Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkailu on kaikkien aikojen helpointa ja jokaiselle mahdollista, mutta silti se on Suomessa loputon kateuden aihe.

Vierailija
06.01.2025 |

Taasko te lähdette johonkin?  Eikö nyt vois jo pysyä paikoillaan välillä. Miks noi lähtee tonne?  En ikinä lähtis itse! Millä rahalla?!

Huoh.  Kovin aggressiivista on kommentointi kun aiheeksi nostetaan toisten matkailu. Tuntuu nostattavan negatiiviset tunteet usein pintaan.

Ja ei: syynä ei ole mikään ilmastoahdistus tai huoli lentoliikenteen päästöistä, vaan aivan muut asiat.

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö ollaan myötääsä mänössä. Nytkin tultiin keski-euroopasta ja kohta lähetään Malesian kautta Vietnamiin.

Vierailija
2/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä ei ole kateus, vaan kyllästyminen matkustajien jatkuvaan meuhkaamiseen ikäänkuin muita puheenaiheita ei olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä ei ole kateus, vaan kyllästyminen matkustajien jatkuvaan meuhkaamiseen ikäänkuin muita puheenaiheita ei olisi.

Kyllä on kateus, ei kannata selitellä. Ärsyynnytään kun toinen "pääsee" ja kun itse ei uskalleta lähteä.  Siitähän tuo yleensä johtuu. ap

Vierailija
4/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin joskus nuorempana joku ihmetteli, että miten on varaa matkustaa. Kyseisellä ihmettelijällä oli natsa hampaissa ja pisti tupakkaan vähintäänkin saman rahan, kun mulla meni siihen matkaan.

Vierailija
5/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet sekaisin, kukaan ei ole kenenkään matkusteluista kateellinen. Ihan päinvastoin urpo.

Vierailija
6/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin joskus nuorempana joku ihmetteli, että miten on varaa matkustaa. Kyseisellä ihmettelijällä oli natsa hampaissa ja pisti tupakkaan vähintäänkin saman rahan, kun mulla meni siihen matkaan.

Samanlaisia kokemuksia.  Ihmettelijöillä on isot rahat kiinni keskiluokkaisissa unelmissa ja sitten ihmetellään että miten sulla/tolla vähävaraisella, eli ihmisellä joka ei ole tuhlannut rahojaan vastaaviin, on muka varaa matkustaa "jatkuvasti" ja meillä ei ole. Toki lääkkeeksi keksitään tähän sitten että matkailu on ihan tyhmää ja sitä tekevät vielä tyhmempiä. ap

Vierailija
7/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään vähintään pari kertaa vuodessa etelässä. Oon huomannut että jotkut ei vaan pidä siitä ajatuksesta että toiset voi matkustaa. Mielestäni se on jokaiselle mahdollista sillä jo pikkurahalla pääsee ulkomaille. Silti jotkut näkevät kovasti vaivaa toisten reissuista. Ei mekään mitään rikkaita olla mutta ollaan tajuttu että kaikkea ei voi saada, pitää siis priorisoida. Eli ei käydä kapakoissa, lopetettiin röökin poltto, eipä käydä kahviloissakaan, ei myös ole kalliita harrastuksia. Tällä reseptillä matkustaa mukavasti pari kertaa vuodessa. Valittamalla ei pääse mihinkään, kannattaa sen sijaan tehdä hyviä valintoja.

Vierailija
8/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi varaa matkustaa maapallon ympäri moneen kertaan. En silti jaksa kuunnella muiden matkustusjuttuja. Aina syynä ei ole kateus.

Vierailija
9/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri eilen katsoin että jopa Barbadokselle voisi päästä alle tonnin meno-paluu. Uskomattoman halpaa matkailu nykyään!

Vierailija
10/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi varaa matkustaa maapallon ympäri moneen kertaan. En silti jaksa kuunnella muiden matkustusjuttuja. Aina syynä ei ole kateus.

Sinulla on ehkä varaa, mutta ei uskallusta toteuttaa se. Sitten ärsyttää kun jollain toisella on.  Tässä päästään juurikin lähelle ongelman ydintä.  ap

11/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako sua huvipuistoilu? 😃

Vierailija
12/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne etelänmatkoihin työnnetyt rahat auttaa pahanpäivän tullessa. Nämä jotka matkusti korona aikana keskelle merta saarelle ja tuli korona rajoitukset ja lennot loppui seinään. Ne keillä oli luottokortti ja sai lainaa velkaantui pahasti kun se turistien hemmottelu loppui siihen kuin rahatkin. Tekisi hyvää osalle porukkaa jos kissanpentujen silmät vaikka aukeais. 

Vierailija
13/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, pääset helpommalla, kun pidät matkat omana tietonasi. Niin minäkin teen ja koskee ihan kotimaan matkoista alkaen.

Vierailija
14/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta miljardia menee vuosittain pelkkiin ulkomaiden lomamatkoihin. Osa ottaa lainaakin kun on tuli perseen alla, pakko päästä kun muuten ahdistaa. Melkonen kirous sekin.

Vierailija
15/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä mykymstkustaminen maksaa, mutta 2000-luvun alkupuolella se oli halpaa ja matkustelin silloin vaikka olin lähes tyhjätasku. Nykyään ei kiinnosta. 

Vierailija
16/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kiinnostaako sua huvipuistoilu? 😃

Tottakai, ihan parasta niin koti- kuin ulkomaillakin 🥰  ap

Vierailija
17/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ei ole mahdollista ja toisin kuin ap väittää ei todellakaan monelle muullekaan. Toisekseen, pätkääkään ei kadehdituta kenenkään rantalomat, itseäni kiinnostaa aivan erilaiset asiat. En pistäisi rahaa sellaiseen matkusteluun, vaikka sattuisi muutama ylimääräinen satanen olemaankin. Ja kolmanneksi, kyllä, myös ilmastosyistä paheksun jatkuvasti hupimatkustavia. 

Vierailija
18/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap, pääset helpommalla, kun pidät matkat omana tietonasi. Niin minäkin teen ja koskee ihan kotimaan matkoista alkaen.

Totta, mutta väkisin ne nousee aiheeksi kun tulee puheeksi esim. tulevat menot kalenterissa.  Yleisesti ottaen en puhu niistä kuin kysyttäessä, enkä todellakaan esittele lomakuvia koska nehän ei todellakaan kiinnosta juuri ketään.

ap

Vierailija
19/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ehkä varaa, mutta ei uskallusta toteuttaa se. Sitten ärsyttää kun jollain toisella on.  Tässä päästään juurikin lähelle ongelman ydintä.  ap

Olen reissannut elämässäni tarpeeksi ja nähnyt kaupungit, vuoristot, rannat ja viidakot eri puolilla maailmaa.

Vierailija
20/212 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta eihän se sitten täyttäis tarkoitusta, kun ei voisi somessa kertoa. Sehän olisi vähän kuin ei olisi matkoilla käynytkään, kun kukaan ei tietäisi. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä