Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Kela muuton ja vuokravakuuden? Olen toimeentulotuella ja muutto maksaisi 600€ + vakuus 2800€

Vierailija
04.01.2025 |

Maksaako Kela tai sossu?

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Helsingin sisäinen muutto maksaa 600€, mä lupaan tehdä sen 599€:lla yksin. Ei sisällä pianon tms, joka ei onnistu nokkakärryillä yksin, kuljetusta.

Kuule, muutto viereiseen naapuritaloonkin maksaa sen n. 500 e. 

Vierailija
82/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herra mun vereni näitä sossun pummeja.

Luojan kiitos, että hallitus nyt leikkaa näitä pois, lisää vaan, näyttää olevan tarve sille.

Menkööt asumaan metsään jos ei muuta keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokratkaa paku ja viekää itse tavarat sillä. Kai teillä on toimivat kädet ja jalat? Miksi kaikki pitää ostaa palveluna vaikka on kirjaimellisesti TYÖTÖN, eli olisi aikaa päivät pitkät tehdä jotain itsekin.

Kaikilla ihmisillä ei ole voimassaolevaa ajokorttia eikä ajotaitoa.

tai riittävää toimintakykyä

Vierailija
84/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy Kelalta. Tai katso edes netistä vaikka  Kela muuttoavustukset.

Kyllä sitä voi hakea mutta eivät välttämättä myönnä.

Vierailija
85/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Helsingin sisäinen muutto maksaa 600€, mä lupaan tehdä sen 599€:lla yksin. Ei sisällä pianon tms, joka ei onnistu nokkakärryillä yksin, kuljetusta.

Raahaatko yksin 2.20 pitkän sohvan ja 4 kerrokseen?  

Vierailija
86/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä keskipalkkainen naishenkilö vuokrasin ison pakettiauton ja ajoin sillä muuttoni ihan itse, kaksi kaveria oli mukana kantamassa. Maksoi n.50e auton vuokra ja kavereille olin tehnyt ruoan kiitokseksi avusta. Muuttolaatikkoina toimivat kaupoista haetut ilmaiset banaanilaatikot ja jätesäkit. Tietysti sossueläteille pitäisi muuttofirma kustantaa? 

Eikö keskipalkkaisella naishenkilöllä ole sen vertaa yleissivistystä, että ymmärtäisi, että kaikilla ei ole ajokorttia eikä kantoapua omasta takaa, kaikilla ei ole edes kavereitakaan yhtään?

Tämäpä se, kun näille tyypeille osuu aina ihan kaikki ongelmat, samoille ihmisille jotka sieltä kelasta niitä rahoja kuppaavat. Ei ole ajokorttia, ei kaverin kaveria, eivät pysty kantamaan, ei maksamaan, pakkaamaan, siivoamaan. 

Vierailija
87/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites pöytä, iso kirjahylly, astianpesukone, pyykinpesukone, pakastin, jenkkisänky?

Vierailija
88/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teidän ap ei ole pakko muuttaa tuollaiseen asuntoon mutta sinä haluat asua missä haluat ja saada kolmio. 

Nohyvääpäivää. Eihän tuossa olisi kuin lapsille yhteinen huone ja vanhemmalle oma. Tai lapsille omat ja vanhempi olkkarissa. Aika minimiltä kuulostaa minusta. Kelan laskelmat on ihan puppua, niillä voi pyyhkiä hanuristimen.

Vierailija
89/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikanaan muutto apua Kelalta 120€, asumistukea kahteen asuntoon päällekkäin kuukaudelta ja vuokravakuuden takaamisen.

Olen kiitollinen Kelan avusta, koska en olisi voinut muuten vastaanottaa työpaikkaa ajokortittomana (julkinen liikenne ei kulje) joten muutin työn perässä työpaikkani viereen.

Kelan avulla hyppäsin takaisin oravanpyörään. Olen nyt hyvätuloinen veronmaksaja joka on lämmöllä ja kiitollisuudella miettinyt useamman kerran sitä kelan työntekijää, joka kuuli minua. Kela mahdollisti minulle etenemisen elämässäni sillä hetkellä. 

Vierailija
90/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Jos ei hissiin mahdu, niin porrasnokkakärryillä onnistuu helposti, mikäli ei ole kierreportaat ja kierreportaillakin, kun osaa. 

Vierailija
91/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lapsille kerrossänky, mites onnistuu kerrossängyn kantaminen portaita pitkin yksin neljänteen kerrokseen?

Vierailija
92/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko sössiä luottotiedot? Ei noin törkeitä kuuden kuukauden (?) takuuvuokria muuden vaadittaisi.

En ole sössinyt luottotietoja ja 2 kuukauden vuokra on

Ap

Nykyinen vuokra?

1650€/kk

Ap

Vierailija
93/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Jos ei hissiin mahdu, niin porrasnokkakärryillä onnistuu helposti, mikäli ei ole kierreportaat ja kierreportaillakin, kun osaa. 

Hissittömään taloon portaita pitkin?

Vierailija
94/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakuntasi sosiaalitoimesta voi saada edullisempaa muuttoapua, mutta kysy kelasta, tsemppiä

Vierailija
95/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oikeasti niin että hyvä kun ihmiset pakotetaan muuttamaan pienempiin ja halvempiin asuntoihin. Perheenä voi aivan hyvin asua kaksiossa jos ei omat rahkeet (rahat) riitä suurempaan. 

Vierailija
96/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lapsille kerrossänky, mites onnistuu kerrossängyn kantaminen portaita pitkin yksin neljänteen kerrokseen?

Semmoset puretaan osiin muuttaessa.

Vierailija
97/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkakuntasi sosiaalitoimesta voi saada edullisempaa muuttoapua, mutta kysy kelasta, tsemppiä

Ei sieltä mitään saa, höpöhöpö.

Vierailija
98/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain aikanaan muutto apua Kelalta 120€, asumistukea kahteen asuntoon päällekkäin kuukaudelta ja vuokravakuuden takaamisen.

Olen kiitollinen Kelan avusta, koska en olisi voinut muuten vastaanottaa työpaikkaa ajokortittomana (julkinen liikenne ei kulje) joten muutin työn perässä työpaikkani viereen.

Kelan avulla hyppäsin takaisin oravanpyörään. Olen nyt hyvätuloinen veronmaksaja joka on lämmöllä ja kiitollisuudella miettinyt useamman kerran sitä kelan työntekijää, joka kuuli minua. Kela mahdollisti minulle etenemisen elämässäni sillä hetkellä. 

Hyvä sinulle. Minulta se on vaan evännyt kaikki tuet minkä takia pitää nyt pistää koko perhe kärsimästä. Eipä ole enää kuluja.

Vierailija
99/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, muutto viereiseen naapuritaloonkin maksaa sen n. 500 e. 

Paku vuokraan päiväksi 80-150e, sitten vaan sukulaisia auttamaan tavaroiden lastaamisessa ja kantamisessa. Jos muutto siis kaupungin sisällä.

Mikäli ei ole varaa maksaa muutosta tai saa ketään apuun, niin helpointa lienee myydä huonekalut pois ennen muuttoa ja sitten hankkia uudet kun muutto on tapahtunut.

Vierailija
100/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites pöytä, iso kirjahylly, astianpesukone, pyykinpesukone, pakastin, jenkkisänky?

Kirjahylly puretaan joka tapauksessa pienempiin osiin, ei muuttofirmakaan sitä kokonaisena vie, samoin jenkkisänky. Pöytä, jos ei ole massiivipuinen antiikkikirjoituspöytä, menee nokkakärryillä, jos ei mahdu hissiin samoin astian- ja pyykinpesukone. Pakastinta halvemmalla vuokrakämpästä vuokrakämppään muuttavalla on, tai sitten se on sellainen pienen jääkaapin kokoinen, jonka vie nokkakärryillä tai kantaa yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi