Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Kela muuton ja vuokravakuuden? Olen toimeentulotuella ja muutto maksaisi 600€ + vakuus 2800€

Vierailija
04.01.2025 |

Maksaako Kela tai sossu?

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Kelasta saatat saada muuttoon 50 € ja korkeintaan kuukauden - kahden takuuvuokran.

Niin tuo 2800€ on 2 kuukauden vuokra

Ap

Ihanan provo laitoit. 

Vierailija
42/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa paku ja viekää itse tavarat sillä. Kai teillä on toimivat kädet ja jalat? Miksi kaikki pitää ostaa palveluna vaikka on kirjaimellisesti TYÖTÖN, eli olisi aikaa päivät pitkät tehdä jotain itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratkaa paku ja viekää itse tavarat sillä. Kai teillä on toimivat kädet ja jalat? Miksi kaikki pitää ostaa palveluna vaikka on kirjaimellisesti TYÖTÖN, eli olisi aikaa päivät pitkät tehdä jotain itsekin.

Aloittaja tuskin kantaa yksin esim sänkyä, vaikka kuinka olisi paku. Muiden aika taas maksaa.

Vierailija
44/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ihmisillä ei ole voimassaolevaa ajokorttia eikä ajotaitoa.

Vierailija
45/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ihmisillä ei ole voimassaolevaa ajokorttia eikä ajotaitoa.

Ei ilmeisesti mitään muitakaan taitoja kun työttömänä nysvää Kelan listoilla.

Vierailija
46/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Kelasta saatat saada muuttoon 50 € ja korkeintaan kuukauden - kahden takuuvuokran.

Ap

Vuokra siis 1400/kk, ei jumalauta!! Eikö pienempi asunto riitä loiselle

Vierailija
47/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tuskin kantaa yksin esim sänkyä, vaikka kuinka olisi paku. Muiden aika taas maksaa.

Ei yhtään kaveria tai sukulaista joka voisi auttaa? Yksin tässä maailmassa istumassa käsiensä päällä 24/7. Valittamassa että tuet vähenee.

Vierailija
48/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankutijankutiiiii

Vierailija
49/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vuokra siis 1400/kk, ei jumalauta!! Eikö pienempi asunto riitä loiselle

Maksaa se muutto silti, vaikka kuinka pieni asunto olisi. Muuttoon yleensä tarvitaan muuttoauto ja muutama muuttomies, ainakin. Halvimmat hinnat lähtee n. 500 eurosta. 

Kaikilla ei ole pakuun vaadittavaa ajokorttia ja harvemmin esim. sänkyä saa yksinään kannettua.

Vierailija
50/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset muuttoon 600€ + vakuus 2800€ + vuokra 1400€. Yhteensä 4800€

Vierailija
51/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään kaveria tai sukulaista joka voisi auttaa? Yksin tässä maailmassa istumassa käsiensä päällä 24/7. Valittamassa että tuet vähenee.

Ei kaikilla ole sukulaisia ja jos on niin hehän voivat asua kaukana tai olla jo vanhoja ja raihnaisia. 

Vierailija
52/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kumma juttu. Olen muuttanut useasti, jopa Lappiin ja takaisin sekä kahdesti ulkomaille ja ihan itsekseni olen sen saanut hoidettua ilman maksullisia muuttomiehiä. Kannattaa kokeilla sellasta, mitä nykyään odotetaan jo eskarilaisilta eli omatoimisuutta. 

Ykskin vinkuu kilsalle muuttoapua, tsiisus, kamat kantoon ja menoksi. Kilsan kantaa kamat vaikka päänpäällä.

Vierailija
53/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pienen eläkkeen. Muuttorahaa 550 € en saanut Kelalta enkä takuuvuokraan 700€ yhtään. Muutin palvelujen perässä maalta kaupunkiin. Kärvistelen leipäjonossa ja kerään pulloja.

Vierailija
54/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteismajoitukseen tällaiset. Yhteen huoneeseen paljon kerrossänkyjä ja työhaluttomat sinne nukkumaan valtion piikkiin. Jokaiselle oma lokero mihin voi laittaa omaisuutensa. Yksi yhteinen keittiö ja vessa kymmenelle ihmiselle ja jonossa syömään hernekeittoa kahdesti päivässä. Vapautuu asunnot niille jotka elättävät itsensä.

Vierailija
55/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset muuttoon 600€ + vakuus 2800€ + vuokra 1400€. Yhteensä 4800€

Turvalukko, 300-1000 e. Vanhojen tavaroiden poisvienti kaatopaikalle 150 e. 

Vierailija
56/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo. Meille kela maksaa 640 eur kun vuokra 1400. Kelan mukaan täytyy muuttaa yksiöön kun tuolla rahalla ei muuta saa. Koulujen takia pakko asua täällä vielä pari vuotta. T. Äiti ja lapset, kohta asunnottomia

Vierailija
57/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kumma juttu. Olen muuttanut useasti, jopa Lappiin ja takaisin sekä kahdesti ulkomaille ja ihan itsekseni olen sen saanut hoidettua ilman maksullisia muuttomiehiä. Kannattaa kokeilla sellasta, mitä nykyään odotetaan jo eskarilaisilta eli omatoimisuutta. 

Ykskin vinkuu kilsalle muuttoapua, tsiisus, kamat kantoon ja menoksi. Kilsan kantaa kamat vaikka päänpäällä.

Ei ole autoa, ajokorttia eikä rahaa. Tuohan työllistää ihmisiä. Niiden ei tarvitse jäädä työttömäksi.

Vierailija
58/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niitä monisyisiä asioita, joihin ei saa vastausta täältä eikä Kelan sivuilta, vaan pitää kysyä Kelalta suoraan.

Minä olin muuttamassa alta myydystä asunnosta toiselle paikkakunnalle yli satasen halvempaan. Vuokra kuitenkin oli alle kymmenen euroa yli paikkakunnan vuokrarajan, ja Kela sanoi aivan kaikkeen ei.

Lopulta sosiaaliviranomaiset hoitivat kaiken varmaan vain siitä ilosta, että saivat minut omilta niskoiltaan toiselle paikkakunnalle. Tällainen on mahdollista kuitenkin vain todella hankalassa tapauksessa, ja sellainen minä olin ja olen. Ihan jo liikkuminen on sitä luokkaa, että harkittiin, pitäisikö minut siirtää paaritaksilla.

Vierailija
59/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukone ja astianpesukone, halvimmat lähtee varmaan siitä 200-300 e/kpl  ylöspäin.

Vierailija
60/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Montako henkilöä perheessäsi on?

1400e vuokraan tulisi olla melkoinen pesue.

Hyvä trolli ap googleta Kelan kohtuuvuokra ja laskeskele itse. Pääsääntöisesti Kelan kohtuu normin ylittävään asuntoon ei saa tukea vuokravakuuteen, eikä muuttoon Kelasta, eikä sosiaalitoimesta. 

Jos jostain syystä saat Kelasta tukea muuttoon, yleisemmin Kela myöntää 120 e omatoimimuuttoon ja jos sulla jotenkin erityinen terveydellinen peruste voit saada tukea muuttopalveluun, mutta 600e en usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä