Joko on joulu siivottu kotoa pois?
Eilen lähti kuusi ja koristeet kaappiin, kun siivosin muutenkin. Ulkona on valot vielä pitkälle kevääseen.
Kommentit (84)
Kaikki muu ja sitä oli paljon, paitsi kuuset kaksi kappaletta on vielä. Pidän ne niin kauan kun tulee tunne että heippa mut riitti.
Ei vielä Varmaan tänään kerään koristeet pois. Olen tänä jouluna eniten tykännyt nostalgisista värivaloista ja ne harmittaa ottaa pois. Ovat kuitenkin mielestäni sen verran jouluiset, etteivät enää ole ajankohtaiset.
Ei. Joulukuusi koristeltiin vasta 23.12, olkoon Nuutinpäivään.
Ei.Miks olisi, kesken.
Met maltamma ja laitamma joulun jouluksi, ei vielä syksyllä ja siks emme kyllästy vaan vietämmä nuuttiin kuten kuuluukin.
Periaate on ollut että edellisen vuoden joulua ei uuteen vuoteen tuoda. Eli on siivottu pois.
Siivottiin jo ennen vuodenvaihdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei.Miks olisi, kesken.
Met maltamma ja laitamma joulun jouluksi, ei vielä syksyllä ja siks emme kyllästy vaan vietämmä nuuttiin kuten kuuluukin.
Minusta parasta joulussa on sen odotus ja joulunalusviikot. Siksi koristelu ja kuusi jo ajoissa, joulutunnelma häviää samantien kun joulu on juhlittu tapanin jälkeen. Sitten saa lähteä koristeetkin. Ihan maksimissaan uuteen vuoteen pidetään. Sitten alkaa keskitalvi ja kevään odotus.
Eilen. Lähti kuuset, valot, tontut, enkelit kertarysäyksellä. Kevättä ja valoa kohti.
Helppoa, kun ei edes raahaa jotain kuusta kotiinsa. Ei tarvitse pohtia milloin veisi pois, eikä lukea täältä, milloin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei.Miks olisi, kesken.
Oikein! Mua on hämmästyttänyt tää nykyään niin yleinen tapa, että joulua aletaan viettää jo marraskuussa, ja sitten joulu siivotaan oois jo heti aaton jälkeen, jolloin se joulu oikeasti vasta alkaa.
Malttamattomat nykyihmiset...
Joulukuusi on niin kaunis, saa olla Nuutinpäivään 🎄 ei ole varistanut neulasiakaan juuri ollenkaan. Myös jouluvalot saavat vielä koristaa kotia.
On niin soma pikkuinen kuusi, etten sitä vielä raski pois laittaa. Ei edes karistele neulasiaan.
Muuta koristusta on niin vähän, että hoituvat 5 minuutissa, kun se hetki tulee. Mutta ei vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä Varmaan tänään kerään koristeet pois. Olen tänä jouluna eniten tykännyt nostalgisista värivaloista ja ne harmittaa ottaa pois. Ovat kuitenkin mielestäni sen verran jouluiset, etteivät enää ole ajankohtaiset.
Mitä ovat nostalgiset värivalot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.Miks olisi, kesken.
Oikein! Mua on hämmästyttänyt tää nykyään niin yleinen tapa, että joulua aletaan viettää jo marraskuussa, ja sitten joulu siivotaan oois jo heti aaton jälkeen, jolloin se joulu oikeasti vasta alkaa.
Malttamattomat nykyihmiset...
Minä taas en ymmärrä miksi joulua vieteään joulun jälkeen.
Ehei, vuodenvaihteen jälkeen uudet tuulet ja tulppaaneja pöytään.
Onhan se, tosin pinkin pähkinänsärkijän pidin ja kuusessa olleet pinkit valot laitoin koristeeksi. Mulla on sellainen ikuinen teini teema kotona.Kuusessa ollut pinkki helminauhakin muuttui koristeeksi. Siivosin myös mysteerikaapin jonne laitan aina kaiken mitä en jaksa miettiä mitä sillä tekisi tai mihin se kuuluu. Vanhentuneista vitamiineista päätellen se oli siivottu viimeksi kaksi vuotta sitten. Eilen oli ripaus kevättä ilmassa, oli jännä fiilis.
Joulukuun 27. päivä meillä lähtee joulu. Sitten muutaman päivän fiilistellään uutta vuotta ja ostetaan raketteja. Nyt nautimme talvesta ja odotamme päivien pidentymistä.
Minusta joulukrääsä ja joulun viettäminen on ok niin kauan kuin oikeasti kuuntelet joululauluja ja mietit joulua ja minä ainakin olen tapaninpäivänä jo juhlinut joulua aivan tarpeeksi.
Joulukuusi saa olla juhannukseen asti, jolloin vaihdan sen juhannuskoivuihin. Koivut ovat sitten jouluun asti, kunnes tuodaan kuusi tilalle.
Jo muutama päivä sitten. Joulukukkia enää on. Tosin ei mitään varsinaista joulusisustusta olekaan noiden kukkien ja kuusen lisäksi.