Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään kuolevani tähän syömishäiriöön

Vierailija
06.01.2025 |

Pelkään kuolemaa ihan todella paljon. En sinänsä ole hengenvaarallisissa mitoissa, mutta reippaasti jo alipainon puolella. Puoli vuotta itseni näännyttämistä takana ja paino on romahtanut alas tosi nopeasti.

Nyt joulun ja uudenvuoden aikaan niin moni päivä on mennyt "pieleen" runsaampien kalorimäärien takia että tänään en ole uskaltanut syödä kuin 80 kalorin edestä. En ahdistukseltani vaan pysty enempään. Kuitenkin, joulun pyhien jälkeen paino ei ollut noussut vaan tippunut entisestään puoli kiloa. Mutta uudenvuoden jälkeen en ole uskaltanut vaa'alle. Vasta keskiviikkona tarkoitus mennä, kun olen "korjannut" tilannetta useammalla kunnon kituutuspäivällä. 

Sairasta. Mulla on ihan helvetin sairas mieli. Nyt yritän huutaa itselleni järjen ääntä, että söisin edes vähän vielä tänään. Se tuntuu mahdottomuudelta. 

Voinko kuolla yön aikana jos en vielä tänään yritä syödä? Tai eipä kukaan tuohon varmaan osaa vastata mutta nyt ahdistaa kyllä aivan helvetisti. Käyn pääni sisällä kirjaimellisesti sotaa. Syömishäiriöajatusten ja järjen äänen välillä. 

Haukkukaa, ei kiinnosta. Ei ihan oikeesti kiinnosta paskaakaan. Oon naurettava ja säälittävä MÄ TIEDÄN. Pakko purkaa ajatuksia jonnekin. Helvetti mitä paskaa.

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
2/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Just täytin 18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä se paino nyt sitten on?

Vierailija
4/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mitään, koska en ymmärrä tuota sairautta lainkaan. Itse ajattelen vaan, että miksi ihmeessä ei syö, jos pelkää kerran kuolevansa, mutta ilmeisesti se ei ole niin helppoa. 

Vierailija
5/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu hoitoon, niin ei tartte syömishäiriön ääniä kuunnella.

Vierailija
6/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa mitään, koska en ymmärrä tuota sairautta lainkaan. Itse ajattelen vaan, että miksi ihmeessä ei syö, jos pelkää kerran kuolevansa, mutta ilmeisesti se ei ole niin helppoa. 

Se on hämmentävää mulle itsellekin. En olisi ikinä uskonut olevani joskus tässä tilanteessa. Ei tässä mitään järkeä ookkaan. Nuppi seonnut lopullisesti kai :/ ap

Vierailija
7/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä, lääkitys ja terapia ois hyvä aloittaa.

Vierailija
8/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon iän myötä kehittänyt sokeri riippuvuuden, painoa on tullut +20kg, en siis oo enää alipainoinen ollut vuosiin, mutta en myöskään oo alkanut mitään terveellisiä elämäntapoja miettiä, koska niistä tulee helposti myös riippuvuus joka lähtee liiallisuuksiin... 

Vierailija
9/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ihan laittaa hälytys puhelimeen koska syöt ja valitse valmiiksi mitä se syöminen ois esim. proteiinirahkaa tai smoothie...

Vierailija
10/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka pois käytöstä kokonaan.

Vierailija
11/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei helposti ravinnon puutteeseen kuole, mutta juomatta ei kauan kestä..

Vierailija
12/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu itseesi ja sisimpääsi. Opettele tunnistamaan tunteesi ja elämään niiden kanssa ilman dumppaamista. Aloita lukemalla netistä vaikka Kotkansydän-teos. Lisäksi tietenkin tarvitset järeää terveydenhuollon apua. 

Vierailija
13/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy lääkärissä, lääkitys ja terapia ois hyvä aloittaa.

Näistä saa kieltäytyä ilman että lähtee palkka, mielenrauha jne. 

Hyvä varautua että lääkärissä voi tapahtua mitä tahansa.

Vaikkapa sanonta "et tainnut saada ihan sitä mitä itse halusit". Nämä kun sanoo päin naamaa potilaalle, joka pelkää kuolevansa sairauteensa, ei saa mitään seurauksia työnsä puolesta. Saa jatkaa päiväänsä kuten ennenkin, välittämättä siitä mikä potilaalle on parhaaksi. Työ on tehty ja vain sillä on väliä.

Vierailija
14/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vielä lisäksi: kyllä sinä toivut, mutta siihen voi mennä aikaa. 

Vierailija
15/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että se syöminen ei ole oikeasti perimmäinen ongelma, terapia auttaa että löytyy se syy miksi sä haluat kontrolloida itseäsi vaikka se ois haitallista sulle.

Vierailija
16/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen terveys: täytyy juoda tarpeeksi ja lisätä suoloja juomaan, jos ei syö.

Vierailija
17/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä se paino nyt sitten on?

165/47 viimeisimmässä punnituksessa. Jos samaan tahtiin tippunut kuin tähän mennessä, niin voi olla about kilo tippunut vielä. En tiedä enkä uskalla vielä katsoa. Niin kuin sanoin, ei vielä hengenvaaralliset mitat mutta nopea painon tippuminen on saanut menkat jäämään pois, kynnet lohkeilee, hiukset jäätävässä kunnossa, kalpeat kasvot, tummat silmänaluset jne. Näiden takia aloin nyt yliajattelemaan ja alkoi pelottaa että mitä jos en huomenna enää herääkään. Ap

Vierailija
18/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt, mitä tunnet?  Jos syöt ihan pienen annoksen lisää, kestätkö sen tunteen?

Vierailija
19/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät noin paljon niin miksi et hae apua?

Vierailija
20/146 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista kommenteista ja siitä ettei tähän mennessä ole trollit vielä haukkuneet <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä