50 vuotias ei ole mikään vanhus.
Kommentit (127)
On se. Säälitti se söpö pappa eli Italian esittäjä.
"Ikä on vain numeroita” tarkoittaa yleensä sitä, että ihmisen arvo, energia tai kyky tehdä asioita ei määräydy pelkän iän perusteella. Sitä käytetään usein rohkaisuna silloin, kun joku pohtii olevansa “liian vanha” tai “liian nuori” johonkin.
Toki käytännössä iällä voi olla merkitystä esimerkiksi terveydessä, kokemuksessa tai laissa — mutta sanonnan idea on, ettei numero yksin määritä ihmistä.
Kyllähän 50-vuotias alkaa jo olla elämän ehtoopuolella. Kaikenlaisia vaivoja alkaa jo tulla.
Vierailija kirjoitti:
45-54 ikääntyvä, 55-64 iäkäs, 64- vanha. Työterveyshuolto.
..65 -vuotias on ikääntynyt, vanhuuden katsotaan alkavan 75-vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Ei se vanhus ole mutta vanha silti. Kyllä viiskymppisten ja sitä vanhempien surkeus työelämässä vaan on ikävä fakta, vaikka sitä miten yritetään häivyttää.
Nuoret yritti ainakin kovasti joka kuukausi haastaa tuloksissa ja aina vaan olin parempi kuukauden lopussa niin kyllä niitä ärsytti.
Ja nyt sitten portinvartijoina töihin on näitä nuoria jotka valitsee aina ohi sen nuoremman.
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan. 60 voi myös olla hehkeä ja haluttava kolmikymppisellekin.
Miksi joka asiaan pitää ottaa petipuuhat mukaan?
Kaikki yli 50 vuotiaat pitäisi päästää eläkkeelle.
M.55
1920-luvulla oli. Elinajanodote tuolloin 50-55 vuotta. Saamme olla iloisia, että nykyään elämme pidempään ja toivottavasti terveempinä. Se on siunaus.
Erot on valtavia. Olen itse 51 ja sukulainen on 54. Hän kävelee kuin köntys. Polvet, selkä jne. Lisäksi pukeutuu kaapuihin ja tukka on harmaantunut. Hänellä on myös jotain pidätysongelmaa. Itse taas liikun oikein hyvin ja pystyn juoksemaankin. Hiuksiani värjään, käytän muodikkaita, mutta ikäiselleni sopivia vaatteita (en siis pissistele) ja reissaan ympäriinsä. Äkkiä katsottuna näytän varmasti nuoremmalta ja hymyillessä, koska silloin kaula nousee poskipäiden mukana. Mutta onhan se totta, että jos katson itseäni vakavasti peilistä, niin naama roikkuu. Erityisesti leuan alta ja hamsteritkin on alkaneet ilmestyä. Mutta silti en ole mummeli vaan keski-ikäinen, reipas nainen. En kuvittele kilpailevani freesiydessä kolmekymppisten kanssa, koska en haluaisi olla kolmekymppinen enää. Lapset on nyt aikuisia, velat maksettu, työvuosia jäljellä ja jaksamista enemmän kuin 10 vuotta sitten, koska vapaa-aika on niin paineetonta. Tämä ikä on hyvä. Se oli hyvä olla 20, 30 ja 40 yhtälailla. Aikansa kutakin. Tietysti voisin ottaa parikymppisen kropan, jos saisin mukaani tämän elämän muun vakauden ja itsevarmuuden sekä viisauden. Mutta jos joutuisin siihen epävarmaan parikymppisen elämään kokonaisuudessaan... ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Itse ylitin juuri kauhukseni 50 vuoden haamurajan, mutta en tunne itseäni millään tavalla vanhaksi. Kunto on hyvä, veriarvot pelkkää priimaa, enkä syö minkäänlaisia lääkityksiä. Edes silmälaseja en vielä tarvitse, vaikka ikänäöllä on jo iät ja ajat peloteltu. Ainoa ero minkä huomaan kolmekymppiseen itseeni verrattuna on hitaampi palautuminen fyysisestä rääkistä, lepopäiviä tarvitsen enemmän, mutta vauhti on edelleen sama.
Kokeileppas Cooperin testillä onko vauhtisi edelleen sama kuin kakskymppisenä
Vierailija kirjoitti:
Ei se vanhus ole mutta vanha silti. Kyllä viiskymppisten ja sitä vanhempien surkeus työelämässä vaan on ikävä fakta, vaikka sitä miten yritetään häivyttää.
Älä yleistä !!!!! Sama on nuorissa osa ei jaksa yhtikäs mitään tai osaa edes ja toisilta sujuu kuin tanssi .Ei ikä sitä ratkaise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ylitin juuri kauhukseni 50 vuoden haamurajan, mutta en tunne itseäni millään tavalla vanhaksi. Kunto on hyvä, veriarvot pelkkää priimaa, enkä syö minkäänlaisia lääkityksiä. Edes silmälaseja en vielä tarvitse, vaikka ikänäöllä on jo iät ja ajat peloteltu. Ainoa ero minkä huomaan kolmekymppiseen itseeni verrattuna on hitaampi palautuminen fyysisestä rääkistä, lepopäiviä tarvitsen enemmän, mutta vauhti on edelleen sama.
Oletpa typerä.
Tämä tuntuu olevan jonkun kesto lemppari aihe.Runk..tko samalla?
Meinasin kommentoida, mutta en jaksa. On niin typerä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Aika monet Huippujohtajat. Kirurgit ym ovat alansa parhaita vaikka eläkeikäkin on mennyt ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se silti tee viiskymppisestä vanhusta.
Entisaikaan moni 50v oli haudan partaalla.
Meillä on firmassa kuusikymppinen Timpuri.
Ei pärjää nuoret työn laadussa eikä vauhdissa. Hoitaa samalla nokkamiehen hommat ja urakoiden laskennat.
Riippuu tyypistä. Ruikuttava marttyyriäitini oli itsensä mukaan ihan kuoleman portilla kun täytti 50. Itse täytin viime talvena enkä valmis arkkuun mutta kyllä sen huomaa ettei kaikki ole kuin ennen. Esim. lenkkeily ei tule kuuloonkaan. Polvet paukahtaa.