Tässä eronneen m48 suunnitelmat pitkän parisuhteen jälkeen - miltä kuulostaa?
Ensin tausta: olin naiseni kanssa molemmin puolin uskollisessa suhteessa reilusti yli 20 vuotta. On kaksi täysi-ikäistä lasta, jotka ovat muuttaneet omilleen. Erosta sovittiin yhteisymmärryksessä. Kyse on jossain määrin erilleen kasvamisesta, mutta on tässä muutakin, mitä en nyt avaa enempää.
Mitä ajattelen tekeväni: olen vähän alle viiskymppinen, ihan vetävän näköinen ja virkeä nuorekas mies. Nyt nostan katseeni ylös ja katson ympärilleni. Miltä maailma näyttää? Mitä haluan?
Haen netistä naisseuraa,jolle ilmoitan heti selkeästi että en ole valmis parisuhteeseen. Haen lyhytaikaista seuraa tai vaihtoehtoisesti pitkäaikaista seuraa ilman sitoumuksia.
Tavoite on tavata uusia ihania naisia, joiden kanssa keskustella, tehdä asioita yhdessä ja saada ja tuottaa seksuaalista nautintoa. En aio rajoittaa näiden naisten määrää yhteen, jos se minusta on kiinni.
Mä osaan olla pitkässä monogamisessa suhteessa. Näytöt puhuvat puolestaan. Sen lajin osaan. Nyt on aika tutkia maailmaa avoimesti.
Pelkään vain, että en pääse tavoitteeseen koska useimmat naiset haluavat suhteen, jossa ei tapailla muita. Minusta olisi vastuutonta tässä vaiheessa muka lupautua eksklusiiviseen suhteeseen tyyliin haen loppuelämän kumppania. Mä olen ihan tasapainossa, mutta silti menee ehkä vuosi tai kaksi, ennen kuin kunnolla tajuan mitä tässä tapahtui. Ja en aio olla sitä aikaa ilman kosketusta ja seksiä, en todellakaan. Olen täysin avoin myös uusille kaverisuhteille ilman fysiikkaa.
Miltä kuulostaa, naiset?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun vastaavassa tilanteessa olevia naisia ihaillaan ja kannustetaan ettei ota enää miestä "vaivoikseen". Ja hyväksytään kevyt suhde eron jälkeen. Mies tuomitaan ällöksi.
t. Yksi akka
Kevyt suhde on ihan ok, mutta harvat hyväksyvät monia kevyitä suhteita kerralla.
99% miehistä joissain tindereissä etsii sitä helppoa ja hauskaa seksiä, tuoreimmilla eronneilla on vielä kaikenlaisia vaatimuksia siitä millainen sen naisen pitäisi olla. Voi olla vähän kova lässähdys pyllylleen kun tajuaa, että vaikka kaikissa roskalehdissä hehkutetaankin kaikkien harrastavan koko ajan seksiä kenen sattuu kanssa, naisia ei oikeasti kiinnosta alkaa kenenkään satunnaiseksi panoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä kummastuttaa miten yleistä Tinderissä on miehet, jotka hakee: pitkiä keskusteluja/yhteistä arvomaailmaa/seuraa mökkeilemään, patikoimaan tai ulkomaanmatkoille, fyysistä viehätystä, nauramista ja itkemistä, toinen toisensa tukemista, seksiä
Mutta sitten: älä nainen missään nimessä kuvittele että ollaan parisuhteessa.
Mitä hittoa oikeasti 😂
Näinhän se on. Moni mies haluaa käytännössä avoimen suhteen, mutta jostain syystä ei suostu sanomaan sitä ääneen, ehkä siksi että silloin tarjontaa olisi vähemmän. Eli siis huijataan naisia. Mieskin usein haluaa juuri tuota syvempää tutustumista ja lähestymistä, joka ei onnistu jos seura vaihtuu joka ilta. Halutaan seuraa mökille
Rehellisyys on sinänsä hyvä asia, mutta ei minua kiinnosta jonkun satunnaisen miehen kaikki mielipiteet ja toiveet heti treffi-ilmoituksessa tai ekoilla treffeillä. Siksi en näe syytä, miksi pitäisi heti ladella uudelle tuttavuudelle kaikki mitä ei halua. Kirjoitinkin jossain aiemmassa kommentissa että negatiivisen kautta eteneminen on turnoff uudessa treffikumppanissa. Asioita voi jättää vähän avoimeksi ilman että se on valehtelua tai vedättämistä. Moni ihminen joutuu kuitenkin tutustumaan useisiin ihmisiin nettitreffeillä, ja siksi olisi hyvä että treffi-ilmoituksissa ja ensimmäisillä treffeillä olisi kiva ja positiivinen tunnelma, eikä sellainen että lähdetään määrittelemään heti millainen tästä suhteesta pitää tulla.
Ei se ole naisillekaan mikään perusasetus että halutaan äkkiä eka vastaantuleva ukko tinderistä tai baarista omalle sohvalle pieremään :D päin vastoin, treffailussa on mukavan kutkuttavaa kun saa tutustua avoimin mielin uusiin ihmisiin, tehdä jotain kivaa yhdessä ja ajan kanssa pohtia olisiko jostain jotain pidempää suhdetta. Mutta jos ei, kivaa voi silti olla fiksujen ihmisten kanssa.
Mä olen eri mieltä. Mua kiinnostaa todella paljon potentiaalisen treffikumppanin mielipiteet ja toiveet heti treffi-ilmoituksessa, koska jos ne eivät yhtään natsaa niin en halua hukata aikaani treffeihin ihmisen kanssa, joka on varmasti ihan kiva, mutta ei pysty tarjoamaan sitä mitä itse toivon. Ei sillä ole väliä, lateleeko toiveensa siinä muodossa mitä ei halua vai siinä muodossa että mitä haluaa, kunhan tekee selväksi millä asialla on. Toki jälkimmäinen voi antaa positiivisemman kuvan ihmisestä, mutta tässä keskustelussa se on sivuseikka.
Eri asia on sitten jos ei tiedä mitä toivoo. Ymmärrän sen, jos haluaa jättää asioita avoimeksi sen vuoksi että on aidosti avoin monenlaisille suhteille. Mutta jos ihmisellä on vakaa päätös vaikkapa siitä ettei halua sitoutua kuten ap:lla, niin mielestäni on vedätystä jos sitä ei tuo esiin jo ennen ensimmäisiä treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Itse keski-ikäisenä en kyllä jaksaisi deittailla pelkän seksin takia ketään. Ajan tuhlausta, kun on varmempia ja helpompia tapoja päästä tyydyttävään lopputulokseen.
Niin, seksi on kivaa, mutta todennäköisyys sille, että jonkun ventovieraan tyypin kanssa se olisi hyvää on aika pieni. Ja miehen hyvännäköisyyskään ei sitä mitenkään takaa.
Joten varmaan omakin johtopäätös olisi se, että seksi toisen ihmisen kanssa jää pois kokonaan tai en ainakaan sitä itse rupea etsimään varta vasten. Todennäköisyydet löytää mieleinen olisivat melko pienet, varmaan kaikki, joista voisi siinä mielessä kiinnostua, ovat varattuja. Kun jopa heissä, kaikissa tuntemissani varatuissa olivat kuinka pitkiä, komeita, fiksuja ym. tahansa on jokin asia, joka häiritsee, ulkoinen tai sisäinen tai molemmat. Tunnen vain yhden miehen, josta olisin kiinnostunut mieheni lisäksi ja hänkin on jo kuollut.
Olen niin kranttu ollut aina, että on ihme, etten jäänyt ikisinkuksi. Kyllähän tosi hyvää seksiä voi harrastaa ilman kumppanikin, se on terveellistä ja turvallista. Melko varmasti se olisi mun valinta, jos jäisin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan ok:n kuuloinen kaveri, mutta sinun tekstisi kuulostaa siltä kuin olisit valmiina uuteen teini-ikään eli tavataan paljon ihmisiä, kokeillaan monenlaista, testataan viehätysvoimaa jne. siinä on vain se ongelma, että keski-ikä ei ole uusi murrosikä. Tulet sen kyllä huomaamaan ilman naljailuakin.
Voi kyllä se on, jos elämä menee uusiksi. Pitäisi se sinunkin tajuta.
Varmaan se oman pään sisällä on sitä, mutta vastakkaiseen sukupuoleen nähden ei ole. Olen jo vanhempi nainen, nähnyt aika monta eroakin tähän ikään, vaikken itse olekaan eronnut.
Minäpä olen, ja ikä alkaa vitosella. Samat ajatukset sen eronneen vastakkaissukupuolisen päässä on. Silti tolkku pysyy ja pitääkin pysyä (olen tuo, joka on kantanut vastuuta koko ikänsä).
Eronneita saman ikäisiä ja vähän nuorempia on pilvin pimein. Jokainen kaipaa läheisyyttä edes joskus. Jos on vakisuhteessa, ei elä itse todeksi näitä tuntemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te viisikymppiset elähtäneet setämiehet kuvittelette olevanne hyvännäköisiä ja nuorekkaita? Ette ole. Olette tasan ikäisenne näköisiä ja juuri niin kiinnostavia kuin ajanmurjoma ukkeli vain voi olla.
No ovathan jotkut vanhemmat miehet oikeasti hyvännäköisiä ja jotkut vielä harvemmat ikäistään nuoremman näköisiäkin. Mutta suurin osa ei ole, suurin osa on ihan taviksia.
Riippuu paljon elintavoista.
Itse ajattelen, että varsinkin miehen kohdalla riippuu eniten geeneistä. Pituus on niin tärkeä komeudessa. Toki kaikki naiset eivät niin kranttuja ole kuin minä.
Toivottavasti ap ei sentään eronnut siksi, että kuvittelee että jotain helppoa ja hauskaa seksiä on tarjolla pilvin pimein, koska Tinder ja koska mediasta saa sen kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun vastaavassa tilanteessa olevia naisia ihaillaan ja kannustetaan ettei ota enää miestä "vaivoikseen". Ja hyväksytään kevyt suhde eron jälkeen. Mies tuomitaan ällöksi.
t. Yksi akka
Kevyt suhde on ihan ok, mutta harvat hyväksyvät monia kevyitä suhteita kerralla.
Mulle se on ihan ok. Olen nainen. Ihastus on ihanaa, sitä voi tuntea montaakin ihmistä kohtaan. Aina ei ole oikea aika rakastua syvästi. Pieni vipinä pitää silti elossa.
Vierailija kirjoitti:
Egoisimi ei tuota pitkällä tähtäimellä onnea, mutta syvällisyyttä on vaikea oppia. Arvot, jotka pohjautuvat toisten ihmisten armoon eli siihen, että naiset suostuvat pelaamaan kanssasi, ovat myös pitkällä tähtäimellä huteralla pohjalla.
Ap ei tykännyt vastauksesta 🤷 Siis minusta ap vaikuttaa tympeältä ja pinnalliselta mieheltä jossa ei ole mitään kiinnostavaa. Itse sinkkuna välttelisin moisia taudinkerääjiä
Yleensä sinkkuna naiselle helpompaa kuin miehelle. Naisilla kun on yleensä paremmat sosiaaliset verkostot. Miehet nyhjää yksin kotona ja katkeroituu, jos ei Tinder laulakaan toivottuun malliin ja naiset jonota ovella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egoisimi ei tuota pitkällä tähtäimellä onnea, mutta syvällisyyttä on vaikea oppia. Arvot, jotka pohjautuvat toisten ihmisten armoon eli siihen, että naiset suostuvat pelaamaan kanssasi, ovat myös pitkällä tähtäimellä huteralla pohjalla.
Ap ei tykännyt vastauksesta 🤷 Siis minusta ap vaikuttaa tympeältä ja pinnalliselta mieheltä jossa ei ole mitään kiinnostavaa. Itse sinkkuna välttelisin moisia taudinkerääjiä
Oletko kuullut kondomeista?
Jos tämä sinun haavesi toteutuisikin, niin kyllä siinä tunteita tulee mukaan jollain osapuolella. Sinäkään et vaikuta umpimulkerolta ja olet onnistunut pitkässä parisuhteessakin. Sinussa on siis hyviä asioita ja olet kaiketi ihan tavallinen mies etkä mikään kylmä psyko. Joku nainen rakastuu sinuun ja siinä sitten olet. Tai sitten sinä rakastut. Mikäli olet löytänyt kaipaamaasi kevyttä seuraa, niin rakastuminen voi olla raastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Yksi akka
Mulle se on ihan ok. Olen nainen. Ihastus on ihanaa, sitä voi tuntea montaakin ihmistä kohtaan. Aina ei ole oikea aika rakastua syvästi. Pieni vipinä pitää silti elossa.
Ja ihmisistä voi myös välittää sekä ystävinä että rakastajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan ok:n kuuloinen kaveri, mutta sinun tekstisi kuulostaa siltä kuin olisit valmiina uuteen teini-ikään eli tavataan paljon ihmisiä, kokeillaan monenlaista, testataan viehätysvoimaa jne. siinä on vain se ongelma, että keski-ikä ei ole uusi murrosikä. Tulet sen kyllä huomaamaan ilman naljailuakin.
Varmaan se oman pään sisällä on sitä, mutta vastakkaiseen sukupuoleen nähden ei ole. Olen jo vanhempi nainen, nähnyt aika monta eroakin tähän ikään, vaikken itse olekaan eronnut.
Minäpä olen, ja ikä alkaa vitosella. Samat ajatukset sen eronneen vastakkaissukupuolisen päässä on. Silti tolkku pysyy ja pitääkin pysyä (olen tuo, joka on kantanut va
Siis nainenko olet? En tiedä puhummeko nyt samasta asiasta ollenkaan. Minä puhuin siitä, etteivät ihmiset muutu uudelleen teineiksi keski-iässä, vaikka sellaisiakin ihmisiä on, joiden teini-ikä ei ole milloinkaan edes loppunut. En viittaa nyt sinuun tai viestiisi, vaan yleisesti, itsekin tunnen yhden sellaisen, joka vain ei koskaan aikuistunut (tod. näk. hänellä on epävakaa pers.häiriö).
Elämä muuttuu erotessa aika monilla paremmaksi, koska avioliitto ei ole toiminut, mutta ihminen on teini vain kerran elämässään. Vaikka vasta keski-ikäisenä löytäisi itsensä seksuaalisesti tai ammatillisesti, muuttaisi elämänsä suuntaa, ei silti muutu teini-ikäiseksi. Ja ennen kaikkea muut ihmiset eivät muutu. Siksi teinielämään ei voi palata. Teini on itsekeskeinen, koska etsii itseään, mutta muut ihmiset odottavat keski-ikäiseltä erilaista käytöstä ja harkintaa. Viidenkympin villitykselle naureskellaan, koska lapsellisuus ja itsekeskeisyys ei juuri koskaan johda hyvään lopputulokseen aikuisen kohdalla.
Ap taitaa olla l o r t t o m i e s tai ainakin tekemässä itsestään sellaisen. Ei ole aviomiesmatskua jos haluaa pelehtiä monien seksikumppanien kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen, ja ikä alkaa vitosella. Samat ajatukset sen eronneen vastakkaissukupuolisen päässä on. Silti tolkku pysyy
En ollut teininä tuollainen, eikä moni muukaan. En ole edelleenkään. Sinulla on ulkokohtaiset käsitykset asioista. Opetat liikaa sormi pystyssä, vaikka kokemusta ei olekaan.
Ei tietenkään olla nuoria, mutta jotkut tuntemukset pysyvät ihan samoina. Siitä on hämmästynyt itsekin. Elämä kiertää osittain takaisin lähtöasetelmiin. Tietenkin ikä ja eletty elämä karsii osan pois, mutta deittimarkkinoilla osa lainalaisuuksista on ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut kondomeista?
Ilman suuseksiä (ja toisaalta tunnetta) seksi on vajaavaista. Vaihtoehto suojan kanssa suuseksi ei ole houkuttelevaa sekään. On myös mm. sairauksia jotka tarttuvat kondomista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen, ja ikä alkaa vitosella. Samat ajatukset sen eronneen vas
En ollut teininä tuollainen, eikä moni muukaan. En ole edelleenkään. Sinulla on ulkokohtaiset käsitykset asioista. Opetat liikaa sormi pystyssä, vaikka kokemusta ei olekaan.
Ei tietenkään olla nuoria, mutta jotkut tuntemukset pysyvät ihan samoina. Siitä on hämmästynyt itsekin. Elämä kiertää osittain takaisin lähtöasetelmiin. Tietenkin ikä ja eletty elämä karsii osan pois, mutta deittimarkkinoilla osa lainalaisuuksista on ja pysyy.
Olen eri, mutta näen myös huolestuttavana, jos ihminen ei ole keski-iässä kehittynyt teini-iästä mihinkään. Moni väittää olleensa teininä valmis ihminen, mutta se vain osoittaa ettei ole muuttunut iän myötä eikä kerännyt kokemusta ja ymmärrystä ihmiselämästä ja ihmismielestä. Omat ajatukseni itsestä ja muista ovat muuttuneet iän myötä valtavasti, ja osaan nykyään paljon myötätuntoisemmin ja myös itsemyötätuntoisemmin suhtautua esim. deittailuun. Lainalaisuudet ovat aivan erit kuin nuorena, jolloin ei ollut esim. kokemusta siitä miten pahasti ihminen pystyy haavoittamaan toista pelkällä ajattelemattomuudella ja ymmärtämättömyydellään, sillä että janoaa kokemuksia ja ajattelee eniten itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Yksi akka
Ihmettelen aina näitä sarjaihastujia. Itse olen koko elämäni aikana ollut aidosti ihastunut vain nykyiseen aviomieheeni. Suurin osa miehistä on patatylsiä jo ihan kaverimielessäkin. Sitten karsiutuvat pois ne joiden kanssa ei voi keskustella mitään. Sitten tulee ulkonäkö ja vielä henkilökemia, joiden pitäisi osua yksiin, että tulisi mitään saumaa ihastumiseen. Mistä ihmeestä oikein löydätte noita? Onko teillä jotenkin alhaiset kriteerit vai oletteko ihastuneet vaan siihen tunteeseen?
Riippuu paljon elintavoista.