Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**JOULUNTÄHTÖSTEN KE-PE PINO**

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen on palstailu jäänyt (tai enemmän olen yhdellä toisella palstalla), mutta tulenpa välillä kertomaan tänne kuulumisia jos joku odotuspuolelta vielä muistaa...

Tyttöhän syntyi siis reilut 2 viikkoa la:n jälkeen Tapaninpäivänä ja nämä ekaa kuukautta on menneet kerrassaan hyvin. Eka kuukausi meni kylläkin lähinnä opetellessa, mutta toinen kuukausi on mennyt vaivattomasti. Tyttö on syönyt alusta asti hyvin ja nukkuminenkin on ollut mallikelpoista viimeisen kuukauden. Yöllä menee 5-8 h +2-4 h ja päivällä muutaman pienen torkun lisäksi 3-4 h unet ulkona. Vauva on ollut ihanan kiltti ja mahavaivojakaan ei ole juuri ollut eli itkua on kuultu hyvin harvoin (ilmoittaa sillä vain olevansa nälkäinen tai väsynyt).

1,5-kuukautisena neuvolassa oli 60 cm ja 6110 g eli ihan komeissa mitoissa :) Kääntymistä harjoittelee ja iloista jokellustakin kuuluu aika usein.

Eipä tällä erää muuta. Mukavia talvipäiviä muille ex-joulupalloille!

Vierailija
22/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palattiin hetki sitten ostoksilta. Huh huh, Vauve itki paluumatkan, muun ajan nukkui turvakaukalossa.

Lähdin ostamaan matkarattaita, mutta tulin kotiin Brion pinnasängyn ja hoitopöydän sekä patjan kanssa. Autossa rupesin miettimään että sainpa ne edullisesti, kun maksoin moon lux sängystä ja laatikollisesta hoitopöydästä sekä hyvälaatuisesta patjasta yhteensä 200 euroa. Eihän siihen hintaan saa edes huutonetistä...

[color=red]MATKARATTAAT[/color=red]

olisko teillä jotain hyviä ajatuksia minkälaiset matkarattaat kannattaa ostaa, kun meillä on yhdistelmä Hartan Skaterit, ja nyt tarvitaan kevyemmät sinne Thaimaaseen.

- isot pyörät

- makuuasento

- kevyet

- pienehköön tilaan

olisi kriteerit. Katsoin Gracoja ja niistä löytyikin kivat, mutta sitten ajattelin että nehän on melkein yhtä isot kuin yhdistelmät!! Mitäs järkeä siinä on. Siihen saisi kyllä kaukalon laitettua, kun on ostoksilla, mutta vähän hassulta se näyttää kun on siinä rattaiden päällä. Nyt raahailen sitä kaukaloa kädessä... Pitäisi kyllä ostaa uusi kaukalo, kun meillä on Britax, tosin se on meillä vaan lainassa joten tuolle voisi sitten olla myöhemminkin käyttöä (huom ei vielä vatsakuumatta ;-)

Ääh menin ihan sekaisin siellä kaupassa kun oli niin paljon vaihtoehtoja. Pitäisiköhän ostaa kuitenkin hyvin kevyet rattaat, kun kerta matkarattaat, eikä mitään painavia, taisi olla muuten Graco Viva ne mihin eniten miellyin.. mut siis melko isot ne on.

Iituli, kiitos kysymästä kyllä me on viihdytty täällä tosi hyvin. Olen pikkuhiljaa laitellut tavaroita kaappeihin ja ostellut mm. Elfakoreja lisää jne. Tosin huomasin juuri että Ikealla näyttä olevan hyvän näköisiä koreja ja korisettejä, pitää lähteä testaamaan onko ne miten jämäköitä, koska hintaeroa on huomattavasti...

Kyllä muutto on elämän isoimpia stressejä, pitää paikkansa tämä sanonta tai viisaus. En ollut tajunnut sitä aikaisemmin, mutta nyt tajuan. Sitä miettii että oliko tämä nyt oikea ratkaisu jne. Sitten sitä asunnon hintaa voi loputtomiin pähkäillä, että maksettiinko liikaa jne. Huh huh, pitäisi jo päästä noistakin ajatuksista.

Saapa nähdä tuliko tästä lopputekstistä punaista.. ;-)

Ihanalta kuulosti muuten se neuvolatapaaminen, josta... ööh, oliko se Rusina kun kertoi. Kunpa meilläkin olisi jotain tuollaista.

Nyt laittamaan sukat jalkaan kun meillä on vielä kylmä lämpölaitteiden huollon jälkeen (oli jotenkin vinksallaan nuo laitteet ja piti pyytää huoltomies joka totesi ettei niitä ole huollettu ollenkaan, rakennuspölyt oli laitteissa ja laakerit rikki: nyt ei lämmitys enää pidä ihmeellistä meteliä jota aiemmin piti...)

t. Heini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihana ihana pikku poika! Tänään on ollut hyvä päivä, vaikka nyt Aaro itkeskeleekin isänsä sylissä. Poika nukku yöllä hyvin, ja päivälläkin. Esikoinen nukku päiväunet myöskin (harvinaista!) ja oltiin tytön kanssa jumpassa, ja hyvin meni. Meidän esikoinen on todellinen elohopea eikä aluks meinannut tehdä jumpassa muuta ku juosta ympäri salia mut nyt osaa jo kuunnella ohjeitakin. Tuohon alkuun pitäisi kai tasapuolisuuden nimissä lisätä että meillä on myös ihana ihana tyttö!

Tuo Pimmin reissu kuulostaa kyllä ihanalta, olen kade! Mulla oli myös esikoisen vauva-aikaan tota et oisin halunnu mennä johonkin ilman vauvaa mut sit en kuitenkaan halunnu. Nyt taas osaan nauttia siitä ku saan hetken olla vaan yhden lapsen kanssa tai sit jopa hetken kiertää kauppoja ihan yksinäni!

Kierukka mulla on nyt toista kertaa, ensimmäinen laitettiin ku esikoinen oli 7kk ja sillon olin sitä mieltä et pidän sitä 5v. No 10kk:n jälkeen kierukka poistettiin ja siitä kahden kk:n päästä ilmoitti joulupoika tulostaan :) Mutta siis asiaan, esikoisen aikaan mulle sanottiin et synnytyksen jälkeen ei kannata papaa ottaa ennen ku on kahdet kuukautiset ollu. Nyt ei puhuttu papasta mitään, koska mulla on otettu se vuosi sitten niin nyt ei tarvitse tänä vuonna ottaa. Eikä siis tarvinnut odottaa kuukautisten alkamista. Viime viikolla jälkitarkastuksen yhteydessä mulle siis laitettiin kuparikierukka ja nyt mä pidän sitä sen viis vuotta! :)

Mulla on ikävä masua ja sitä ihanaa vastasyntynyttä nyyttiä, aaro on jo niin iso poika. Oon melkeinpä kade mun hyvälle kaverille jolla on la toukokuussa, mäkin haluan synnyttämään! Mulla on molemmat synnytykset olleet helppoja, vaikkakin pitkiä ku nälkävuosi (21 ja 17h) Mut se vaan on niin ihanaa kun saa pitkän odotuksen jälkeen vauvan vihdoin vatsan tälle puolelle :)

Tinurin perheelle pikaista paranemista!

Heini: Oisko MacLarenilla (kirjotetaanko se näin???)sellasia pieniä matkiksia? Yhdellä kaverilla on sellaiset ja ne on aika näppärän oloiset, ja ihanat muutenkin kun on vaaleanpunaiset. Meillä on Teutonian Mistralit ja lisäks ABC:n matkarattaat, ne ei mene mitenkään pieneen tilaan ja on isommalla lapsella kamalat työntää... Eli niitä en ainakaan suosittele kenellekään. Sit meiltä löytyy myös Brion twinetet ja aina ku on tuplien kanssa ollu liikenteessä ni sen jälkeen on ihana työntää tavallisia vaunuja kun ne on NIIIIIN kevyet ja kapeat.... vaikka noi Briot on kapeat ollakseen tuplat.

Mä en yleensä oo mikään hirveä kesänodottaja mut nyt odotan sitä ettei tarvii enää niin paljon pukea. Rasittavaa käydä vaikka kaupungilla lasten kanssa ku aina joutuu pukemaan ja riisumaan, sit ei tiiä mihin niitä pipoja, hanskoja, takkeja, peittoja ym. tunkis. Ja hiki tulee ainakin mulle! Kesällä sit tietty valitan kun on liian kuuma ;)

Idols-tulokset tulee kohta, Anna, Ari ja Kristian on mun suosikkeja... ja se Panu on aika söötti :)

Mut nyt poistun löpisemästä turhanpäiväisiä

Petra ja Aaro 23.12

Vierailija
24/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpashan se tuttipullo =)

Tänään kokeiltiin uudestaan ja tällä kertaa niin, että edellisestä syötöstä oli aikaa mutta Lassi ei kuitenkaan vielä itkenyt nälkää. Melkein pullollinen meni ilman kitinöitä... Luulenpa että Lassi oli eilen niin nälkäinen ja väsynyt että tissi kelpasi ainoaksi lohduttajaksi =)

Nukkumaan ei kylläkään poju suostunut ja nyt onkin vielä tissillä mutta ei haittaa =)

Muuta ei nyt tainnutkaan olla kun mä en tiedä yhtään mitään noista matkarattaista =/ Ei oo tarvittu vielä kun sinne Rukallekin otetaan nuo yhdistelmävaunut kun ovat niin hyvät ja helpot työntää...

Jospa tää poju suostuis nyt rauhottumaan sänkyyn...

Vierailija
25/32 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on nyt käyty ja ensimmäinen piikkikin saatu =/ Vähän aikaa Lassi itkeskeli, mutta rauhottu onneksi äkkiä eikä enää näytä olevan hätää...

Kovasti on poju kasvanut. Mitat oli nyt (3 kk) 6300 g ja 63 cm kun syntyessä oli 3470 g ja 51 cm =)

Toivottavasti tuo rokote ei nyt nosta kuumetta tai laita tuota jalkaa kovin kipeäksi. Nyt ainakin Lassi on tyytyväisenä ja äheltää kakkaa...

Alkaa muuten haiskahtaa sen verran pahalta että lähetään pepun pesulle =)

pimmi+Lassi tasan 3 kk =)

Vierailija
26/32 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] PIMMILLE [color=black] heti alkuun:

Onpa hassua, että teidän poika kävi jo 3kk neuvolassa ;) Meillä kun PikkuPojulla oli 2kk neuvola keskiviikkona. Tässä sen ikäeron huomaa vielä niin selvästi.

Hienosti teidän poika kasvaa =D Komeat on pojulla jo mitat.

Entäs miten [color=red] Iitulilla ja pikkuneidillä [color=black] sujuu? Onko masuvaivoja ollut vielä enemmän?

Pitäisiköhän teidänkin harkita vielä sitä vyhyketerapiaa? Edes muutama käynti? Jos tosiaan sen vaikutus on vaan lakannut, kuten itsekin jo pohdit.

Nyt minä suosittelen se terapian jatkamista teille.. muistathan kuinka sinä kannustit meitä jatkamaan, vaikka aluksi vyöhyketerapia toi meille vaan lisää vaivoja. Onneksi jatkoin, nyt meillä on elämä aivan erilaista kuin ennen.

[color=blue] Meillä on ollut tapahtumarikas aamu.. [color=black] yksi niistä, jolloin tulee mieleen ettei olisi kannattunut edes nousta sängystä.

Aamu alkoi klo 6.30 jolloin 3v tuli viereeni nukkumaan. Mies oli jo ehtinyt lähteä töihin. Tämä 3v otti isän tyynyliinan pois tyynyltä ja niisti siihen kunnon limat. Minä hieman toruin lasta, jolloin hän alkoi itkemään ettei hänellä ole nenäliinaakaan.. No, ei se nyt niin vakavaa ole, laitetaan tyynyliina pesuun.. Mutta tyttöpä ei rauhoittunutkaan vaan otti tosissaan itseensä kun äiti heti aamulla jo komentaa. Tähän itkuun heräsi 1,5v joka kiipesisalamana pinnasängyn laidan yli ja löi päänsä lattiaan! Kamala huuto.. Kaksi huutavaa lasta, minä vielä pökkerössä, kello jotain 6.35 ja uni olisi maistunut vielä tosi hyvälle..

No eipä tässä vielä kaikki.. PikkuPojukin heräsi isompien huutoon ja totesin että samapa se on jo lähteä keittiöön aamukahvin keittoon.

Kun olin keittämässä kahvia, väänsi 1,5v aamukakat housuun ja alkoi kaivella sitä käsillään. Laskin PikkuPojun vaunuihin ja vein kakkapepun pesulle. PikkuPojuhan alkoi itkeä oikein kunnolla. Pesin kakkoja ja alkoin kuuntelemaan, että ikäänkuin PikkuPojun itkuääni liikkuisi. Kuikistin vessan ovesta ja näin kuinka 3v oli ottanut PikkuPojun vaunuista syliinsä ja kanteli sitä!! Ei auttanut kuin laskea salamana 1,5 vuotias alas puoliksi pestyn pepun kanssa.. itse hiivin varovasti, mutta nopeasti kolmevuotiaan luo ja pyysin rauhallisesti antamaan PikkuPojun äidille varovasti (pelkäsin niin vietävästi että pudottaa vauvan). Onneksi sain PikkuPojun turvallisesti kolmivuotiaalta pois. Tässä vaiheessa huomasin, että mulla oli käsi täynnä Sitä-Ruskeaa-Tavaraa. Oujee..

Ja ei kun sanomaan 1,5 vuotiaalle, että äiti pesee nyt käden, vaihtaa PikkuPojulta kakkaset vaatteet ja tulen sitten jatkamaan peppupesua. Näin teinkin ja sujautin PikkuPojun kantoliinaan (ei enää vaunuihin, koska 3v:n hoitovietti on välillä turhan kova). Hölmistyneen oloinen 1,5 vuotias sentään odotti kiltisti puoliksi pestyn pepun kanssa siellä vessassa.

Lisään vielä kauhujen aamuun kaatuneet puurolautaset, 3v:n kiukkukohtauksen kun ei saanut laittaa kaakaojauhetta leipänsä päälle, pussillisen ruisleipää murustettuna keittiön lattialle, kaatunut maitotölkki (onneksi vajaa puol litraa " vain" ).

..mutta kuten näette, hengissä olen vieläkin, joten kuten.

Aamukahvitkin ehdin -kumma kyllä- jossain vaiheessa litkimään.

Tänään jäi kyllä aamupäivän ulkoilu väliin, en halunnut edes lähteä yrittämään sitä pukemisrumbaa.. ei tänään.

Tämän päivän pelastus oli TiTi -nalle video! Ja nyt onkin päiväunihetki.. eka rauhallinen hetki tänään.. Huoh.

Taas yksi Niitä Päiviä.

[color=red] Tuttipullosta [color=black] oli gallupin tynkää.. Meillä ei tuttipulloa olla tarjottu pitkään aikaan. Joskus ihan aluksi annettiin 1 syöttö päivässä pullosta, tarkoituksena se että PikkuPoju oppisi syömään pulloa ja minä pääsisin joskus vaikka yksin johonkin.

No se sitten jäi.. Täytyy kyllä myöntää, että jos johonkin lähden VAIN PikkuPojun kanssa, on se niin hermolomaa että tuntuu kuin olisi yksin.

tuttia PikkuPoju syö vaunu- ja automatkoilla. Muuten ei kelpaa, mutta vaunuihin ja turvaistuimeen se on pakko saada. Jännä poju ;D

Mutta nyt lähden itsekin lepäilemään vielä kun nuo hurjat on unilla..

[color=blue] -mm- ja Pikkupoju

Vierailija
27/32 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö näyttää viihtyvän ainakin vielä hetken sitterissä. Kiitos kysymästä, MUTTER-MOMMY, meillä on ollut kolmena iltana vähän levotonta. Eilen kanniskelin tyttöä vajaan tunnin, ja nukahti onneksi jo puolilta öin. Toissa yönä meni yli 1:n... Katsomme viikonlopun yli, ja varaamme ajan vyöhyketerapiaan, jos meno pahenee. Viime yö meni loistavasti, sillä tyttö nukkui sitten 10 tuntia 3 syötöllä. Se on luksusta, sillä joskus ylös noustaan jo vaivaisten 7 tunnin unien jälkeen.

Heini kyseli MATKARATTAISTA. Meillä ovat odottamassa tyttöä Inglesinan matkarattaat esikoisen jäljiltä. Halusin aikanaan laadukkaat rattaat, joissa on yhtenäinen työntöaisa. Olemme olleet todella tyytyväisiä noihin, vaikka maksoimmekin niistä suolaisen hinnan aikanaan. Nyt hinta näyttää tippuneen 100 e! 0Malli taitaa olla Espresso. Yksi kaverini haukkui Gracot maan rakoon. Hän osti ne h ja hankki sitten Peg Peregot. Jos aiot käyttää rattaita enemmälti, suosittelisin ostamaan heti laadukkaat menopelit.

Iituli

Vierailija
28/32 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on vaunuissa, äippä syönyt, joten nyt on hetki aikaa istua koneen ääressä ja surffailla. =)

Meillä on nyt huudot pikkasen vähentyneet ja olen jopa uskaltautunut vähentämään disflatylin antoa. Luulen, että meidän runsaat pulauttelut vois osittain johtua siitä. Eli nykyään annan sitä 2x päivässä. Voipi olla että sen vuoksi tyttö myös huuteli alkuviikosta pikkasen enemmän. Rela-tippoja en oo antanut viikkoon. Deetipat anna kun muistan, eli en ihan joka päivä.

Matkarattaat

Meillä on Cracon matkarattaat juuri sen vuoksi, että siihen sai sen turvaistuimen. Ystävä niitä suositteli meille. Kovin paljon käyttöä niille ei ole vielä ollut, joten en voi kehua tai haukkua. Toisalta alkaa tuntua siltä, että olisko kannattanu ostaa erilaiset, kun eihän tyttö enää kauaa tarvi olla turvaistuimessa. Ja sit ne tosiaan on isot ja vie paljon tilaa autosta. Onneksi meillä on iso auto. =)

Iituli

Mitä vikoja ystäväsi löysi cracon rattaista? Tiedän sit mitä voi odottaa. =)

Pimmi

Hyvin on teillä poju kasvanut! Meillä on 3kk kontrolli tulevana tiistaina. Saa nähdä kuinka meidän neiti on kasvanut, silloin myös eka rokote, toivottavasti meilläkään ei reagoida siihen.

M-M

Olipas teillä vauhtirikas aamu! =) Onneksi huomasit 3vuotiaan ottaneen vauvan vaunuista, eikä käynyt kuinkaan. Olet kyllä kova sissi kun olet 3lapsen äiti ja vanhin on 3vee. Nostan hattua!! =)

Ei kai tällä kertaa sit muuta. Pyykit kuivumaan.. Äidin arkea! =)

rusina & tyttö pian 3kk

Vierailija
29/32 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen [color=red] NELJÄN LAPSEN ÄITI. [color=black] Yhdestä vaan en nyt kertoillut mitään, koska hän oli oli nukkumassa vielä noitten sähellysten aikaan =) Ja hän on muutenkin esikoisena (koululainen, hiihtolomalla nyt) jo paljon rauhallisempi kuin nuo kolme pienempää.

Meillä on tuon esikoisen ja toisen lapsen välillä pitkä ikäero, koska olin esikoisen jälkeen niin työkiireinen, etten malttanut jäädä kotiin vähään aikaan enempää lapsia tekemään ;) Nyt on kotiäitiys vienyt mennessään ja työkiireet muistoa vain.. tosin työelämä on kotiäitiyden rinnalla kuin lomaa =D

-mm-

Vierailija
30/32 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinkin sanomasta... Huudoksi meni ja suppo piti laittaa =(

Vieläkin välillä itketyttää, mutta pahimmat huudot meni supon myötä ohi...

Huh, -mm-, on sulla ollu aikamoinen aamu! =0

Ja taas äitiä kaivataan...

Vierailija
31/32 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aika voikin kulua niin nopeaan?!

Eilen oli neuvola, Elsa nyt 5600g ja 58cm (3930g, 50cm), paino +10-käyrällä ja pituus -1-käyrällä. Ihan ok siis. Kaikki oli hyvin, rokote tulee vasta seuraavalla kerralla, nyt tyttö sen verran nuhainen etten halunnut piikkiä annettavan. Pari kertaa on nauranut ääneen, mutta ei vielä siis joka päivä. Jokeltelee paljon ja hienosti vaihtaa asentoa kyljeltä selälleen ja takaisin, pari kertaa vahingossa on kierähtänyt vatsalleen asti, muttei varsinaisesti sitä vielä osaa.

-mm-: tosi vauhdikasta teillä, ei voi muuta sanoa. ;) Onneksi vauvalle ei käynyt kuinkaan. Meillä 5,5-vuotias keskimmäinen oli innokas vauvankanniskelija alkuun, mutta nyt Elsalla kokoa sen verran, että ei niin jaksa enää. Ja pikkusisko tietysti viuhtoo käsillään ja jaloillaan koko ajan, siksikin vaikeampi pitää sylissä. Alkuun pelkäsin ja kuljin perässä, mutta hyvin kaikki sujui. Keskimmäisellä ikää kuitenkin sen verran, että ymmärtää kysyä lupaa nostamiseen tms. ennen kuin tekee mitään.

Matkarattaista: me ostettiin Pikku-Piia-rattaat, jotka on periaatteessa ihan ok, yhtenäinen työntöaisa (ihan must) ja kohtuuisot pyörät. Meillä oli noilla isommilla Gracot ja nämä on ihan vastaavat, vertailtiin kaupassa ja näissä oli paremmat värit. Gracoista tykkäsin kovasti aikoinaan, nyt en tykkää näistä rattaista yhtään! Kovat muovirenkaat tuntuu huonoilta työntäessä jne. Meillä on Oran yhdistelmät, ne on aika isot (tosin kyllä kevyet) rattaina, siksi toiset pienemmät on tarpeen, ei vähiten siksi että mahtuisi myös mun Meganen perään. ;) Saapa nähdä, totunko noihin vai onko edessä pikkurattaiden vaihto... Eihän niitä paljon käytetä, kaupungilla lähinnä, mutta silti saisivat olla hyvät. Elsa ei silti viihdy niissä yhtään, eilenkin ostoksilla työntelin tyhjiä rattaita ja kannoin vauvaa liinassa. Olipa tilaa ostospusseille. ;)

Huh, huomenna tulee viimeiset vieraat esikoista juhlimaan. On sitten ainakin riittävästi näitä 8-vuotisjuhlia vietetty. Tosin kyllä meillä normaalitkin arkiviikot on aika härdelliä, mutta sentään vähän rauhallisempaa ilman juhlajärjestelyjä.

Mukavaa perjantai-iltaa,

frilla ja Elsa

Vierailija
32/32 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli, miksei ystäväni tykännyt Gracoista. Ne olivat kai hänen mielestään liian kiikkerät ts. hän halusi tukevammat ja laadukkaammat pelit. Mutta se on hänen mielipiteensä. Makuja ja käyttötarkoituksiakin on useita.

Itse ostin eilen Gracon Mirage -rattaat. Ne olivat käytetyt ja hintaa kertyi kokonaista 10 e. Meillä on lainassa Gracon Autobaby ja halusin rattaat, jotka sopivat tuon turvakaukalon kanssa yhteen. Käyttöaika tuolle yhdistelmälle on lyhyt, joten päädyimme käytettyihin. Lisäksi on kyllä kiva, että voimme aikanaan jättää toiset matkarattaat mummoloihin, niin ei tarvi jo valmiiksi täyteen autoon pakata enää rattaita mukaan.

Lähdemme pääsiäisenä pitkälle matkalle mummoloihin pohjoiseen ja olen kyllä odottanut sitä matkaa koko alkuvuoden! Tyttö saa vihdoinkin silloin virallisesti nimensä eli ristiäiset ovat pääsiäisen jälkeen. Mies pitää silloin kaksi viikkoa lomaa, ja on aivan ihana nähdä kaikkia rakkaita sukulaisia. Etenkin nyt äitiyslomalla ja " vapaalla" heitä kaipaa kovasti. Olisi niin upeaa, jos heidän kanssaan voisi elää ihan arkeakin ja nähdä edes vaikka viikonloppuisin, mutta ei mahda mitään. No, kun käymme pohjoisessa, olemme sitten aina pidempään kerrallaan.

Silloin aikanaan piti tulla töiden perässä tänne etelään. Enkä kyllä tiedä enää, osaisinko muuttaa takaisin Lappiin. Joskus olen haaveillut Ouluun muutosta, mutta sieltä taitaa olla hankala saada molempien töitä.

Jep jep, lopetetaanpa tämä nostalgia nyt. Mukavaa perjantai-iltaa!

Iituli