Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi minua huonommaksi kuin ex

Vierailija
07.01.2025 |

Vaimo petti vuosia, jätti lapset isälle ja lähti ryyppäämään tehden katoamistemppuja. Tästä jopa lapsille jäänyt traumoja (kaksi varhaisteiniä, muistavat hyvin n. 5v takaisen elämän). 

Mies kärsi, hoiti kotityöt, lapset, työt ja yritti ansaita vaimonsa rakkautta ja toivoi, että vaimo lopettaisi vieraissa käymisen. Lopulta mies lähti ja tapasimme aika pian eron jälkeen, liian aikaisin. 

En ole koskaan tehnyt mitään vastaavaa, aina ollut mahdollisimman hyvä ja kohdellut miestä silkkihansikkain, kun hänellä oli rankkaa. Mies riidassa ilmoitti, että tästä suhteesta hän voisi lähteä koska tahansa, mutta exästä oli vaikea erota. Ei kuulemma mun kohdalla ole varma, haluaako edes olla mun kanssa. 

Tuo osui niin syvälle sieluun, että tuntuu kuin osa minusta olisi kuollut pois. 

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on riidassa, tunnekuohussa sanotusta. Sinäkin olet sanonut tai tehnyy jotakin, että mies on ollut tuossa mielentilassa.

Olette yhdessä ajaneet tilanteenne tuohon. Tosi ikävästi oli sanottu, kyllä, mutta ei tuollaista sanota tyhjiössä.

Aina näissä sääliä keräävissä aloituksissa jännästi unohtuu se, miten itse aloittaja oli osallinen kuvattuun toksiseen vuorovaikutustilanteeseen.

Voi tietenkin olla, että olen väärässä. Siinä tapauksessa mies on ajautunut suhteeseen kanssasi - nujerrettu lapanenhan hän tuolloin oli, kuten kerroit.

Ehkäpä hän on jo aiemmin halunnut erota, mutta ei ole osannut ottaa asiaa puheeksi. Näinhän sen erokortin saa vedetyksi pakasta - kun saa sinut harkitsemaan eroa.

Ja mukavintahan se jättäjän mielestä toki olisi, jos onnistuisi tulemaan itse jätetyksi. Asialla voisi uhriutua ja säilyttää mukavan ihmisen maineensa jne.

Jotain ikäväähän tässä taustalla on. Mutta myös me naiset osaamme sanoa/toimia todella veemäisesti. Ihminen on tällainen. 

Vierailija
22/80 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on outoa jos ei koskaan puhu eksästä. Joko tällainen ihminen on itse syy eroon eikä halua siksi puhua tai sitten ei pysty puhumaan juuri sen takia kun ei olisi halunnut erota ja siitä puhuminen on vaikeaa. 

Itse pystyn puhumaan entisistä, mutta yhdestä en halua puhua sen vuoksi, että hävettää kun olen ollut hänen kanssaan. 

Mutta jos tiedät exän niin tuskin on häpeästä kysymys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on outoa jos ei koskaan puhu eksästä. Joko tällainen ihminen on itse syy eroon eikä halua siksi puhua tai sitten ei pysty puhumaan juuri sen takia kun ei olisi halunnut erota ja siitä puhuminen on vaikeaa. 

Itse pystyn puhumaan entisistä, mutta yhdestä en halua puhua sen vuoksi, että hävettää kun olen ollut hänen kanssaan. 

Mutta jos tiedät exän niin tuskin on häpeästä kysymys. 

Minä en juuri puhu existä, paitsi kysyttäessä. Yhtä lukuunottamatta kaikki ovat olleet minulle niin merkityksettömiä, etten tavallaan edes ajattele heitä entisinä kumppaneina vaikka heidän kanssaan olen vuosia parisuhteessa ollutkin. 

Vierailija
24/80 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joikohan vaimo henkisen väkivallan vuoksi? 

Käsittääkseni kyllä ex-vaimo oli se, joka käytti henkistä väkivaltaa ja kontrolloi myös eron jälkeen ja oli täysin nujertanut miehen. 

ap

Miehille on yleistä syyttää vaimoa ja haukkua. Eivät halua itseään huonoon valoon. Heissä ei ole koskaan mitään vikaa, mutta kuitenkin kusevat suhteensa yks toisensa jälkeen. 

Vierailija
25/80 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni kyllä ex-vaimo oli se, joka käytti henkistä väkivaltaa ja kontrolloi myös eron jälkeen ja oli täysin nujertanut miehen. 

ap

Miehille on yleistä syyttää vaimoa ja haukkua. Eivät halua itseään huonoon valoon. Heissä ei ole koskaan mitään vikaa, mutta kuitenkin kusevat suhteensa yks toisensa jälkeen. 

Mies näkee kyllä omat vikansakin, ei syytä pelkästään exää. Tosin pettämiselle ja katoamistempuille ei kyllä mielestäni tarvitse oikeutuksia etsiä toisesta.

ap

Vierailija
26/80 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaa kerran, niin eroaa toisenkin kerran.

Kyllähän palstamamman, jos kenen, pitäisi tämä tietää.

Vierailija
27/80 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis. Otit eronneen ukon jolla oli lapsia, aloit olla hänen kanssaan liian pian edellisen eron jälkeen. Ei käynyt omassa mielessä että olet laastari suhde? Tossahan se viimesiltään varmistu. Luulis haluavan selvittää asiansa kaikessa rauhassa jos noin kauheesta suhteesta on eronnu eikä hypätä heti seuraavaan. Ellei osaa olla ilman naisväkeä. Sitten käy noin. Etkö miettinyt mitkä olivat miehen motiivit alkaa niin pian kanssasi?

Vierailija
28/80 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis. Otit eronneen ukon jolla oli lapsia, aloit olla hänen kanssaan liian pian edellisen eron jälkeen. Ei käynyt omassa mielessä että olet laastari suhde? Tossahan se viimesiltään varmistu. Luulis haluavan selvittää asiansa kaikessa rauhassa jos noin kauheesta suhteesta on eronnu eikä hypätä heti seuraavaan. Ellei osaa olla ilman naisväkeä. Sitten käy noin. Etkö miettinyt mitkä olivat miehen motiivit alkaa niin pian kanssasi?

Ei käynyt aluksi mielessä, sillä mies vaikutti olevan korviaan myöten rakastunut ja mitään punaisia lippuja ei ollut näkyvillä alkuun. Eilen mietin ketjun myötä kovasti näitä asioita, mutta en ole ottanut vielä mitään eroasioita puheeksi. Tarvitsen muutaman päivän aikaa prosessoida tunteitani ja ajatuksiani.

ap

Vierailija
29/80 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole parantanut haavojaa suhteiden välillä. Aivan liian aikaisin olette alkaneet suhteeseen.

Jättäisin miehen. Noin rumasti ei puhuta kellekään ilman seuraamuksia. Sä teet hänelle palveluksen ja itsellesi ennenkaikkea, kun lähdet suhteesta.Hän tarvii aikaa parantua ja sä olet ansainnut tervepäisen miehen.

Vierailija
30/80 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta tuohon exien puhumiseen. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa existä vaikka olen tullut jätetyksi tai jättänyt. Ja valitettavasti usealla naisella on halu nostaa itseään paremmaksi ja päästä haukkumaan kumppanin edeltäviä naisia. Joten olen aina tehnyt selväksi että ei ole pahaa sanottavaa heistä enkä hauku heitä mutta jos joku haluaa kuulla suhteista niin voin kertoa kaiken.. 

Vierailija
31/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä kirjoittelee. Olen alkanut valmistautumaan eroon. Sekä henkisesti, että käytännön tasolla. On todella huono olo fyysisesti, henkisesti en ole mukana koko hommassa siltikään.

Vierailija
32/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käynyt aluksi mielessä, sillä mies vaikutti olevan korviaan myöten rakastunut ja mitään punaisia lippuja ei ollut näkyvillä alkuun. Eilen mietin ketjun myötä kovasti näitä asioita, mutta en ole ottanut vielä mitään eroasioita puheeksi. Tarvitsen muutaman päivän aikaa prosessoida tunteitani ja ajatuksiani.

ap

Nopea korviaan myöten rakastuminen on suurin red flag. Myös itsessä. Jos rakastut humauksessa, pysähdy miettimään, mistä välittäjäainemyrsky johtuu.

Vierailija
33/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap sanoit miehellesi ,että hän suuttui niin paljon ja halusi loukata sinua ?

Oletko itse puhdas pulmunen.Riitaan tarvitaan kaksi.

Vai suuttuiko hän  täysin syyttä?

Meille sitä ei tarvitse kertoa, mutta ole itsellesi rehellinen.

Mieti olisitko itsekin suuttunut kommentistasi miehen sijassa.Ehkä osuit johonkin todella arkaan kohtaan miehesi särkyneessä itsetunnossa.

Onko hän pyytänyt anteeksi ja sanonut ettei oikeasti ole sitä mieltä? Uskoisin kyllä silloin häntä.

Ei kai tuosta tarvitse olla  niin armoton, ettei voi toista mahdollisuutta antaa.Ei ollut kyse kuitenkaan fyysisestä väkivallasta tai jatkuvasta henkisestä väkivallasta.Vain yhdestä suutuksissa sanotusta lauseesta.

Vierailija
34/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus mietin, että onko sanoja, joita ei tarvitse sietää, ja jotka todella lopullisesti murtavat suhteen. exäni viimein jätin aikamoisten verbaalisten sivallusten jälkeen. mutta mietin juuri tuota jo edellä mainittua omaa osuuttani asiaan. miehellä oli nimittäin asioita muiden läheisten kanssa selvittämättä, kohteli minua siksi sijaiskohteena huonosti ja latasi vihaansa minuun. hän on kyllä myöhemmin pyytänyt käytöstään anteeksi, mutta en pystynyt. se oli tietysti uusi syy pettyä minuun. en tunne mitään muuta kuin halun pitää hänet loitolla ja elää terveempää suhdetta normaalin miehen kanssa.

