Millaiselle palvelulle sinulla on tarvetta?
Onko sellaista palvelua, jota sinä kaipaat, mutta jota ei ole olemassa tai sitä on heikosti saatavilla?
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Filosofiset keskustelut samaan tapaan kuin olisi kylän vanhin, jolta kysyä. Ei siis mikään terapeutti tai joku filosofisen ajattelun kerho, vaan joku älykäs ja kokenut vanhempi ihminen ja jolle riittäisi jokin pieni rahasumma tyyliin 30-50 euroa.
Kiitos ideasta. Voisin veloittaa vaikka 15 e / tunti, joogatunnitkin taitaa nykyään maksaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filosofiset keskustelut samaan tapaan kuin olisi kylän vanhin, jolta kysyä. Ei siis mikään terapeutti tai joku filosofisen ajattelun kerho, vaan joku älykäs ja kokenut vanhempi ihminen ja jolle riittäisi jokin pieni rahasumma tyyliin 30-50 euroa.
Sitä varten on nykyään tekoälysovelluksia.
Face to face.
Eri.
Jos nyt ihan perusterveydenhuolto saataisiin toimimaan olisi se loistava asia. Iltapäivälehdet hehkuttaa mm. jos tunnet sitä, tätä tai tota oireitta, heti lääkäriin. Hmmm. Jos ei ole varaa tehdä sitä yksityisellä tai ei ole riittävän julkinen henkilö joutuu taatusti odottamaan ja pitkään. Kyllä meidän julkinen terveydenhuolto on pudonnut syvään monttuun. Paljon on kielitaidotonta porukkaa niin lääkäreissä kuin hoitajissa ja se kyllä minun mielestä vaarantaa ihmisten hengen, kun ei edes ymmärretä mistä potilas puhuu.
Tosiaan jokin semmoinen useamman kerran vuodessa alueella kiertävä auto, johon voisi laittaa romua. Monilla ei ole omaa autoa ja siihen peräkärryä, jolla voisi vaikka ongelma- tai puutarhajätettä Kivikkoon. Osaksi varmaan senkin takia näkee välillä luonnossa, kun joku on kipannut metsään läjän omenoita tms.
Vanhustenhoidon kokonaisvaltainen neuvontapalvelu omaisille. Itse olen yrittänyt vanhempieni asioita hoitaa, mutta se on todella takkuista. Yhdeltä luukulta kerrotaan jotain, toiselta jotain muuta. Kukaan ei oikein neuvo ja kerro, mitä vaihtoehtoja on. Ne pitää itse koittaa jotenkin selvittää, kunnallinen puoli vastaa jotain omista palveluistaan, jos osaa oikein kysyä. Yksityinen puoli on ihan villi kortti.
Toimiva lastenhoitopalvelu. En enää tarvitse, mutta kun lapset oli pieniä, olisi ollut hyvä saada jostain kunnollinen ja luotettava hoitaja, joka osaa hoitaa lapsia, jopa kahta yhtä aikaa. Olisin ollut valmis tuosta palvelusta maksamaan. MLL:n kautta oli vaikeaa saada hoitajaa useammalle kuin yhdelle lapselle, ja hoitajat oli hyvin nuoria, kokemattomia ja osaamattomia. Ja sellainen lapsen yöhoito uupuneille vanhemmille olisi voinut olla paikallaan. Omista lapsistani osa nukkui todella huonosti vauvoina. Olen itse miettinyt, että voisin tarjota semmoista, jos eläkkeellä yhtään jaksan. Tiedän omasta kokemuksesta, miltä tuntuu, kun vauva herää 20 kertaa yössä, eli ei käytännössä nuku ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiireinen arki. Työpäivät usein +12h.
Olisi ihana jos kävisi imuroimassa, pyyhkäisi pölyt yhdestä lipastosta ja pesemässä wc/kylppärin kerran kahteen viikkoon. Neliöitä 60 joten tunnissa selviäisi hyvin. Välineet löytyy kaapista.
Onko 40€ liian vähän?
Mieti millä hinnalla olisit valmis itse siivoamaan toisen sotkut ja pas..ahuusin. Kuulut näemmä sarjaan "korvaamaton", kun annat työpäiviesi venyä 12 h mittaiseksi. Jos olet vieraalla töissä, tuo on jo laitonta. muista, kukaan ei ole korvaamaton, kun raadat itsesi hengiltä, joku toinen ottaa paikkasi.
Ehdotan, että rippikoulun sijaan, nuori voisi valita yliopiston sähkö tutkinnon suorittamisen. Ja siten päästä naimisiin, myös kirkossa.
Kodeissa sähkö on merkittävässä roolissa. Sähkön oikea osaaminen luo turvaa kodeissa. Ihmiset saattavat hoitaa sähkötöitä täysin tietämättöminä niiden vaaroista. Pieni osa tieto ei riitä. Pitää tietää kaikki.
Vastaus kysymykseen: Sähkö palveluja, hyvin laaja-alaisesti.
Talviunipalvelu, talven vihaajat saisivat ostaa paikan vuodeosastolta, jossa heidät vaivutetaan koomaan talven ajaksi. Maksaisin hunajaa tästä palvelusta.
Palvelu, jossa joku tulisi hakemaan kiukuttelevan uhmaikäisen kotiovelta, pukisi lapsen ja veisi päiväkotiin + sama iltapäivällä.
Nämä lähdöt ja paluut kuormittavat hurjasti. Varsinkin, kun työpäivän jälkeen on väsynyt ja pitää hakea väsynyt ja nälkäinen lapsi päiväkodista.
Kun olin lapsi, niin äidillä oli lähikaupassa tili. Äitin tiliin sai ostaa koulun jälkeen välipalaa, jos vanhemmat oli töissä.
Nyt olen itse kouluikäisten äiti ja kaipaan esim välipalakorttia tms. Lasteni musiikkiopistolla on ihana kahvio, johon ostaisin kymppivälipalakortin vaikka heti. Myös koulun lähellä on kauppoja ja kahvioita. Eikä se välipala tarvitse olla mikään hulppea: hedelmä/jogurtti/kiisseli ja voileipä. Tai vaikka annospuuro ja mehu.
Jos annan lapsille rahaa, niin riskinä on, että ostellaan herkkuja tai pelilahjakortteja.
Jos teen eväät valmiiksi, niin ne helposti unohtuu jääkaappiin, jos olen itse jo ehtinyt lähteä töihin.
Olisi kiva varmistaa, että lapset voisivat saada terveellisen välipalan harrastuspäivinä tai, jos koulupäivä venyy pitkäksi.
Riittävä määrä ja riittävän usein lavoja talon eteen, johon voi kantamalla tuoda ylimääräiset tavarat kotoa. Lavoilta saisi myös toinen ihminen ottaa itselleen tarvittavia tavaroita. Siksi lava pitää olla takaa auki, että sinne voi siististi jättää (ei heittää) omat poistonsa. Päälle voi myös teipata, jos laite on ehjä.
Kierrätyslavat tulevat vuosittain vain 15 minuutiksi ja niin kauaksi, ettei niihin pysty mitenkään käsissä kantamaan painavia jätteitä, kuten akkuja. Tai suuria esineitä.
Lavat pitää olla paikoillaan pari päivää kerrallaan.
Mummopalvelu olisi ihana. Sellainen, että voisin vaikka piipahtaa kaupassa tai hoitaa jonkun kiireisen asian niin, että naapurin turvallinen mummo katsoisi hetken lapsen perään. Toki tästä tietysti maksaisin. Tärkeintä olisi, että olisi aina sama, tuttu ja luotettava aikuinen.
Ravintolaillan jälkeen pitäisi olla halpoja seksipalveluja tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Mummopalvelu olisi ihana. Sellainen, että voisin vaikka piipahtaa kaupassa tai hoitaa jonkun kiireisen asian niin, että naapurin turvallinen mummo katsoisi hetken lapsen perään. Toki tästä tietysti maksaisin. Tärkeintä olisi, että olisi aina sama, tuttu ja luotettava aikuinen.
Täähän on ihan toteutettavissa! Pitää vaan tutustua naapureihin
Kiropraktikko osaa avata hermopinteen. Sain itse mahtavan avun kuukausia kestäneeseen kyynärpään pinteeseen kun avattiin niska! Muut (fyssari/osteopaatti jne) hoiti vaan kyynärpäätä eli oiretta - ei poistanut sitä juurisyytä.
Marketti, jossa olisi henkilökuntaa muuaallakin kuin kassoilla.
Olisi mukava päästä ulos kerran viikossa sekä peseytyä, Lämmin ruokakin maistuisi ja televisio olisi mukava ajankulu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole palvelu, vaan tuote. Sellaisia pieniä tarroja, joissa on joku tunniste, että ne löytää. Olisi Suomen harmaantuvalle kansalle varmasti merkityksellinen keksintö, kun ei meinaa muistaa mihin tavarat tuli laitettua. Kännykästä näkisi sijainnin.
Liimaisin tällasen tarran päivittäin muistisairaaseen isääni :/ Ihan liikaa saa olla ettimässä kun ei se muista laittaa kaulanauhaa aamuisin eikä hoitajat aina huomaa kun lähtee lipettiin milloin mitäkin reittiä.
Minusta hyypiönmetsästäjät tulis tarpeeseen.
Matchmaker ihan tavallisille ihmisille. Pitäisi ensin kertoa itsestään ja elämästään, tavata kasvotusten matchmakerin kanssa ja hän sitten etsisi potentiaalisia kumppaniehdokkaita ja järjestäisi treffejä.
Mä tarttisin myös tämmöisen ihmis- ja perhesuhteisiin. Työelämässä pärjään haastavissakin tilanteissa mutta työajan ulkopuolella sosiaaliset taitoni tipahtavat nollaan, suodattimet katoavat ja olen väsynyt ja turhautunut. En osaa elää perheeni kanssa koska osaa nukkua ellei ole täysin äänetöntä talossa. Olen ihmisraunio. Vai vaihdevuosissa vaan.