Tässä eronneen m48 suunnitelmat pitkän parisuhteen jälkeen - miltä kuulostaa?
Ensin tausta: olin naiseni kanssa molemmin puolin uskollisessa suhteessa reilusti yli 20 vuotta. On kaksi täysi-ikäistä lasta, jotka ovat muuttaneet omilleen. Erosta sovittiin yhteisymmärryksessä. Kyse on jossain määrin erilleen kasvamisesta, mutta on tässä muutakin, mitä en nyt avaa enempää.
Mitä ajattelen tekeväni: olen vähän alle viiskymppinen, ihan vetävän näköinen ja virkeä nuorekas mies. Nyt nostan katseeni ylös ja katson ympärilleni. Miltä maailma näyttää? Mitä haluan?
Haen netistä naisseuraa,jolle ilmoitan heti selkeästi että en ole valmis parisuhteeseen. Haen lyhytaikaista seuraa tai vaihtoehtoisesti pitkäaikaista seuraa ilman sitoumuksia.
Tavoite on tavata uusia ihania naisia, joiden kanssa keskustella, tehdä asioita yhdessä ja saada ja tuottaa seksuaalista nautintoa. En aio rajoittaa näiden naisten määrää yhteen, jos se minusta on kiinni.
Mä osaan olla pitkässä monogamisessa suhteessa. Näytöt puhuvat puolestaan. Sen lajin osaan. Nyt on aika tutkia maailmaa avoimesti.
Pelkään vain, että en pääse tavoitteeseen koska useimmat naiset haluavat suhteen, jossa ei tapailla muita. Minusta olisi vastuutonta tässä vaiheessa muka lupautua eksklusiiviseen suhteeseen tyyliin haen loppuelämän kumppania. Mä olen ihan tasapainossa, mutta silti menee ehkä vuosi tai kaksi, ennen kuin kunnolla tajuan mitä tässä tapahtui. Ja en aio olla sitä aikaa ilman kosketusta ja seksiä, en todellakaan. Olen täysin avoin myös uusille kaverisuhteille ilman fysiikkaa.
Miltä kuulostaa, naiset?
Kommentit (291)
Ap mulle kuulostaa siltä että et ole vielä antanut tilaa/aikaa erosta tasaantumiseen ja ehkä jopa lupaa surra sitä? Tietenkään kaikki eivät sellaista kaipaa tai tarvitse mutta haluan sanoa että olet juuri hyvä tuollaisena ja iloisia asioita on paljon edessä. 48v ei ole nykyään vanha, erityisesti kun olet pitänyt itsestäsi huolta. Toivon sulle kaikkea parasta elämässäsi!
On varmasti vihdoin niin vapauttava fiilis kun ei tarvitse huolehtia tällä hetkellä kenestäkään muusta kuin itsestäsi.
Maailma on muuttunut ja taudit jyllää. Ei ole kyllä viisain veto.
Itse kierrän kaukaa tuollaisef miehet. En koskisi pitkällä tikullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan ok:n kuuloinen kaveri, mutta sinun tekstisi kuulostaa siltä kuin olisit valmiina uuteen teini-ikään eli tavataan paljon ihmisiä, kokeillaan monenlaista, testataan viehätysvoimaa jne. siinä on vain se ongelma, että keski-ikä ei ole uusi murrosikä. Tulet sen kyllä huomaamaan ilman naljailuakin.
Voi kyllä se on, jos elämä menee uusiksi. Pitäisi se sinunkin tajuta.
Varmaan se oman pään sisällä on sitä, mutta vastakkaiseen sukupuoleen nähden ei ole. Olen jo vanhempi nainen, nähnyt aika monta eroakin tähän ikään, vaikken itse olekaan eronnut.
Minäpä olen, ja ik
Sä et edes yrittänyt ymmärtää tekstiäni. Siinähän puhutaan juuri tuosta, paitsi että kyseessä on *aikuisten * kevyt deittailu, ei mitkään maata kaatavat sydänsurut.
Jos niitä kuitenkin tulee, niin erot ym käsitellyt, elämää nähnyt *aikuinen * osaa ne kyllä käsitellä.
Vaikka trollihan sinäkin olet. Ei Suomi voi olla näin täynnä kukkahattutätejä, jotka kontrolloivat kateuksissaan muita.
Mene Tinderiin ja hae samanhenkistä seuraa. Älä anna ymmärtää muuta. Sinne Tinderiin voi nykyisin laittaa suoraan profiiliin hakevansa lyhyttä seuraa. Kun olet lyhyttä seuraa hakenut tarpeeksi ja kaipaat pidempää juttua, poista Tinder ja lataa se uudestaan. Uudessa profiilissa hae pelkkää pitkää seuraa. Hyvät pitkää seuraa hakevat painavat X, jos haet pitkää vakavaa ja lyhyttä kevyttä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä hänkään tikullaan sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa huviksesi kuinka moni juuri tuollainen kärkkyy seuraani. Turhaan. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun vastaavassa tilanteessa olevia naisia ihaillaan ja kannustetaan ettei ota enää miestä "vaivoikseen". Ja hyväksytään kevyt suhde eron jälkeen. Mies tuomitaan ällöksi.
t. Yksi akka
Kevyt suhde on ihan ok, mutta harvat hyväksyvät monia kevyitä suhteita kerralla.
Mulle se on ihan ok. Olen nainen. Ihastus on ihanaa, sitä voi tuntea montaakin ihmistä kohtaan. Aina ei ole oikea aika rakastua syvästi. Pieni vipinä pitää silti elossa.
Ihmettelen aina näitä sarjaihastujia. Itse olen koko elämäni aikana ollut aidosti ihastunut vain nykyiseen aviomieheeni. Suurin osa miehistä on patatylsiä jo ihan kaverimielessäkin. Sitten karsiutuvat pois ne joiden kanssa ei voi keskustella mitään. Sitten tulee ulkonäkö ja vielä
Vapaana katselee ympärilleen, kiinnittää huomiota johonkuhun, hakeutuu ehkä hetkeksi seuraan jne. Siis enemmän flirttiä, ei suhdetoiveita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei naisten kriteereistä välitä paskaakaan. Jos se on nainen, ne lähestyy. Pillu riittää. Nämä sankarit on niin nähty. Ajan hukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaa huviksesi kuinka moni juuri tuollainen kärkkyy seuraani. Turhaan. Ei kiinnosta.
Sen parempi, niin kaikki ovat tyytyväisiä eivätkä joudu pettymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan ok:n kuuloinen kaveri, mutta sinun tekstisi kuulostaa siltä kuin olisit valmiina uuteen teini-ikään eli tavataan paljon ihmisiä, kokeillaan monenlaista, testataan viehätysvoimaa jne. siinä on vain se ongelma, että keski-ikä ei ole uusi murrosikä. Tulet sen kyllä huomaamaan ilman naljailuakin.
Varmaan se oman pään sisällä on sitä, mutta vastakkaiseen sukupuoleen nähden ei ole. Olen jo vanhempi nainen, nähnyt aika monta eroakin tähän ikään, vaikken itse olekaan eronnut.
Sä et edes yrittänyt ymmärtää tekstiäni. Siinähän puhutaan juuri tuosta, paitsi että kyseessä on *aikuisten * kevyt deittailu, ei mitkään maata kaatavat sydänsurut.
Jos niitä kuitenkin tulee, niin erot ym käsitellyt, elämää nähnyt *aikuinen * osaa ne kyllä käsitellä.
Vaikka trollihan sinäkin olet. Ei Suomi voi olla näin täynnä kukkahattutätejä, jotka kontrolloivat kateuksissaan muita.
Kannattaa lainata teksti jota kommentoit oman vastauksesi yläpuolelle, jotta muut näkevät kenelle pitkässä lainausketjussa kommentoit.
Itse en ole kukkahattutäti, enkä kateellinen kenellekään, mutta oppinut aikuistuessani ottamaan vastuuta itseni lisäksi myös muista. En ajattele, että muut aikuiset saavat kyllä osata käsitellä sydänsurut, vaan pyrin siihen etten edes aiheuta sellaisia. Yksi hyvä keino siihen on olla rehellinen omista aikeistaan alusta asti, vaikka se tarkoittaisi että huvia voi olla jollain kertaa vähemmän. Koska jos minulle kyseessä on aikuisten kevyt deittailu, elämä on opettanut että toinen voi kokea asian eri tavalla ja ihmisten toiveet ja ajatukset myös muuttuvat. Näitä ei hirveästi nuorena ajatellut, koska ei yksinkertaisesti tiennyt, miten eri tavalla kokevia ihmisiä on, ja miten helposti toisen saattaa pystyä rikkomaan pahastikin.
Näitä keski-iässä eronneita villiintyneitä ja aikansa pilukarusellissa pyörineitä on deittisivut pullollaan. Yleensä hyvin kyynisiä ja naisvihanielisiä kun karuselliaikojen jälkeen ei enää naiset kiinnostu vakavassa mielessä.
Naiset osaa katsoa ja ottaa selvää onko kyseessä kunnon fiksu mies vai tauteja itseensä kerännyt narsistinen oman elämänsä tunteeon sankari. Sana kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Näitä keski-iässä eronneita villiintyneitä ja aikansa pilukarusellissa pyörineitä on deittisivut pullollaan. Yleensä hyvin kyynisiä ja naisvihanielisiä kun karuselliaikojen jälkeen ei enää naiset kiinnostu vakavassa mielessä.
Naiset osaa katsoa ja ottaa selvää onko kyseessä kunnon fiksu mies vai tauteja itseensä kerännyt narsistinen oman elämänsä tunteeon sankari. Sana kiertää.
Sana kiertää 😆
Vierailija kirjoitti:
Noita naisia joilla on joku seksiaddiktio ja tahtovat aina vaan tavata uusia jännittäviä miehiä on netti täynnä. Kaiken ikäisiä ja kokoisia. Seksiaddiktio on samanlainen addiktio kuin mikä vaan muu. Sillä yritetään laastaroida jotain kipua itsessä. Ei heitä edes kiinnosta mikään pidempiaikainen "oikea" suhde, että voit hyvillä mielin kertoa heti, ettet etsi sellaista.
Minulla alkoi seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se oman pään sisällä on sitä, mutta vastakkaiseen sukupuoleen nähden ei ole. Olen jo vanhempi nainen, nähnyt aika monta er
Minä nimenomaan otan vastuun muista, mutta oletan, että he osaavat sen itsekin tehdä.
237. Ikäkausilla on erilaiset kehitystehtävät, mutta osalla nuo kehitystehtävät eivät toteudu eli jos vaikka on mennyt nuorena naimisiin tai on luonteeltaan arka, ei ole kokenut törmäilyjä, joita teini-ikään kuuluu (toisilla enemmän ja toisilla vähemmän). Itselläni oli tosi villi nuoruus. Ja jos eroaisin tai jäisin leskeksi, tekisin varmasti isoja elämänmuutoksia. Luonnekin vaikuttaa eli olen perusluonteeltani aika epäsovinnainen ja boheemikin.
Keski-ikä on myös saranakohta elämässä, mutta koska nuoruuden naiivius on useimmilta kadonnut, monilla on haavoja ja pettymyksiä, ei se ole millään mittarilla kuten teinillä, vaikka monenlaista kokemusta ja elämystä vielä onkin edessä. Siitä olemme samaa mieltä, että samat lainalaisuudet pätevät. Tuossa maailmassa pärjäävät ne hyvännäköisimmät, street wise-tyypit kuten jo ekaan kommenttiini kirjoitin. Sitten ovat erilaiset sekoilijat, joiden elämä on ollut sitä samaa koko ajan. Tosin osa noista on jo viisikymppisinä kuollut.
Tunteet ovat edelleen samat, jopa vanhuksena rakkaus voi viedä mukanaan. Eli siitä olemme samaa mieltä, että ihminen (persoona) ei hirveän paljon iän mukana muutu ja vanhemmiten olennainen piirtyy esille paremmin, kun sisäiset esteet elää omannäköistä elämää puuttuvat. Seksuaalivähemmistöissä ei edelleenkään ole tavatonta, että vasta vanhemmiten uskaltaa olla avoimesti sitä mitä on.
Kuulostaa erektio-ongelmaisen papparaisen haaveilulta ja harhoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun vastaavassa tilanteessa olevia naisia ihaillaan ja kannustetaan ettei ota enää miestä "vaivoikseen". Ja hyväksytään kevyt suhde eron jälkeen. Mies tuomitaan ällöksi.
t. Yksi akka
Kevyt suhde on ihan ok, mutta harvat hyväksyvät monia kevyitä suhteita kerralla.
Mulle se on ihan ok. Olen nainen. Ihastus on ihanaa, sitä voi tuntea montaakin ihmistä kohtaan. Aina ei ole oikea aika rakastua syvästi. Pieni vipinä pitää silti elossa.
Ihmettelen aina näitä sarjaihastujia. Itse olen koko elämäni aikana ollut aidosti ihastunut vain nykyiseen aviomieheeni. Suurin osa miehistä on patatylsiä jo ihan kaverimielessäkin. Sitten karsiutuvat pois ne joiden kanssa ei voi kes
Eipä kyllä kukaan mies sinuakaan etäisesti seksi mielessä ajattele, että sikäli sulla on puntit tasan miesten kanssa. Olet yksinkertaisesti liian vanha. Vaihdevuosimummot ei kiinnosta miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä kummastuttaa miten yleistä Tinderissä on miehet, jotka hakee: pitkiä keskusteluja/yhteistä arvomaailmaa/seuraa mökkeilemään, patikoimaan tai ulkomaanmatkoille, fyysistä viehätystä, nauramista ja itkemistä, toinen toisensa tukemista, seksiä
Mutta sitten: älä nainen missään nimessä kuvittele että ollaan parisuhteessa.
Mitä hittoa oikeasti 😂
Tämä. Viesti on että käyttäydy kuin naisystävä, vaikka minä en koskaan tule olemaan sinun miesystävä.
Jännä ettei naiset innostu 😂
Sama juttu. Teini-iän jälkeen neljä ihastusta ja ikää kuitenkin jo 50 vuotta. Nyt olen sinkku ja tunnen yhden miehen, jonka kanssa voisin etäisestikään ajatella seksin harrastamista.