Mies sanoi minua huonommaksi kuin ex
Vaimo petti vuosia, jätti lapset isälle ja lähti ryyppäämään tehden katoamistemppuja. Tästä jopa lapsille jäänyt traumoja (kaksi varhaisteiniä, muistavat hyvin n. 5v takaisen elämän).
Mies kärsi, hoiti kotityöt, lapset, työt ja yritti ansaita vaimonsa rakkautta ja toivoi, että vaimo lopettaisi vieraissa käymisen. Lopulta mies lähti ja tapasimme aika pian eron jälkeen, liian aikaisin.
En ole koskaan tehnyt mitään vastaavaa, aina ollut mahdollisimman hyvä ja kohdellut miestä silkkihansikkain, kun hänellä oli rankkaa. Mies riidassa ilmoitti, että tästä suhteesta hän voisi lähteä koska tahansa, mutta exästä oli vaikea erota. Ei kuulemma mun kohdalla ole varma, haluaako edes olla mun kanssa.
Tuo osui niin syvälle sieluun, että tuntuu kuin osa minusta olisi kuollut pois.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde on tuollainen sadomasokistinen kamppailu, niin monet sellaiset ovat yllättävän kestäviä. On molemminpuolista väkivaltaa ja pettämistä, mutta erota ei osata. Ja nainen näistä saa sympatia helpommin kuin mies, koska naisen vakavakin väkivaltaisuus voi jäädä muilta näkemättä. Mies ei herkästi tee rikonilmoitusta eikä soita poliisia.
Pers.häiriöisiä ja psykopaatteja on naisissakin. Ja en nyt viittaa tällä aphen, vaan siihen mitä edeltävä kirjoitti, että suhde johtaa eroon. Ei johda, sillä psykopaatti pitää kiinni saaliistaan, nainenkin.
Pers.häiriöt ja psykopatia ovat muuten periytyviä osittain, ellei sitten ole kyseessä esim. lapsena saatu päävamma. Psykopatia voi hypätä joskus yhden sukupolven yli, mutta ehkä ennen oltiin näissä nykyistä viisaampia, kun oli sovittuja avioliittoja ja sukutaustaa tutkittiin. Nyt menee ehkä myöhäiseen keski-ikään asti, että voi nähdä jonkun henkilön omasta parisuhde- ja elämänhistoriasta, että kyseessä on vaikeasti ja pysyvästi häiriintynyt ihminen. Jos taas olisi nähnyt hänen sukunsa ja perimänsä ennusmerkkinä, olisi voinut välttää vaaran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan huomiona, ettei kyseessä ole väkivaltainen suhde.
Vain yksi lause RIIDAN keskellä.
Sellaisestako syystä nykyään lähdetään suhteesta,vaikka toinen pyytäisi anteeksi ja sanoo ettei se ollut totta.
Ettekö tiedä,että suhde toiseen ihmiseen kuuluu välillä ollakin hankala Ei silloin kuulu luovuttaa.Silloin kasvetaan yhdessä ihmisinä.Annetaan anteeksi ja rakastetaan entistä enemmän ja kypsemmin.
Ei silloin lähdetä karkuun, silloin keskustellaan ja sovitaan.
On kuitenkin ihan eri sanoa, että voisi lähteä suhteesta milloin vain kuin vaikka että eksällä oli paremmat tissit tai jotain muuta lapsellista. Tuossahan on miehellä sama luopumisen tunne kuin jos hän näkisi oravan ja sitten se katoaisi taas, ja näin hän luopuisi siitä oravasta. Ei siis minkäänlaista tunnesidettä naiseen.
Olen eri, mutta en minä jäisi sellaiseenkaan suhteeseen, missä sanotaan jotain lapsellisempaa loukkavaa enkä oikeastaan ilkeämpää tiedä kuin toisen ulkonäön mollaaminen.
En minä näe yhtään syytä jatkaa suhdetta, jossa tällaisia asioita sanotaan. En siis usko, etteikö ap myös olisi tilanteessa osallinen.
Jos haluat olla suhteessa, jossa mies ei erityisemmin välitä sinusta, niin sen kun jäät siihen. Jos arvostat itseäsi yhtään, lähdet saman tien. Näytät miten helppoa se eroaminen miehestä on sinulle.
