Arvioi montako vaatetta ostit viime vuonna?
Kommentit (154)
24. Fleese, kauluspaita, hanskat, housut, kymmenen paria sukkia ja saman verran alusvaatteita.
Noin viisi. Pari yöpaitaa, shortsit ja aluskerraston.
20 - 30
Mulla on aspa-työ jossa omat vaatteet päällä tapaan päivittäin kymmeniä ihmisiä. Vapaa-aikanakin olen sosiaalinen. En voi kulkea pieruverkkareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te molemmat ihan tosissanne?
Taitavat olla. 😄
Jep taitavat kyllä olla. Jännä juttu.
Mä en edes tiedä mikä on muodissa. Ostan harvoin mutta aika kallista; aina alesta. Ostan uutta vasta kuin vanhat hajoaa tai menee ns mökkikuntoon. Käytän mökillä loppuun.
Mulla on tietyt omat värit joista tykkään ja melkein kaikki vaatteet sopii yhteen. Joskus juuri tämän kauden värit on niin kaameita etten osta sinä vuonna paljon mitään, odotan sitten että jotain kivoja värejä tulee taas, pari vuotta kun odottelee niin on taas varmasti jotain nättiä muodissa 😅
Alle kymmenen vaatetta, kaikki uutena. Tosin aika paljon Tokmannilta, eli edullista, esim. tavalliset siniset farkut. Nyt oli uuden talvitakin aika, sen kyllä ostin muualta. kuin Tokmannilta.
Aika hurjia määriä osalla tässä ketjussa. Itsekin varmaan unohdan osan. Mutta jos ihminen ostaa joka viikko jonkun vaatteen eli n 50kpl/vuosi niin onhan se hurjan paljon. Ja takuulla ei niitä kaikkia tule käytettyä loppuun.
Voisin tässä lonkalta heittää että ihan hyvin pärjää kun ostaa max 10-15 vaatetta vuodessa; pääosin niitä joita kuluu nopeammin (t-paidat, sukat, alusvaatteet). Uusia farkkuja tai talvitakkia ei tarvitse ostaa joka vuosi. Hyvä takki kestää 5-10 vuotta.
Veikkaan että n 60. Ehkä 10 käytettynä. Olen myös korjannut vaatteita: farkkuja, huppareita, t-paitoja ja sukkia.
Tänä vuonna en taida ostaa mitään.
Mullakin on vaatekoot vaihtuneet niin paljon että on ollut hankala kerryttää hyvää vaatekaappia. Muutama vuosi sitten olin raskaana, synnytyksen jälkeen laihduin liiankin laihaksi, sitten lihoin ja nyt olen taas laihtunut. Yritän pärjätä pienellä määrällä vaatteita siihen asti että pääsen mun ideaalipainoon, eli vielä muutaman kilo pois.
Muutama kymmenen käytettyinä ihan laidasta laitaan (koti- ja työvaatteita eri vuodenajoille, rintaliivejä, takki, kenkiä). Uusina sukkia ja yhdet alutrikoot.
Varmaan 50 vaatetta: neuleita, farkkuja, huppareita ja t-paitoja. Kirppareilla (live- ja netti-) tuli liikaa heräteostoksia tehtyä eikä kaikki päässeet käyttöön. Tänä vuonna ajattelin olla ostolakossa. Ajattelin myös käydä värianalyysissa ja hävittää kaapista ne värit mitkä mulle ei sovi, niin saan kaappiin tilaa.
Minä yleensä superelologinen olin viime vuonna "pahis". (Vai olinko?) Ostin 69 vaatetta. Niistä 65 oli suomalaisia, 48 suomessa ommeltuja ja 2 näistä ommeltu minulle tilauksesta ja 2 tehty leikkuujätteistä. Vaatteet maksoivat n. 4000-5000€. Käytän kaikkia ja aivan taatusti kaikki loppuun, jos koko pysyy suunnilleen samana. Erinäisistä syistä kunnollisia oikeankokoisia vaatteita oli ennestään vain muutamia.
Tänä vuonna tarvitsen sadevaatteet ja ehkä shortsit, luultavasti en muuta, mutta se selviää.
5 sukkaparin paketin ostin eli onko se sitten 10 vaatetta. Pitää varmaan vähentää tätä kulutusta kun aiemmin ostin vain muutamat sukat vuodessa.
Kolme neuletta joulun jälkeen alesta, pellavamekko kesällä uutena, kaksi merinovillakerrastoa, verkkahousut, retkeilykengät ja kesäsandaalit.
Mustat legginsit ja viiden parin pakkauksen naisten sukkia Lidlistä.