Maksaako Kela muuton ja vuokravakuuden? Olen toimeentulotuella ja muutto maksaisi 600€ + vakuus 2800€
Kommentit (152)
Mikset kysy Kelalta. Tai katso edes netistä vaikka Kela muuttoavustukset.
Työllä saat maksettua muuton. Ei kaikkea voi kelalla maksattaa.
Kela ei varmasti maksa, mutta jos olet pitkäaikaistyötön niin asuikuntasi saattaa maksaa jopa vähän ylimääräistäkin muuttokustannusten ja takuuvuokran lisäksi jos muutat johonkin toiseen kuntaan/ kaupunkiin pysyvästi. Kannattaa neuvotella.
Kelasta ei varmasti saa apua yhtään mihinkään, mutta sossusta mahdollisesti harkinnanvaraista. Tämä aloitus on tietysti provo, mutta vastaan nyt kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko sössiä luottotiedot? Ei noin törkeitä kuuden kuukauden (?) takuuvuokria muuden vaadittaisi.
En ole sössinyt luottotietoja ja 2 kuukauden vuokra on
Ap
Toivottavasti veronmaksajien rahoja ei käytetä noin paljon suhun!
Vierailija kirjoitti:
600€ muuttoon, saa olla jo jonkinlainen matka tai sitten todella paljon tavaraa.
2800€ vakuus kuinka monen kk:n? Kela ei varmaan maksa kuin 1-2kk:n
Kuulemma 2 kk :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko sössiä luottotiedot? Ei noin törkeitä kuuden kuukauden (?) takuuvuokria muuden vaadittaisi.
Ap
Nykyinen vuokra?
Asut siis Porvoossa tai muutat Porvooseen.
Vierailija kirjoitti:
Kelasta ei varmasti saa apua yhtään mihinkään, mutta sossusta mahdollisesti harkinnanvaraista. Tämä aloitus on tietysti provo, mutta vastaan nyt kuitenkin.
Miksi olisi provo? En minäkään tiedä.
Mulla 19- ja 20-vuotiaat lapset, jotka tehneet ikäisekseen paljon töitä. Maksaneet ajokorttinsa, pelilaitteensa, puhelimensa itse. Minä olen ollut aina töissä joten en tiedä mistään Kelasta tai sossusta mitään. Tosin säästöökään ei ole jäänyt mitään.
Mulla ei ole aavistustakaan, miten lapseni pääsisivät muuttamaan omilleen. He eivät ole enää minun vastuullani, mutta ei heillä itselläänkään ole varaa muuttaa,, eikä minulla ole varaa kustantaa heidän muuttoaan. Eli miten?
No Purran Riikka maksaa ja majoittaa sinut nurkkiinsa. Sanot vaan että menin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nykyinen vuokra?
Asun Sokos hotelli Porvoossa, 2600€/kk
Kysy ammattilaisilta eli mjustalaisilta.
Ei varmasti maksa. Muuttoon voit saada jotain avustusta. Senkin kriteerit on voinut muuttua.
Työtön Kelarotta voisi kerrankin työllistyä, nimittäin muuttamaan omat kamansa uuteen osoitteeseen. Sen sijaan hän tilaa muuttopalvelun ja istuu kotona tuolissa odottaen että muuttomiehet nostavat hänet siinä tuolissa ylös ja kantavat uuteen osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
600€ muuttoon, saa olla jo jonkinlainen matka tai sitten todella paljon tavaraa.
Kuinka niin? Muuttofirmat maksaa tuon, luuletko niitä ilmaisiksi? Itse muutan ensi kuussa noin kilometrin matkan, yksiöstä yksiöön, ja halvin löytämäni taho muuttaa mut 400€ hintaan. Aloittajan kämppä on jo hinnan perusteella isompi kuin minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kelpaako syy miksi muutat.
Muutto halvempaan asuntoon
Ap
Kuinka h vetin kalliissa kämpässä sä asut, jos halvemman kämpän takuu on 2800. Sehän on yleensä kuukauden tai kahden vuokraa vastaava summa. Eli, taidat jauhaa sitä itseään, eikö vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi provo? En minäkään tiedä.
Mulla 19- ja 20-vuotiaat lapset, jotka tehneet ikäisekseen paljon töitä. Maksaneet ajokorttinsa, pelilaitteensa, puhelimensa itse. Minä olen ollut aina töissä joten en tiedä mistään Kelasta tai sossusta mitään. Tosin säästöökään ei ole jäänyt mitään.
Mulla ei ole aavistustakaan, miten lapseni pääsisivät muuttamaan omilleen. He eivät ole enää minun vastuullani, mutta ei heillä itselläänkään ole varaa muuttaa,, eikä minulla ole varaa kustantaa heidän muuttoaan. Eli miten?
Tekemällä lisää töitä? Jos ovat mielestäsi tehneet paljon ikäisekseen töitä niin varmasti tekevät lisää töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kelpaako syy miksi muutat.
Muutto halvempaan asuntoon
Ap
Kuinka h vetin kalliissa kämpässä sä asut, jos halvemman kämpän takuu on 2800. Sehän on yleensä kuukauden tai kahden vuokraa vastaava summa. Eli, taidat jauhaa sitä itseään, eikö vaan.
Lumo vaatii nykyään luottotiedottomilta 1-3 kk vuokrat.