Vierailija
35/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. lähde väkivaltaisesta suhteesta

2. vietä 2-5 vuotta itseksesi ja mieti, miksi ylipäätään olet päätynyt paskaan tilanteeseen

3. ymmärrä, että et voi toimia karmisesti väärin muita kohtaan ja olettaa, etteikö tuo karma tuhoaisi sinua

4. avioeroa ei ole olemassa, mies tulee olemaan aina naimisissa eksänsä kanssa

5. lapsia ei voi erottaa äidistään, äiti on aina heidän mukanaan myös teidän uusperheviritelmässänne

6. sinä olet perheenrikkoja, jos otat kumppaniksesi eronneen miehen

7. olet tehnyt tämän kaiken enemmän tai vähemmän tietoisesti, sillä olet ollut täysin tietoinen miehen lapsista ja rakkaudesta vaimoonsa, josta koko ajan edelleen puhuu

8. illuusio ja deluusio miehen puhtoisuudesta ja sinulle kuulumisestasi on kärpäsen paska tuon todellisuuden päällä

9. kun joudut kohtaamaan tämän todellisuuden, se sattuu

10. eli eroa ja mieti, miten voit jatkossa toimia itse oikein, jotta sinua ei satuteta.

Vierailija
36/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Että on oikein miehille yleistä. Taas tälle tasolle mennään siis 

Vierailija
37/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut yhden kerran loukkaantuneena miehelleni pahimman mahdollisen loukkauksen,eli etten rakasta häntä enää.

Mutta en ollut tosissani.Rakastan häntä syvästi,enkä halua elää ilman häntä.

Sanoin sen vain loukatakseni häntä takaisin.

Pointtini on siis, ettei loukkaantuneena välttämättä puhuta totta.Se on vain se vihaisuus joka saa aikaan typeriä valheita.

Ylpeyttäsi on loukattu.Mutta jalompaa on antaa anteeksi.

Vierailija
38/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. lähde väkivaltaisesta suhteesta

2. vietä 2-5 vuotta itseksesi ja mieti, miksi ylipäätään olet päätynyt paskaan tilanteeseen

3. ymmärrä, että et voi toimia karmisesti väärin muita kohtaan ja olettaa, etteikö tuo karma tuhoaisi sinua

4. avioeroa ei ole olemassa, mies tulee olemaan aina naimisissa eksänsä kanssa

5. lapsia ei voi erottaa äidistään, äiti on aina heidän mukanaan myös teidän uusperheviritelmässänne

6. sinä olet perheenrikkoja, jos otat kumppaniksesi eronneen miehen

7. olet tehnyt tämän kaiken enemmän tai vähemmän tietoisesti, sillä olet ollut täysin tietoinen miehen lapsista ja rakkaudesta vaimoonsa, josta koko ajan edelleen puhuu

8. illuusio ja deluusio miehen puhtoisuudesta ja sinulle kuulumisestasi on kärpäsen paska tuon todellisuuden päällä

9. kun joudut kohtaamaan tämän todellisuuden, se sattuu

10. eli eroa ja mieti, miten voit jatkossa

11. mieskään ei toimi tuossa oikein, mutta se ei kuulu sinulle millään tasolla

12. sinä olet vastuussa vain omista teoistasi, ja vain ne teot määrittävät karmasi

13. jos otat eronneen miehen joka on edelleen rakastunut vaimoonsa ja sitoutunut lapsiinsa, olet loinen miehen haaremissa, toinen nainen. toimit väärin sekä vaimoa, että lapsia kohtaan, yrittäen epätoivoisesti asettua vaimoksi vaimon paikalle

14. pysy erossa tuollaisista kuvioista

Vierailija
39/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Että on oikein miehille yleistä. Taas tälle tasolle mennään siis 

No on. Usein eksät otetaan esille jo ensitreffeillä. Ei sellaista miestä olekaan, joka olisi oikeast käsitellyt eronsa ja aloittaisi suhteen puhtaalta pöydältä

Vierailija
40/80 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut yhden kerran loukkaantuneena miehelleni pahimman mahdollisen loukkauksen,eli etten rakasta häntä enää.

Mutta en ollut tosissani.Rakastan häntä syvästi,enkä halua elää ilman häntä.

Sanoin sen vain loukatakseni häntä takaisin.

Pointtini on siis, ettei loukkaantuneena välttämättä puhuta totta.Se on vain se vihaisuus joka saa aikaan typeriä valheita.

Ylpeyttäsi on loukattu.Mutta jalompaa on antaa anteeksi.

Ei sillä ole mitään väliä onko se totta vai ei, jos teko tapahtuu. Ajattelepa miestä, joka tappaa vaimonsa raivon vallassa, vaikka ei "tavallisesti" halua tappaa tätä. Se vaimo kuoli silti. Se mitä hän ajattelee 99% ajasta on täysin irrelevanttia, jos sen 1% tekee jotain noin tuhoisaa ja pahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän