Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveiset täältä Kanadasta! Mitä kuuluu rakkaaseen Suomeen?

Vierailija
07.01.2025 |

Hei kaikki,

Muutin tänne Kanadaan muutama vuosi sitten. Suomalainen siis olen. Haluaisin tietää, mitä rakkaaseen kotimaahani Suomeen kuuluu. Minulla ei ole paljon sukulaisia Suomessa ja lehdistä saa rajallisen kuvan, joten haluaisin tietää. Tänne kuuluu vaihtelevaa. Kanadassa on tällä hetkellä isoja ongelmia, kuten korkea inflaatio, korkeat korot (ihmisillä ei ole varaa ostaa asuntoa), asuntokriisi, kasvava rikollisuus jne. Kuten ehkä kuulittekin, pääministeri Justin Trudeau joutuikin juuri eroamaan. Onko Suomessa vastaavia ongelmia? Kertokaa, mitä sinne ja sinun elämääsi kuuluu! 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö Kummeli miten Kanadan arkielämässä?

Vierailija
2/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä PersuTrolleja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö Kummeli miten Kanadan arkielämässä?

Oliko se niin, että vastaus on Kanada? 🙈 

T. Ap

Vierailija
4/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta tulee niin perkeeleesti ja kylmästi tuulee , rahat on loppu niin valtiolla kuin asukkailla. Konkursseja päivittäin.nälkää ja työttömyyttä ..ei sen kummempaa

Vierailija
5/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lunta tulee niin perkeeleesti ja kylmästi tuulee , rahat on loppu niin valtiolla kuin asukkailla. Konkursseja päivittäin.nälkää ja työttömyyttä ..ei sen kummempaa

Oho, kuulostaa pahalta. Lunta tulee toki täälläkin. Olen vähän ihmetellyt Suomen uutisointia, kun kovasti ja paljon on uutista jostain Elon Muskin Suomi-twiitistä ja eräästä auto-onnettomuudesta. On vaikea saada kattavaa kuvaa mediasta. Suomen mediamaisema näyttää erikoiselta täältä katsoen. 

T. Ap

Vierailija
6/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko siellä lähistöllä muita suomalaisia, onko kovia pakkasia? Miten suhtaudutaan suomalaisiin? Kummassa maassa eläisit mieluiten loppuelämäsi?

Vierailija
7/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin myös Kanadassa pitkään kunnes muutin vuosi sitten takaisin Suomeen. Sitä kuvitteli tietävänsä mitä toisessa maassa tapahtuu, mutta netti ja lehdet ovat yllättävän rajallisia. Olin lopulta aivan pihalla musiikista ja muista ilmiöistä, vaikka luulin pysyväni ajan hermoilla. Nyt on tainnut käydä sama Kanadan suhteen. Suomeen kuuluu hyvää, kaikki olivat juuri pari kolme viikkoa lomilla ja aloittelevat taas arkeaan. Kaikki taitavat olla nyt myös tipattomalla ja kuntosalit ovat pullollaan. Ravintoloissa ei näy pahemmin porukkaa. Hiihtoladuilla on myös väkeä siellä missä lunta on. Talvi on jonkin verran myöhässä, varsinkin etelässä. Sama vanha valitus vähän kaikesta raikaa nettipalstoilla kuten yleensä, mutta oikeasti elo on aika rauhallista. Suomessa on edelleen turvaverkko, joskin ihmiset ovat alkaneet säästeliäiksi. Inflaatiota ei ole täällä samaan tapaan kuin Kanadassa.

Vierailija
8/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, kuulostaa pahalta. Lunta tulee toki täälläkin. Olen vähän ihmetellyt Suomen uutisointia, kun kovasti ja paljon on uutista jostain Elon Muskin Suomi-twiitistä ja eräästä auto-onnettomuudesta. On vaikea saada kattavaa kuvaa mediasta. Suomen mediamaisema näyttää erikoiselta täältä katsoen. 

T. Ap

Johtuu siitä, että mitään muuta ei ole oikein tapahtunut. Joululomat vasta loppuivat tänään ja koko kansa taitaa olla vielä suklaahorroksessa.

Vierailija
9/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun täällä Ottawassa. Kyllä täällä pakkasta on, nytkin -8 Celsiusasteikolla.

T. Ap

Vierailija
10/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmyys uuvuttaa osan täysin ja kuiva pakkasilma. Ja toivoa kaivataan. Positiivista. Maanantaina tosin lauhtuu ehkä.

Vierailija
11/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi että Kanadan uutiset, sään ja muut asiat voi täällä Suomessa katsoa ja lukea ihan yhtä helposti kuin sinä voit siellä. Ja päinvastoin. Et ole mikään tutkimusmatkailija tai sanansaattaja.

Asuin itse toistakymmentä vuotta Yhdysvalloissa ja huvittaa nämä tällaiset ketjut.

Vierailija
12/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi että Kanadan uutiset, sään ja muut asiat voi täällä Suomessa katsoa ja lukea ihan yhtä helposti kuin sinä voit siellä. Ja päinvastoin. Et ole mikään tutkimusmatkailija tai sanansaattaja.

Asuin itse toistakymmentä vuotta Yhdysvalloissa ja huvittaa nämä tällaiset ketjut.

Kyllä minä tuon tiedän. Lähinnä haluaisin kuulla, mitä ihmisille ja Suomeen yleisesti ottaen kuuluu. Mediasta kun ei selviä kuitenkaan kaikki. 

T. Ap

Vierailija
13/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme onnemme kukkuloilla ja onnea tulee sisään lisää ovista ja ikkunoista.

Vierailija
14/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suht matalat korot, inflaatio alle 1% ja jotenkin kummassa meidän minitrumpilainen hallitus on onnistunut ajamaan maan konkurssin partaalle, koska on hyökännyt suomalaista työvoimaa ja työläisiä vastaan. Niillä on kova kiire purkaa hyvinvointivaltiota ja tehdä tästä usalainen persreikävaltio.

Vierailija
15/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa viihdyttää itseään kyselemällä kuulumisia vauva-palstalla, niin tämähän on sitten se oikea paikka! Muuten kannattaa selailla vaikkapa eri media-talojen tuottamia sivustoja, mutta sehän ei tietenkään ole niin hauskaa!!

Vierailija
16/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaako muutto, kun Trump kohta vyöryy sinne asejoukkoineen?

Vierailija
17/17 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö siellä päivittäin naminami-inkkareita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi