Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tekoäly ei kiinnosta. Muita?

Vierailija
06.01.2025 |

En tiedä tekoälystä juuri mitään eikä kiinnosta opetella. 

Onko muita, joita ei nykymaailma kiinnosta esimerkiksi juuri tekoälyn osalta?

N49

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ja tarpeeton, jos joku tarvii niin mikäpä siinä.

Vierailija
122/136 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikken tärkein kysymys teille tekoälyn puolustajille on:

Luotatteko siihen?

Jos ette vastaa "kyllä, luotan 100:sti", miettikääpä sen jälkeen tekoälyn tarpeellisuutta.

Odotan vastauksianne!

En minä kysy siltä mitään tiettyä vastausta vaan ideoita omiin juttuihin. Nyt pitäisi kirjoittaa yksi raportti kehistyskeskusteluun ja sain jo idean runkoon tekoälyltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly kannattaisi laittaa hommiin sitte, että maailmasta saataisi jotenkin järkevä. Ehkä se keksii, miten ylikansoittuminen, saastuminen ja muu shitti saadaan kuriin. Sodatkin olis hyvä lopettaa pikaiseen ja keskiittyä oleelliseen.

Kyllä ihminenkin tietää miten kaikki nuo ongelmat ratkaistaan. Lihava ihminen tietää miten laihdutaan. Juoppo tietää että olisi hyvä idea lopettaa juominen. Ei kyse ole tiedon puutteesta. 

Sitä paitsi ns tekoäly vain kopioi kaikkea mitä ihminen on nettiin suoltanut ja laskee sen perusteella todennäköisyyksiä mikä sana tulee seuraavan jälkeen. Se ei siis ymmärrä mitään.

Pidän nyt tietyt maksimi kalorit päivässä ja välttelen tiettyjä ruoka-aineita. Kysyin tekoälyltä kuukaudeksi ruokaideoita nykyiseen ruokavaliooni. En jaksanut alkaa itse suunnittelemaan, joten pyysimpä apua. 

Vierailija
124/136 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kiinnostua. Tekoäly vie kohta sun työt.

Ei se oikein voi viedä omaa työtäni.Ehkä sitten kun nykyinen työurani loppuu, niin seuraavan homman. t. Ammattiurheilija

Vierailija
125/136 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotatteko siihen?

Jos ette vastaa "kyllä, luotan 100:sti", miettikääpä sen jälkeen tekoälyn tarpeellisuutta.

Odotan vastauksianne!

En minä kysy siltä mitään tiettyä vastausta vaan ideoita omiin juttuihin. Nyt pitäisi kirjoittaa yksi raportti kehistyskeskusteluun ja sain jo idean runkoon tekoälyltä. 

Ai jaa. Minä tykkään itse ideoida ja kirjoittaa omat raporttini yms.

Vierailija
126/136 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotatteko siihen?

Odotan vastauksianne!

Ai jaa. Minä tykkään itse ideoida ja kirjoittaa omat raporttini yms.

No ei ole oikein aikaa miettiä, kun pitää töitäkin tehdä, mutta onneksi tekoäly auttaa. 

Vierailija
127/136 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt mitään käyttöä tekoälylle, mutta seuraan tekoälyasioita. Haluan haastaa itseäni sekä ajatella itse. Tehdä ja luoda itse. En myöskään halua ulkoistaa päätöksentekoa tekoälylle. Mutta minusta on tärkeää seurata, miten asiat kehittyvät tekoälyn suhteen. En kuitenkaan jaksa leikkiä tekoälysovelluksilla, vaan seuraan tekoälyyn liittyviä asioita ja ilmiöitä jne.

Vierailija
128/136 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiinnostua, jos haluaa pysyä mukana maailman menossa. Luultavasti muutaman kymmenen vuoden päästä kaikki asiointi/työnteko/viihde tapahtuu enemmän tai vähemmän tekoälyn kautta.

Vierailija
129/136 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse opetella sen enempää kuin että tarvitsisi olla mekaanikko että voi ajaa autoa. Sitä tullaan käyttämään kaikkien elämässä monella tavalla ja enemmän ja enemmän, mutta ei siitä tarvitse itse tietää paljoakaan. Toki se on hyvä tiedostaa, että ihan kaikkeen tietoon ei voi luottaa tai edes videokuvaan, mutta niinhän se on ollut jo pitkään.

Vierailija
130/136 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä keksintö mut tulee tekemään monesta ihmisestä turhan tällä pallolla.

Eniten ärsyttää tekoäly kuvat, ne tulee vääristämään meidän todellisuuden.

Vierailija
131/136 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella käyttö ja tutustua. Omassa asiantuntijatyössä on pian pulassa ellei sitä yhtään hallitse. 

Kannattaisiko sun kouluttaa itseäsi vähän enemmän jos et ilman pärjää...

Vierailija
132/136 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi fiksujakin löytyy tältä pallolta ja etenkin tältä foorumilta.

Merimiesnaurua juuri sinulle joka ei koe pärjäävän ilman tekoälyä. Keskustele vähe tekoälyn kanssa mjötööö

Vierailija
133/136 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä suurempi syy vältellä tekoälyä. Sitä paitsi jokainen AI-yhteenveto kuluttaa luonnonvaroja, tekoälyä on manipuloitu kouluttamalla ja sitä voi sensuroida ja se voi puhua diipadaapaa eli sanotaan tekoälyn "hallusinoivan.

Tympäännyin jo valmiiksi ns uravalmennuskurssilla vuosi sitten, siellä kouluttaja oli vakuuttanut että tekoäly on jumalasta seuraava ja tekee parempaa tiedettä ja taidetta kuin ihminen. En vaikuttunut. Eikä ainakaan minua haittaa elää vähän "hitaammassa" maailmassa. Jos kysyy kaikkea tekoälyltä, ruostuttaa omaa päättelykykyään ja ajatteluaan. Dystooppista, kun sitä miettii

Vierailija
134/136 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut, kun ovat menneet ulkoistamaan oman järjen käyttönsä tekoälylle, niin siinä on käynyt huonosti. Tästä oli artikkeli muutama päivä sitten. Asiat, kun uskoi sokeasti, niin päätyikin sairaalahoitoon. Erääseen lääketieteelliseen artikkeliin, kun oli käytetty tekoälyä, niin se oli keksinyt ihmiselle elimen, jota ei ole olemassa. 

Vierailija
135/136 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää digipaskaa jo valmiiksi digipaskottuun maailmaan. 2000-luku oli virhe.

Vierailija
136/136 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut aluksi tekoälyä lainkaan tarpeelliseksi, enkä viitsinyt edes kokeilla sitä. Katselin, kun miesystävä leikki sillä ja vastaukset monesti jopa ärsyttivät. Mutta sitten kerran annoin pitkän tekstini tekoälyn referoitavaksi ja olin todella hämmästynyt siitä, miten se tulkitsi tekstin sisällön ja aloin keskustella sen kanssa omalla tavallani. Saan sen kanssa testattua monia ajatuksiani eri asioiden liittymisestä toisiinsa jne.

Olen tehnyt sen kanssa myös terveydellisiä esiselvityksiä ja saanut ilmaista hyvää lääketieteellistä apua. Esimerkiksi lääkärini ei oikein ole ottanut todesta kertomaani erään lääkkeen pysyvästä sivuvaiktuksesta. Tekoäly tunnisti heti sivuvaikutuksen, jota ei lääkkeen varoituksissa lue, ja sanoin sen olevan tapa, jolla neuroepätyypilliset reagoivat ko. lääkkeeseen eikä sitä olisi siksi edes hyvä heille antaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme