Tässä eronneen m48 suunnitelmat pitkän parisuhteen jälkeen - miltä kuulostaa?
Ensin tausta: olin naiseni kanssa molemmin puolin uskollisessa suhteessa reilusti yli 20 vuotta. On kaksi täysi-ikäistä lasta, jotka ovat muuttaneet omilleen. Erosta sovittiin yhteisymmärryksessä. Kyse on jossain määrin erilleen kasvamisesta, mutta on tässä muutakin, mitä en nyt avaa enempää.
Mitä ajattelen tekeväni: olen vähän alle viiskymppinen, ihan vetävän näköinen ja virkeä nuorekas mies. Nyt nostan katseeni ylös ja katson ympärilleni. Miltä maailma näyttää? Mitä haluan?
Haen netistä naisseuraa,jolle ilmoitan heti selkeästi että en ole valmis parisuhteeseen. Haen lyhytaikaista seuraa tai vaihtoehtoisesti pitkäaikaista seuraa ilman sitoumuksia.
Tavoite on tavata uusia ihania naisia, joiden kanssa keskustella, tehdä asioita yhdessä ja saada ja tuottaa seksuaalista nautintoa. En aio rajoittaa näiden naisten määrää yhteen, jos se minusta on kiinni.
Mä osaan olla pitkässä monogamisessa suhteessa. Näytöt puhuvat puolestaan. Sen lajin osaan. Nyt on aika tutkia maailmaa avoimesti.
Pelkään vain, että en pääse tavoitteeseen koska useimmat naiset haluavat suhteen, jossa ei tapailla muita. Minusta olisi vastuutonta tässä vaiheessa muka lupautua eksklusiiviseen suhteeseen tyyliin haen loppuelämän kumppania. Mä olen ihan tasapainossa, mutta silti menee ehkä vuosi tai kaksi, ennen kuin kunnolla tajuan mitä tässä tapahtui. Ja en aio olla sitä aikaa ilman kosketusta ja seksiä, en todellakaan. Olen täysin avoin myös uusille kaverisuhteille ilman fysiikkaa.
Miltä kuulostaa, naiset?
Kommentit (291)
50v, vetävän näköinen, nuorekas, nämä kertoo että kengännumerosi on suurempi kuin älykkyysosamääräsi. Onnea valitsemallesi tielle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä kummastuttaa miten yleistä Tinderissä on miehet, jotka hakee: pitkiä keskusteluja/yhteistä arvomaailmaa/seuraa mökkeilemään, patikoimaan tai ulkomaanmatkoille, fyysistä viehätystä, nauramista ja itkemistä, toinen toisensa tukemista, seksiä
Mutta sitten: älä nainen missään nimessä kuvittele että ollaan parisuhteessa.
Mitä hittoa oikeasti 😂
Näinhän se on. Moni mies haluaa käytännössä avoimen suhteen, mutta jostain syystä ei suostu sanomaan sitä ääneen, ehkä siksi että silloin tarjontaa olisi vähemmän. Eli siis huijataan naisia. Mieskin usein haluaa juuri tuota syvempää tutustumista ja lähestymistä, joka ei onnistu jos seura vaihtuu joka ilta. Halutaan seuraa mökille ja sienestämään, tekemään juttuja mitä ei ekoi
Rehellisyys on sinänsä hyvä asia, mutta ei minua kiinnosta jonkun satunnaisen miehen kaikki mielipiteet ja toiveet heti treffi-ilmoituksessa tai ekoilla treffeillä. Siksi en näe syytä, miksi pitäisi heti ladella uudelle tuttavuudelle kaikki mitä ei halua. Kirjoitinkin jossain aiemmassa kommentissa että negatiivisen kautta eteneminen on turnoff uudessa treffikumppanissa. Asioita voi jättää vähän avoimeksi ilman että se on valehtelua tai vedättämistä. Moni ihminen joutuu kuitenkin tutustumaan useisiin ihmisiin nettitreffeillä, ja siksi olisi hyvä että treffi-ilmoituksissa ja ensimmäisillä treffeillä olisi kiva ja positiivinen tunnelma, eikä sellainen että lähdetään määrittelemään heti millainen tästä suhteesta pitää tulla.
Ei se ole naisillekaan mikään perusasetus että halutaan äkkiä eka vastaantuleva ukko tinderistä tai baarista omalle sohvalle pieremään :D päin vastoin, treffailussa on mukavan kutkuttavaa kun saa tutustua avoimin mielin uusiin ihmisiin, tehdä jotain kivaa yhdessä ja ajan kanssa pohtia olisiko jostain jotain pidempää suhdetta. Mutta jos ei, kivaa voi silti olla fiksujen ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tämä sinun suunnitelmasi ei täsmää: haluat pelkkää seksiseuraa, muuta aiot hurmata keskustelutaidoillasi. Sorry näin se ei mene. Pelkäksi seksiseuraksi kelpuutetaan orhi! Ja samalla paljastit olevasi provokaattori.
Mun seksiseuran pitää ensin hurmata mut. Älykkyys on seksikästä, ja aivot tärkein sukupuolielin.
Jos hakee pelkästään tyydytystä, niin lelut on sitä varten.
Vierailija kirjoitti:
En tajua kuka olisi kohdeyleisösi. Varmaan Tinderissä pyörivät maksulliset.
Seksiseuraa saa nuoremmilta ja jos vanhemmat kiinnostaa, niin silloin etsitään parisuhdetta. Nuoret ei edes sylje tuollaisen kääkän suuntaan.
Kuinka monta katkeraa viestiä sä olet jo tuupannut tähän ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
AP täällä taas pienen tauon jälkeen. Aika paljon on pilkkaavia ja ivallisia kommentteja tullut. Joitakin ymmärtäjiä vähemmistössä.
Vaikea ymmärtää ilkeitä ihmisiä. Kahden aikuisen ihmisen suostumuksellinen kohtaaminen, kun faktat on rehellisesti kerrottu etukäteen, ei onneksi riipu muiden tuomioista.
Mutta joo on hyvä ymmärtää tätä ilmastoa mikä tämän kevyen tapailun yllä vaikuttaa.
Nää on näitä, älä välitä. Eivät ne ole paikalla kun deittailua tapahtuu. Se on ihan eri maailma!
No ei kiinnosta tuollainen jämäpala, eli ei kiitos. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP täällä taas pienen tauon jälkeen. Aika paljon on pilkkaavia ja ivallisia kommentteja tullut. Joitakin ymmärtäjiä vähemmistössä.
Vaikea ymmärtää ilkeitä ihmisiä. Kahden aikuisen ihmisen suostumuksellinen kohtaaminen, kun faktat on rehellisesti kerrottu etukäteen, ei onneksi riipu muiden tuomioista.
Mutta joo on hyvä ymmärtää tätä ilmastoa mikä tämän kevyen tapailun yllä vaikuttaa.
En tiedä vastaako tämän palstan ilmapiiri yleistä ilmapiiriä. Aika konservatiivista ja moralisoivaa on kommentointi täällä.
Yksi-kaksi trollia huvittaa itseään ja purkaa huonoa luonnettaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei kiinnosta tuollainen jämäpala, eli ei kiitos. 😊
Mee jo pois. Et kiinnosta ketään.
Lainaukset toimii huonosti. Vastaan siihen naiset vs. miehet-asetelmaan. Sekä siihen, että miehethän ne nimenomaan haluavat sitoutua.
Ei tämä ole sukupuolien välinen taistelu, mutta helpommin löytää miehen huolettomaan seikkailuun kuin naisen.
Sitoutumisesta olen samaa ja eri mieltä. Ei miehet sinänsä halua sitoutua, mutta se on "toimivien palvelujen" kannalta kätevää. Deittailu kun on lopulta aika kuluttavaa ja miehillä tarpeet on kovat joka päivä. Parisuhteissa yhä edelleen mies on enemmän saajapuolella, joten miksipä ei kuluttaisi pintoja jonkun vakituisen luona.
Palaapa, ap, joskus kertomaan miten on mennyt.
Olet ihan ok:n kuuloinen kaveri, mutta sinun tekstisi kuulostaa siltä kuin olisit valmiina uuteen teini-ikään eli tavataan paljon ihmisiä, kokeillaan monenlaista, testataan viehätysvoimaa jne. siinä on vain se ongelma, että keski-ikä ei ole uusi murrosikä. Tulet sen kyllä huomaamaan ilman naljailuakin.
Egoisimi ei tuota pitkällä tähtäimellä onnea, mutta syvällisyyttä on vaikea oppia. Arvot, jotka pohjautuvat toisten ihmisten armoon eli siihen, että naiset suostuvat pelaamaan kanssasi, ovat myös pitkällä tähtäimellä huteralla pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä nainen 50+ kuvittelin haluavani vain seksiä saadakseni vähän iloa 20 v. seksittömän parisuhteen jälkeen. Parin kolmen miehen jälkeen aloin kaivata jo rakkautta. Näyttelin itsenäistä ja estotonta. Oikeasti kaipasin vain läheisyyttä ja sitoutumista ja hellyyttä ja parasta ystävyyttä keskusteluineen yhden ja saman miehen kanssa.
Nuoruuden yhden illan suhteista muistan, että aamulla tuntemattoman miehen kainalosta herättyäni tunsin yhden sekstailun jälkeen täydellistä kaikkivoittavaa halua antautua sille tuntemattomalle tyypille ruumiineni sieluineni loppuelämäksi, leimautua kuin ankanpoikanen, olisin halunnut käpertyä miehen paidan rintataskuun ja tuntea olevani ikuisesti turvassa, lähellä ja lämpimässä.
Eron jälkeen löysinkin miehen, jonka kanssa seksi natsasi, heittäydyin ja rakkaus versoi tuosta kuvailemastani tarpeesta heti muutaman yhdynnn jälkeen. Suhde kesti muutaman vuoden. Oliko se laastarisuhde? Ehkä.
Nyt
Mä olen ollut koko ikäni jostakusta vastuussa. Ihan täysi-ikäisyyden rajalta saakka. Nyt eronneena elän itselleni, ensi kertaa yksin, enkä tarvitse kenenkään lupaa seksiinkään.
Toki otan toisen huomioon, en koskisi varattuun, katson kenen kanssa menen pidemmälle jne. Minulla on vakkari ja erään ystäväni kanssa välit on läheiset, mutta tapailu sitoutumatonta ja ystävyys vieläkin tärkeämpää.
Välillä menopaussi vaikuttaa halukkuuteen ja yleistilaan. Silti tahdon antaa ja saada läheisyyttä, mikä ei ole keneltäkään pois. Jos kuvio alkaa hiertää, niin sitten mietitään uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan ok:n kuuloinen kaveri, mutta sinun tekstisi kuulostaa siltä kuin olisit valmiina uuteen teini-ikään eli tavataan paljon ihmisiä, kokeillaan monenlaista, testataan viehätysvoimaa jne. siinä on vain se ongelma, että keski-ikä ei ole uusi murrosikä. Tulet sen kyllä huomaamaan ilman naljailuakin.
Voi kyllä se on, jos elämä menee uusiksi. Pitäisi se sinunkin tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset toimii huonosti. Vastaan siihen naiset vs. miehet-asetelmaan. Sekä siihen, että miehethän ne nimenomaan haluavat sitoutua.
Ei tämä ole sukupuolien välinen taistelu, mutta helpommin löytää miehen huolettomaan seikkailuun kuin naisen.
Sitoutumisesta olen samaa ja eri mieltä. Ei miehet sinänsä halua sitoutua, mutta se on "toimivien palvelujen" kannalta kätevää. Deittailu kun on lopulta aika kuluttavaa ja miehillä tarpeet on kovat joka päivä. Parisuhteissa yhä edelleen mies on enemmän saajapuolella, joten miksipä ei kuluttaisi pintoja jonkun vakituisen luona.
Palaapa, ap, joskus kertomaan miten on mennyt.
En ole koko ketjua lukenut, mutta näin se useimmiten menee. Jos mies löytää mieleisen, hän haluaa heti sitoutua eli osan naisista on vaikea löytää laadukasta seksiseuraa, joka ei haluaisi yhteenmuuttoa ym. Miehet haluavat sitä juuri siksi, etteivät viihdy yksin, seksiseuran saaminen on työlästä ja on yllätys, että ne sukat eivät itsekseen kulkeudu pesukoneeseen (niin kuin eräs mies kerran minulle totesi, kun oli jäänyt yksin vaimon kuoltua).
Nainen saa seksiä ilman sitoumuksia todella helposti, ihan kuka tahansa nainen, ellei aseta rimaa korkealle, mutta mies ei välttämättä saa, vaikka rima olisi alhaallakin. Mies tarvitsee naista enemmän kuin nainen miestä, se näkyy kaikissa tutkimuksissakin eli naiset viihtyvät yksin vanhemmiten, mies taas on yksin pakon sanelemana. Eli suurimmalle osalle miehistä sekä parisuhteen että seksin saaminen on työlästä. Siksi mies ei yleensä ota eroa, ellei uutta ole näköpiirissä.
En muista, että olisin koskaan törmännyt täällä näin optimistiseen viestiin, mutta hyvähän se on, jos uskoa itseen ja elämään löytyy. Ehkäpä olet aina ollut naisten suosikki. Saattaa olla, että suosio on säilynytkin, jos olet vaikka tosi komea ja muutenkin symppis. Oma mieheni varmaan voisi tuon skenaariosi toteuttaa halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä se on, jos elämä menee uusiksi. Pitäisi se sinunkin tajuta.
Varmaan se oman pään sisällä on sitä, mutta vastakkaiseen sukupuoleen nähden ei ole. Olen jo vanhempi nainen, nähnyt aika monta eroakin tähän ikään, vaikken itse olekaan eronnut.
Miksi te viisikymppiset elähtäneet setämiehet kuvittelette olevanne hyvännäköisiä ja nuorekkaita? Ette ole. Olette tasan ikäisenne näköisiä ja juuri niin kiinnostavia kuin ajanmurjoma ukkeli vain voi olla.
Itse keski-ikäisenä en kyllä jaksaisi deittailla pelkän seksin takia ketään. Ajan tuhlausta, kun on varmempia ja helpompia tapoja päästä tyydyttävään lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te viisikymppiset elähtäneet setämiehet kuvittelette olevanne hyvännäköisiä ja nuorekkaita? Ette ole. Olette tasan ikäisenne näköisiä ja juuri niin kiinnostavia kuin ajanmurjoma ukkeli vain voi olla.
No ovathan jotkut vanhemmat miehet oikeasti hyvännäköisiä ja jotkut vielä harvemmat ikäistään nuoremman näköisiäkin. Mutta suurin osa ei ole, suurin osa on ihan taviksia.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun vastaavassa tilanteessa olevia naisia ihaillaan ja kannustetaan ettei ota enää miestä "vaivoikseen". Ja hyväksytään kevyt suhde eron jälkeen. Mies tuomitaan ällöksi.
t. Yksi akka
Ne on katsos ne nykyajan kaksoisstandardit. Nykyisin tuetaan vain naisten puolta.
En tiedä löysitkö juuri minun kommentistani miehet vs naiset -asetelman, vai vastasitko yleisesti. Olen samaa mieltä, että tämä ei ole sukupuolikysymys. Tiedän paljon naisia, jotka eivät halua vakavaa suhdetta tai häitä. Lähinnä kommenttini koski sitä, että olen kokenut etteivät miehet heti alkuun rehellisesti kerro toiveistaan, joka näyttää usein olevan juuri avoin suhde. En tiedä naisista, koska en ole heitä deittaillut. Mutta juuri siksi kehotan miehiä rehellisyyteen toiveissaan, koska tiedän että samoin ajattelevia naisia on. Ei ole mikään pakko jahdata niitä jotka haluavat jotain muuta, vaikka silloin tarjontaa olisikin enemmän. Parhaiten se avoin suhdekin onnistuu samoin ajattelevan ihmisen kanssa, joten kannattaa keskittyä heihin.