50 vuotias ei ole mikään vanhus.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vanhus ole mutta vanha silti. Kyllä viiskymppisten ja sitä vanhempien surkeus työelämässä vaan on ikävä fakta, vaikka sitä miten yritetään häivyttää.
Voisitko perustella mielipiteesi?
Äläkä vaan yritä selittää että me 50-v emme hallitsisi tietotekniikkaa ja pärjäisi tietokoneiden kanssa tai fysiikkamme olisi niin heikko ettemme pystyisi ruumiilliseen työhön.
Olemme käyttäneet tietokoneita vuosikymmeniä ja fyysinen peruskuntomme pohjautuu jo lapsuudessa suoritettuun hyötyliikuntaan.
Ei se teistä nuoria tee, vaikka kiipeät Everestille. Se nuoruus meni jo. Usko nyt jo.
Kyllä minä sen uskon että nuoruus meni jo, kysyinkin perusteluja "viiskymppisten SURKEUTEEN työelämässä" .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vanhus ole mutta vanha silti. Kyllä viiskymppisten ja sitä vanhempien surkeus työelämässä vaan on ikävä fakta, vaikka sitä miten yritetään häivyttää.
Äläkä vaan yritä selittää että me 50-v emme hallitsisi tietotekniikkaa ja pärjäisi tietokoneiden kanssa tai fysiikkamme olisi niin heikko ettemme pystyisi ruumiilliseen työhön.
Olemme käyttäneet tietokoneita vuosikymmeniä ja fyysinen peruskuntomme pohjautuu jo lapsuudessa suoritettuun hyötyliikuntaan.
Ei se teistä nuoria tee, vaikka kiipeät Everestille. Se nuoruus meni jo. Usko nyt jo.
Kyllä minä sen uskon että nuoruus meni jo, kysyinkin perusteluja "viiskymppisten SURKEUTEEN työelämässä" .
Kyllä niille saa kaiken selittää kahdesti, mutta tupakkapaikalla osaavat kyllä valittaa kaikesta.
Jotenkin koomista tämä vastakkainasettelu, aivan kuin nuoret olisivat ikuisesti nuoria, ja viisikymppiset olisivat syntyneet vanhoina. Me viisikymppiset ollaan joskus olleet yhtä nuoria kuin te nuoret täällä, ja joku päivä, jos onni suo, tekin elätte viisikymppisiksi ja paljon ylikin. Meissä ei ole mitään muuta eroa, kuin että elämämme ajoittuu hieman eri kohtaan aikajanalla.
Minulla on paljon hyviä muistoja ennen syntymäänne 70-90 -luvuilta ajalta jota en pois vaihtaisi, ja todella toivon että tekin luotte itsellenne yhtä rakkaita muistoja tähän 2000-luvun alkupuolelle. Ja kun viimein olette viisikymppisiä, tulette huomaamaan, ettei se niin vanhalta tunnu kuin nyt oletatte.
Vierailija kirjoitti:
Kokeileppa hakee töitä?
Ei tarvinnut edes hakea. Ihan soitettiin ja kysyttiin töihin. Kun on aiemmin tehnyt työnsä hyvin, niin se muistetaan ja kantaa vielä viisikymppisenäkin.
Mukavaa aikaa, pitää nauttia kaikista vuosista. Onnea ja rakkautta kaikkien elämään.
Töihin ei enää pääse viisikymppisenä, mutta siitä huolimatta eläkeikiä hilataan vain ylöspäin koko ajan, ristiriitaista ja hölmöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomilla ja pleikkarilla kasvaneet läskit nykynuoret on ihan rollaattorikamaa viisikymppisinä, moni meistä tällä hetkellä viisikymppisistä on paremmassa kunnossa kuin 2000-luvulla syntyneet laihat läskit.
Viisikymppisetkö ei plekkkarilla ole pelanneet? Älä nyt viitsi.
Paino sanalla kasvaneet. Pihat oli 70-luvulla täynnä juoksevia lapsia, nykyään on pihat tyhjää täynnä.
70 luvulla juosseet ovatkin jo kuusikymppisiä.
Aika paljon olen jo 70-luvulla juossut, 51 v. ja syntynyt vuonna 1973.
Vierailija kirjoitti:
Stubb, Orpo, Purra, Halla-Aho mitä näitä nyt on. Joutaisivat jo eläkkeelle.
On.
-
Kun se (oikea virallinen) ns.käyttöaika, silloin jo
on Aikaa Sitten päättynyt(=n.20v aiemmin..)!!
-
Fakta.
Vierailija kirjoitti:
50 vuotias tarvitsee kolmet silmälasit. Lukulasit, kaukonäkölasit, ja lasit millä noita etsitään.
Niin,tässä iässä on lähtenyt kaikki kolme näköä: lähinäkö, kaukonäkö ja ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin koomista tämä vastakkainasettelu, aivan kuin nuoret olisivat ikuisesti nuoria, ja viisikymppiset olisivat syntyneet vanhoina. Me viisikymppiset ollaan joskus olleet yhtä nuoria kuin te nuoret täällä, ja joku päivä, jos onni suo, tekin elätte viisikymppisiksi ja paljon ylikin. Meissä ei ole mitään muuta eroa, kuin että elämämme ajoittuu hieman eri kohtaan aikajanalla.
Minulla on paljon hyviä muistoja ennen syntymäänne 70-90 -luvuilta ajalta jota en pois vaihtaisi, ja todella toivon että tekin luotte itsellenne yhtä rakkaita muistoja tähän 2000-luvun alkupuolelle. Ja kun viimein olette viisikymppisiä, tulette huomaamaan, ettei se niin vanhalta tunnu kuin nyt oletatte.
Nuoret ei ymmärrä, miten nopeasti aika menee. Että hekin hyvin pian ovat viiskymppisiä. Nuoruus on ohikiitävä hetki.
Ei meillä lapsina ollut ainakaan matkapuhelimia, saati älypuhelimia, rikkaimmilla oli autossa nmt puhelimet, mutta harvinaisia nekin olivat, kunnes 90-luvulla alkoi todella kannettavat gsm puhelimet yleistyä. Itsellä oli varaa kännykkään vasta vuonna 2000 ollessani 25v, kiitos ysärin laman ja työttömyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen uskon että nuoruus meni jo, kysyinkin perusteluja "vii
... saa selittää kahdesti? Tupakkapaikalla valittavat?
Oletko siis esimiesasemassa? Minä olen ja olen ollut jo kolme vuosikymmentä. Kokemukseni mukaan parhaita työntekijöitä ovat juurikin nämä viisissä kymmenissä olevat, ei heille mitään tarvitse kahdesti selitellä ja kyllä siellä tupakkapaikalla notkuu nuorempi jengi.
Ymmärrän jos tarkoituksesi on vain provosoida tai pilkata, mutta muuten kommentointisi tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On.
-
Kun se (oikea virallinen) ns.käyttöaika, silloin jo
on Aikaa Sitten päättynyt(=n.20v aiemmin..)!!
-
Fakta.
Mikä ihmeen käyttöaika? Turhaa ikärasismia ja typerää verrata ihmistä johonkin käyttöesineeseen.
Tuolla nuo viisikymppiset ui kisaa ja nostavat salilla rautaa. Mihinkään työtehtävään eivät kykene ikänsä taksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen uskon että nuoruus meni jo, kysyinkin perusteluja "vii
Tupakkapaikalla?
Tupakoitsijat ovat rapakuntoisia.
Olen 54v. N , ei mitään lääkitystä vaativia sairauksia, kaikki omat hampaat suussa ja ei ylipainoa.
Huom, ei myöskään ankkahuulia tai kumitissejä.
En todellakaan koe olevani mikään vanhus.
Ei ollut kyllä Suomeakaan 50-kymppisillä eli 500-vuotiailla. Jotain mitä lie raamatullisia satuhahmoja.