Tässä eronneen m48 suunnitelmat pitkän parisuhteen jälkeen - miltä kuulostaa?
Ensin tausta: olin naiseni kanssa molemmin puolin uskollisessa suhteessa reilusti yli 20 vuotta. On kaksi täysi-ikäistä lasta, jotka ovat muuttaneet omilleen. Erosta sovittiin yhteisymmärryksessä. Kyse on jossain määrin erilleen kasvamisesta, mutta on tässä muutakin, mitä en nyt avaa enempää.
Mitä ajattelen tekeväni: olen vähän alle viiskymppinen, ihan vetävän näköinen ja virkeä nuorekas mies. Nyt nostan katseeni ylös ja katson ympärilleni. Miltä maailma näyttää? Mitä haluan?
Haen netistä naisseuraa,jolle ilmoitan heti selkeästi että en ole valmis parisuhteeseen. Haen lyhytaikaista seuraa tai vaihtoehtoisesti pitkäaikaista seuraa ilman sitoumuksia.
Tavoite on tavata uusia ihania naisia, joiden kanssa keskustella, tehdä asioita yhdessä ja saada ja tuottaa seksuaalista nautintoa. En aio rajoittaa näiden naisten määrää yhteen, jos se minusta on kiinni.
Mä osaan olla pitkässä monogamisessa suhteessa. Näytöt puhuvat puolestaan. Sen lajin osaan. Nyt on aika tutkia maailmaa avoimesti.
Pelkään vain, että en pääse tavoitteeseen koska useimmat naiset haluavat suhteen, jossa ei tapailla muita. Minusta olisi vastuutonta tässä vaiheessa muka lupautua eksklusiiviseen suhteeseen tyyliin haen loppuelämän kumppania. Mä olen ihan tasapainossa, mutta silti menee ehkä vuosi tai kaksi, ennen kuin kunnolla tajuan mitä tässä tapahtui. Ja en aio olla sitä aikaa ilman kosketusta ja seksiä, en todellakaan. Olen täysin avoin myös uusille kaverisuhteille ilman fysiikkaa.
Miltä kuulostaa, naiset?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun vastaavassa tilanteessa olevia naisia ihaillaan ja kannustetaan ettei ota enää miestä "vaivoikseen". Ja hyväksytään kevyt suhde eron jälkeen. Mies tuomitaan ällöksi.
t. Yksi akka
Kevyt suhde on ihan ok, mutta harvat hyväksyvät monia kevyitä suhteita kerralla.
Mulle se on ihan ok. Olen nainen. Ihastus on ihanaa, sitä voi tuntea montaakin ihmistä kohtaan. Aina ei ole oikea aika rakastua syvästi. Pieni vipinä pitää silti elossa.
Ihmettelen aina näitä sarjaihastujia. Itse olen koko elämäni aikana ollut aidosti ihastunut vain nykyiseen aviomieheeni. Suurin osa miehistä on patatylsiä jo ihan kaverimielessäkin.
Jaa, no kokemukseni on toinen, mutta usko sinä pikkuisessa päässäsi ihan mitä haluat 😂. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä. Pääasia on ettet lupaa liikoja, et valehtele, et anna ymmärtää edes seksinhimoissasi.
Silloin sun kanssa leikkii ne naiset, jotka tuohon leikkiin haluavat. Se on leikkiä tulella.
Johonkin, myös sinuun itseesi voi hyvinkin sattua, vaikkei kenenkään aikomus olisi. Rakastuminen ei ole tahdonalainen asia.
Mutta ymmärrän fiiliksesi sinänsä täysin. Olin samoissa ajatuksissa pitkästä liitosta eroamisen jälkeen - mutta todellisuus opetti, että en halua sellaista.
Ei irtoseksistä ole naiselle mitään iloa. Siihen suostuvat vain ne naiset, jotka eivät vielä paremmasta tiedä tai ne, joiden mieli on vereslihalla.
Naisen herkkääkin herkemmän kehon ja intiimialueiden kimpussa joku epävarma, kovakätinen, ventovieras, lähinnä omaa nautintoaan hakeva - pahimmillaan vielä pienimunainen ja seksitaidoton - sählääjä.
Ei kiitos. Ei se muna mikään orgastinen taikasauva naiselle ole. Mutta varmasti
Kivaa bodysheimausta. Se on siis okei, kunhan kohdistuu miehiin. Päätellen ylänuolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te viisikymppiset elähtäneet setämiehet kuvittelette olevanne hyvännäköisiä ja nuorekkaita? Ette ole. Olette tasan ikäisenne näköisiä ja juuri niin kiinnostavia kuin ajanmurjoma ukkeli vain voi olla.
No ovathan jotkut vanhemmat miehet oikeasti hyvännäköisiä ja jotkut vielä harvemmat ikäistään nuoremman näköisiäkin. Mutta suurin osa ei ole, suurin osa on ihan taviksia.
Riippuu paljon elintavoista.
Ei. Eniten riippuu siitä, mitä Luoja loi. En nyt ala luetteloimaan, mutta on paljon sellaista, mihin et millään elintavoillasi pysty vaikuttamaan ja vaikka miten terveellisesti ja reippaasti eläisit, se ei mitenkään muuta niitä juttuja mitä syntyissäsi sait.
Eikä kaikki liity ulkonäköön.
Minä dumppaisin AP: n jo sillä perusteella, että se kirjoittelee vauvapalstalle.
Olen kaunis n47, hoikka ja lähdössä juuri 15 km pyöräilemään -25 pakkasessa. Olen siisti, puhdas, tauditon. En ajattelisi seksiä kanssasi. En halua kenenkään basilleja, papilloomaa, tauteja enkä mononukseloosia. Ja kyllä, olen edelleen sen näköinen, että minut huomataan. Mikä onni on omata moraalia. Seksi kuuluu avioliittoon,ei johonkin helppoheikkihommaan.
Kyllä ap löytää naisia irtosuhteisiin, jos on timmi ja muutenkin normaali. Se ikäluokka, josta tuollaisen 48 v miehen kannattaa katsella niitä irtoseksinaisia on 50 - 60 v. Silloin uskon, että ap:lla käy flaksi.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Sä oot nolo ja lapsellinen. Kukahan nainen haluais 5-kymppisen äijän huo*ahaaremiin? Nuorille naisille ei noin vanha äijä käy ja vanhemmat naiset ei enää lyö kättänsä pas*aan. Oksu tuli suuhun sun avautumisesta.
N56
Minä löin käteni pas%kaan. Päätin eron jälkeen deittailla kevyesti, vailla sen kummempia päämääriä. Tapasinkin samassa tilanteessa ja samoin miettein liikkeellä olevan miehen. Kun sitten kyllästyin, lopetin tämän kevyen suhteen. Mutta tuo mies olikin rakastunut minuun, vainosi ja stalkkasi oikein karmein tavoin.
N47
Varaudu siihen, että yh:n lapset tulee kyselemään viisaita aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffipalstoilla on lukematon määrä profiileja, joissa täysin samat speksit kuin ap:llä. Tyyppi 50-60-vuotias, kokee olevansa kovinkin nuorekas, jopa pahimmillaan poikamainen, ja etsii jotain kevyttä - toki aina optio jollekin vakavalle, jos tosi hyvin natsaa. Nää aina jotenkin huvittaa. Tietää että siellä on joku tasostaan sokea kaljamahainen kranssitukka, jolla ei ole naiselle annettavaa sängyssä tai muualla.
Miehet oikeesti luulee, että naiselle tyydytystä vaille jättävä seksi jonkun random jampan kanssa on kovinkin suuri tavoite. Ihan kuin naiselle olisi hirmu suuri ilon ja onnen aihe tuottaa jollekin puutteessa olevalle jantterille orgasmi.
Kyllä hyvä kirja satunnaisen seksin voittaa lähes aina. Tai sauna ja avantouinti. Tai hyvät yöunet.
Nämä ovat teidän henkilökohtaisia mielipiteitänne. Moni ajattelee toisin. Ei sillä että kumpikaan olisi väärässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan ok:n kuuloinen kaveri, mutta sinun tekstisi kuulostaa siltä kuin olisit valmiina uuteen teini-ikään eli tavataan paljon ihmisiä, kokeillaan monenlaista, testataan viehätysvoimaa jne. siinä on vain se ongelma, että keski-ikä ei ole uusi murrosikä. Tulet sen kyllä huomaamaan ilman naljailuakin.
Voi kyllä se on, jos elämä menee uusiksi. Pitäisi se sinunkin tajuta.
Varmaan se oman pään sisällä on sitä, mutta vastakkaiseen sukupuoleen nähden ei ole. Olen jo vanhempi nainen, nähnyt aika monta eroakin tähän ikään, vaikken itse olekaan eronnut.
Eli et ole itse ollut koskaan eronnut keski-ikäinen? Miten sitten voit tietää miltä se tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan ok:n kuuloinen kaveri, mutta sinun tekstisi kuulostaa siltä kuin olisit valmiina uuteen teini-ikään eli tavataan paljon ihmisiä, kokeillaan monenlaista, testataan viehätysvoimaa jne. siinä on vain se ongelma, että keski-ikä ei ole uusi murrosikä. Tulet sen kyllä huomaamaan ilman naljailuakin.
Voi kyllä se on, jos elämä menee uusiksi. Pitäisi se sinunkin tajuta.
Varmaan se oman pään sisällä on sitä, mutta vastakkaiseen sukupuoleen nähden ei ole. Olen jo vanhempi nainen, nähnyt aika monta eroakin tähän ikään, vaikken itse olekaan eronnut.
Eli et ole itse ollut koskaan eronnut keski-ikäinen? Miten sitten voit tietää miltä se tuntuu?
Olen tukenut eroa tekeviä ja eronneita, myös työssäni.
Ap:lle sanoisin, että you can't have your cake and eat it. Kannattaa tosiaan muistaa, että jos haet kevyitä suhteita (painotus monikossa), on hyvä miettiä, haluatko myös itse jakaa naisen/naiset, vai alkaako ajatus ahdistamaan. Ajatus siitä, että ne naiset olisivat vain sinua varten ja voisit ilman draamaa poimia rusinat pullasta, on kuolleena syntynyt.
Sinänsä se 48v voi kyllä olla vielä muutakin kuin pappa. Just eilen katsoin miestä (46) ja veljeään (48) kun tulivat meille vietettyään päivän rinteessä. Ihan objektiivisesti katsottuna kumpikin on komeita, hyväkuntoisia ja pilkettä silmässä. Ja ennenkuin joku alkaa vänkäämään niin ei, en katso tahollaan naimisissa olevaa veljeä sillä silmällä, olen aivan tyytyväinen tuohon nuorempaan versioon. Uskon kuitenkin, että jos nuo lykkäisi sinkkumarkkinoille, tuskin siellä hirveän kauaa hapantuisivat. Geenit tulee annettuina mutta urheilu ja fiksut elintavat tekevät oman osansa.
Tsemppiä ap, toivottavasti löydät etsimäsi.
Olen tukenut eroa tekeviä ja eronneita, myös työssäni.
Mutta sehän on ihan eri asia kuin jos se olisi omakohtainen kokemuksesi.
Ei. Eniten riippuu siitä, mitä Luoja loi. En nyt ala luetteloimaan, mutta on paljon sellaista, mihin et millään elintavoillasi pysty vaikuttamaan ja vaikka miten terveellisesti ja reippaasti eläisit, se ei mitenkään muuta niitä juttuja mitä syntyissäsi sait.
Eikä kaikki liity ulkonäköön.
Minä dumppaisin AP: n jo sillä perusteella, että se kirjoittelee vauvapalstalle.
Siis mitä hittoa? Sulla on sitten korkeammat kriteerit muille kuin itsellesi 😀
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä kummastuttaa miten yleistä Tinderissä on miehet, jotka hakee: pitkiä keskusteluja/yhteistä arvomaailmaa/seuraa mökkeilemään, patikoimaan tai ulkomaanmatkoille, fyysistä viehätystä, nauramista ja itkemistä, toinen toisensa tukemista, seksiä
Mutta sitten: älä nainen missään nimessä kuvittele että ollaan parisuhteessa.
Mitä hittoa oikeasti 😂
Tuo miestyyppi on hyvin yleinen, tai onko sitten miehet rehellisempiä kuin ennen. Mies haluaa vapaan suhteen (jossa mies on vapaa pelehtimään samaan aikaan muiden naisten kanssa ja etsimään unelmiensa naista) jossa kuitenkin parisuhteen palvelut pelaavat miehellepäin. Kukapa mies kieltäytyisi tuosta. Eri asia, kuinka moni nainen pitää tuollaista hyvänä diilinä. Miksi laittaa pitkäaikaisesti paukkuja ja resursseja toiseen ilman sitoumusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä kummastuttaa miten yleistä Tinderissä on miehet, jotka hakee: pitkiä keskusteluja/yhteistä arvomaailmaa/seuraa mökkeilemään, patikoimaan tai ulkomaanmatkoille, fyysistä viehätystä, nauramista ja itkemistä, toinen toisensa tukemista, seksiä
Mitä hittoa oikeasti 😂
Tuo miestyyppi on hyvin yleinen, tai onko sitten miehet rehellisempiä kuin ennen. Mies haluaa vapaan suhteen (jossa mies on vapaa pelehtimään samaan aikaan muiden naisten kanssa ja etsimään unelmiensa naista) jossa kuitenkin parisuhteen palvelut pelaavat miehellepäin. Kukapa mies kieltäytyisi tuosta. Eri asia, kuinka moni nainen pitää tuollaista hyvänä diilinä. Miksi laittaa pitkäaikaisesti paukkuja ja resursseja toiseen ilman sitoumusta.
Juuri näin. Älkää hyvät naiset käyttäytykö kuin tyttöystävä jollekin joka ei halua olla sun poikaystävä. Miehet yrittää tätä kuviota koska aina löytyy naisia jotka siihen suostuu, ainakin hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa oikeasti 😂
Ymmärretäänköhän tässä toistemme viestit oikein. Minä olen se, joka ehdotti, että kannattaa etsiä naista ensisijaisesti kivaan yhteiseen tekemiseen, kuten teatteriin, eräilyyn tai matkustamiseen. Noihin olisin itse sinkkuna vaikka innostunut, ja jos miehen kanssa on hauskaa ja kemiat kohtaa, yhtälöön olisi todennäköisesti liittynyt myös seksi. Mitä ihmeen palvelua on se, että tehdään kivoja juttuja yhdessä? Sen sijaan en olisi helpolla esim muuttanut yhteen tai muuten sitoutunut, siihen olisi pitänyt olla jo ihan poikkeuksellisen hyvä ja kiinnostava mies.
Pelkkä seksi ei tosiaan kiinnosta, koska sitä ei huvita harrastaa tuntemattoman kanssa. Miehen kanssa pitää viihtyä ja olla hauskaa.
Tuntuu että täällä puhutaan ihan eri asioista, vaikka lainaillaan toisten viestejä. Minulle kivat treffit on kevyt juttu, ja parisuhteen palvelut olisi sitä, että jaetaan arkea ja esim taloutta, mikä taas ei ole kevyt asia.
En myöskään ymmärrä miksi minun pitäisi larpata parisuhdetta jonkun kanssa joka ei halua kanssani parisuhdetta. Totta kai minä voin olla kodinhengetär, tuki ja turva, kuuntelija ja villiä seksiseuraa - parisuhteessa. En tasan tarkkaan ole noita jollekin random sedälle joka haluaa jotain vähän kevyempää 😉😘😉😘. Kevyt on minulle sitä että nähdään kahvikupillisen merkeissä kerran kuussa, ei mitään pari/seksisuhdelarppausta sitoutumiskammoisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä miksi minun pitäisi larpata parisuhdetta jonkun kanssa joka ei halua kanssani parisuhdetta. Totta kai minä voin olla kodinhengetär, tuki ja turva, kuuntelija ja villiä seksiseuraa - parisuhteessa. En tasan tarkkaan ole noita jollekin random sedälle joka haluaa jotain vähän kevyempää 😉😘😉😘. Kevyt on minulle sitä että nähdään kahvikupillisen merkeissä kerran kuussa, ei mitään pari/seksisuhdelarppausta sitoutumiskammoisen kanssa.
Niin, tässä on varmasti eri ihmisillä eri käsityksiä. Minulle naisena olisi silloin kun olin sinkku, sopinut mielenkiintoisen miehen kanssa treffit ilman sitoutumista ja myös seksi, jos juttu muuten luistaa. Pelkkiä seksitreffejä en kuitenkaan olisi sopinut uuden tuttavuuden kanssa, koska en koe saavani siitä mitään enkä mitenkään syty kenestäkään Tinderin perusteella.
Ja toki tuo kevytsuhde vaatii sosiaalisesti älykkään ja mukavan miehen, joka pitää mitä lupaa ja on aidosti mukava, sekä hyväksyy myös sen, että minäkin katselen muutakin seuraa. Tuollaiset kivat miehet on harvinaisia.
Syy miksi en kaikkien kanssa kuule hääkelloja, on se, että on esim hyvin erilainen arvomaailma tai suunnitelmat tulevaisuudelle. Olen esim tapaillut perussuomalaista miestä, mutta en olisi halunnut hänen kanssaan naimisiin. Tai miestä, joka etsii naista joka on sitten kotiäiti. Ihmisten kanssa voi silti jonkin aikaa olla ihan kivaa.
Tuota samaa jargonia olen kuullut naisena olin sitten 10-,20-,30-,40- tai 50 vuotisluvuillla. Onnea matkaan. Ehkä minäkin vielä joskus löydän omani, pitkän hyvän parisuhteen.