Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Kela muuton ja vuokravakuuden? Olen toimeentulotuella ja muutto maksaisi 600€ + vakuus 2800€

Vierailija
04.01.2025 |

Maksaako Kela tai sossu?

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Kelasta saatat saada muuttoon 50 € ja korkeintaan kuukauden - kahden takuuvuokran.

Niin tuo 2800€ on 2 kuukauden vuokra

Ap

Miksi sun pitäisi saada asua 1400:n euron vuokra-asunnossa?

Halvempia kolmioita ei saa Helsingistä tällä alueella

Ap

Vierailija
62/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kelpaako syy miksi muutat.

Kelan mielestä minulla on liian kallis vuokra. Kehottivat etsimään halvemman asunnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Kelasta saatat saada muuttoon 50 € ja korkeintaan kuukauden - kahden takuuvuokran.

Ap

Montako henkilöä perheessäsi on?

1400e vuokraan tulisi olla melkoinen pesue.

Hyvä trolli ap googleta Kelan kohtuuvuokra ja laskeskele itse. Pääsääntöisesti Kelan kohtuu normin ylittävään asuntoon ei saa tukea vuokravakuuteen, eikä muuttoon Kelasta, eikä sosiaalitoimesta. 

Jos jostain syystä saat Kelasta tukea muuttoon, yleisemmin Kela myöntää 120 e omatoimimuuttoon ja jos sulla jotenkin erityinen terveydellinen peruste voit saada tukea muuttopalveluun, mutta 600e en usko.

Minä ja 2 lasta

Ap

Vierailija
64/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteismajoitukseen tällaiset. Yhteen huoneeseen paljon kerrossänkyjä ja työhaluttomat sinne nukkumaan valtion piikkiin. Jokaiselle oma lokero mihin voi laittaa omaisuutensa. Yksi yhteinen keittiö ja vessa kymmenelle ihmiselle ja jonossa syömään hernekeittoa kahdesti päivässä. Vapautuu asunnot niille jotka elättävät itsensä.

Saatko sinä tuosta päiväunesta isonkin orgasmin?

Vierailija
65/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Montako henkilöä perheessäsi on?

1400e vuokraan tulisi olla melkoinen pesue.

Hyvä trolli ap googleta Kelan kohtuuvuokra ja laskeskele itse. Pääsääntöisesti Kelan kohtuu normin ylittävään asuntoon ei saa tukea vuokravakuuteen, eikä muuttoon Kelasta, eikä sosiaalitoimesta. 

Jos jostain syystä saat Kelasta tukea muuttoon, yleisemmin Kela myöntää 120 e omatoimimuuttoon ja jos sulla jotenkin erityinen terveydellinen peruste voit saada tukea muuttopalveluun, mutta 600e en usko.

Vuokravakuuteen saa yleensä vain kerran eläessään ja sekin silloin kun on häätö ja en tiedä katotaanko siinä sitäkin onko itseaiheutettu häätö vai ei. 

Muuttoautoon ja muuttomiehiin ei saa koskaan rahaa, oletetaan, että ihmiset roudaa sängyn yms. bussissa, metrossa, junalla tms tai että tavarat vain lentää itsekseen paikasta toiseen. 

Vierailija
66/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokratkaa paku ja viekää itse tavarat sillä. Kai teillä on toimivat kädet ja jalat? Miksi kaikki pitää ostaa palveluna vaikka on kirjaimellisesti TYÖTÖN, eli olisi aikaa päivät pitkät tehdä jotain itsekin.

Aloittaja tuskin kantaa yksin esim sänkyä, vaikka kuinka olisi paku. Muiden aika taas maksaa.

Ei yhtään kaveria tai sukulaista joka voisi auttaa? Yksin tässä maailmassa istumassa käsiensä päällä 24/7. Valittamassa että tuet vähenee.

Ei kaikilla ole 20 hengen wt sukua ja kaveripiiriä. Eikä ne myöskään aina asu naapurissa,saatika edes samassa maassa. 

Vierailija
67/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannista saa kympillä peräkärryn päiväksi. Sillä saa jo vaikka vedettyä kamat uuteen osoitteeseen. Ap:lla on kaksi aikuista lasta apuna. Heille riittää vaikka kaksio, jos lapset eivät itse ymmärrä etsiytyä omiin koteihinsa.

Vierailija
68/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ammattilaisilta eli mjustalaisilta.

Ammattilaiset saavat vähintään kahdelta valtiolta muuttoavustusta muutosta toiseen valtioon, samanaikaisesti ja silti he pysyvät samassa valtiossa samassa osoitteessa.

Ja saavat kaikki tuet kahdelta valtiolta. Samanaikaisesti.

Vierailija
69/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla kohtuullinen asumismeno 5 henkilölle on 1244e/kk ja 6 henkilölle 1366e/kk ja 7 henkilölle 1488e/kk. Teitä pitäisi olla muuttamassa 7 henkilöä tuohon 1400e/kk maksavaan asuntoon, jotta siihen muuttoa voidaan tukea. Kuinka pirun kalliissa sitä ollaan asuttu nyt ennen? Vuokra + vesimaksut + sähköt yhteensä. 

Vierailija
70/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokratkaa paku ja viekää itse tavarat sillä. Kai teillä on toimivat kädet ja jalat? Miksi kaikki pitää ostaa palveluna vaikka on kirjaimellisesti TYÖTÖN, eli olisi aikaa päivät pitkät tehdä jotain itsekin.

Aloittaja tuskin kantaa yksin esim sänkyä, vaikka kuinka olisi paku. Muiden aika taas maksaa.

Ei yhtään kaveria tai sukulaista joka voisi auttaa? Yksin tässä maailmassa istumassa käsiensä päällä 24/7. Valittamassa että tuet vähenee.

Ei kaikilla ole 20 hengen wt sukua ja kaveripiiriä. Eikä ne myöskään aina asu naapurissa,saatika edes samassa maassa. 

Tuo, että kaikilla on kantoapua omasta takaa, on yksi tämän palstan sitkeimmistä harhaluuloista. 

Vierailija
71/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sun pitäisi saada asua 1400:n euron vuokra-asunnossa?

Halvempia kolmioita ei saa Helsingistä tällä alueella

Ap

Helsingistä saa 4h+k kämpänkin paljon halvemmalla kuin 1400€. Ja joka tapauksessa tuo summa on yli Kelan maksimien.

Vierailija
72/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keskipalkkainen naishenkilö vuokrasin ison pakettiauton ja ajoin sillä muuttoni ihan itse, kaksi kaveria oli mukana kantamassa. Maksoi n.50e auton vuokra ja kavereille olin tehnyt ruoan kiitokseksi avusta. Muuttolaatikkoina toimivat kaupoista haetut ilmaiset banaanilaatikot ja jätesäkit. Tietysti sossueläteille pitäisi muuttofirma kustantaa? 

Vierailija
73/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela voi myöntää ja on myöntänyt terveydellisen perusteen mukaista muuttoapua. Jos on todistettavasti lääkärinlausunto terveydellisestä tilanteesta ja ei sosiaalistaverkostoa, jolta muuttoapua voi saada.

Itse diagnoosit ei riitä.

Vierailija
74/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelasta ei varmasti saa apua yhtään mihinkään, mutta sossusta mahdollisesti harkinnanvaraista. Tämä aloitus on tietysti provo, mutta vastaan nyt kuitenkin.

Miksi olisi provo? En minäkään tiedä.

Mulla 19- ja  20-vuotiaat lapset, jotka tehneet ikäisekseen paljon töitä. Maksaneet ajokorttinsa, pelilaitteensa, puhelimensa itse. Minä olen ollut aina töissä joten en tiedä mistään Kelasta tai sossusta mitään. Tosin säästöökään ei ole jäänyt mitään.

Mulla ei ole aavistustakaan, miten lapseni pääsisivät muuttamaan omilleen. He eivät ole enää minun vastuullani, mutta ei heillä itselläänkään ole varaa muuttaa,, eikä minulla ole varaa kustantaa heidän muuttoaan. Eli miten? 

Et oo tosissasi. Siinä opetat avuttomuutta. Etkö tosiaan keksi mitään muuta kun kalliit firmat?  Kuinkahan minäkin olen muuttanut ilman sellaista. Paitsi lapsena kun perheenä muutettiin. 

Vierailija
75/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teidän ap ei ole pakko muuttaa tuollaiseen asuntoon mutta sinä haluat asua missä haluat ja saada kolmio. 

Vierailija
76/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Helsingin sisäinen muutto maksaa 600€, mä lupaan tehdä sen 599€:lla yksin. Ei sisällä pianon tms, joka ei onnistu nokkakärryillä yksin, kuljetusta.

Vierailija
77/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei

Vierailija
78/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei todellakaan ole apua muuttoon. Mulla olis kyllä, mutta kellään ei ole ajokorttia eli aika heikosti sujuis 

Vierailija
79/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keskipalkkainen naishenkilö vuokrasin ison pakettiauton ja ajoin sillä muuttoni ihan itse, kaksi kaveria oli mukana kantamassa. Maksoi n.50e auton vuokra ja kavereille olin tehnyt ruoan kiitokseksi avusta. Muuttolaatikkoina toimivat kaupoista haetut ilmaiset banaanilaatikot ja jätesäkit. Tietysti sossueläteille pitäisi muuttofirma kustantaa? 

Eikö keskipalkkaisella naishenkilöllä ole sen vertaa yleissivistystä, että ymmärtäisi, että kaikilla ei ole ajokorttia eikä kantoapua omasta takaa, kaikilla ei ole edes kavereitakaan yhtään?

Vierailija
80/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kela velvoittaa muuttamaan ja maksamaan, niin sitten, mutta omaehtoisesti ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi