Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeasti koulutettu Riina on pitkäaikaistyötön

Vierailija
04.01.2025 |

Mitä ajatuksia tämä herättää.

https://yle.fi/a/74-20103362

Korkeasti koulutettu Riina  ei saa mistään töitä, ja hänenlaisiaan on koko ajan enemmän

Helsingissä asuva  son tehnyt yksittäisiä päiviä vaalitoimitsijana kaikissa vaaleissa. Noin puolitoista vuotta sitten hän oli vuorotteluvapaan sijaisena neljä kuukautta Tilastokeskuksessa.

Se oli mielekästä, vaikka työ oli niin vaikeaa aluksi.

47-vuotias Riina on nyt pitkäaikaistyötön maisteri.

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettää muutamia hakemuksia kuussa. Kannattaisi lähettää vaikkapa 10-20 hakemusta kuukaudessa. Kun olen ollut itse työtön olen hakenut töitä oikeasti paljon, tyyliin 20 hakemusta kuussa ja saanut sitä kautta kutsuja haastatteluihin ja suht nopeasti aina töitä. Sama koulutus kuin jutun henkilöllä. 

Vierailija
162/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteensä kullakin jne ja kiva että on mukana puoluepolitiikassa (olen itsekin ja varmasti joku työhaastattelja on joskus nimeni ehkä googlettanut ja todennut että hyi ei tuota kokoomuslaista meille töihin), mutta se voi olla myös hidaste työnhaussa ja joitain mielipiteitä nopealla googletuksella löytyi jotka eivät kaikkien mieleen ehkä ole. Joku voi saada kuvan vähän vaativasta ja hankalasta ihmisestä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähettää muutamia hakemuksia kuussa. Kannattaisi lähettää vaikkapa 10-20 hakemusta kuukaudessa. Kun olen ollut itse työtön olen hakenut töitä oikeasti paljon, tyyliin 20 hakemusta kuussa ja saanut sitä kautta kutsuja haastatteluihin ja suht nopeasti aina töitä. Sama koulutus kuin jutun henkilöllä. 

Yhden hyvan hakemuksen tekemiseen voi menna -toki alasta riippuen - pari paivaa, vahintaan. CV ja saatekirje pitaa *aina* kustomoida haetun tyon mukaan, ja omalla mukaan tulee myos tyonaytteet - joskus uusien sellaisten tekeminen k.o tehtavaa silmalla pitaen. Niinpa tuo 10-20 hakemusta kuukaudessa voi tarkoittaa ainoastaan jotain LinkedIn easyapply-hakemuksia missa painat pari kertaa nappulaa ja olet hakenut tehtavaa.

Vierailija
164/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly ne lukee, ei enään ihmiset 

Vierailija
165/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden hyvan hakemuksen tekemiseen voi menna -toki alasta riippuen - pari paivaa, vahintaan. CV ja saatekirje pitaa *aina* kustomoida haetun tyon mukaan, ja omalla mukaan tulee myos tyonaytteet - joskus uusien sellaisten tekeminen k.o tehtavaa silmalla pitaen. Niinpa tuo 10-20 hakemusta kuukaudessa voi tarkoittaa ainoastaan jotain LinkedIn easyapply-hakemuksia missa painat pari kertaa nappulaa ja olet hakenut tehtavaa.

Helposti saa tehtyä 30 hakemusta kuussa. Eri asia auttaako, ei ainakaan itellä

Vierailija
166/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainenhan voi aina tehdä rahaa myymällä itseään. Ei Riinakaan siihen vielä liian vanha. Se sijaan mies samassa tilanteessa on oikeasti heikoilla. Se on sitä tasa-arvoa Suomessa.

Ei kyllä miehetkin tekevät töitä tuolla alalla. Sinätkin voit lähteä hommiin tienaamaan, älä ole kateellinen.

Miehillä on paljon pienemmät markkinat prostituutiossa. Naiset eivät osta prostituoitujen palveluita läheskään samassa mittakaavassa kuin miehet.

Lisää mainontaa ja alenna hintoja, että tuote menee kaupaksi.

Niinkö sä teit, alensit etupilden ja takapilden hintaa Nyrkkipostin ilmoituksissa?

Vierailija
167/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on itse kaivettu kuoppa. Rivakammin vain pitäisi niitä töitä hakea ja täysin boksin ulkopuolelta. Valitettavasti pitää aloittaa niistä ei mielekkäistä hommista.

Hmmm, elämä olisi nyt mielekästä, jos olisi enemmän rahaa. Kukapa ei sellaisesta olemisesta nauttisi Nyt vain palvelualalle hommiin hophop.

Vierailija
168/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksei ottaisi? Hehän ovat tutkijakoulutuksen saaneet, siihen kuuluu kielitaidon lisäksi viestintäosaaminen, tiedonhakutaidot, kyky lukea ja ymmärtää tekstiä ja hahmottaa kokonaisuuksia ja konteksteja."

:DDD Sulla ei taida olla hajuakaan, mitä sukupuolentutkimuksessa ja muussa humanistihömpässä "opetetaan". Eiväthän ne raasut edes tiedä sukupuolten lukumäärää tai osaa antaa naisen määritelmää.

Vierailija
169/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä Riinan lähes 20 vuoden takainen talonvaltausgradu siis pätevöittää?

Mihin vaan. Yliopistotutkinnot ovat sellaisia, että ne eivät pätevöitä sinua johonkin yhteen pieneen nippeliin ja sen pyörittämiseen vaan ovat laaja-alaisia. Monet tutkinnot pätevöittävät yleisesti kouluttamaan ko. aiheista, luennoimaan, viestintätehtäviin, suunnittelutyöhön, projektitehtäviin ja sitten riippuu pääaineesta ja sivuainesta sekä omasta suuntautumisesta minkätyyppisiä tehtäviä on tarjolla.

Gradu on opinnäytetyö, joka voi olla sen lisäksi näyttö siitä, että tunnet ko alaa tarkemmin.

Ilmeisesti intersektionaalisia oppeja papukaijan lailla papattavalle kouluttajalle ei ole tarvetta Suomessa. Olisi kannattanut opiskella ihan oikea ammatti.

Vierailija
170/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kisäksi nainen kirjoitti gradunsa naurettavasta aiheesta: talonvaltaukset. Sitten vielä vähän elämänkriisiä siihen niin ei tietenkään ketään kiinnosta palkata tuollaista.

Kyseessä on myös vassuaktivisti ja raivointersektionaali, joka viidenkympin korvillakin toitottaa vegaaniudestaan. Erityishenkilö.

Vierailija
171/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kisäksi nainen kirjoitti gradunsa naurettavasta aiheesta: talonvaltaukset. Sitten vielä vähän elämänkriisiä siihen niin ei tietenkään ketään kiinnosta palkata tuollaista.

Miksi talonvaltaus olisi naurettava aihe? Sehän on juuri sosiaalipoliittinen aihe mitä suurimmin.

Toisaalta hetkinen, eikös tämä Riina päässytkin tuon artikkelin jälkeen töihin Suomen luonnonsuojeluliittoon.

Vihervassu "töissä" veronmaksajien almuilla vassujen hillotolpalla. Menestystarina.

Vierailija
172/178 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kokemusta ulkomailta ei arvosteta, vain kotimainen kokemus tuntuu kelpaavan."

Ja kuitenkin ulkkareita on tullut tänne viime vuosina paljon, ja aika hyvin on heitä työllistetty. Pitääkö olla siis juuriaan myöten ulkkari, että kelpaa täkäläisille työllistäjille? Kysyn vain.

No insinooreiksi varmaan kelpaavat, mutta oma alani ei ole siella.

Naisia ei palkata insinööreiksi, vaikka olisi alan koulutus, koska insinöörin pitää olla mies.

Homojakaan sinne ei haluta? 

Eivätkö homot ole sun mielestä miehiä? Kun vihervassu on lähellä, niin homofobia ei ole kaukana.

Vierailija
173/178 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsessään maistereil on kysyntää enemmän kuin bachelor tasoisil mutta totuus on se että työelämässä vaatimustaso on korkeampi mitä vaatijat ovat itse saaneet ilman vastaavaa vaatimusta esim 2v kokemus. 

Vierailija
174/178 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, siis ihan tein "työnä" työhakemuksia, ihan 8-tuntista päivää. Aamulla heräsin tekemään, lounastauko ja sitten jatkoin. Huolella tein ja muutin aina CV:n ja hakemuksen, saatekirjeen tietenkin erikseen. Paljon meni aikaa myös työpaikkojen selaamiseen ja etsimiseen. 

Vierailija
175/178 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putki- tai sähköasentaja hänkin työllistyisi ilman itkuvirsiä.  Itse on valintansa tehnyt. 

Tilaisitko kotiisi nais putkiasentajan, vai miehen? Niiinpä. 

Vierailija
176/178 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOSITTELIJOISTA TIETÄVÄT:

onko se suosittelija pakko olla entinen työnantaja/pomo, VAI kävisikö kukaan muu?

Kertokaas esimerkkejä kuka se muu voisi olla? Esim. joku järjestön johtaja jossa ollu joskus? Mul edellinen työsuhde, työnantajalta en halua pyytää suosittelijaksi, ja sitä edellinen oli mulle täysin tuntemattomia, lyhyitä työsuhteita jne....muutenkin lopetus syyni oli mm. selkäkipu siivotessa niin en ehkä haluu pyyttää heiltä mitään. Tuskin ne muistaa mua enää 20 v aikaa...KÄYKÖ OPETTAJA?

NEUVOKAAS NYT!!

Vierailija
177/178 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kokemusta ulkomailta ei arvosteta, vain kotimainen kokemus tuntuu kelpaavan."

Ja kuitenkin ulkkareita on tullut tänne viime vuosina paljon, ja aika hyvin on heitä työllistetty. Pitääkö olla siis juuriaan myöten ulkkari, että kelpaa täkäläisille työllistäjille? Kysyn vain.

No insinooreiksi varmaan kelpaavat, mutta oma alani ei ole siella.

Naisia ei palkata insinööreiksi, vaikka olisi alan koulutus, koska insinöörin pitää olla mies.

Homojakaan sinne ei haluta? 

Eivätkö homot ole sun mielestä miehiä? Kun vihervassu on lähellä, niin homofobia ei ole kaukana.

En ole sanonut että homot ei olisi miehiä. Kysyin että syrjitäänkö sillä alalla myös homoja? Eikö vihervahemmistolaiset juuri sano olevansa homomyönteisiä? Hämmentävä viesti. 

Vierailija
178/178 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putki- tai sähköasentaja hänkin työllistyisi ilman itkuvirsiä.  Itse on valintansa tehnyt. 

Tilaisitko kotiisi nais putkiasentajan, vai miehen? Niiinpä. 

Miksei nainen kykenisi olemaan putkiasentaja? Kyllä naiset tekniikasta ymmärtävät. Muun muassa jotkut rakennusinsinöörit on naisia. Onko siinä jotain painavia osia sitten mitä luulet ettei naiset jaksaisi kantaa ja nostaa?