Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 vuotias ei ole mikään vanhus.

Vierailija
05.01.2025 |

XDDD

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäiset miehet eivät ole vanhoja. He ovat juuri oikean ikäisiä. Heidän osaamisensa ja huomiointinsa on aivan toisella tasolla kuin nuorempien miesten. He tietävät miten nainen saadaan tyytyväiseksi. He ovat unelmien täyttymys jota ei voi sanoin kuvailla. Se tulee kokea itse. N20

Vierailija
82/100 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa sängyt oli satakin vuotta sitten lyhyempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonikäiset miehet eivät ole vanhoja. He ovat juuri oikean ikäisiä. Heidän osaamisensa ja huomiointinsa on aivan toisella tasolla kuin nuorempien miesten. He tietävät miten nainen saadaan tyytyväiseksi. He ovat unelmien täyttymys jota ei voi sanoin kuvailla. Se tulee kokea itse. N20

Pena-reppanakin siellä laittaa parastaan.

Vierailija
84/100 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pena-reppanakin siellä laittaa parastaan.

Pena on kultainen ja ihana mies. Osaava ja huomioonottava. N20

Vierailija
85/100 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei se nykyisin ole. Ennenvanhaan 40-vuotias oli jo ihan ikäloppu 

40-vuotias ei ole koskaan ollut ikäloppu. Väitätkö että ihmisen biologia olisi muka jossain välissä muuttunut? :D

Kyllä sekin ikä oli (tutkijoiden mukaan) hyvin harvan ihmisen saavuttama kivikaudella.

Eivät ihmiset silloin  laskeneetkaan elämänsä pituutta vuosissa tai katsoneet päiviä kalenterista ja  aikaa kellosta, kuten me.

Sillä silloinhan elettiinhän  sitä,  'aikaa ennen ajanlaskuamme'.

Ympäristö oli ihmiselle silloin vaaroja täynnä ja elämä oli joka hetki melko sattumanvaraista.

Hyvällä onnella saattoi siinä ympäristössä elänyt ihminen selviytyä jopa kolmekymppiseksi, mutta harvinaista sekin jo  oli.

Mitä biologisin muutoksiin tässä ihmissuvussamme taas tulee, niin esim. nykyihmisen aivot (ihan siis noin keskimäärin ottaen) ovat takuuvarmasti kehittyneet ottamaan vastaan ja omaksumaan informaatiota,eli siis tietoa ja taitoja ilman muuta  paremmin  ja aivan  toisella , ja abstraktien asioiden hahmottamiseen kykenevällä tavalla , kuin mitä keskimäärin kivikauden ihminen saattoi ja pystyi omaksumaan.(...ja huom. mistäpä silloin edes olikaan ollut paljon  tietoa)

Jos esim. puolet heimon luolakunnasta oli kuollut jonkin myrkyllisen sienen tai kasvin, mitä oli löydetty, syömiseen niin heimon jäljelle jääneet tiesivät näkemiensä oireiden (...vaikka eivät he toki niitä sellaisiksi olisi osanneet nimetäkään) perusteella , että sitä kasvia tai sientä tms.  ei kannattanut syödä.

Tämä tieto ja kokemus siis siirtyi sen heimon viisaudeksi ja sen kollektiviseksi perinnetietämykseksi.

Sen kummempia tietoja ei silloin ihmiskunnalla ollut eivätkä niitä silloin olleet ja eläneet ihmisyhteisöt tarvinneet.

Sen varassa silloin vain elettiin se aika mikä elettiin .

Ihmislajin aivot ovat kehittyneet kymmenien tuhansien vuosien  evoluutiossaan ja niiden  muuttuminen, tämän koko ihmislajin olemassaolon ajan, on ollut nimenomaan ollut juuri biologista muutosta. 

Vierailija
86/100 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 on vanhin mitä seuraan ja sekin on jo vähän... Ei osaa ees puhuu.

Vierailija
87/100 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 on vanhin mitä seuraan ja sekin on jo vähän... Ei osaa ees puhuu.

Istu sinä siinä nyt  vaan potallasi kiltisti ja huuda sitten kun olet valmis.

Äiti tulee sitten  pyyhkimään  pyllysi.

Vierailija
88/100 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun se kummeli kuoli, niin kaikki esihistorialluset esittää töissä sitä. Uuno kun kuoli, niin oli sama. Austikstijstiks. Voi Ziisss.

89/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä höpiset? 😂

Mähän oon teini! 🤩

Vierailija
90/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mitä sä höpiset? 😂

Mähän oon teini! 🤩

Et sinä toki ole, mutta ajan kuva on sellainen, että moni ei ymmärrä enää ikääntymistään. Jäädään aikuislapsiksi.

91/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä höpiset? 😂

Mähän oon teini! 🤩

Et sinä toki ole, mutta ajan kuva on sellainen, että moni ei ymmärrä enää ikääntymistään. Jäädään aikuislapsiksi.

Tiätysti oon! Nykyaikana onnistuu sekin 😎

Vierailija
92/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

63v ajattelen, että ihan kakara 50v on. Itseäni hoitajana ärsyttää, että muutamaa vuotta vanhemmat  ovat päässeet eläkkeelle tässä iässä, oma kroppa vaatii särkylääkettä ja rutkasti lepoa, että vielä pari vuotta kestää kiristyvää tahtia työssä.

Nuorempien pitäisi ajatella 50v olevan työuransa puoli välissä, useat opiskelevat lähes 30v ja eläkeikä on 70v eli kaukana vanhuksesta.

Vierailija
93/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62- vuotias nainen ja vanha olen, mutta hyväkuntoinen. Käyn salilla ja juoksemassa, eikä minulla ole lääkityksiä. Tunnen itseni nuoremmaksi kuin ikäni, mutta en todellakaan luule olevani nuori enää. 

Vierailija
94/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vanhus ole mutta vanha silti. Kyllä viiskymppisten ja sitä vanhempien surkeus työelämässä vaan on ikävä fakta, vaikka sitä miten yritetään häivyttää.

Silti jopa me kuusikymppiset joudutaan käymään joka päivä töissä, jotta alle kolmekymppiset hehkeät  ihmisraadot saadaan elätettyä 

Vierailija
95/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan tutkimustenkin mukaan erittäin tuottavia töissä, ei sairastelua eikä työkyvyttömyyttä. Itsekin olen 50 v naisena saanut jokaisen työopaikan (asiantuntija) joita olen hakenut. 

Tämä on hauska. Luultavasti vakituisessa työpaikassa, ja ei ole viisikymppisenä hakenut yhtään työpaikkaa. Tai korkeintaan itselleen pedattua ylennystä samassa organisaatiossa jossa on työskennellyt viimeiset 25 vuotta.

Vierailija
96/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa käydä missään. Makaan kaiket päivät kotona. Voimat riittävät juuri ja juuri wc-käynteihin. Ruoka, se vähä, mitä jaksan syödä, kannetaan viereen. Vakavan taudin hoito vei voimat parantamatta tautia. Elän lisäajalla.

Vierailija
97/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä höpiset? 😂

Mähän oon teini! 🤩

Tiätysti oon! Nykyaikana onnistuu sekin 😎

Mitä väliä sillä on, milloin on syntynyt? Jos kokee olevansa teini, silloin on teini.

Vierailija
98/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Energiajuomilla ja pleikkarilla kasvaneet läskit nykynuoret on ihan rollaattorikamaa viisikymppisinä, moni meistä tällä hetkellä viisikymppisistä on paremmassa kunnossa kuin 2000-luvulla syntyneet laihat läskit.

Viisikymppisetkö ei plekkkarilla ole pelanneet? Älä nyt viitsi.

Paino sanalla kasvaneet. Pihat oli 70-luvulla täynnä juoksevia lapsia, nykyään on pihat tyhjää täynnä.

Ei ne asu enää kerrostaloissa. Siellä missä asuvat, on leikkipuistoja ja harrastuksia.

Vierailija
99/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

52-vuotiaana olen perimenopaussissa ja aikuinen. En ole vanha. 15 vuoden päästä olen. 

Vierailija
100/100 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin se ihana MIEShoitaja sanoi, että "sä oot vielä nuori". Ikää mulla 55 v. . On itsekin viisikymppinen. Olinkin sellasessa leikkauksessa,  joka varmasti korostaa nuorekkuutta.