Arvioi montako vaatetta ostit viime vuonna?
Kommentit (154)
Aloitin työt, joten ostin paljon työvaatteita uutena. 6 housut, 3 paitaa, 4 mekkoa ainakin. Yleensä en osta noin paljon vaatteita. Kulutan kaikki loppuun.
2 kpl. Uutena. Yhden työvaatteen ja toisen lapsen yo-juhliin.
116. Meni melkein kaikki sukat, urheiluvaatteet ja alusvaatteet vaihtoon. Kestävät sitten taas muutaman vuoden. Listassa myös pari käytettynä ostettua vaatetta, ei tosin noita edellämainittuja.
2 mekkoa, 2 pitkähihaista t-paita, kevytunskan, 1 rintaliivit, 4 pikkarit.
Uutena. Rahaa meni 119e, kaikki muut ostettu ulkomailla paitsi unska xxl:stä 39,90e
Ostin yhteensä 4 paitaa. Noiden lisäksi tein itse muutaman neuleen, vaihdoin vetoketjun yhteen takkiin, yksiin housuihin sekä yhteen työkenkään ja paikkasin kahdet farkut.
Mediassa on ollut paljon pikamuodista syyllistämistä, mutta moni ei ole ostanut yhtäkään vaatekappaletta. Ja aika vähän vaatteita myydään yleensäkään.
Onko ketään, jotka oikeasti käyttävät vaatetta vain muutaman kerran? Sellaisesta olen lukenut, ettei pikamuoti kestä kuin muutaman käyttökerran. Itsellä kyllä tuollainen 2€ t-paita kestää noin vuoden. Kengät kesti 2 vuotta ja maksoi 100€.
Ostin yhden neuletakin ja sukkia. Ja vain siksi että edellinen 15 vuotta vanha, parhaat päivänsä nähnyt takki unohtui metroon. Lapsille ostin vaatteita kun edelliset puhki.
Käytettynä: neljät housut, yhden mekon, kenkiä, erätakin, kuorihousut, urheilupaidan.
Uutena: alusvaatteita, sukkia, halvan sadetakin, verkkarit ja rukkasia.
Yhteensä alle 400e.
Ostin pari t-paitaa ja muistaakseni neljät alushousut. Kaikki uutena.
13kpl joista 7 kirppikseltä ja 6 uutena (sis. kahdet kengät).
Vuoden sisällä siis 5.1.24 - 5.1.25 26 vaatetta eikä yhtään turhaa. Osa uutena osa käytettynä.
8 housut (4 töihin, 1 jumppaan, 2 collegepöksyt, 1 sortsit). Tätä ennen en ostanut housuja vuosiin ja vanhat 2 - 10 vuotta vanhat hajos vuoron perään nyt vuoden sisällä. Luulen ettei ainakaan pariin vuoteen tarvii nyt pöksyjä ostaa.
1 toppatakki. Entisessä sisus pakkautui kyhmyröiksi.
Mekkoja 5 kpl, 3 pitkähihaista, 2 kesämekkoa.
Tunikoita 5 kpl.
1 hame.
Iski naiselinen vaihe eikä ennestään ollut paljoa mekkoja, tunikoita, hameita.
1 talvikengät. Elliset oli melkein 10 v vanhat.
1 lenkkarit. Edelliset pari v vanhat kului puhki. Lenkkeilen paljon.
1 huppari.
1 jumppapaita
2 neuletta. Heitin pois 2 kulahtanutta, reikästä ikinukkasta langanpätkäistä muodotonta.
Noi kestää nyt pitkään.
Ehkä alusvaatteita pitää seuraavan vuoden aikana ostaa, niitä en oo lähiaikoina hankkinut. Muuten ei tartte aikoihin mitään. Kesävaatteita ehkä 1,5 v päästä.
Varmaan noin 10 + sukat ja alusvaatteet siihen päälle. Tähän sisältyi suurimmaksi osaksi urheiluvaatteita ja uusia työvaatteita, joita en mielellään hanki käytettynä.
Muutenkin olen kyllä vähentänyt second hand-vaatteiden haalimista, koska olen huomannut, että se herkästi kannustaa ostamaan enemmän ja tarpeetonta.
8. 2 työhousut ja 6 sukkaparia. Uutena. Yht n 40€
8 Marimekon hemulimekkoa. Kaikki Unikkoa.
N57v, 90 kg
10, kaikki uutena: pitkäthousut, neulepuseron ja 8 t-paitaa.
Noin 15, joista 10 oli alusvaatteita uutena ja käytössä jatkuvasti. Pari oli uusia työvaatteita ja nekin käytössä jatkuvasti kesällä. Muutama oli jotain kirpparilta ostettuja, nekin käytössä vaihtelevasti.
6. 3 niistä second hand-likkeestä.