Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvioi montako vaatetta ostit viime vuonna?

Vierailija
04.01.2025 |

Montako niistä uutena ja montako käytettynä? 

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en ole ohjannut mitään minnekään, lopeta jo jankuttaminen tästä. Annetaan ihmisten vastailla otsikkoon."

Ohjasithan. Kysyit, miksi ihmiset eivät osta enemmän vaatteita, mutta et halunnut kuulla vastausta kysymykseen, vaan ainoastaan ihmetellä asiaa.

Vierailija
82/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monta, ehkä noin 30, siihen alusvaatteita ja sukkia lisäksi ja yhdet kengät. Tiedän, että elämässäni on edessä kausi, jolloin ei moneen vuoteen ole varaa ostaa, niin olen vähän ostanut varastoon. Silti on vähän huono omatunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16. Kaikki tarpeeseen, uutena

Vierailija
84/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joku on määritellyt,  mikä on "sopiva" tai "oikea" määrä uusia vaatteita. Vastasin rehellisesti tähän ketjuun, että 80 vaatekappaletta. Heti tuli alanuolia!

En ostanut pikamuotia ja suurehkon vaatemäärän osasyy oli kolme kuukautta tropiikissa olosuhteissa, joissa ei välttämättä saa vaatteita pestyksi halutessaan, mutta on kuitenkin näytettävä siistiltä.

Vierailija
85/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä en ole ohjannut mitään minnekään, lopeta jo jankuttaminen tästä. Annetaan ihmisten vastailla otsikkoon."

Ohjasithan. Kysyit, miksi ihmiset eivät osta enemmän vaatteita, mutta et halunnut kuulla vastausta kysymykseen, vaan ainoastaan ihmetellä asiaa.

En ole kysynyt :D

Vierailija
86/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sata. Mulla on perusvaatteet, jotka käy vuodesta toiseen. Sitten on kausivaatteet, joissa vaihtuu muoti joka vuosi. Eli ostan neljästi vuodessa uutta ja yhdistelen sitä perusvaatetukseen. Edellisen vuoden kausivaatteet myyn yleensä pois uuden alta, mikäli sieltä ei jotakin nouse perusvaatetuksen joukkoon.

Kenkiä, alusvaatteita yms en laske tähän, nehän ovat kuluvia muutenkin. Laukkuja taas suorastaan kerään. 

Ikinä en itse osta käytettyä, myyn vain. 

Vierailija
87/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmet uudet alushousut ja paketin sukkia.

Vierailija
88/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmekkö tuo että moni näyttää niin nuhruisilta ja vanhanaikaisilta kun ei hankita ajanmukaisia ja siistejä uusia. Vaatteet kuluu ja muoti muuttuu.

Muoti muuttuu käsittämättömän monta kertaa vuodessa. En tee mitään suurimmalla osalla siitä, mikä on "muotia". Ostan, kun muodin sykli on minulle sopiva tai teen itse, jos kaupasta ei löydy.

Pesen, korjaan ja huollan vaatteeni tarvittaessa. Se on muotia nyt, että vaatteet käytetään oikeasti loppuun. 

Vierailija
89/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin puuvillakäsineet, tosin askartelutarvikkeiksi

Vierailija
90/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. Talvitakin, 2 mekkoa, 2 työhousut, 1 housut, paidan

Vierailija
91/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30, määrä ei ole paljon jos alusvaatteet siihen laittaa

Vierailija
92/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 Farkut 

2 t-paitaa

Vierailija
93/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmekkö tuo että moni näyttää niin nuhruisilta ja vanhanaikaisilta kun ei hankita ajanmukaisia ja siistejä uusia. Vaatteet kuluu ja muoti muuttuu.

Mietin ihan samaa kun luin tätä! Eikö tähän uskalla vastata he, jotka ostaa säännöllisesti uutta, vai tosiaanko vauvapalstan käyttäjäkunta pukeutuu vuosikymmenen takaiseen muotiin?

Tähänkin sopisi hyvin Prismatesti. 

Kaikkea on.

Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Ei tarvitse edes arvioida vaan tiedän. Vuonna 2024 ostin kaksi paria sukkia. 

Eiku hetkinen...ostinhan mä kesäkuun alussa Tokmanilta mustat suorat housut ja mustan paidan äidin hautajaisiin. Unohdin nuo, kun ei niille ole muuta käyttöä kuin hautajaiset. Mutta onhan nyt ainakin kaikkiin loppuelämäni hautajaisiin vaatteet. 

Vierailija
95/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten osa pystyy vuodesta toiseen olla ostamatta vaatteita? Eikö jossain vaiheessa iske huutava vaatepula? 

Uskomattoman vähän vaatteita ostetaan, jos tuo pitää paikkansa: "Suomalainen ostaa vuodessa 38 vaatetta ja maksaa 730 euroa."

Tuo lukema ei varmaan pidä sisällään verkosta tai kirpparilta ostettuja, mutta aika vähän silti. 

Mutta miten niin moni ei ostaisi yhtäkään?

Vierailija
96/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sata. Mulla on perusvaatteet, jotka käy vuodesta toiseen. Sitten on kausivaatteet, joissa vaihtuu muoti joka vuosi. Eli ostan neljästi vuodessa uutta ja yhdistelen sitä perusvaatetukseen. Edellisen vuoden kausivaatteet myyn yleensä pois uuden alta, mikäli sieltä ei jotakin nouse perusvaatetuksen joukkoon.

Kenkiä, alusvaatteita yms en laske tähän, nehän ovat kuluvia muutenkin. Laukkuja taas suorastaan kerään. 

Ikinä en itse osta käytettyä, myyn vain. 

Joka vuosi neljä kertaa uudet releet? Pakkomielle?

Vierailija
97/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Tänä vuonna on pakko käydä kalsari- ja sukkakaupoilla

Vierailija
98/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI yhtään uutena, käytettynä alle 20 ja ilmaiseksi saatu yli 100.

Vierailija
99/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty laskea, varmaan sata. Suuri osa käytettynä. 

Vierailija
100/154 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kolmet housut, kaksi t-paitaa, kolme puseroa ja sukkia.