Aika monesti laastareille käy niin, että pian niitä ei tarvita. Miehen ex on kertomasi mukaan ollut aika itsekäs, sinä varmasti tyystin erilainen. Mutta rakkaudessa on kyse tunteista ja niitä ilmeisesti ei ole sinua kohtaan. En jäisi tuon jälkeen suhteeseen. En olisi kyllä alunperinkään alkanut laastarisuhteeseen heti eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joikohan vaimo henkisen väkivallan vuoksi?
Käsittääkseni kyllä ex-vaimo oli se, joka käytti henkistä väkivaltaa ja kontrolloi myös eron jälkeen ja oli täysin nujertanut miehen.
apVähän samantyyppinen kokemus. Eli tyyppi sitten "kosti" minulle sitä kokemaansa exänsä kohtelua. Että sanoo ja tekee näin, koska ex aina sitä ja tätä.
Ero oli paras päätös.
Samaa sukua tälle on se, että ei luoteta kumppaniin, kytätään ja vahditaan, koska ex petti ja nyt ei enää luoteta naisiin.
Nämä pitäis kanssa dumppaa, joille naiset ovat yksi ja sama, ei nähdä ihmistä omana yksikkönään persoonina, exät, nyxät, ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Siis. Otit eronneen ukon jolla oli lapsia, aloit olla hänen kanssaan liian pian edellisen eron jälkeen. Ei käynyt omassa mielessä että olet laastari suhde? Tossahan se viimesiltään varmistu. Luulis haluavan selvittää asiansa kaikessa rauhassa jos noin kauheesta suhteesta on eronnu eikä hypätä heti seuraavaan. Ellei osaa olla ilman naisväkeä. Sitten käy noin. Etkö miettinyt mitkä olivat miehen motiivit alkaa niin pian kanssasi?
Luitko ollenkaan ap:n tekstiä? Hänhän kirjoitti koko suhteen ajan tunteneensa itsensä laastariksi. Eli todellakin on käynyt mielessä!
usein alkholisti-isän tytär hankkii aikuisena itselleen alkoholistipuolison. Kai se menee myös sukupuolet toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
usein alkholisti-isän tytär hankkii aikuisena itselleen alkoholistipuolison. Kai se menee myös sukupuolet toisinpäin.
Totta ja monesti toistetaan ja varioidaan sitä vanhempien antamaa parisuhdemallia myös. Eli eletään riitaisissa, jopa väkivaltaisissa suhteissa ja annetaan anteeksi, jos puoliso sanoo, että olet rumempi kuin ex tms. Sellaista pidetään normaalina.
Tässäkin tapauksessa lapset ovat ensin nähneet pettävän äidin ja siitä koituneet riidat, seuraava suhde näyttäisi kehkeytyvän myös samanlaiseksi lasten näkökulmasta. Aina se ex on paha ja niitä voi kertyä vaikka 10 iän mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni kyllä ex-vaimo oli se, joka käytti henkistä väkivaltaa ja kontrolloi myös eron jälkeen ja oli täysin nujertanut miehen.
apVähän samantyyppinen kokemus. Eli tyyppi sitten "kosti" minulle sitä kokemaansa exänsä kohtelua. Että sanoo ja tekee näin, koska ex aina sitä ja tätä.
Ero oli paras päätös.
Samaa sukua tälle on se, että ei luoteta kumppaniin, kytätään ja vahditaan, koska ex petti ja nyt ei enää luoteta naisiin.
Nämä pitäis kanssa dumppaa, joille naiset ovat yksi ja sama, ei nähdä ihmistä omana yksikkönään persoonina, exät, nyxät, ihan sama.
Sekin. Omalla kohdalla oli siis, ettei voitu huomioida minua mitenkään, koska ex valitti aina kaikista kalleimmistakin lahjoista, niin tästä syystä minulle ei halunnut antaa edes kukkakimppuakaan. Kun päätti exän käytöksen takia, ettei enää koskaan näe toisen eteen sellaista vaivaa.
No, lopputulos oli ero, kun itsekään en aio nähdä mitään vaivaa suhteen eteen, jos toisenkaan kerta ei aio.
Usein kun mies sanoo jotain tuollaista kuin AP:n mies "Ei kuulemma mun kohdalla ole varma, haluaako edes olla mun kanssa" niin naiset ovat heti selittelemässä ettei varmaan tarkoittanut tms. Miehet ovat siitä kummallisia otuksia että he voivat todellakin tarkoittaa tuota ja silti jatkaa suhdetta. Miehet voivat harrastaa seksiä vailla mitään tunteita niin miksi ihmeessä he eivät voisi olla parisuhteessa vailla tunteita, jos parisuhde muuten toimii heidän edukseen. AP:n mies todennäköisesti tulee roikkumaan tuossa suhteessa juuri niin kauan kun se hänelle on parasta tai kunnes hän törmää naiseen jota kohtaan hänelle syntyy tunteita. AP:n kannattaa miettiä riittääkö hänelle tällainen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Usein kun mies sanoo jotain tuollaista kuin AP:n mies "Ei kuulemma mun kohdalla ole varma, haluaako edes olla mun kanssa" niin naiset ovat heti selittelemässä ettei varmaan tarkoittanut tms. Miehet ovat siitä kummallisia otuksia että he voivat todellakin tarkoittaa tuota ja silti jatkaa suhdetta. Miehet voivat harrastaa seksiä vailla mitään tunteita niin miksi ihmeessä he eivät voisi olla parisuhteessa vailla tunteita, jos parisuhde muuten toimii heidän edukseen. AP:n mies todennäköisesti tulee roikkumaan tuossa suhteessa juuri niin kauan kun se hänelle on parasta tai kunnes hän törmää naiseen jota kohtaan hänelle syntyy tunteita. AP:n kannattaa miettiä riittääkö hänelle tällainen suhde.
Tämä, tämä, tämä.
Ei mies ollut ilkeä, törkeä, traumatisoitunut, väsynyt, vihainen tai valehdellut. Hän sanoi mitä ajatteli.
Pallo on aapeellä.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä kirjoittelee. Olen alkanut valmistautumaan eroon. Sekä henkisesti, että käytännön tasolla. On todella huono olo fyysisesti, henkisesti en ole mukana koko hommassa siltikään.
monesti kaltoinkohdellut saattavat kostaa homman seuraavalle kiltille kumppanille kun eivät sille hankalalle uskaltaneet pistää hanttiin. Hyvä, että olet aloittanut prosessin, ei sellaiseen suhteeseen kannata jäädä, mies nyt itsesäälissä pönkittää egoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä kirjoittelee. Olen alkanut valmistautumaan eroon. Sekä henkisesti, että käytännön tasolla. On todella huono olo fyysisesti, henkisesti en ole mukana koko hommassa siltikään.
monesti kaltoinkohdellut saattavat kostaa homman seuraavalle kiltille kumppanille kun eivät sille hankalalle uskaltaneet pistää hanttiin. Hyvä, että olet aloittanut prosessin, ei sellaiseen suhteeseen kannata jäädä, mies nyt itsesäälissä pönkittää egoaan.
Itse vähän samantyyppisestä suhteesta lähteneenä oli vaikeaa huomata, miten se ero toiseen vaikutti. Eli ei yhtään mitenkään. Reaktio, kuin olisin ilmoittanut lähteväni käymään kaupassa. Eli "ok." ja elämä jatkuu tyytyväisenä.
Siinä kohtaa toki näki, että ero oli mitä oikein päätös, mutta silti inhottava huomata, kuinka vähäpätöinen se suhde toiselle lopulta oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siinä varmasti myös kävi, että jotain kuoli. Luultavasti lopullisesti. Se oli todella rumasti sanottu riippumatta siitä, tarkoittiko sitä vai halusiko loukata mahdollisimman paljon - ja sekä-että.
Ihmettelen juuri tuota, kun mies sanoi noin kuulemma siksi, että loukkaisi kun itseen sattui. Ihmettelen, että miksi sanoisi mitään tuollaista, jos ei tarkoita.
apEi tuollaista tule mieleenkään sanoa, jos tuollainen ei mielessä pyöri. En usko että ihminen koskaan sanoo mitään, mitä ei tarkoittanut. Toki voi sanoa jotain, minkä tarkoitti sanoa eri tavalla, jos ei ole kovin lahjakas verbaalisesti. Mutta tuo ei jätä tulkinnan varaa.
Kyllä minä olen sanonut monesti sellaista mitä en ole tarkoittanut.
Olisit sanonut sille, että ilmiselvästi ero oli vaikea kun exän nussittua miestä toisensa jälkeen kerjäsi tätä takaisin ja hoivas vielä krapulatkin. Eikä edes lasten hätä merkannut sille mitään. Sano, ettei tollasen nysväkkeen kanssa saa aikaan kun haaleen suhteen, mutta eiköhän se ole nyt tässä sunkon osalta.
Ihmiset tykkää jännistä kumppaneista. Kait se on kuin vähän viihdettä kun epävakaiset pistää tuulemaan parisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mullekin tuli mieleen. Mies on lytännyt exäänsä todennäköisesti samalla tavalla, mikä on johtanut siihen, että exä on hakenut itsetunnon pönkitystä tms. muualta.
Mulla on hyvin samanlainen tilanne, että miehen exä oli pettänyt miestä useammankin kerran, ja silti mies jatkoi tuon naisen kanssa. Heillä oli kaksi pienehköä lasta. Lopulta nainen vaihtoi miehen lennosta toiseen, mutta mies ei siis ollut se, joka jätti exänsä, vaan exänsä jätti lopulta hänet. Minut mies tapasi vain muutama kuukausi eronsa jälkeen.
Hän on myös ollut riidoissa lopettamassa tätä suhdetta lähes joka kerta, ja toki on oikeassakin siinä, että kun meillä ei ole yhteisiä lapsia, emmekä edes asu yhdessä, niin jos ei kaikki ole ruusuista, niin helppohan tämä on lopettaa. Kuitenkin aina loukkaannun tuosta aika pahasti, koska exäänsä hän ei jättänyt, vaikka exä petti häntä jne. Minulta hän ei todellakaan sietäisi mitään sellaista.
Koen, että hän oli aivan hulluna exäänsä, ja siis olisi exältä kestänyt mitä tahansa, kunhan exä vain olisi ollut hänen kanssaan. Minun pitää olla oikein miellyttävä, tai hän on heti lopettamassa suhteen pienimmästäkin mielipahasta. Ristiriitaisesti mies kuitenkin sanoo, että ero exästä oli parasta, mitä hänelle tapahtui, ja että hän pysyi suhteessa ns. velvollisuudesta, koska lapset jne.
Kuitenkin kerran jopa sanoi, että exän kanssa riitely ei ollut niin kamalaa kuin minun kanssani, kun jotenkin sanoi, ettei ole koskaan ollut näin raskasta parisuhteessa, ja minä siihen, että onkohan aika kullannut muistot, kun hän on kertonut, että riidat exän kanssa oli pahoja, ja oli tosiaan pettämistä jne. Oli mielestäni ihan törkeää verrata, että kummanko kanssa nyt on pahemmat riidat, minun vai exän. Sitten hän sanoi, että exä ei kantanut kaunaa niin kauan kuin minä. Myöhemmin hän kiisti jyrkästi sanoneensa, että exän kanssa olisi ollut paremmin, eikä kuulema ollut.
Vähän olen miettinyt, että menee nyt vähän henkisen väkivallan puolelle tuollaiset vertailut, että oliko exän kanssa paremmin vaiko eikö..
Mies haluaa jännänaisen. Se johtuu käsittelemättömistä traumoista.
Olen pahoillani puolestasi.
On kuitenkin ihan eri sanoa, että voisi lähteä suhteesta milloin vain kuin vaikka että eksällä oli paremmat tissit tai jotain muuta lapsellista. Tuossahan on miehellä sama luopumisen tunne kuin jos hän näkisi oravan ja sitten se katoaisi taas, ja näin hän luopuisi siitä oravasta. Ei siis minkäänlaista tunnesidettä naiseen.