Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi minua huonommaksi kuin ex

Vierailija
07.01.2025 |

Vaimo petti vuosia, jätti lapset isälle ja lähti ryyppäämään tehden katoamistemppuja. Tästä jopa lapsille jäänyt traumoja (kaksi varhaisteiniä, muistavat hyvin n. 5v takaisen elämän). 

Mies kärsi, hoiti kotityöt, lapset, työt ja yritti ansaita vaimonsa rakkautta ja toivoi, että vaimo lopettaisi vieraissa käymisen. Lopulta mies lähti ja tapasimme aika pian eron jälkeen, liian aikaisin. 

En ole koskaan tehnyt mitään vastaavaa, aina ollut mahdollisimman hyvä ja kohdellut miestä silkkihansikkain, kun hänellä oli rankkaa. Mies riidassa ilmoitti, että tästä suhteesta hän voisi lähteä koska tahansa, mutta exästä oli vaikea erota. Ei kuulemma mun kohdalla ole varma, haluaako edes olla mun kanssa. 

Tuo osui niin syvälle sieluun, että tuntuu kuin osa minusta olisi kuollut pois. 

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi suhde voi toteutua vain jeesuksen kautta. Uudessa suhteessa ei ole edellisiä vaimoja eikä edellisiä lapsia. Jos miehellä on tällaisia, hän ei ole vapaa. Miehen tulee jättää avioituessaan jopa lapsuudenperheensä, puhumattakaan eksistä. Jos mies roikkuu näissä, hän ei ole vapaa uuteen suhteeseen. Ja nainen joka yrittää suhdetta tällaisen miehen kanssa, vahingoittaa itse itseään

Vierailija
42/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huomiona, ettei kyseessä ole väkivaltainen suhde.

Vain yksi lause RIIDAN keskellä.

Sellaisestako syystä nykyään lähdetään suhteesta,vaikka toinen pyytäisi anteeksi ja sanoo ettei se ollut totta.

Ettekö tiedä,että suhde toiseen ihmiseen kuuluu välillä ollakin hankala Ei silloin kuulu luovuttaa.Silloin kasvetaan yhdessä ihmisinä.Annetaan anteeksi ja rakastetaan entistä enemmän ja kypsemmin.

Ei silloin lähdetä karkuun, silloin keskustellaan ja sovitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko miehen kertoma koskaan vahvistettu todeksi oikeiden todistajien toimesta vai onko kertomaa vain ollutkin

Kyllä, lasten mukaan ex itse kertonut lapsillekin eron syyksi omat ns. toilailut nyt kun alkavat olla isompia. Mieheni ei ole koskaan ollut epärehellinen tai muuten käyttänyt henkistä väkivaltaa jne. 

ap

No nyt hän kyllä käytti sitä henkistä väkivaltaa. 

-ohis

Vierailija
44/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi siis ap jatkat suhdetta tuollaisen jälkeen?

Vierailija
45/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisestako syystä nykyään lähdetään suhteesta,vaikka toinen pyytäisi anteeksi ja sanoo ettei se ollut totta.

Ettekö tiedä,että suhde toiseen ihmiseen kuuluu välillä ollakin hankala Ei silloin kuulu luovuttaa.Silloin kasvetaan yhdessä ihmisinä.Annetaan anteeksi ja rakastetaan entistä enemmän ja kypsemmin.

Riidellessä sanotaan... ai v^ttu, että olet itsekäs kusipää.

Tai

Haluaisin erota ja se olisi ihan helppoa, toisin kuin exän kanssa, jonka lähtö vaivaa vieläkin.

Tuota jälkimmäistä on vaikea antaa anteeksi. Etenkin jos jo valmiiksi kokee olevansa laastari. 

-ohis

Vierailija
46/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä kommentteja joissa sanotaan miehen olevan kusipää yms. Että miten se nyt noin, ei noin voi sanoa, törkeää, kamala mies, olipa ajattelematon.

Minä olisin tyytyväinen jos samanlaisessa tilanteessa mies olisi tuolla tavalla rehellinen. Ei pelejä, ei pitkitystä, ei valehtelua - suoraa ja selkeää puhetta suhteesta. Nythän mies teki aapeelle selvällä suomen kielellä näkyväksi mitä ap hänelle merkitsee. Ei mitään. Ex taas merkitsi.

Ap voi nyt tehdä tiedolla mitä lystää. Aika moni varmaan eroaisi. Omalla kohdallani suhde päättyisi noihin sanoihin.

Vierailija
47/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä varmasti myös kävi, että jotain kuoli. Luultavasti lopullisesti. Se oli todella rumasti sanottu riippumatta siitä, tarkoittiko sitä vai halusiko loukata mahdollisimman paljon - ja sekä-että.

Ihmettelen juuri tuota, kun mies sanoi noin kuulemma siksi, että loukkaisi kun itseen sattui. Ihmettelen, että miksi sanoisi mitään tuollaista, jos ei tarkoita. 

ap

Ei se varmaan tiedä itsekään. Meni ihan sekaisin erosta ja kaikki se tuska ja lasten kärsimys jäivät ikuiseksi traumaksi, mitä sinä olet tässä yrittänyt lievittää omalla tavallasi ja tietenkin rakastanut.

Tuskin tuosta enää noustaan. Kuten sanoitkin, liian aikaisin. ja yleensä voidaan puhua jo eräänlaisesta laastarisuhteestakin miehen puolelta. On kuin rampa eläin, linkuttaa loppuelämänsä.

Sinulla on vielä mahdollisuus saada onnea ja tasapainoinen suhde. Ja vaikka ei uutta löytyisikään, on yksinkin parempi, kuin olla vertailtavissa noin ilkeämielisesti. Kauheaa kohtelua. Lähde ennen kuin olet itse täysin rikki. Ansaitset rakkautta ja turvallisuutta, nyt olet vain ilmainen terapeutti ja kaatopaikka.

Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
48/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle olisi aivan sama olisiko tuo lause totta vai ei. En halua olla miehen kanssa jolle olen yhdentekevä, enkä halua olla miehen kanssa joka sanoo asioita joita ei tarkoita. Suhde päättyisi siis joka tapauksessa.

Vierailija
49/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä näitä kommentteja joissa sanotaan miehen olevan kusipää yms. Että miten se nyt noin, ei noin voi sanoa, törkeää, kamala mies, olipa ajattelematon.

Minä olisin tyytyväinen jos samanlaisessa tilanteessa mies olisi tuolla tavalla rehellinen. Ei pelejä, ei pitkitystä, ei valehtelua - suoraa ja selkeää puhetta suhteesta. Nythän mies teki aapeelle selvällä suomen kielellä näkyväksi mitä ap hänelle merkitsee. Ei mitään. Ex taas merkitsi.

Ap voi nyt tehdä tiedolla mitä lystää. Aika moni varmaan eroaisi. Omalla kohdallani suhde päättyisi noihin sanoihin.

Riittää, kun mies sanoo, että haluaa erota. Eikä jonkun riidan yhteydessä uhkaile lähtevänsä. 

Vierailija
50/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joikohan vaimo henkisen väkivallan vuoksi? 

Käsittääkseni kyllä ex-vaimo oli se, joka käytti henkistä väkivaltaa ja kontrolloi myös eron jälkeen ja oli täysin nujertanut miehen. 

ap

Vähän samantyyppinen kokemus. Eli tyyppi sitten "kosti" minulle sitä kokemaansa exänsä kohtelua. Että sanoo ja tekee näin, koska ex aina sitä ja tätä.

Ero oli paras päätös.

Vierailija
51/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jätti huomiotta nuo kommentit missä viitattiin tapahtumaan jossa sanat sanottiin, sekin on paljonpuhuvaa. Herkästi täällä unohtuu että kuulemme vain toisen osapuolen version.

Jos on taipumus huonostikohteleviin naisiin, se harvemmin ilman terapiaa muuttuu. Ehkäpä ap on omalla tavallaan huonostikohteleva myös, vaikkei petä.

Tunnen naisen joka aina esittää itsensä uhrina ja hakee sympatiaa. Itsekin joskus uskoin hänen tarinoitaan. Tosiasiassa kyseinen nainen on väkivaltainen alkoholisti. Ja hän aina hakee puolisokseen miehen jota voi manipuloida. Juuri sellaisen jota ap tässä kuvaa.

Tällaisia tuli apn tekstistä mieleen. Ja vielä se että se nainen jonka kanssa on lapset tehnyt on vaikea jätettävä, varsinkin jos nainen on epävakaa ja alkoholisti. Siihenkin tuo sanominen voi liittyä.

Mutta suhteet joissa riidellään paljon ja sanotaan tällaisia asioita puolin ja toisin yleensä, eivät ole säilyttämisen arvoisia. Ja jos sitä tapahtuu toistuvasti, on ehkä viisainta pysyä sinkkuna.

Vierailija
52/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei hyväksy huonoa kohtelua, ei ole mitään "karkuun lähtemistä".

Riidankaan aikana ei voi mitä tahansa laukoa, ja sitten vaan todeta että nokun oli riita ja ärsytti. Ap:na olisin jo täyttämässä oman asunnon vuokrasopimusta, jos yhdessä asutaan. Erillään asuessa erosta vain ilmoitus.

Vierailija
53/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää, kun mies sanoo, että haluaa erota. Eikä jonkun riidan yhteydessä uhkaile lähtevänsä. 

Ei hän ole uhannut lähtevänsä. Hän vain kertoi aapeelle miten asia on; mies rakasti eksäänsä muttei aapeetä.

Selvää on että eroon tuo tilanne johtaa jossain vaiheessa. Joko ap ymmärtää nostaa kytkintä, tai sitten mies dumppaa hänet viimeistään sitten kun joku kiinnostavampi kävelee vastaan.

Vierailija
54/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä varmasti myös kävi, että jotain kuoli. Luultavasti lopullisesti. Se oli todella rumasti sanottu riippumatta siitä, tarkoittiko sitä vai halusiko loukata mahdollisimman paljon - ja sekä-että.

Ihmettelen juuri tuota, kun mies sanoi noin kuulemma siksi, että loukkaisi kun itseen sattui. Ihmettelen, että miksi sanoisi mitään tuollaista, jos ei tarkoita. 

ap

Ei tuollaista tule mieleenkään sanoa, jos tuollainen ei mielessä pyöri. En usko että ihminen koskaan sanoo mitään, mitä ei tarkoittanut. Toki voi sanoa jotain, minkä tarkoitti sanoa eri tavalla, jos ei ole kovin lahjakas verbaalisesti. Mutta tuo ei jätä tulkinnan varaa.

Vierailija
55/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on outoa jos ei koskaan puhu eksästä. Joko tällainen ihminen on itse syy eroon eikä halua siksi puhua tai sitten ei pysty puhumaan juuri sen takia kun ei olisi halunnut erota ja siitä puhuminen on vaikeaa. 

Itse pystyn puhumaan entisistä, mutta yhdestä en halua puhua sen vuoksi, että hävettää kun olen ollut hänen kanssaan. 

Mutta jos tiedät exän niin tuskin on häpeästä kysymys. 

Minä en juuri puhu existä, paitsi kysyttäessä. Yhtä lukuunottamatta kaikki ovat olleet minulle niin merkityksettömiä, etten tavallaan edes ajattele heitä entisinä kumppaneina vaikka heidän kanssaan olen vuosia parisuhteessa ollutkin. 

Tämä olisi melkoinen varoituslippu itselleni. En oleta olevani niin ylivertainen, että minäkään olisin kumppanina sen merkityksellisempi kuin nuo edellisetkään. Jos toisella siis on tapana lähteä suhteisiin, joissa ei kuitenkaan pidä toista merkityksellisenä.

Vierailija
56/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sattui syvälle. En jäisi miettimään. Lähtisin katsomaan omaa asuntoa ja omaa uutta elämääni. Molemmille mahdollisuus etsiä jotain parempaa.

Noin pahasti ei sanota jos ei todella tarkoiteta sitä. Tai jos tuo oli sanottu vain loukkaamistarkoituksessa niin vielä pahempaa eikä tule loppumaan tuohon.

Vierailija
57/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei hän ole uhannut lähtevänsä. Hän vain kertoi aapeelle miten asia on; mies rakasti eksäänsä muttei aapeetä.

Selvää on että eroon tuo tilanne johtaa jossain vaiheessa. Joko ap ymmärtää nostaa kytkintä, tai sitten mies dumppaa hänet viimeistään sitten kun joku kiinnostavampi kävelee vastaan."

Itse olen oppinut, etten jatka enää suhdetta, jos ristiriitatilanteessa tulee aloituksen tyyppinen lause, tai "eihän sinun minua ole mikään pakko kestää ". Eli toiselle ero on ajatustasolla sama kuin kävisi tänään cittarissa Prisman sijaan. Pieni muutos, muttei mikään merkityksellinen.

Vierailija
58/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on tuollainen sadomasokistinen kamppailu, niin monet sellaiset ovat yllättävän kestäviä. On molemminpuolista väkivaltaa ja pettämistä, mutta erota ei osata. Ja nainen näistä saa sympatia helpommin kuin mies, koska naisen vakavakin väkivaltaisuus voi jäädä muilta näkemättä. Mies ei herkästi tee rikonilmoitusta eikä soita poliisia.

Pers.häiriöisiä ja psykopaatteja on naisissakin. Ja en nyt viittaa tällä aphen, vaan siihen mitä edeltävä kirjoitti, että suhde johtaa eroon. Ei johda, sillä psykopaatti pitää kiinni saaliistaan, nainenkin.

Vierailija
59/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa riidellään. Se on ihan normaalia. Mutta et sä nyt mene tuollaista sanomaan edes pahimmissa raivareissasi jos rakastat ja haluat olla toisen kanssa. Tai jos sanotaan niin sitten on tosi sairasta.

Vierailija
60/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon jälkeen en enää miettisi jatkuuko suhde. Alkaisin etsiä asuntoa. 

Jätä mies haikailemaan sen eksänsä perään ja häivy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan