Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsookohan kukaan noita yle 1 vanhoja Suomifilmejä?

Vierailija
03.01.2025 |

Aivan hirveitä.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti, ne ovat suomalaista elokuvahistoriaa -  ja ikkuna menneisyyteen, mm. autot. puvut, käytöstavat, katunäkymät, ruoat ...

Vierailija
42/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson myös, jos olen kotona. Leppoisaa viihdettä. Komediat kestäneet aikaa paremmin kuin draama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntti, ne ovat suomalaista elokuvahistoriaa -  ja ikkuna menneisyyteen, mm. autot. puvut, käytöstavat, katunäkymät, ruoat ...

Varsinkin musiikkikohtaukset legendaarisine esiintyjineen ja kaupunkinäkymät ovat historiaa, joka ei palaa.

Vierailija
44/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tykkää katsoa niitä. Hän on 85-vuotias ja vuodepotilaana palvelutalossa. Kiva kun näyttävät. :)

Vierailija
45/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt työnni takia paljon hoivakodeissa. Siellä vanhat Suomi-filmit ovat aina menossa, ja ne, jotka pystyvät, katsovat niiitä.

Ovat myös hyvää muistiterapiaa ajoilta, jolloin Suomessa oli paljon suosittuja ja hyviä kotimaisia filmitähtiä.

Vierailija
46/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau ne entisaikojen miesnäyttelijät 🤩

Kyllä ne naisetkin ovat kauniita. Ihania lainekampauksia joskus.

Vierailija
47/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson harvoin mutta säännöllisesti. Varmaan eniten vaikutuksen tekee juuri vanhat elokuvat, nehän on vähän kuin aikamatkailu. Jotkut niistä on oikeasti myös ihan hyviä, monet suomalaiset kuuluisat kirjailijat on toimineet myös käsikirjoittajina

Vierailija
48/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin katsotaan, hauskoja ovat.

Vierailija
49/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 58-vuotias ja aloin seuraamaan niitä. Oikean kirjailijan teokseen pohjautuvat ovat laatua.

Yksi parhaista on Matti Kassilan ohjaama Elokuu vuodelta 1956. Elokuva perustuu F. E. Sillanpään samannimiseen kirjaan, joka ilmestyi vuonna 1941.

Vierailija
50/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson harvoin mutta säännöllisesti. Varmaan eniten vaikutuksen tekee juuri vanhat elokuvat, nehän on vähän kuin aikamatkailu. Jotkut niistä on oikeasti myös ihan hyviä, monet suomalaiset kuuluisat kirjailijat on toimineet myös käsikirjoittajina

Mun suosikkejani ovat Mika Waltarin kirjoittamat.

Vierailija
51/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katson, jos satun olemaan kotona.

T. Nelikymppinen

Vierailija
52/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Justiina Puupää on mukana, niin katson. 

Vierailija
53/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais olla enemmän erotiikkaa ei paljoo jynkytettävää enää löydy yle areenan leffoista

Vierailija
54/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös kiva bongailla tuttuja paikkoja vanhoista elokuvista. Monet kuvattu Töölössä.

Vierailija
55/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on yllättävän hyviä.  Ja onhan niissä nostalgiaa.

En ymmärrä Niskavuori -elokuvien suosiota.  Ne on minusta kamalan paatoksellisia.  Joskus lapsena ne oli tietysti minusta hyviä.  Muistan, kun meillä oli televisio ennen naapureita, niin naapurin rouva istui meillä illat pitkät sitä katsomassa.  Tuli joku Niskavuori -elokuva, niin hän eläytyi siihen valtavasti, kommentoi omalla rempseällä tavallaan joka kohtausta.  Kun tuli kohtaus, jossa Aarne istui huoneessaan kädet silmillä ahdistuneena, niin tämä rouva oikein innolla saarnasi, että "Kyllä nyt Aarnee vituttaa, ai että kun nyt VI-TUT-TAA, sen siitä saa kun menee vieraisiin, on nyt miehellä vittumainen olo!"

Muistan tuon aina, kun tulee puhettakin Niskavuorista.  Nykyään en kestä katsoa.

Vierailija
56/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siunattu hulluus. Simpauttaja. Manillaköysi...Loistavia kaikki.

M: 38v

Nuohan on 70-luvulta. Vanhat Suomi-filmit mitä iltapäivisin esitetään ovat 40 ja 50-luvulta.

Vierailija
57/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkilaiset, Kipparikvartetti, Speden vanhimmat, Sadan miekan mies, Rillumareit ym.

Tapio Rautavaara 👍

Vierailija
58/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sais olla enemmän erotiikkaa ei paljoo jynkytettävää enää löydy yle areenan leffoista

Juuri sen takia ovat hyviä, ettei niissä ole seksiä. 

Vierailija
59/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kattelen vapaapäivinä. Siihen aikaan on kiva juoda pullakahvit ja nauttia suomifilmistä. Tykkään.

N26

Vierailija
60/100 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 58-vuotias ja aloin seuraamaan niitä. Oikean kirjailijan teokseen pohjautuvat ovat laatua.

Yksi parhaista on Matti Kassilan ohjaama Elokuu vuodelta 1956. Elokuva perustuu F. E. Sillanpään samannimiseen kirjaan, joka ilmestyi vuonna 1941.

Se on aivan järkyttävän tarkka psykologinen analyysi säälittävästä miehestä - ja yhtä säälittävästä vaimosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä