Eikö mies kestä ilman seksiä vauvavuotta?
Kysymys tukikin otsakkeessa, eli eikö mies kestä vauvavuotta ilman sek**ä? Entä jos ei huvita aiemmin?
Kommentit (465)
En olisi itse kestänyt. Toivuin nopeasti ja teki mieli ihan jatkuvasti. Ärsyttää nää kuvitelmat että nainen ei vois olla se joka haluaa paljon seksiä. Vai onko palstalaiset jotain umpeen kuroutuneita kiukkukasoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika uskomatonta keskenkasvuisuutta vaatia jotain niin vähäpätöistä kuin yhdyntää jos äiti on vielä toipumassa synnytyksestä. Osalle naisista voi tulla isojakin vaurioita. Oma käsi on keksitty..
Sen vaimonkin käsi on keksitty. Ei sen miehen tarvitse yksin vatkailla jos se vaimokin on vielä olemassa.
Ihme ajatus täällä että seksiä on vain yhdyntä. Ainakin meillä oli paljon kaikenlaista seksuaalista paijaamista ja läheisyyttä silloinkin kun yhdyntä ei onnistunut.
Pienen vaativan vauvan vanhemmalle käsihoidonkin antaminen on ylivoimaista.
No sitten sitä vauvaa myös miehelle välillä hoitoon ja itse päiväunille. Jos on niin loppu että ei viittä minuuttia jaksa mitään ylimääräistä niin onhan sellainen äidin väsymys ihan jo sille vauvallekin vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies olisi kestänyt mutta miksi olisi pitänyt kun mulla paikat parani 6 viikossa ja halut hyrräsi?? En olisi mitenkään kestänyt vuotta puutteessa!?
Meillä oli tosi vaikea vauva, joten väsymys tappoi halut aika vahvasti. Harrastettiin silti kyllä seksiä kerran viikossa tai kahdessa, pidempää taukoa meidän suhteessa ei koskaan ole ollut.
Mutta kyllähän se seksi väheni, ei vaan jaksanut, kun ei saanut yhtään nukkua. Vaikka olin ajatellut, että meille ei sitten käy niin. Yritin antaa miehelle iltaisin, jotta pysyisi tyytyväisenä, mutta olin niin väsynyt että usein nukahdin seksin aikana. Mies aina loukkaantui tästä.
Vuosi meni todella vähillä unilla ja kun vauva alkoi vihdoin viimein nukkua ja toivoa aktiivisemmasta seksielämästä olla, paljastui miehen salasuhde.
Joten ei, ei ne kestä.
Niin siis sun ukkos ei kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en haluais olla vuotta ilman seksiä, kaksikin viikkoa on pitkä aika
n48
Iästäsi päätellen et ole ainakaan ihan äskettäin synnyttänyt.
Mulla on vanhimmat lapset 1v3kk ikäerolla ja nuorin on 9v. Seksistä ei ole ollut pulaa, se on minusta yksi parisuhteen kulmakivistä. En haluaisi olla vuotta ilman, eikä onneksi ole ollut tarvettakaan
"Pienen vaativan vauvan vanhemmalle käsihoidonkin antaminen on ylivoimaista. "
Entä jos se onkin se vauva joka vaatii vielä ylimääräisen 5 minuuttua huomiota? Mitä silloin tapahtuu? Jääkö se hoitamatta?
Vierailija kirjoitti:
"Jos on pieni vauva hoidettavana ja imetykset ym niin on siinä muutakin tekemistä kun vemputtaa ukkoa. "
Kummasti jaksetaan kyllä hoitaa jokainen asia sen päivän aikana mutta viisi minuuttia huomiota miehelle on sitten liikaa vaadittu? Mielummin pilataan parisuhde ja erotaan kuin käytetään tämä pieni aika siihen että mieskin tuntee itsensä tärkeäksi. Ihme asenne nykyään.
Ja jos on niin väsynyt että ei tätä millään jaksa niin silloin on korkea aika lykätä se vauva säännöllisesti miehelle ja ottaa itse päiväunet.
Pakko kyllä sanoa, että miehet on usein kypsymättömiä olentoja. Vauva-aikana kyllä se usein on nainen, joka käy läpi aikamoisen prässin ja tarvitisi enemmän miehen huomiota ja huomaavaisuutta, ei päinvastoin. Uskon myös, että jos nainen saa riittävästi lepoa ja apua vauvan kanssa, niin myös se ukon vemputtaminen voisi kiinnostaa vähän enemmän. Että ihan voi ukko katsoa ensin peiliin ja sen jälkeen vasta ulista vaimon asenteesta.
Vierailija kirjoitti:
"Jos on pieni vauva hoidettavana ja imetykset ym niin on siinä muutakin tekemistä kun vemputtaa ukkoa. "
Kummasti jaksetaan kyllä hoitaa jokainen asia sen päivän aikana mutta viisi minuuttia huomiota miehelle on sitten liikaa vaadittu? Mielummin pilataan parisuhde ja erotaan kuin käytetään tämä pieni aika siihen että mieskin tuntee itsensä tärkeäksi. Ihme asenne nykyään.
Ja jos on niin väsynyt että ei tätä millään jaksa niin silloin on korkea aika lykätä se vauva säännöllisesti miehelle ja ottaa itse päiväunet.
Näkee, ettet itse ole kokenut sitä väsymystä. Vaikka olisi osallistuva mies, se väsymys voi silti olla aivan jäätävää. Siihen ei päiväunet auta.
Vierailija kirjoitti:
"Pienen vaativan vauvan vanhemmalle käsihoidonkin antaminen on ylivoimaista. "
Entä jos se onkin se vauva joka vaatii vielä ylimääräisen 5 minuuttua huomiota? Mitä silloin tapahtuu? Jääkö se hoitamatta?
Ihanko tosissasi vertaat aikuista miestä ja avutonta pikkuvauvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika uskomatonta keskenkasvuisuutta vaatia jotain niin vähäpätöistä kuin yhdyntää jos äiti on vielä toipumassa synnytyksestä. Osalle naisista voi tulla isojakin vaurioita. Oma käsi on keksitty..
Sen vaimonkin käsi on keksitty. Ei sen miehen tarvitse yksin vatkailla jos se vaimokin on vielä olemassa.
Ihme ajatus täällä että seksiä on vain yhdyntä. Ainakin meillä oli paljon kaikenlaista seksuaalista paijaamista ja läheisyyttä silloinkin kun yhdyntä ei onnistunut.
Pienen vaativan vauvan vanhemmalle käsihoidonkin antaminen on ylivoimaista.
No sitten sitä vauvaa myös miehelle välillä hoitoon ja itse päiväunille. Jos on niin loppu että ei viittä minuuttia jaksa mitään ylimääräistä niin onhan
Väsymys voi olla valtava, vaikka olisi osallistuva isä. Päiväunet auttaa siihen, että jaksaa taas hoitaa vauvaa ja oma pää pysyy kasassa.
"Uskon myös, että jos nainen saa riittävästi lepoa ja apua vauvan kanssa, niin myös se ukon vemputtaminen voisi kiinnostaa vähän enemmän. Että ihan voi ukko katsoa ensin peiliin ja sen jälkeen vasta ulista vaimon asenteesta."
Kyllä täällä aika monta naisen kommenttia jossa ei ole sanallakaan viitattu siihen että seksiä kyllä irtoaisi jos mies vain osallistuisi enemmän. On vain kerrottu että ei voi jaksaa ja mitään vastuuta parisuhteen tilasta naisella ei ole.
Itse olen joka kerta nimenomaan kertonut että lasta pitää antaa paljon myös miehen hoitoon. Se ei pelkästää paranna parisuhdetta vaan parantaa sen miehen ja lapsen välistä sidettä merkittävästi. Hyöty on siis hyvin suuri ja monitahoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee, ettet itse ole kokenut sitä väsymystä. Vaikka olisi osallistuva mies, se väsymys voi silti olla aivan jäätävää. Siihen ei päiväunet auta.
Juuri siksi meillä minä myös heräilin vauvan kanssa monina öinä että äiti sai kunnon yöunet. Ei tietenkään osallistuminen ole vain muutamia päiväunia vaan ihan kokonaisvaltaista vastuunottoa niin heräämisistä, vaipanvaihdoista, kylvettämisestä kuin kaikista kotitöistäkin.
Vierailija kirjoitti:
"Uskon myös, että jos nainen saa riittävästi lepoa ja apua vauvan kanssa, niin myös se ukon vemputtaminen voisi kiinnostaa vähän enemmän. Että ihan voi ukko katsoa ensin peiliin ja sen jälkeen vasta ulista vaimon asenteesta."
Kyllä täällä aika monta naisen kommenttia jossa ei ole sanallakaan viitattu siihen että seksiä kyllä irtoaisi jos mies vain osallistuisi enemmän. On vain kerrottu että ei voi jaksaa ja mitään vastuuta parisuhteen tilasta naisella ei ole.
Itse olen joka kerta nimenomaan kertonut että lasta pitää antaa paljon myös miehen hoitoon. Se ei pelkästää paranna parisuhdetta vaan parantaa sen miehen ja lapsen välistä sidettä merkittävästi. Hyöty on siis hyvin suuri ja monitahoinen.
Vaikka mies hoitaisi lasta paljon, se ei aina auta siihen väsymykseen. Sen verran kuitenkin, ettei äiti mene ihan psykoosiin.
Jos on 365 päivää puhki, niin kyseessä on kyllä muu asia kuin vauvavuoden uupumus
"Väsymys voi olla valtava, vaikka olisi osallistuva isä. "
No ihan poikkeustapauksissa äiti on niin uupunut että isän isosta osallistumisesta huolimatta ihan kaikki ylimääräinen on liikaa. Ei se mikään pääsääntö ole että äiti ei koskaan ikinä vauvavuoden aikana jaksa olla miehensä kanssa edes viittä minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mies hoitaisi lasta paljon, se ei aina auta siihen väsymykseen. Sen verran kuitenkin, ettei äiti mene ihan psykoosiin.
Tuo on hyvin harvinaista, ei mikään normi. On jo melkein lasun paikka jos äiti on psykoosin partaalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä se vauvavuosi on kestänyt jo 13 vuotta. Jos kerran vuodessa jotain tapahtuu, niin rasti seinään.
Jäät kakkoseksi, eikä seinässäni ole yhtään rastia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä se vauvavuosi on kestänyt jo 13 vuotta. Jos kerran vuodessa jotain tapahtuu, niin rasti seinään.
Miten kestät tällaista, vai tottuuko siihen? Eikö ole läheisyyttä ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Mun tädin lapsilla on ikäeroa 1v ja 6vko. Hän sanoi, ettei hän voinut käsittää, että milloin tämä kuopus sai alkunsa, kun hän oli esikoisen ensimmäiset kuukaudet kuolemanväsynyt, kun se oli koliikkivauva. Hänellä ei siis ole mitään muistikuvaa siitä, että olisi harrastanut seksiä miehensä kanssa mutta kyllä hän oli raskaaksi tullut.
Kuulostaa pahalta, jos harrastaa seksiä naisen kanssa, joka ei ole tietoinen tapahtumasta. Sille on ihan oma sanansa.
Se, ettei muista, ei tarkoita sitä, ettei olisi tykännyt.
Iästäsi päätellen et ole ainakaan ihan äskettäin synnyttänyt.