Käyttääkö joku estrogeeniä rupsahtamisen ehkäisyyn?
Kommentit (180)
Käyttöisin, mutta en terveydentilani takia voi.
superhehkeä gynekaverini käytti ja säteili..
Mulla tulee ongelmia estrogeenistä ja muistakin hieman. Se sulkee pois asioita. Ellei kokeile muuta.
Suurin osa tekee näin. Oikeasti hidastaa ikääntymistä. Itse en voi koska veritulppariski.
Voiko käytön aloittaa vasta menopaussin jälkeen, jos tuntuu että iho kuivuu liikaa ym.?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tekee näin. Oikeasti hidastaa ikääntymistä. Itse en voi koska veritulppariski.
Ok...olen kuitenkin ymmärtänyt, että nykyään vain n. 40 % ottaa hormaanikorvaushoitoa.
Moni ystävä käyttää ja minä en ja olen ainoa rupsahtanut meistä. Mutta kun on jo yksi veritulppa ollut niin otan rupsahtamisen.
Vierailija kirjoitti:
Moni ystävä käyttää ja minä en ja olen ainoa rupsahtanut meistä. Mutta kun on jo yksi veritulppa ollut niin otan rupsahtamisen.
Onko ystävilläsi vaihdevuodet menossa vai menopaussi jo ohi? Minkä ikäisiä olette?
Toivottavasti ei. Rintasyöpäriski ja veritulppariski.
ymmärrän jos vaikeisiin vaihdevuosi-oireisiin mutta epäluonnollinen on aina epäluonnollinen
Minä olen menopaussissa ja naama jo kyllä vähän roikkuu (ainakin itse huomaan), mutta ryppyinen en ole. Hormoneja en käytä, syy sama kuin edellisillä.
Rupsahda rauhassa rakkaani. Vaihdan sinut jokatapauksessa muorempaan.
Millä miuulla ehkäisette vanhenemisen merkkejä?
Eihän sitä saa käyttää kuin tilapäisesti koska nuo riskit. Sitten kun lopetat käytön vaikutus lakkaa heti ja et ole sen hehkeämpi kuin muutkaan.
Lisäksi pitää samaan aikaan käyttää keltarauhashormonia jolla ylläpidetään kuukautiset. Se aiheuttaa raudanpuutetta ja vanhenemista.
Vierailija kirjoitti:
Kuolemalla sitten kun aika on. Se on ainoa mikä lopettaa vahenemisen.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis mitä teette niiden ehkäisemiseksi estrogeenin sijaan/lisäksi?
Vuodessa on kyllä rupsahdus tullut, heti kun loppu menkat. Oireita on ollut, mutta nyt vasta menossa hakee lääkitystä. Toivottavasti kaikki kuroutuu takaisin. Ottaa päähän tämä rupsahtaminen, vaikka elän terveellisesti. Todelka ärsyttävä ilmiö.
Käytyäisin varmaan itse, muttakeltaraihasrumba hirvittää...