhalteli savut avoimesta ikkunasta sisälle, hyvä ettei tuhkia karistanut penkeille. Potki renkaita ja valitteli että kovasti on kuluneen oloinen auto, käynnistyykö enää edes. Sitten ihan kuin yhtäkkiä idean saaneena ehdotti, että jospa hän ajelisi sillä sellaisen tunnin koekierroksen ja tulisi takaisin.
Naurahdin kuivasti ja totesin ettei tule autokauppoja. Mies huojui pihaltani pois.
Täysi tollo tapaus. Miksi piti edes tulla paikalle? Huvikseenko?
Etkö ole kirjoittanut ilmoitukseesi, että noudettaessa maksu käteisellä tasarahalla?
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole kirjoittanut ilmoitukseesi, että noudettaessa maksu käteisellä tasarahalla?
Kirjoitin että maksutavaksi sopii mp tai käteinen. Enpä ajatellut, että joku ei varaa tasarahaa. Varmaan johtuu siitä, että itse varaan aina tasarahan, kun lähden hakemaan ostostani. - ap
Joskus nuorena likkana myin kellarikomerostani sinne kertyneitä tavaroita pois ja törmäsin kahteen idioottiin.
Tapaus numero yksi tuli ostamaan vanhan ajan kahvipannua. Kirjoitin ilmoitukseen, että pannu on vanha ja minulla ollut lähinnä koristeena, en siis tiedä soveltuuko ruokakäyttöön ollenkaan. Tyyppi oli paikalla valehtelematta 20 minuuttia, käänteli ja ihmetteli pannua, soitti vaimolleen pitkän puhelun ja selitti miltä pannu näyttää. Olin ihan valmis jo sanomaan ettei tule kauppoja, kun se lopulta osti sen.
Meni kaksi kuukautta ja tyyppi lähetti viestin että pannu ei sovikaan heille ja milloin hän voi palauttaa sen. Olin ihan että MITÄÄÄÄH :D:D:D:D:D Vastasin että ei ole palautusoikeutta, ja silloin tämä ei-kantasuomalainen alkoi lähettää minulle rasistisia viestejä, joissa myös haukkui minut rasistiksi.
Laitoin sen estoon. V***u mikä hullu hyypiö.
Toinen tapaus oli yhtä ärsyttävä mutta ei sentään yrittänyt palauttaa ostostaan. Osti siis pienen kulmahyllyn, josta olin laittanut ilmoitukseen kaikki mitat ja monta kuvaa. Tyyppipä alkoi paikan päällä aprikoida ettei hän olekaan nyt enää ihan varma mahtuuko hylly heille. Kaivoi mittanauhan esiin ja alkoi mittailemaan hyllyä. Sitten kans soitti vaimolleen ja selitti ummet ja lammet hyllystä.
Sain odottaa yli kymmenen minuuttia kauppojen valmistumista. Sanoin tyypille että nyt riittää, mä vien hyllyn takaisin kellariin ja sä voit lähteä, niin siinä kohtaa sitten olikin kauppapäätös tehty ja hän maksoi hyllyn. Ja koko tän odottelun ja harkitsemisen ajan tyypin noin viisivuotias lapsi juoksi ympyrää ja kirkui ja yritti kiivetä kellarikomerooni kaivamaan tavaroita, eikä tyyppi sanonut kertaakaan lapselleen että lopettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse kirjoittaa. Kyllähän nyt jokaisen kirpparikauppoja tekevän tulisi ymmärtää, että käteistä on tuotava tasaraha eikä odotella mitään vaihtorahoja. Mobilepay on nykyään niin yleinen, että ehkä alkaa olla jo tarpeen mainita, että se ei käy, jos niin on. Itse tosin ostajana aina varmistan etukäteen, että käykö.
Multa ostettiin kerran rannekello torista. Kaupat meni ihan hyvin, tosin piti vastailla moniin kysymyksiin ennen kauppojen syntyä, mutta se nyt oli ihan ok. Kauppojen jälkeen alkoi sitten tulla toistuvasti viestejä siitä, miten hyvä kello on seksin aikana tai, kun antaa käsihoitoa miehelleen. Oli lopulta pakko estää, kun viestit eivät loppuneet, vaikken vastannut mitään.
Myin seinänaulakon 2e hinnalla torissa. Ostaja ilmoitti tulevansa hakemaan, kun oli niin sopiva heidän tytön huoneeseen!
Noutoa ei kuulunut joten laitoin viestiä, oli myöhästynyt lapsen toimintaterapian vuoksi, suhtauduin ymmärtävästi.
Lopulta ilmoitti että ei ole autoa käytössä joten Voinko tuoda naulakon 5km päähän kaupungin keskustaan. Ärsytti jo, mutta suostuin että pääsen eroon tyypistä ja naulakosta.
Menin sovittuun paikkaan eikä hän ollut siellä. Soitin hänelle ja puhelun aikana ajelin ristiin rastiin kaupungin keskustaa häntä etsiessäostajan antaessa minulle ohjeita sijainnistaan. Lopulta löysin hänet eri päästä sitä katua, mitä oltiin sovittu. Osti naulakon.
Heitän nykyään tuollaisen rihkaman roskiin, ei kiinnosta nähdä tuollaista vaivaa alle 60e tuotteen takia.
Vi*uttaa tyypit jotka tekevät oharit. Ovat ostavinaan ja haluavat lisäkuvia ja vaikka mitä. Sitten sovitaan hakuaika ja ketään ei näy missään. Tietenkään mitään ei omatoimisesti ilmoiteta. sitten kun kysytään oletko tulossa niin monenlaisia verukkeita löytyy, kyllä tulen sattui nyt sitä ja tätä. Sovitaan uusi aika. Tietenkään ei tule. Taas sattui jotain perin kummaa. Tällaisia persläpiä löytyy monelta fb-kirpparilta. Kalastelevat vain osoitteita. Pahaa karmaa heille.
Tästä on jo aikaa kun tyttäreni möi vanhojentanssipukuaan torissa. Laittoi kuvia itsestään puku päällä ja valehtelematta ensimmäinen yhteydenotto oli tyyliin "kiva puku, paljonko maksaa sisältö?" Jotkut miehet on kyllä niiin peestä.
Vierailija kirjoitti:
Vi*uttaa tyypit jotka tekevät oharit. Ovat ostavinaan ja haluavat lisäkuvia ja vaikka mitä. Sitten sovitaan hakuaika ja ketään ei näy missään. Tietenkään mitään ei omatoimisesti ilmoiteta. sitten kun kysytään oletko tulossa niin monenlaisia verukkeita löytyy, kyllä tulen sattui nyt sitä ja tätä. Sovitaan uusi aika. Tietenkään ei tule. Taas sattui jotain perin kummaa. Tällaisia persläpiä löytyy monelta fb-kirpparilta. Kalastelevat vain osoitteita. Pahaa karmaa heille.
Joidenkin elämä on niin per*eestä, että heidän ainoa ilonsa elämässä on kirpparimyyjien vedättäminen. S**tanan luuserit. Erittäin pahaa karmaa heille. Tottakai monenlaista estettä saattaa sattua, mutta kun nuo per*lävet eivät omaa käytöstapoja sen vertaa että ilmoittaisivat.
myin isoa, käyttämätöntä villamattoa, muistaakseni 100 eurolla. Ostaja haki maton ja maksoi, parin päivän päästä pyysi, että saisiko palauttaa sen kun ei sopinutkaan. Suostuin palautukseen ja annoin rahat takaisin. Kotona huomasin ostajan leikanneen mattoon reiän! Eli matto oli pilalla.
Nettikirppis oli kerran todella seko poliisi - uhkailija. Myin halvan vaatteen jolle tuli jonokin, hän sen halusi. No posti ei tuonut vaatetta hänelle päivässä, kuten yleensä kestää kauemmin. Tuosta alkoi uhittelu poliisilla, häneltä viety paljon rahaa jne. kyse oli alle 30e ostos siis. Hän jopa tuohon otti mukanan ystäviä ja koko ryhmälle mustamaalasi aiheettomia ja ties mihin asti. Halvan vaatteen takia. No lopulta vaate tietysti löysi perille. En myy enää mitään Fb nettikirppiksilla, tuo riitti. Eivät aina ole edes aitoja, osa on feikkeja väärillä kuvilla ja silti he kerää fanilauman jonka kanssa haukkuu myyjiä. Ne fanit luulee heitä rehellisiksi, aidoiksi. Siellä oli muitakin kiusaajia mm. Joku mies otti silmätikuksi nuorten myymät askartelut ja haukkuu niitä. Kaikkea tullut vastaan, myös pilaostajat ja yksi sellainen jonka kaikki rahat kului kaurapuuroon. Yksi pilaostaja nainen käytti jonkun britin tms. Äidin kuvia ja esiintyy ostajana, ikinä ei osta vaikka lupaa ja kiroaa jos myös myyjä kysyy maksua. Tuossa oli myös kyse 5-10e tavara. Hänellä oli myös fanilauma. Ehkä jossain koulun välitunnilla tai lintsaamassa kotona koirien kanssa tekevät noita muka viihteenä. Osa teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon alkanut estämään nämä hupivarailijat suorilta. Haluan tavarasta nopeasti eroon ja myyn oikeasti halvalla kaiken, jotta tavara lähtee jo samana päivänä ostajan matkaan. Hupivarailijat menettävät siinä sen, etteivät enää pääse ostamaan halpoja tuotteitani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon alkanut estämään nämä hupivarailijat suorilta. Haluan tavarasta nopeasti eroon ja myyn oikeasti halvalla kaiken, jotta tavara lähtee jo samana päivänä ostajan matkaan. Hupivarailijat menettävät siinä sen, etteivät enää pääse ostamaan halpoja tuotteitani.
Tosi hyvä käytäntö, mä teen samoin :) Säästyy aikaa ja hermoja.
Yksi mielestäni törkeä, mutta ei häiritsevän törkeä, tapaus oli viime vuonna: huuto.netissä yksi tyyppi teki todella huonoja tarjouksia, esim. Arabian arvoastioista ihan 2-5 euron luokkaa, kun niistä saa nettikirppiksellä edelleen useita kymppejä. Laitoin sille sitten viestin, että lopettaisi tuon pelleilyn. Kohta se laittaakin minulle viestiä, että hei sulla on toi yks merkkilaukku myynnissä mutta siihen ei voi tehdä tarjouksia, laita siihen tarjoustoiminto niin hän tarjoaa. Vastasin etten todellakaan laita, kun näin jo mitä hänen "tarjoukset" oli. Järki käteen hoi.
Vaatteita myydessäni tulee jatkuvasti kysymyksiä saisiko kuvia päällä. Vaatteet oli kuvattu mallinuken päällä. Mitä lisäarvoa se muka tuottaa, että vaate on kuvattu ihmisen päällä?
No niin, ja heti ap täällä tarkentaa: kaikki lankakerät olivat siis jonkin verran vajaita ja siksi laitoin ne kaikki kerralla tosi halvalla myyntiin. Toiset eivät välitä kirjavista lapasista/sukista/kaulaliinoista jne mutta jollekin tuo lankapaketti olisi ihan aarre löytö. Halusin langat pois pienistä nurkistani, kun uudet käsityömateriaalit vie tilaa odotellessaan projektin aloitusta.