Korkeasti koulutettu Riina on pitkäaikaistyötön
Mitä ajatuksia tämä herättää.
Korkeasti koulutettu Riina ei saa mistään töitä, ja hänenlaisiaan on koko ajan enemmän
Helsingissä asuva son tehnyt yksittäisiä päiviä vaalitoimitsijana kaikissa vaaleissa. Noin puolitoista vuotta sitten hän oli vuorotteluvapaan sijaisena neljä kuukautta Tilastokeskuksessa.
Se oli mielekästä, vaikka työ oli niin vaikeaa aluksi.
47-vuotias Riina on nyt pitkäaikaistyötön maisteri.
Kommentit (178)
Kaikilla ei ole täydellistä lentorataa läpi elämän, jossa kaikki asiat menee mukiin, valinnat oikeita oikeaan aikaan, kohdataan oikeat ihmiset jotka sysäävät oikeaan suuntaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kolme vaaran paikkaa
1. Tutkinto yhteiskuntatieteistä
2. Lapsi
3. Elämänkriisi
Nämä kun välttää, menee yleensä ihan hyvin.
Mitä vikaa yhteiskuntatieteiden opiskelemisessa on? Ja miksi pitää välttää lapsen saamista? Miten sinä vältät elämänkriisin, kerro!
Ei me kiinnosta ketään. Ei työttömyys herätä edes keskustelua.
Ongelma on että tänä päivänä verkosto on pakollinen ja suosittelijat..jos nämä puuttuu ei tule saamaan mistään firmasta töitä vaikka miten muuten kaikki olisi kunnossa..
Vierailija kirjoitti:
Ei me kiinnosta ketään. Ei työttömyys herätä edes keskustelua.
Vanha uutinen, tästä oli pitkä keskustelu silloin kun julkaistiin.
Tuohan sai töitä tuon jutun jälkeen, koulutettu fiksu ihminen, kannatti avautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Lapsi
3. Elämänkriisi
Mitä vikaa yhteiskuntatieteiden opiskelemisessa on? Ja miksi pitää välttää lapsen saamista? Miten sinä vältät elämänkriisin, kerro!
Huonosti työllistävä ala. Kukaan akateemisista, fiksuja aloja opiskelleista, lapsettomista ja elämänkriisittömistä ystävistäni ei ole ollut päivääkään työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Lapsi
3. Elämänkriisi
Ei kai yhteiskuntatieteiden opiskelussa ole mitään pahaa, mutta työllistyminen voi olla heikkoa. Ei ole kauheasti kysyntää työmarkkinoilla
Putki- tai sähköasentaja hänkin työllistyisi ilman itkuvirsiä. Itse on valintansa tehnyt.
Tunnistan nuo ongelmat. Olen itse nyt ulkomailla toissa, koska en minakaan saanut Suomesta tyopaikkaa. Mulla on seka AMK-, etta maisterintutkinnot. Tyokokemustakin on, mutta eniten ulkomailta. Joka ikinen tyonantaja on minusta tykannyt, aina, seka kotimaassa, etta ulkomailla. Tyokkarin tatikin oli innoissaan, etta kylla nain pateva ja kokenut kansainvalinen osaaja saa hetkessa toita!, vaan kuinkas sitten kavikaan: Suomessa en kelvannut tyonantajille - liikaa koulutusta ja kokemusta ulkomailta ei arvosteta, vain kotimainen kokemus tuntuu kelpaavan. Suomesta yritin vuoden verran saada toita, ja hakemuksia tuli lahetettya n.300, niin omaa alaa ja omaa koulutusta vastaaviin tehtaviin, etta ihan kauppoihin myyjaksi, postinjakajaksi ym. Vain yksi kutsu haastatteluun.
Nyt mulla on ihan kiva titteli ja suht ok tyopaikka, vaikkei edelleenkaan vastaa taysin osaamista ja intohimoja, mutta myos pieni palkka, ja asun maassa jota en voi sietaa. Palaisin Suomeen mielellani, mutta se tyopaikka pitaisi ensin loytaa.
Onkin olen korkeasti koulutettu pitkäaikaistyötön jolla on parikymmentä vuotta työkokemusta ..
Työkkärissä oltiin varmoja että työllistyn tosi äkkiä mutta toisin kävi...ei yhtään työpaikkaa eikä edes haastatteluja..
50 v kun on täyttä niin työpaikat loppuu luon seinään
Jos on 47-vuotiaana cv ihan tyhjä, niin ei kukaan palkkaa. Onko opiskeluun mennyt 20 vuotta? Vai ollut työttömänä, sairaslomalla, missä?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Lapsi
3. Elämänkriisi
Tampereen Työväenyliopisto > vassujen vassu
Kataisen Jyrki ja Timo Soini mm. ovat sieltä valmistuneet. On siellä hankalia vasemmistolaisia mutta on niitä HY;ssäkin.
Kaffebulla kirjoitti:
Jos on 47-vuotiaana cv ihan tyhjä, niin ei kukaan palkkaa. Onko opiskeluun mennyt 20 vuotta? Vai ollut työttömänä, sairaslomalla, missä?
On ollut jotain pätkätöitä
Olen myös työtön ja minulla on kolme tutkintoa mutta töihin en kelpaa. Kun on satoja hakijoita niin ei erotu mitenkään. Onneksi saan pimeitä töitä välillä vanhoilta työnantajilta.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
On ollut jotain pätkätöitä
Mullakin on kokemusta ja osaamista alalta, jolle ei Suomessa ole patevyytta (opetusala) - ei huolita toihin, vaikka ulkomaiset tyontantajat antaneet loistavat suositukset.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan sai töitä tuon jutun jälkeen, koulutettu fiksu ihminen, kannatti avautua.
Nykyään jos saa näkyvyyttä se usein johtaa asioihin ikään kuin tällä "kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta" ajatuksella.
Vierailija kirjoitti:
Onkin olen korkeasti koulutettu pitkäaikaistyötön jolla on parikymmentä vuotta työkokemusta ..
Työkkärissä oltiin varmoja että työllistyn tosi äkkiä mutta toisin kävi...ei yhtään työpaikkaa eikä edes haastatteluja..
50 v kun on täyttä niin työpaikat loppuu luon seinään
Ja olet siis varmasti hakenut myös osa-aikaisiin ja määräaikaisiin kaupan kassan ja siivoualan töihin???
2. Lapsi
3. Elämänkriisi