Miksi et katso silmiin keskustellessasi jonkun kanssa?
Häiritsee kovasti mies, joka on kuuleman mukaan kiinnostunut minusta ja tuleekin juttusille joka kerta. Aina on tikusta asiaa minulle mutta kun keskustelen hänen kanssaan, tuijottaa hän aivan johonkin muualle kuin silmiini tai minuun päin. Katse vaeltelee puiden oksissa, ohikulkevissa ihmisissä, pilvissä missä tahansa mutta ei vahingossakaan minussa.
Mikä tällaisen takana oikein on? En voi ottaa tyyppiä oikein vakavasti, kun ei osaa katsoa edes silmiin.
Tuttua?
Kommentit (56)
Jos se on ihastunut, niin se voi vältellä katsekontaktia, ettei sekoa sanoissaan. Jotkut alkaa sekoilla, jos ihastus tuijottaa liian tiiviisti.
Sinulla on todennäköisesti vähän liian tiivis katsekontakti. Höllää vähän, peruuta henkisesti ja katsele välillä vuorostasi poispäin. Näet sillä tavalla tuleeko hän luoksesi (henkisesti) eli alkaako odottaa sinulta katsekontaktia. Näet sen kyllä muutenkin kuin tuijottamalla suoraan päin. Peilaa vähän toista, älä odota, että hän alkaa jäljitellä sinua.
Epämiellyttävää molemmille tuollainen APn kaipaama tuijotus.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on ihastunut, niin se voi vältellä katsekontaktia, ettei sekoa sanoissaan. Jotkut alkaa sekoilla, jos ihastus tuijottaa liian tiiviisti.
Sinulla on todennäköisesti vähän liian tiivis katsekontakti. Höllää vähän, peruuta henkisesti ja katsele välillä vuorostasi poispäin. Näet sillä tavalla tuleeko hän luoksesi (henkisesti) eli alkaako odottaa sinulta katsekontaktia. Näet sen kyllä muutenkin kuin tuijottamalla suoraan päin. Peilaa vähän toista, älä odota, että hän alkaa jäljitellä sinua.
No menee kyllä vaikeaksi. Itse en tuijota ketään, mutta jos minulle puhutaan henkilökohtaisesti, on luontevaa katsoa ihmistä joka puhuu. Katse ei tietenkään viivy pitkään toisen silmissä, mutta kyllä katseet yleensä kohtaavat hetkisen aikaa, kunnes luontevasti katsotaan muualle jne. Tämä mies tosiaan tulee itse luokseni, kyselee joskus henk koht mielipiteitä ja asioitakin, kertoo itsestäänkin, mutta ei katso vahingossakaan silmiin. Minua se häiritsee.
Sinun pitäisi siis kysyä että miksi tämä on SINULLE ongelma.
Mun exä. Ei koskaan katsonut silmiin, ja aina kun esim. puhui äidilleen tai kenelle tahansa muulle, niin katsoi minuun päin. Todella outoa.
Miksi pitäisi? Liiallinen katsekontakti tuntuu erittäin epämukavalta, varsinkin jos se on jonkun muun kuin perheen tai hyvän ystävän kanssa. Miksi pakottaa ihmisiä vahtaamaan toista kuin haukka?
Parempi ehkä katsoa missäpäin sen toisen korvat on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Liiallinen katsekontakti tuntuu erittäin epämukavalta, varsinkin jos se on jonkun muun kuin perheen tai hyvän ystävän kanssa. Miksi pakottaa ihmisiä vahtaamaan toista kuin haukka?
En tiedä, kaikki muut ihmiset säätelevät katsettaan kutakuinkin normaalisti, vain tämän yhden kanssa tuntuu hankalalta. Ajattelin että jos jännittää niin ok ymmärrän, mutta en kyllä pidemmän päälle jaksa tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Epämiellyttävää molemmille tuollainen APn kaipaama tuijotus.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kaikki muut ihmiset säätelevät katsettaan kutakuinkin normaalisti, vain tämän yhden kanssa tuntuu hankalalta. Ajattelin että jos jännittää niin ok ymmärrän, mutta en kyllä pidemmän päälle jaksa tuollaista.
Kerta panon jälkeen helpottaa. Pahoittelut mutta ei tätä voi muulla tavoin asetella, tai ainakaan en osaa.
Suora katsominen silmiin on haaste taisteluun kuolemaan asti.
Oot ap niin ruma, ettei ilkee kattoo. Ehkä. En tiiä, arvelen vain.
Introverttinä en useinkaan katso toisia silmiin, saatan välillä nopeasti vilkaista
Vierailija kirjoitti:
autisti
Olen sitten vissiin joku semiautisti tai asperger, mutta erittäin epämiellyttävä tuollainen tuijotus.
Olen kuitenkin ymmärtänyt että joidenkin mielestä tämä on normaalia, joten olen alkanut katsoa keskustelukumppaneita jonnekin sinne silmien tienoolle, esim. kulmakarvoihin.
autisti