Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Kela muuton ja vuokravakuuden? Olen toimeentulotuella ja muutto maksaisi 600€ + vakuus 2800€

Vierailija
04.01.2025 |

Maksaako Kela tai sossu?

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ muuttoon, saa olla jo jonkinlainen matka tai sitten todella paljon tavaraa.

2800€ vakuus kuinka monen kk:n? Kela ei varmaan maksa kuin 1-2kk:n

Vierailija
22/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy Kelalta. Tai katso edes netistä vaikka  Kela muuttoavustukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllä saat maksettua muuton. Ei kaikkea voi kelalla maksattaa.

Vierailija
24/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei varmasti maksa, mutta jos olet pitkäaikaistyötön niin asuikuntasi saattaa maksaa jopa vähän ylimääräistäkin muuttokustannusten ja takuuvuokran lisäksi jos muutat johonkin toiseen kuntaan/ kaupunkiin pysyvästi. Kannattaa neuvotella.

Vierailija
25/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta ei varmasti saa apua yhtään mihinkään, mutta sossusta mahdollisesti harkinnanvaraista. Tämä aloitus on tietysti provo, mutta vastaan nyt kuitenkin.

Vierailija
26/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko sössiä luottotiedot? Ei noin törkeitä kuuden kuukauden (?) takuuvuokria muuden vaadittaisi.

En ole sössinyt luottotietoja ja 2 kuukauden vuokra on

Ap

Vierailija
27/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti veronmaksajien rahoja ei käytetä noin paljon suhun!

Vierailija
28/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

600€ muuttoon, saa olla jo jonkinlainen matka tai sitten todella paljon tavaraa.

Kuulemma 2 kk :D

Vierailija
29/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko sössiä luottotiedot? Ei noin törkeitä kuuden kuukauden (?) takuuvuokria muuden vaadittaisi.

Ap

Nykyinen vuokra?

Vierailija
30/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut siis Porvoossa tai muutat Porvooseen.

Vierailija
31/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelasta ei varmasti saa apua yhtään mihinkään, mutta sossusta mahdollisesti harkinnanvaraista. Tämä aloitus on tietysti provo, mutta vastaan nyt kuitenkin.

Miksi olisi provo? En minäkään tiedä.

Mulla 19- ja  20-vuotiaat lapset, jotka tehneet ikäisekseen paljon töitä. Maksaneet ajokorttinsa, pelilaitteensa, puhelimensa itse. Minä olen ollut aina töissä joten en tiedä mistään Kelasta tai sossusta mitään. Tosin säästöökään ei ole jäänyt mitään.

Mulla ei ole aavistustakaan, miten lapseni pääsisivät muuttamaan omilleen. He eivät ole enää minun vastuullani, mutta ei heillä itselläänkään ole varaa muuttaa,, eikä minulla ole varaa kustantaa heidän muuttoaan. Eli miten? 

Vierailija
32/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Purran Riikka maksaa ja majoittaa sinut nurkkiinsa. Sanot vaan että menin töihin.

Vierailija
33/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nykyinen vuokra?

Asun Sokos hotelli Porvoossa, 2600€/kk

Vierailija
34/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ammattilaisilta eli mjustalaisilta.

Vierailija
35/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti maksa. Muuttoon voit saada jotain avustusta. Senkin kriteerit on voinut muuttua.

Vierailija
36/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön Kelarotta voisi kerrankin työllistyä, nimittäin muuttamaan omat kamansa uuteen osoitteeseen. Sen sijaan hän tilaa muuttopalvelun ja istuu kotona tuolissa odottaen että muuttomiehet nostavat hänet siinä tuolissa ylös ja kantavat uuteen osoitteeseen.

Vierailija
37/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Muuttofirmat maksaa tuon, luuletko niitä ilmaisiksi? Itse muutan ensi kuussa noin kilometrin matkan, yksiöstä yksiöön, ja halvin löytämäni taho muuttaa mut 400€ hintaan. Aloittajan kämppä on jo hinnan perusteella isompi kuin minun.

Vierailija
38/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kelpaako syy miksi muutat.

Muutto halvempaan asuntoon

Ap

Kuinka h vetin kalliissa kämpässä sä asut, jos halvemman kämpän takuu on 2800. Sehän on yleensä kuukauden tai kahden vuokraa vastaava summa. Eli, taidat jauhaa sitä itseään, eikö vaan. 

Vierailija
39/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi provo? En minäkään tiedä.

Mulla 19- ja  20-vuotiaat lapset, jotka tehneet ikäisekseen paljon töitä. Maksaneet ajokorttinsa, pelilaitteensa, puhelimensa itse. Minä olen ollut aina töissä joten en tiedä mistään Kelasta tai sossusta mitään. Tosin säästöökään ei ole jäänyt mitään.

Mulla ei ole aavistustakaan, miten lapseni pääsisivät muuttamaan omilleen. He eivät ole enää minun vastuullani, mutta ei heillä itselläänkään ole varaa muuttaa,, eikä minulla ole varaa kustantaa heidän muuttoaan. Eli miten? 

Tekemällä lisää töitä? Jos ovat mielestäsi tehneet paljon ikäisekseen töitä niin varmasti tekevät lisää töitä?

Vierailija
40/152 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kelpaako syy miksi muutat.

Muutto halvempaan asuntoon

Ap

Kuinka h vetin kalliissa kämpässä sä asut, jos halvemman kämpän takuu on 2800. Sehän on yleensä kuukauden tai kahden vuokraa vastaava summa. Eli, taidat jauhaa sitä itseään, eikö vaan. 

Lumo vaatii nykyään luottotiedottomilta 1-3 kk vuokrat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi