Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulee irtisanotuksi vähän yli viisikymppisenä

Vierailija
04.01.2025 |

Eikä enää yrittämisestä huolimatta työllisty, niin onko lopullinen eläkekertymä se, mikä sillä hetkellä näkyy työeläkeotteessa. Vai voiko se vielä nousta? Kerryttääkö työttömyyskorvaus eläkettä? 

Anteeksi mahdollinen tyhmä kysymys. En ole aiemmin joutunut perehtymään tähän asiaan, kun olen ollut työelämässä tähän asti ja tilanne tuli eteen yllättäen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Game over

Vierailija
2/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet nyt, siis vähän yli 50 vai? On sulla vuosia vielä hakea töitä. Minkä alan koulutus? Muutto muualle jos muualta saa töitä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopullinen eläke on se mitä sattuu olemaan mahdollista maksaa sitten kun aika koittaa.

Mikään mielikuvituseläkekertymä ei ole taattu.

Vierailija
4/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Game over

No ei kyllä ole. Itse sain potkut 52-vuotiaana, olin pari vuotta työttömänä ja pääsin töihin samalle alalle. Nykynuorison työtapoja ihmettelen miten kukaan työnantaja viitsii palkata heitä enää, pääsääntöisesti ovat niin epäluotettavaa porukkaa kaikin tavoin.

Vierailija
5/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan mukaan iäkkäämmät työllistyy.Nyt ne tarkkailee 60v.Työllistävät heidät.Mihin?susia lasketaanko..

Vierailija
6/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Game over

insert coins to continue 

Vierailija
7/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet nyt, siis vähän yli 50 vai? On sulla vuosia vielä hakea töitä. Minkä alan koulutus? Muutto muualle jos muualta saa töitä? 

Avasin aloituksen, koska muakin kiinnostaa.

Ei ketään 50+ varmaan kaipaa "hae töitä" vastauksia. 🥱

Vierailija
8/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toinen vastaus vaihtoehto on,pyörittele peukaloita loppuelämä, ehkä 30-40 vuotta. Vähemmästäkin masentuu.

Vierailija
9/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta mopo

Vierailija
10/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

52 olen. Taloushallinto.

Vierailija
11/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toinen vastaus vaihtoehto on,pyörittele peukaloita loppuelämä, ehkä 30-40 vuotta. Vähemmästäkin masentuu.

Kolmas vastaus on että työnantaja soittaa ja kysyy töihin, minulle kävi niin parin vuoden työttömyysjakson jälkeen että 3 työnantajaa soitti parin viikon sisällä ja piti miettiä mihin firmaan menisin töihin.

Vierailija
12/13 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihää siinä ole muuta kun menee toiseen työhön.eri asia haluaako.

Vierailija
13/13 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmas vastaus on että työnantaja soittaa ja kysyy töihin, minulle kävi niin parin vuoden työttömyysjakson jälkeen että 3 työnantajaa soitti parin viikon sisällä ja piti miettiä mihin firmaan menisin töihin.

Joo, se työvoimapula. Ehkä sinun suosiosi salaisuus oli sama kuin minulla 58-vuotiaana pitkäaikaistyöttömänä: pystyit aloittamaan työt heti ja työnantajasi sai suurimman mahdollisen työllistämistuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän