Eikö mies kestä ilman seksiä vauvavuotta?
Kysymys tukikin otsakkeessa, eli eikö mies kestä vauvavuotta ilman sek**ä? Entä jos ei huvita aiemmin?
Kommentit (465)
No en minäkään olisi jaksanut koko vuotta ilman. Siksi meillä varmaan lapset onkin alle vuoden ikäerolla. 😂 Jälkitarkastukseen odotin ja heti sen jälkeen sitten uudestaan raskaaksi. Ei toki ihan suunniteltu noin, mutta ei tuo haittaa. Lapset tulee hyvin juttuun keskenään ja ihan kiva kun nuorempikin on jo isompi. Tai nyt se on helpompaa kun on 10v ja 11v, kuin että nuorempi olisi vasta jotain 7v. Vauvoina pari ekaa kuukautta molemmat valvotti, mutta sitten nukkuivat hyvin. Ekan vanhempainvapaan jälkeen sai suoraan siirtyä taas äitiyslomalle. Vai oliko siinä ehkä 1kk kotihoitotuella. Ja ihan täysiaikainen oli toinenkin, rv39 syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uskon myös, että jos nainen saa riittävästi lepoa ja apua vauvan kanssa, niin myös se ukon vemputtaminen voisi kiinnostaa vähän enemmän. Että ihan voi ukko katsoa ensin peiliin ja sen jälkeen vasta ulista vaimon asenteesta."
Kyllä täällä aika monta naisen kommenttia jossa ei ole sanallakaan viitattu siihen että seksiä kyllä irtoaisi jos mies vain osallistuisi enemmän. On vain kerrottu että ei voi jaksaa ja mitään vastuuta parisuhteen tilasta naisella ei ole.
Itse olen joka kerta nimenomaan kertonut että lasta pitää antaa paljon myös miehen hoitoon. Se ei pelkästää paranna parisuhdetta vaan parantaa sen miehen ja lapsen välistä sidettä merkittävästi. Hyöty on siis hyvin suuri ja monitahoinen.
Vaikka mies hoitaisi lasta paljon, se ei aina auta siihen väsymykseen. Sen verran kuitenkin, ettei äiti mene i
Tuo on hyvin harvinaista, ei mikään normi. On jo melkein lasun paikka jos äiti on psykoosin partaalla.
Niiden päiväunien ansiosta se äiti ei ole psykoosissa.
"Niiden päiväunien ansiosta se äiti ei ole psykoosissa."
Jos se on ainoa joka siitä erottaa niin ollaan jo todella vaarallisilla vesillä. Olisi pitänyt tehdä jo paljon aikaisemmin asialle jotain.
Tässä ei ole enää kyse siitä saako mies seksiä vain ei vaan sekä äidin että vauvan terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kunnon mies ymmärtää että pitääolla taukoa.
Tavallisesti se tauko on vain joitain kuukausia, ei vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nielet pari kertaa viikossa ja hiukan silittelet, niin kyllä se pärjää.
Uhraudu lapselle, uhraudu miehelle. Naisen omilla tarpeilla ei sitten olekaan mitään väliä.
Ja sivuuta miten mies on uhrautunut vaimolle sekä lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakaan en kestänyt. Meinasin jo ottaa miehestä eron kun ei koskenut minuun moneen kuukauteen kun olin synnyttänyt kaksoset sektiolla. Toki haavan parantuminen jne. kesti pidempään kun alakautta synnyttämisen jälkeen yleensä, Mutta joku raja sentään. Kyllä tuli sellainen fiilis että mies ei enää rakasta eikä halua minua, että se on tämä suhde nyt sitten ohi. Mies jälkikäteen sanoi, että pelkäksi että mulla tulee kipeää... mitä helvettiä? Kai minä itse tiedän ottaako kipeää vai ei, ja olisin siitä sanonut jos niin käy.
N50
Ai. Mä sain myös sektiolla lapseni enkä kestänyt kuin viikon, viiden päivän jälkeen pääsin kotiin ja olin aivan valmis vaikka väkisin ottamaan ukkoni. Eipä se sektiohaava haitannut yhtään, hyvin pystyi nussimaan. Vai vuosi ilman, kaikkea sitä.
Yksi jauhaa miten heti synnytyksen jälkeen oli jo seksihaluja ja toinen kertoo miten mies kannattaa osallistaa vauvan hoitoon. Ajatteletteko koskaan, että muilla tilanne voi olla erilainen, ei kai me tyhmiä olla? Jos synnytyksessä on repeytynyt pahasti ja tikkejä on alapää täynnä, niin ei siinä kyllä kovin kummoiset seksihalut ole vähään aikaan, hyvä että vessassa uskaltaa käydä. Vauvat myös erilaisia, toiset vaativat enemmän kuin toiset, sekin vaikuttaa omaan jaksamiseen. Miestenkin tilanteet hyvin erilaisia, oma teki pitkää päivää vaativassa työssä, ei tullut kuuloonkaan laittaa heräilemään öisin tai huolehtimaan iltapäivisin, koska yksinkertaisesti ei ollut kotona tai voinut itse viettää päikkäreitä iltapäivisin, jotta jaksaisi työssä itse.
Onneksi molemmat meistä hoitivat osansa ja yhdessä ollaan edelleen. Seksielämä on parantunut huomattavasti lasten kasvettua isommiksi. Ei tarvinnut kenenkään juosta vieraissa, vaikka vauvavuodet vähän seksielämää haittasivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakaan en kestänyt. Meinasin jo ottaa miehestä eron kun ei koskenut minuun moneen kuukauteen kun olin synnyttänyt kaksoset sektiolla. Toki haavan parantuminen jne. kesti pidempään kun alakautta synnyttämisen jälkeen yleensä, Mutta joku raja sentään. Kyllä tuli sellainen fiilis että mies ei enää rakasta eikä halua minua, että se on tämä suhde nyt sitten ohi. Mies jälkikäteen sanoi, että pelkäksi että mulla tulee kipeää... mitä helvettiä? Kai minä itse tiedän ottaako kipeää vai ei, ja olisin siitä sanonut jos niin käy.
N50
No olisit tarttunut miestä munasta, imenyt kovaksi ja hypännyt ratsaille. Kyllähän sitä nyt aikuisen naisen pitäisi osata ottaa ohjakset.
"Uhraudu lapselle, uhraudu miehelle. Naisen omilla tarpeilla ei sitten olekaan mitään väliä. "
Ongelmahan onkin juuri se kun osa äideistä alkaa uhrautua vain sille lapselle ja sitten ihan kaiken muun jääminen pois perustellaan sillä että ei vain voi jaksaa tai ehtiä kun pitää vauvan kanssa sitä ja tätä.
Ei tässä ole kyse vain parisuhteesta ja seksistä vaan samalla tavalla naisen omasta ajasta ja omista tarpeistä. Nainen joka unohtaa vauvan myötä kaiken muun, oli se kaikki muu sitten seksi, harrastukset tai vaikka ystävät, tekee sekä itselleen että perheelleen ison karhunpalveluksen.
Minulla on ollut ihana mies joka on hoitanut lapsia ja kotia aivan poikkeuksellisen paljon ja aina olisin saanut mennä harrastuksiin tai kaverieni kanssa jos vain olisin halunnut. Mutta jotenkin en silloin osannut ja tajunnut vaan vain jumitin kotona ja kuvittelin että minun pitää olla siellä. Ja se sitten johti pienimuotoiseen uupumukseen joka oli ihan henkistä laatua. Olisin tarvinnut enemmän kontakteja kodin ulkopuolelta. Nyt sen tajuan 10 vuotta liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhraudu lapselle, uhraudu miehelle. Naisen omilla tarpeilla ei sitten olekaan mitään väliä.
Juu, ihan joutunut imuroimaan kotona ja hoitamaan omaa lasta.
"Jos synnytyksessä on repeytynyt pahasti ja tikkejä on alapää täynnä, niin ei siinä kyllä kovin kummoiset seksihalut ole vähään aikaan, hyvä että vessassa uskaltaa käydä."
No jokainen ymmärtää tämän. Mutta ei sekään yleensä vuotta kestä että sen jälkeen pystyisi yhtään minkäänlaiseen seksiin. Seksihän on myös muuta kuin vain yhdyntää.
"Miestenkin tilanteet hyvin erilaisia, oma teki pitkää päivää vaativassa työssä, ei tullut kuuloonkaan laittaa heräilemään öisin tai huolehtimaan iltapäivisin, koska yksinkertaisesti ei ollut kotona tai voinut itse viettää päikkäreitä iltapäivisin, jotta jaksaisi työssä itse."
Jotenkin on kumma että rättiväsyneen äidin varaan voidaan antaa lapsen hengissäpitäminen mutta työssä käyminen ei mieheltä onnistu yhtään väsyneenä. On saatettu nuorena riekkua iltoja baarissa ja mennä aamulla krapulassa töihin mutta kun lapsi tulee taloon niin äkkiä miehen pitää saada 8 tunnin kauneusunet tai mistään ei tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen tarpeet on läheisyys, rakkaus ja seksi, varsinkin raskauden ja synnytyksen jälkeen, nainen todellakin tarvitsee miehensä rakkautta, se saa mielihyvähormonit liikkeelle ja keho ja mieli palautuu paremmin.
N50
Eli ei pelkästään olla miehen p*nopuuna. Jos on revennyt synnytyksessä joka suuntaan, voi olla, ettei se miehen haaveilema, edes anaseksi tunnu hyvältä vähään aikaan.
Kannattaisi vähentää tuota miesvihaa ja väärinymmärtämistä.
Hiljaista on ollut toisen lapsen jälkeen. Olen niin väsynyt, että tekisi päivittäin vetää itseni kiikkuun. Lasten vuoksi en sitä tee. Eipä ole haluja ollut tässä tilanteessa. Pari kertaa ollut seksiä kuopuksen syntymän jälkeen. Repeemät sen verran huonosti tikattu, että sattuu lähes kaikissa asennoissa. Tuntuu, kuin jotain repeisi joka työnnöllä. Sama kohta kuulemma repesi kuin esikoisesta ja nyt vaan vähän enemmän.
Lapset 2,5v ja 1v.
Vierailija kirjoitti:
En olisi itse kestänyt. Toivuin nopeasti ja teki mieli ihan jatkuvasti. Ärsyttää nää kuvitelmat että nainen ei vois olla se joka haluaa paljon seksiä. Vai onko palstalaiset jotain umpeen kuroutuneita kiukkukasoja?
Miehen kommentti 😂 Sori, nyt et osannut olla uskottava...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mikä on syynä mutta vuosi ilman läheisyyttä tappaa kyllä suhteen kuin suhteen.
Ei tässä läheisyydestä puhuttu, vaan seksistä. Mutta kyllä, aika vaikea on ylläpitää läheisyyttä, jos mies pakenee vastuutaan töihin ja harrastuksiin eikä ole ollenkaan apuna.
Miehen vastuu on perheen elättäminen kun nainen on kotona äitiysvapaalla kasvattamassa lasta ja siihen liittyy se töihin meno.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Mun tädin lapsilla on ikäeroa 1v ja 6vko. Hän sanoi, ettei hän voinut käsittää, että milloin tämä kuopus sai alkunsa, kun hän oli esikoisen ensimmäiset kuukaudet kuolemanväsynyt, kun se oli koliikkivauva. Hänellä ei siis ole mitään muistikuvaa siitä, että olisi harrastanut seksiä miehensä kanssa mutta kyllä hän oli raskaaksi tullut.
Kuulostaa pahalta, jos harrastaa seksiä naisen kanssa, joka ei ole tietoinen tapahtumasta. Sille on ihan oma sanansa.
Väsyneenä jos touhuaa niin on helppo unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi itse kestänyt. Toivuin nopeasti ja teki mieli ihan jatkuvasti. Ärsyttää nää kuvitelmat että nainen ei vois olla se joka haluaa paljon seksiä. Vai onko palstalaiset jotain umpeen kuroutuneita kiukkukasoja?
Miehen kommentti 😂 Sori, nyt et osannut olla uskottava...
Sori vaan ettei kaikki naiset ole frigidejä kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ihan joutunut imuroimaan kotona ja hoitamaan omaa lasta.
Onneksi naiset saavat uhriutua kun joutuvat tekemään noita hommia, mutta miehillä ei ole samaa oikeutta koska ovat sikoja.
Ei mies ole ilman seksiä. Ja tarkoitan oikeita miehiä. Tossukat ovat asia erikseen.
Terveisin, toinen nainen