Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikeasti ok jäädä pois työelämästä hetkeksi jos ei vain jaksa?

Vierailija
06.01.2025 |

Työelämä on ok muuten mutta tällä hetkellä elämässä on niin isoja muutoksia, että en jaksa kaikkea niitä muita vaatimuksia ja ihmisiä. Sieluni kuihtuu ja pää meinaa hajota sekä tuntuu, etten edes osaa mitään ja olen paska kaikessa mitä teen (vaikka asia ei olisikaan niin). 

Ilmapiiri on niin huono, että sekin vie energiaa kun yrittää vain sietää sitä ihmisten paskan puhumista ja selän takana juoruilua. 

Haluaisin keskittyä vain omaan toipumiseen ja muuttaa sellaisia asioita elämässä joille voin tehdä jotain. 

En vain kestä työelämää vaikka olen ihan ahkera mielestäni niin silti alkaa päässä heittämään ja ei enää edes kiinnosta saanko potkut tai mitä minulle tapahtuu. 

Haluan toiselle alalle ja tiedän jo mikä ala se on. Siellä saa keskittyä itse töihin eikä muihin toissijaisiin asioihin. 

Kommentit (217)

Vierailija
81/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ok jättäytyy pois hetkellisesti avioliitosta kun en jaksa työtöntä vaimoa joka heittäytyi minun elätettäväksi kun ei kestänyt työelämän vaatimuksia?

Kaltaisesi ihmisen kanssa eläminen on sairastuttavaa herkälle ihmiselle. Mitä, jos jättäisit hänet ihan kokonaan niin pääsisitte jatkamaan elämäänne? Tai sitten opettelet empatiaa ja toisen asianmukaista kohtelua?

Miksi minun pitäisi opetella empatiaa tai asianmukaista kohtelua kun kumpaakaan ei minulle itselle suoda naisen toimesta?

Ota siis käyttöön ehdotus A, koska ehdotus B ei tuntunut soveltuvan. 

Vierailija
82/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi jäädä. Terveys edellä mennään. 

Entäs sitten se työkaverien terveys? Hehän joutuvat tekemään ne ap:n työt omiensa lisäksi, kun ap on saikulla.

Eivät joudu. Kenenkään ei tarvitse tehdä muuta kuin omat työnsä. Jos se ei riitä, se ei ole ole työntekijöiden ongelma. 

Taas tätä vasemmistolaista ajattelua, jossa työntekijä on aina vain uhri. Mieti asiaa siltä kannalta, että olisit yksityisyrittäjä.

Minä olen yksityisyrittäjä. Mitä pitää miettiä?

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjoittamaan eeppisen rap kappaleen aiheesta jossa syytät miehiä ja yhteiskuntaa.

Vierailija
84/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä vasemmistolaista ajattelua, jossa työntekijä on aina vain uhri. Mieti asiaa siltä kannalta, että olisit yksityisyrittäjä.

Ei liity vasemmistolaisuuteen mitenkään. Kyse on ihan terveestä järjestä. Kenenkään ei tarvitse työelämässä tehdä töitä enempää kuin oma osansa. Ei edes yksityisyrittäjän. Kenelläkään ei ole velvollisuutta tappaa itseään työllä vain siksi, että on joko huonosti organisoidussa firmassa tai haalinut itselleen töitä enemmän kuin ehtii tekemään. Sekä palkatuilla työntekijöillä että yrittäjillä on oikeus pitää huoli omasta jaksamisestaan ja rajata työmäärä kohtuulliseksi.  

Jätätkö päiväkodissa lapset oman onnensa nojaan?

Vierailija
85/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietetysti ok olla pois työelämästä, jos ei tarvitse tulonsiirtoja meiltä, jotka siellä työelämässä raatavat.

On ok muutenkin.Sinullekin voi tulla vastaan päivä, jolloin sairastut, vammaudut tms. ja tarvitset noita mainitsemiasi tulonsiirtoja. Kukaan meistä ei ole siinä asemassa, että voisi 100% varmuudella sanoa, ettei niitä koskaan tarvitse. 

Niin, ne on tarkoitettu sairauden ja vammautumisen varalle, juuri niin kuin itsekin kirjoitat. Onko ap sairas tai vammainen?

ON! AP on sairas. Kun hän jää pois nykyisestä työstään, menee sitä työtä tekemään joku tervepäinen. AP hoitaa päänsä kuntoon ja vaihtaa alaa, ja menee sellaisiin töihin, joita hänen päänsä kestää.

Mikä menee mielestäsi väärin?

Vierailija
86/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten se työkaverien terveys? Hehän joutuvat tekemään ne ap:n työt omiensa lisäksi, kun ap on saikulla.

Eivät joudu. Kenenkään ei tarvitse tehdä muuta kuin omat työnsä. Jos se ei riitä, se ei ole ole työntekijöiden ongelma. 

Onko sinun mielestäsi yrittäjän A tehtävä myös yrittäjän B työt, jos yrittäjä B joutuu sairauslomalle? Eli esim. kampaajan pitää tehdä myös hitsarin hommat, kun hitsari jää saikulle? 

Vierailija
87/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity vasemmistolaisuuteen mitenkään. Kyse on ihan terveestä järjestä. Kenenkään ei tarvitse työelämässä tehdä töitä enempää kuin oma osansa. Ei edes yksityisyrittäjän. Kenelläkään ei ole velvollisuutta tappaa itseään työllä vain siksi, että on joko huonosti organisoidussa firmassa tai haalinut itselleen töitä enemmän kuin ehtii tekemään. Sekä palkatuilla työntekijöillä että yrittäjillä on oikeus pitää huoli omasta jaksamisestaan ja rajata työmäärä kohtuulliseksi.  

Se on päiväkodin johtajan homma huolehtia työvoiman saatavuudesta, ei minun, joka en ole ikinä ollut päiväkodissa töissä. 

Vierailija
88/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö töihin halvaantuneena, jos työkavereillesi iskee noroepidemia ja työpaikallasi on työvoimapulaa? 

Vierailija
89/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksityisyrittäjä. Mitä pitää miettiä?

Eri

Arvasin, ettei se onnistu. Kuvittele tilanne, missä ruokaa ei tule pöytään ellet lähde sitä jostain etsimään. Ei ole olemassa jotain mystistä, sinua ylempänä olevaa työnantajaa, jota varten sinun pitäisi raataa. Vaan vastaat itse omasta elatuksestasi.

Vierailija
90/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä minä minä eikä kukaan muu

Ja sit te valitatte minkä takia toiset ei arvosta ja kunnioita.

Minkä takia muiden pitäisi ajatella teidän parasta kun tekään ette ajattele ketään muuta kuin itseänne?

Vierailija
91/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietetysti ok olla pois työelämästä, jos ei tarvitse tulonsiirtoja meiltä, jotka siellä työelämässä raatavat.

On ok muutenkin.Sinullekin voi tulla vastaan päivä, jolloin sairastut, vammaudut tms. ja tarvitset noita mainitsemiasi tulonsiirtoja. Kukaan meistä ei ole siinä asemassa, että voisi 100% varmuudella sanoa, ettei niitä koskaan tarvitse. 

Niin, ne on tarkoitettu sairauden ja vammautumisen varalle, juuri niin kuin itsekin kirjoitat. Onko ap sairas tai vammainen?

ON! AP on sairas. Kun hän jää pois nykyisestä työstään, menee sitä työtä tekemään joku tervepäinen. AP hoitaa päänsä kuntoon ja vaihtaa alaa, ja menee sellaisiin töihin, joita hänen päänsä kestää.

Mikä menee mielestäsi väärin?

Miten ap on sairas?

Vierailija
92/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, ettei se onnistu. Kuvittele tilanne, missä ruokaa ei tule pöytään ellet lähde sitä jostain etsimään. Ei ole olemassa jotain mystistä, sinua ylempänä olevaa työnantajaa, jota varten sinun pitäisi raataa. Vaan vastaat itse omasta elatuksestasi.

Miksi sinulla ei ole yrittäjän sairausvakuutusta, jonka turvin voit tavittaessa pitää saikkua? Teetkö oikeasti töitä myös maatessasi koomassa sairaalassa liikenneonnettomuuden jäljiltä tai saadessasi aivohalvauksen, jonka seurauksena et pysty puhumaan tai liikkumaan? 

Vierailija
93/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on, ota selvä jos et usko. Ensiksi työnhakijaksi, sitten vain haet kurssille. Haastattelussa tuli odottamani kysymys että oletko jokatapauksessa ottamassa lopputilin vaikka et pääse kurssille. Tähän vastasin kyllä.

Vierailija
94/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on päiväkodin johtajan homma huolehtia työvoiman saatavuudesta, ei minun, joka en ole ikinä oll

Oletetaan että olet. Jos päiväkodin johtaja ei saa sinne ketään sijaista, jätätkö lapset keskenään koska sinulla on oikeus pitää huolta omasta jaksamisestasi?

Vierailija
95/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä minä minä eikä kukaan muu

Ja sit te valitatte minkä takia toiset ei arvosta ja kunnioita.

Minkä takia muiden pitäisi ajatella teidän parasta kun tekään ette ajattele ketään muuta kuin itseänne?

Ei tarvitse. Jokainen meistä elää ihan vain omaa elämäänsä ja siihen kuuluu se, että keskitytään välillä omaan hyvinvointiin miettimättä yhtään mitään muuta. 

Vierailija
96/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainoista elämää on verrattu pöytään. Siinä on neljä jalkaa, joiden pitää olla tukevat jotta pöytä pysyy tasapainossa sekä jaksaa kantaa kuormaa. Työ, ihmissuhteet, terveys, itsensä toteuttaminen.

Vierailija
97/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla ei ole yrittäjän sairausvakuutusta, jonka turvin voit tavittaessa pitää saikkua? Teetkö oikeasti töitä myös maatessasi koomassa sairaalassa liikenneonnettomuuden jäljiltä tai saadessasi aivohalvauksen, jonka seurauksena et pysty puhumaan tai liikkumaan? 

Onko ap sellaisessa tilassa?

Vierailija
98/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi on, ota selvä jos et usko. Ensiksi työnhakijaksi, sitten vain haet kurssille. Haastattelussa tuli odottamani kysymys että oletko jokatapauksessa ottamassa lopputilin vaikka et pääse kurssille. Tähän vastasin kyllä.

Tämä siis henkilölle joka epäili miten kuvio toimii

Vierailija
99/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää kertoa mutta kerron nyt kuitenkin. 

Päässäni siis on oikeasti jotain vialla koska olen tämän kymmenen vuotta mitä työelämässäni ollut niin kokenut valtavia haasteita. Olen ollut äärimmäisen ahkerakin ja noussut työurallani nopeaa vauhtia mutta uupunut kerta toisensa jälkeen. Menneisyyden asiat ovat olleet yksi osa joka on vienyt alas ja koska olen myös hyvin impulssiivinen, niin olen tehnyt usein huonoja ratkaisujakin. Elämäni on aika kaaosta omassa päässäni ja olen monia monia kertoja yrittänyt ratkaista ja selvittää aina sen hetkisen ongelmani. Toki ongelmia tulee aina mutta tarkoitan, että ne ovat samanlaisia ja aina kaadun, nykyään jopa tiheämmin ja pidemmäksi aikaa työelämässä. 

Olen vaihtanut työpaikkoja useita kertoja. Pisin työsuhteeni on kestänyt neljä vuotta ja sinä aikana uuvuin muutaman kerran mutta syy miksi olin siellä niinkin pitkään oli se, että sain niin paljon vaihtelua että pystyin pitämään itseni "vauhdissa" mukana. 

Hermostoni tarvitsee kai vaihtelua ja kiirettä mutta valitettavasti riski uupua työssä, oli se mikä vain niin on valtava.

Olen ulospäin rauhallinen, ystävällinen, ahkera ja tunnollinen mutta sisällä kuohuaa ja sitten kun omassa elämässä alkaa sattumaan kaikenlaisia asioita niin pää hajoaa enkä pysty pitämään kiinni. 

Silloin joudun jäämään pois ja taas yritän löytää ulospääsyä ja uudenlaista pohjaa. 

Nykyään tiedostan tämän ja käyn siellä terapiassa joka on hyvä asia mutta en tiedä yhtään miten saisin tämän elämäni kestävälle pohjalle. 

-ap

Vierailija
100/217 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että olet. Jos päiväkodin johtaja ei saa sinne ketään sijaista, jätätkö lapset keskenään koska sinulla on oikeus pitää huolta omasta jaksamisestasi?

--

Menetkö sinä töihin norossa tai keuhkokuumessa vai jäätkö kotiin huolehtimaan omasta jaksamisestasi?