Mitä ajattelisit, jos äitisi kylään tullessaan sanoisi
"Onpas täällä siistiä".
Mitä ajatuksia herättää ja mitä vastaisit hänelle?
Kommentit (27)
Sanoisin että kiva kun huomasit
-suurperheellinen
En mitään. Kerta 20 vuotta olen siivonnut työkseni. Tosin jos se lasten seuraksi tulee kun olen töissä, saattaa se imuroida mulle, ettei mun tartte työpäivän jälkeen imuroida.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen tulee väistämättä mieleen, että sun kotisi on yleensä aikamoinen kaatopaikka ja vastaisin kiitos.
Onko sulla tapana ottaa kohteliaisuudet vittuiluna?
Se huuhkaja ei minun kotiini työnny.
Ajattelisin, onko hänen näkönsä huonontunut.
No , äiskällä kotona ei liene ihan niin siistiä.
Säikähtäisin koska äitini on ollut kuolleena jo 7 vuotta.
Ajattelisin että olen tullut hulluksi tai nukun ja näen unta. En usko haamuihin.
Sanoisin että ollaan siivottu ja ajattelisin että yleensä ei olla siivottu.
Sanoisin kiitos. Meillä ei ole sillä tavalla siistiä kuin vanhempieni luona. En ole innokas siivoaja enkä ole kauhean lahjakas pitämään järjestystä yllä. Tykkäisin siististä kodista, mutta näillä mennään.
Ihmettelisin kommenttia kun äiti kyllä tietää että olen siivoushullu. Sitten ajattelisin että kyseessä on muodollinen fraasi kuten ottaisitteko kahvia? Ei minulle tarvitse kiitos, ja vastaisin että kiitos, johtuneeko siitä että on niin hyvä kotikasvatus ollut.
Sanoisin että olisitpa jo eläessäsi joskus kehunut jostain.
Hämmästyisin koska hän on kuollut 24 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että olisitpa jo eläessäsi joskus kehunut jostain.
Ei tuo ole pelkästään kehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen tulee väistämättä mieleen, että sun kotisi on yleensä aikamoinen kaatopaikka ja vastaisin kiitos.
Jos kyseessä on oma äiti ja tyyli on, että "onpas" niin kyllä siihen oletuksia tai tietoa liittyy. Toisekseen, sanoin kylläkin, että vastaisin kiitos, joten kukaan edes ihan pienellä älyllä varustettu ei olettaisi, että otin kohteliaisuuden vittuiluna, sen sijaan sun kommentista paistaa tuo edes pienen pienen älyn puute, mutta älä ole huolissasi, et ollut yksin, siellä oli näköjään muutama yhtä "älytön" sun lisäksi jotka oli tykännyt sun aivopierusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko täysin idiootti vai vaan vähä-älyinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla tapana ottaa vittuilut kohteliaisuutena?
Äitini on sanonut noin ja pidin sitä kehuna. Ostettiin pintaremontoitava kämppä, äiti käväisi sitä katsomassa ja kauhisteli seinien kuntoa. Seuraavalla kerralla oli remppa valmis, jolloin äiti totesi, että onpa täällä siistiä. Niin kuin olikin suhteessa niihin edellisiin myrkynvihreisiin ja kolhittuihin seiniin.
Elämä olisi aika kamalaa, jos jokaisen lauseen olettaa olevan loukkaus.