Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heips! Olen työtön ja olisi kiva kuulla miten te muut työttömät vietätte normaalit arkipäivät, miten siis saatte ajan kulumaan?

Vierailija
06.01.2025 |

Sana on vapaa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pimeästi töissä ihan 8 tuntia päivässä, saan siitä 1300e. Tukia saan noin 1700e ja asuntoni olen vuokrannut pimeästi eteenpäin ja saan siitä 750e, eli tästä tulee se melkein 4 tonnia per kk.

Lapsi on isovanhemmilla ja kun töiden jälkeen vieten 4 tuntia 2 eri harrastuksessa, niin vanhempien luona käyn tämän jälkeen vain syömässä, suihkussa ja nukkumassa.

Tavoitteena jatkaa tätä muutama vuosi ja kerätä noin 200 tonnia säästöön ja ostaa kämppä ilman velkaa.

Vierailija
22/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mitä nuo muutkin edelliset vastaajat. Siis jos unohdetaan nuo fantasiat ja valehtelut.

Juon aamusta iltaan halpaa Kaljaa.

Miksi kukaan fantasioisi tai valehtelisi anonyyminä täällä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kuntosalilla 6,kertaa viikossa lenkeillen kalastan siinä se AIKa kuluu olen  muutavanvuoden jälkeen 55v ei mitään saumaa duuniin vaikka olen hakenut liian vanha työkomesta ja kouluja käynyt

Vierailija
24/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töitä ei löydy, kannattaa opiskella jotain täydentävää (ja pitää se omana tietonaan), ettei mene aika hukkaan. 

Vierailija
25/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaan penistäni joka päivä kello 12.00 onko se kasvanut.

Vierailija
26/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittaan penistäni joka päivä kello 12.00 onko se kasvanut.

Kuulemma kutistuu tuolla tyylillä.

Vierailija
27/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin syksyllä kaksi kuukautta työtön. Seurasin kaikki päivät Linkedinissä avoimia paikkoja, lähetin kustomoituja hakemuksia, kävin haastatteluissa ja soveltuvuustesteissä. Eli työn hakeminen oli aikalailla täysipäiväistä.

Sain hyvän vakityön kahden kuukauden aktiivisen haun jälkeen.

Sama täällä. Hain ihan kaikenlaisia, vähänkään omaa alaa viittaavia töitä, ympäri Suomen. Kyllä se työnhaku täytti arkipäivät. Pidin kiinni unirytmistä ja arkirytmistä. Sain vakituinen, työttömänä olin virallisesti 6 viikkoa ennen kuin sain työpaikan.

Vierailija
28/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn pimeästi töissä ihan 8 tuntia päivässä, saan siitä 1300e. Tukia saan noin 1700e ja asuntoni olen vuokrannut pimeästi eteenpäin ja saan siitä 750e, eli tästä tulee se melkein 4 tonnia per kk.

Lapsi on isovanhemmilla ja kun töiden jälkeen vieten 4 tuntia 2 eri harrastuksessa, niin vanhempien luona käyn tämän jälkeen vain syömässä, suihkussa ja nukkumassa.

Tavoitteena jatkaa tätä muutama vuosi ja kerätä noin 200 tonnia säästöön ja ostaa kämppä ilman velkaa.

Oletetaan että juttusi on totta. Jos ostat pimeistä töistä kertyneillä rahoilla asunnon niin verottajaa voi kiinnostaa mistä sait rahat. Niistä jos läsähtää verot ja sakot niin onneksi olkoon ei jää juuri mitään jäljelle.

Vierailija
29/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kohtahan sitten joku ilmiantaa sun laittomat duunit ja kämpän, johon saat asumistukea. Sitten sulla alkaakin olla säästörahoille käyttöä kun joudut maksamaan useamman vuoden tukirahat takaisin.

Ja todellakin, eiköhän kohta ala sun pankki ihmetellä mistä nuo rahat sulle tulee. Ja kun ostat asuntoa, luuletko käteisellä maksavasi sen, jos sukanvarteen säästät kuin mummo.

Ja mahtavasti kasvatat lastasi olemalla lähes pois hänen elämästään.

Vierailija
30/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun, koska olen kipeä ja uupunut. Työttömyyspäivärahalla koska kelasta ei saa enää sairauspäivärahaa. Pari kertaa viikossa kaupassa tai asioilla. Muu aika menee omaisuuden myymisessä että saa laskut maksettua. Mieluiten olisin terve ja töissä itseni elättämässä. Pää ideoita täynnä, mutta ei voimia niitä toteuttaa. Tänään oli fyysisesti hyvä päivä, sen verran että muistin miten ihanaa oli olla hyväkuntoinen ja liikkua ja tehdä töitä. Meinasin itkuun pillahtaa.

Vierailija
31/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun, koska olen kipeä ja uupunut. Työttömyyspäivärahalla koska kelasta ei saa enää sairauspäivärahaa. Pari kertaa viikossa kaupassa tai asioilla. Muu aika menee omaisuuden myymisessä että saa laskut maksettua. Mieluiten olisin terve ja töissä itseni elättämässä. Pää ideoita täynnä, mutta ei voimia niitä toteuttaa. Tänään oli fyysisesti hyvä päivä, sen verran että muistin miten ihanaa oli olla hyväkuntoinen ja liikkua ja tehdä töitä. Meinasin itkuun pillahtaa.

Sun kannattaisi ehkä hakea Kelan kautta kuntoutukseen. En tiedä tarkemmin mistä on kyse, mutta ehdotan sellaista, jossa on moniammatillinen tiimi ja saisi kokeilla erilaisia hoitomuotoa, olisi vertaistukea, fysioterapiaa, ynnä muuta.

Vierailija
32/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus, mutta harvoin, voi aika käydä vähän pitkäksi, mutta suurimmaksi osaksi päivät kuluu oikein kivasti. Urheillaan, välillä juopotellaan, matkustellaan, mökkeilyä, sanon uudestaan matkusteluun sillä tehdään sitä tosi paljon ulkomailla ja kotimaassa. Ruuanlaittoa, elokuvissa, ravintoloissa, näyttelyissä ym tapahtumissa. On kaikenlaisia harrastuksia, sitten on tietysti ihan normaalit kodin siivoamiset sun muut.

Lol, vai matkustelette ja mökkeilette. Olette varmaan rikkaasta suvusta tai olleet ennen työttömäksi jäämistä jossain todella hyväpalkkaisessa duunissa, että on säästöjä ja sijoituksia? Muutoin keksitty tarina. Myöskään elokuvissa tai ravintoloissa ei työttömän tuloilla käydä, näyttelyissä tms. ehkä jos on ilmaisia sellaisia.

Vierailija
33/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse työtön vaan sairaseläkkeellä, mutta vastaanpa nyt kumminkin. Työnhakuun ei siis mene itselläni aikaa, silti ei tekemisen puutetta ole kyllä koskaan. Kaikki aika menee välttämättömään itsestä ja kodista huolehtimiseen, liikuntaan ja lepäämiseen (tarvitsen lepoa enemmän kuin terve ihminen). Kirjoja saatan lukea ja sarjoja/elokuvia katsoa tai podcasteja kuunnella.

Vierailija
34/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mitä nuo muutkin edelliset vastaajat. Siis jos unohdetaan nuo fantasiat ja valehtelut.

Juon aamusta iltaan halpaa Kaljaa.

Miksi kukaan fantasioisi tai valehtelisi anonyyminä täällä? 

En ymmärrä minäkään.

T:Toimitusjohtaja. Verotettavat tulot yli 13 miljoonaa...

Vierailija
35/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 22-38h/vko keikkatöitä.

- silti olen yhteiskunnan systeemeissä Työtön, kun en ole työsopimuksen alla

Vierailija
36/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lasken senttejä että tiedän mitä pitää syödä.

-Mietin miten päättäisin päiväni

Vierailija
37/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen, koko ajan, mut ei se auta työn saamiseen. Omaan jo aika laajan skaalan kaikkee tietoo mut se siitä.

Vierailija
38/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaisi ehkä hakea Kelan kautta kuntoutukseen. En tiedä tarkemmin mistä on kyse, mutta ehdotan sellaista, jossa on moniammatillinen tiimi ja saisi kokeilla erilaisia hoitomuotoa, olisi vertaistukea, fysioterapiaa, ynnä muuta.

Odotellut Kelan päätöstä kohta kaksi kuukautta kuntoutusselvityksestä.

Vierailija
39/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, käyn ruokajonoissa, runkkaan tapettiin, olen netissä tuntitolkulla sängynpohjalla, käyn suihkussa, syön, tumputan, tälläistä ihan kivaa arkipäivää.

Vierailija
40/45 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän töihin