Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko on joulu siivottu kotoa pois?

Vierailija
05.01.2025 |

Eilen lähti kuusi ja koristeet kaappiin, kun siivosin muutenkin. Ulkona on valot vielä pitkälle kevääseen. 

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällå varmaan sitten.

Vierailija
62/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukuusi lähti pari pv sitten kun varisi jo liikaa. Joulukuusen hankimme aina heti kun ensimmäiset kuuset tulevat myyntiin eli joulukuun puolessa välissä. Jouluvalot on vielä tammikuun loppuun asti, nyt on vielä niin pimeää. 

Kannattaa panostaa kunnollisiin ulkovalaisimiin. Kesällä kaivaa pylväsvalaisimet maahan.

Ai kerrostaloon? 🤔🤨😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusen heivaan tässä lähipäivinä. Kaikki muu saa olla niin kauan kun alkaa kyllästyttää. 

Vierailija
64/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella on valot. En tiedä kehtaanko niitä enää huomisen jälkeen pitää päällä, että varmaan tiistaina otan pois. 

Koristeita laittelin eilen pahvilaatikkoon, myös pienen turkoosin kuusen, joka on toiminut mun ainoona kuusena sen jälkeen kun lapsi lens pesästä. Helppoa kun mahtuu pahvilaatikkoon muiden koristeiden kera. Vielä on pari kimaltelevaa joulunauhaa ja keittiön ikkunalla kynttelikkö, ne saa äkkiä pois. Alakerran varastoon vien koristeet ja alkaa heti juhannuksen jälkeen taas joulun odotus, rakastan joulun tunnelmaa, eli juuri koristeita, hämärää valaistusta jne.

Tunnelmavaloista nautin kyllä pitkin vuotta, semmosia pallomallisita valonauhaa mulla on eteisessä ja tv-tasolla. 

Vierailija
65/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää vaan ne valot parvekkeilla ja pihoilla. Ne on kauniita pimeässä illassa. Eihän ne jouluvaloja ole ne on pimeän ajan koristevaloja. 

Vierailija
66/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.Miks olisi, kesken.

Met maltamma ja laitamma joulun jouluksi, ei vielä syksyllä ja siks emme kyllästy vaan vietämmä nuuttiin kuten kuuluukin.

Minusta parasta joulussa on sen odotus ja joulunalusviikot. Siksi koristelu ja kuusi jo ajoissa, joulutunnelma häviää samantien kun joulu on juhlittu tapanin jälkeen. Sitten saa lähteä koristeetkin. Ihan maksimissaan uuteen vuoteen pidetään. Sitten alkaa keskitalvi ja kevään odotus. 

joulutunnelma tulee vasta, kun ei tarvii enää tehdä mitään ja saa vaan olla rennosti ja nauttia valoista ja koristeista. Ottaa päähän, kun jouluna saa viettää niin paljon aikaa keittiössä, kun haluaisi olla vaan. Kalsi päivää kolmesta menee muuhun kuin rentoutumiseen.

Kuka siellä keittiössä pakottaa olemaan niin paljon. Teetkö kaiken alusta loppuun itse? Kuinka paljon teillä on oikein syöjiä jne.

Itse vietän jouluaaton yksin, keittiössä käyn vain piipahtelemassa. 

Vierailija
67/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi kerätty pois koristeineen. Kausivalot saavat olla koko pimeän talven.

Vierailija
68/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justihin laitoin joulukuuselle vettä, niin Nuutinpäivään asti kuusi saa olla ilonamme 🎄

Vierailija
69/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulu lähtee aina loppiaisena.

Vierailija
70/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Joulukuusi koristeltiin vasta 23.12, olkoon Nuutinpäivään. 

Miksi ihmeessä noin myöhään? Mikset hae kuusta 10. Päivä niin on uudeksi vuodeksi pois.

Me koristellaan kuusi vasta jouluaattona.

Vierailija
71/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen keräilin osan koristeista pois, mutta kuusen kohdalla tuli stoppi. On se niin hieno ja aika kalliskin oli, niin olkoon vielä kun sitä on mukava katsella ja tuoksuukin hyvälle. Monesti olen jo ennen loppiaista laittanut koristeet pois, kyllä joulu on minusta tapaninpäivän jälkeen jo ohi.

Tänä vuonna olen tykännyt koristeista tavallista enemmän, ja osa on enemmänkin talvisia kuin vain jouluisia. Kynttelikkö on esillä vielä myös. Parvekkeelle laitoin valot jo marraskuun alussa, ne saavat jäädäkin vaikka pääsiäiseen asti, jolloin yleensä laitetaan parveke kesäkuntoon (lasittamaton parveke).

Vierailija
72/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä. Pimeitähän nuo illat ja aamut on, niin kiva kun on lämpimiä valoja kotona. Ehkä ensi viikolla otan kuusen pois. Valoketjut saa olla vielä helmikuussakin.

Vierailija
73/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä joulu?

aurinkoa siniseltä taivaalta, plus 24 ja on vasta aamupäivä.

Vierailija
74/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se olisi minusta melko erikoista että vielä on joulukuusi. Nythän on tammikuu, jouluruuat syöty ja jos ei ole syöty on ne syömäkelvottomia jo. 

Mitä erikoista siinä on? Minulla on ollut kuusi nurkassa jo viisitoista vuotta yhtä soittoa. Turha kiirehtiä mihinkään!

Sinulla varmaan 15v takaiset roskatkin nurkissa jos et jouluakaan ole siivonnut

Muuten siivoan, mutta kuusen ympärys on "pyhää" aluetta, josta ei neulasia ja pölyjä pyyhitä pois.

Vierailija
75/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä lähde, kun ehkä kuun lopulla. Sitten kun alkaa päivä vähän valkaistua.

Vierailija
76/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helmikuun puolivälin tienoilla. 😁

Inhottavinta mitä tiedän on katsella jotain saatanan varistavaa kuusta keväällä!

Monella on tietenkin tekokuusi. Tai sitten kuusi on hyvin kasteltu, eikä varista.

Vierailija
77/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siivoan loppiaisena joulun pois, mutta nyt en ole varma, kun olen flunssassa. Muutan myöhemmin tänä vuonna pienempään asuntoon ja nuorin lapsistani muuttaa ensimmäiseen omaan kotiin. Koska olemme molemmat jouluihmisiä, lupasin että hän saa katsoa koristeista ne, mitä haluaa itselleen. Joten hän valitsee ensin itselleen rakkaat päältä pois ja minä pakkaan loput. 

Vierailija
78/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut joulun tuntua. Ei edes vapaata jouluna. Koskaan ennen  en ole näin nopeasti siivonnut joulua pois eli jo ennen Loppiaista.

Vierailija
79/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä vanhempia ihmisiä. Joulukuusta ei saanut tuoda sisälle tai koristella missään tapauksessa ennen aattoa, ettei vaan kukaan nauttisi kuusesta ennen joulua. Joulupukkia piti odotella yömyöhään ettei vaan liian aikaisin tule. Sitten sitä joulua venytetään johonkin tammikuun puoliväliin väkisin, kun ne koristeet on viimeinen saatu laittaa. Ihan typerää. 

Onneksi nykyään osataan koristella koti jo hyvissä ajoin ennen aattoa, ja uuden vuoden jälkeen voidaan joulu siivota pois. 

Joulukoristeet kuuluu JOULUkuuhun, ei tammikuuhun. 

Vierailija
80/84 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen taas fiiliksen mukaan. Ovikoristeen otan varmaan loppiaisen jälkeen pois. Ehkä tontut ym. selvästi jouluiset lähtee seuraavaksi. Keijuvaloja saatan pitää pidempään, kun on niin pimeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme