Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko masennuksesta selvitä

Vierailija
05.01.2025 |

En oikeasti enään tiedä kuinka kauan jaksan tätä. Olen ollut masennuksen ja ahdistuksen kanssa tekemisissä milloin enemmän milloin vähemmän 13-vuotiaasta asti ja olen nyt 27-vuotias. Taustalla ptsd puolta myös. 

Olen vakituisessa työssä ollut jo lähemmäs 5 vuotta, en käytä päihteitä ja käyn terapiassa säännöllisesti sekä olen masennuslääkityksellä (joka on yhtä tyhjän kanssa). Perhe ja työ on ollut ainoat jotka pitänyt kiinni elämässä, muussa tapauksessa tämä olisi päättynyt jo ajat sitten. 

Nyt masennuksessa ja ahdistuksessa tulleet harhat ja fyysiset oireet pinnalle. Syödä en ole pystynyt (paino laskenut tämän johdosta paljon), elämänilo on hyvin hataralla pohjalla ja tuntuu että flippaan hyvin pian. 

Miten muut jakselette ja jos täällä on joku jolla jotain selviämisvinkkejä niin arvostaisin kovasti. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennukseen on keksitty lääke. RAHA.

Rahan keksimisen jälkeen masennus yleistyi, niillä joilla sitä ei ole. Kumpi on syy ja kumpi seuraus?

Vierailija
22/23 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorempana masentunut, nyt en ole. Nykyään pyrin syömään säännöllisesti ja otan päivittäin vitamiiniporeen. Myös uni on tärkeää. Uskon, että noilla keinoin pärjään taas talven yli. Kevättä odotellessa.

Ravintopuutosten korjaaminen. Vaikuttaa mieleen. Esim hyvä Magnesium. Itsellä menee puhdistamon Tripla magnesium. Syö pieniä annoksia hyvää ruokaa, vaikkei ole nälkä.

Lääkäri  Ari Miettinen kertoo monista ravinnepuutoksista, itse hän on päässyt kuntoon niillä. You Tubesta löytyy muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko terapeutillasi asiantuntemusta traumoista? Koetko terapian hyödylliseksi?