Miksi kovin moni nainen ei halua eron jälkeen enää avoliittoa? Miehet taas haluaa.
Olen huomannut että tosi moni nainen haluaa asua yksin/lasten kanssa. Miehet sen sijaan etsivät yhä asuinkumppania.
Minä olen itse tuo eronnut nainen, ja tapaillutkin miehiä. Missään nimessä en halua ketään asumaan kanssani. Tuntuu että niin moni on huonossa liitossa vain koska rahan takia ollaan yhdessä ja halutaan hienommat puitteet elämälle.
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet hyötyy avioliitosta enemmän. Naiselle se on lähinnä työleiri. On mukavaa, kun ei ole mitään ankeaa ja kitisevää vapaamatkustajaa käyttämässä hyväksi.
miehet ei hyödy mitenkään avioliitosta, siksi niiden määräkin on romahtanut sekä suomessa, että muissa länsimaissa. naiset eivät kelpaa enää miehille ja nämä aloitukset ovat viimeisiä kuolinkouristuksianne
Mies pelkästään elää pidempään ja terveempänä parisuhteen ansiosta. Ja perheenkin voi perustaa missä iässä tahansa.
Naisen elämä menee osittain eri rytmissä. Yleensä niin, että 50:n korvilla mies hiipuu helpommin kun nainen valmistautuu viimeiseen kolmannekseen. Lapset on saatu maailmalle tai ainakin isoiksi. On oman elämän aika.
Lähde väitteelle, mielellään luotettavasti vertaisarvioitu
#miesvihanäkyväksi
Eikö näihin keskusteluihin saa osallistua ihan yleisestä mielenkiinnosta? Kyllähän asiasta voi keskustella vaikkapa val
Miehethän on kautta aikain käskeneet naisia tukkimaan turpansa, siitähän tuossa vain oli kyse. Harmi heille, että enää naiset eivät tottele vaan puhuvat vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on puitteista kiinni ne liitot, kun eron tultua niitä kahden ihmisen kustantamia puitteita ei kaivata, vaan mieluummin eletään ilman puolisoa omien puitteiden varassa.
Siinähän on ulosmitattu ne miehen puitteet oikeuslaitoksen avustuksella :D
Suomessa käytännössä kaikki naiset käyvät töissä. Tällainen kommentti paljastaa jäätävän sovinismin: mies on luullut naisenkin rahoja omikseen ja järkyttyy, kun erossa nainen saakin oman osuutensa puitteista, joita on rakentanut yhdessä miehen kanssa. Kauhea vääryys kun kaikki hyöty ei kuulunutkaan yksin muehelle!
#miesvihanäkyväksi
Katso nyt ensin vaikka naisten työllisyysprosentti ja sitten Suomen laista pykälät, jotka käsittelevät avioeroa ja ositusta. Niillä pääset jo hyvään alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa että joku hoitaa niiden huushollin ja lapset. Naiset haluaa hoitaa viimeinkin vain oman huushollinsa ja lapsensa.
Tätä en ikinä tajua, miksi naiset alunperin suostuvat kotiorjaksi.
No kun kohtu/munasarjat käskyttää niin hullulla raivolla lisääntymään, että aivoilta ei kysytä mitään.
Sinun tomuiset kassisi eivät enää vastaa.
tässä naisten tasokasta keskustelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno yleistämistä taas. Ihmiset haluavat erilaisia asioita sukupuolestaan riippumatta. Joku haluaa uuden parisuhteen, avioliiton, ehkä lisää lapsia, yhteenasumaan tai ei mitään näistä.
Tilastot osoittavat, että miehet muuttavat keskimäärin yhteen uuden kumppanin kanssa eron jälkeen nopeammin kuin naiset.
Ne haluu vakkarin panohimoihinsa
Vierailija kirjoitti:
Kummallista suhtautumista vastakkaisiin sukupuoliin... Mieheni on PARAS ystäväni.
Ei tuossa ole mitään kummallista. Suomalaiset naiset vihaavat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö ne miehet eivät halukaan vain p*llua.
Ihan sama, miten ristiriitaisesti miehiä mollataan, uppoaa av mammoihin aina.
Joo, tärkeintä on haukkua miehiä.
Kelatkaa... onnelliset, eronneet naiset eikä niillä ole muuta tekemistä elämässään kuin viettää aikaa vauva-palstalla haukkumassa miehiä.
Kyllä nyt se onnellisuus näkyy
Yhtä hauskaahan tää on kuin se kun miehet haukkuu naisia saunailloissaan ja ryyppyporukoissaan. Naiset ei vaan tunne tarvetta tuppautua sinne kuuntelemaan, vaan antaa miesten päästellä höyryjä rauhassa.
Ei sinuakaan kukaan tänne pakota.
Saunailta tai kavereiden kanssa vietetty aika on kyllä yleensä aivan vihoviimeinen paikka ja tilanne mitä kukaan haluaa pilata p
Epäilemättä 🙂. Joissain porukoissa ei toki ole naisia, joista edes puhua.
Kyllähän se jo julkkismiehistäkin huomaa, että ex on lähtenyt ja perävalot näkyy, niin jo seuraavalla viikolla etsitään uutta taloudenhoitajaa. Ei kiinnosta sukkien pesut ja ruoan laitot. Nautin vapaudestani täysin. Yököttää kaikki äijät toiveineen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut kyllästyttää ainainen ruuanlaitto. Yritin vaikka mitä, että miesi olis ottanut oman osuutensa hoitaakseen. Sitten keksin, että teen ruokia, joista mies ei tykkää, suunnilleen inhoaa. Ja kas, alkoihan miestä kiinnostaa ruuanlaitto. Minua ei haittaa yhtään, että me syödään eri ruokia. Omat ruokakulut on liki puolittuneet, joten säästän rahaakin.
Mies ei siis tee kuitenkaan ruokaa sinulle, vaan ainoastaan itselleen? Jopas. Kuinka usein nainen tekee ruokaa lähtökohtaisesti vain itselleen eikä koko perheelle?
Olen miestä paljon parempi ruuanlaittaja eikä minulle maistu miehen tekemät sörsselit. Minun ei myöskään tarvitse välittää miehen aikatauluista, kun teen ruokaa. On ärsyttävää kytätä kellosta mihin aikaan ruuan pitäisi olla valmis, nyt olen päässyt siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut kyllästyttää ainainen ruuanlaitto. Yritin vaikka mitä, että miesi olis ottanut oman osuutensa hoitaakseen. Sitten keksin, että teen ruokia, joista mies ei tykkää, suunnilleen inhoaa. Ja kas, alkoihan miestä kiinnostaa ruuanlaitto. Minua ei haittaa yhtään, että me syödään eri ruokia. Omat ruokakulut on liki puolittuneet, joten säästän rahaakin.
Mies ei siis tee kuitenkaan ruokaa sinulle, vaan ainoastaan itselleen? Jopas. Kuinka usein nainen tekee ruokaa lähtökohtaisesti vain itselleen eikä koko perheelle?
Tuttavaperheessä ultrajuoksuun hurahtanut mies syö ihan omia sörsseleitään. Jotain kalliita proteiini- ja palautusjuttuja, joita ei tietenkään koko perhe voi syödä. Mutta ei hän siis myöskään kokkaa lapsille ikinä, vaan vaimo hoitaa sen kaiken. Luulenpa että ero tulee vuoden loppuun mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jatkaa ilmaisena piikana?
Ei nainen ilmainen ole, itseasiassa maksettu seksi ammattilaisen tulee miehille halvemmaksi
Minun miesystäväni ovat kyllä varmasti jääneet taloudellisesti voiton puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on liikaa itsetunto-ongelmia. Tulotasosta riippumatta ne on aina jollain tavalla katkeria tai loukkaantuneita. Minulla on omistusasunto maksettuna, oma mökki (ei exän tms), yksi lapsi ja pari koiraa. Moni mies on sanonut, että minun elämä näyttää niin valmiilta, ei oo mitä antaa ja tuntee itsensä arvottomaksi. Eikä ne silti tajua viedä niitä helvetin roskia. Ei kukaan nainen kaipaa mitään supermieskaapuista kehonrakentajaa vaan aitoa läsnäoloa ja esimerkiksi vaikka apua kotitöissä oli ne siivoamista tai remonttihommia.
Viimeisin mieskokelas oli varakas, omisti useamman mökin jne ja oma elämä oli kasassa, mutta jostain syystä syytti minua mustasukkaiseksi, toksiseksi ja sanoi ettei kestä. En oikeen sisäistänyt tota väitettä ja mistä se tuli, koska en ollut mustasukkainen enkä ollut antanut aihetta niin olettaakaan. Noh, ainoa asia jota siitä miehestä jäin ikävöimään oli se kal
"Lähde väitteelle, mielellään luotettavasti vertaisarvioitu
#miesvihanäkyväksi"
Tämähän on mielipide- ja keskustelupalsta. Mielipide on kuin maku: siitä ei tarvitse olla samaa mieltä, se on yksilöllinen, sille ei tarvitse löytää tieteellistä vertaisarvioitua artikkelia todisteeksi. Lisäksi jos on esitetty väitteitä, kuten tässä lainatussa kommentissa, on perusteltu se väite omakohtaisella kokemuksella. Se lienee palstan toinen funktio: vaihtaa kokemuksia toisten kanssa. Siitä voi keskustella, tietenkin, miten yleisiä ja kokonaistilannetta kuvaavia eri kokemukset ovat, mutta tällaisella keskustelupalstalla tai vastaavalla, jossa ei pyritä tuottamaan tieteelliset kriteerit täyttävää tietoa, samankaltaisten kokemusten määrä yleensä kertoo kuvatun ilmiön yleisyydestä. Samoin kuin MeToo-liike osoitti, että seksuaalisen häirinnän kokemukset ovat erittäin yleisiä.
Tämä ei ole tiedekeskustelupalsta eikä täällä käydä akateemista keskustelua, joten vaatimukset vertaisarvioiduista lähteistä menevät täysin metsään.
Ehkä kannattaisi lukea ajatuksen kanssa sellaisten ihmisten kommentteja, jotka eroavat itsestä ja omista ajatuksista paljon. Siinä voisi oppia jotain, sen sijaan, että jankkaa joidenkin lähteiden perään. Eihän tuo jankkaus vie sinuakaan yhtään minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tutkimusten mukaan miehet hakeutuvat eron jälkeen uusiin liittoihin naisia useammin"
Halutaan paljon asioita, jotka eivät toteudu. Toteuma ei aina vastaa halua. Voihan olla, että halut ovat samansuuruiset, mutta jostain syystä ne eivät toteudu naisilla yhtä usein.
Mielenkiintoista on myös, että toteuman mukaan eronneet miehet pariutuvat siis ei-eronneen naisen kanssa, olettaen heterosuhteen - muutoinhan toteuma olisi samansuuruinen.
Seuraus: ei-eronneet naiset pariutuvat useammin eronneen miehen kanssa, kuin ei-eronnut mies eronneen naisen kanssa.
No tehdään esimerkki.
100 miestä ja 100 naista
noin puolet päätyy naimisiin. eli 50 ja 50
Näistä hyviä miehiä on n. 10 ja hyviä naisia 40. Miksi näin? Hyvät miehet eivät enää sekaannu naisiin, ne on poistuneet oravanpyörästä. Huonot naiset taas ei kelpaa edes huonoille miehille mutta jokunen onnistuu hämäämään.
Ero tulee n. 50% varmuudella, mutta ei hyville miehille. 25 huonoa miestä eroaa ja 15 jää kitkuttelemaan. Noista miehistä suuri osa haluaa uuden parisuhteen, ne löytää kyllä jonku epätoivoisen vanhanpiian joka ei ole saanut parisuhdetta aikaisemmin. Hyviä miehiä kun edelleen ei ole niille tarjolla ja ollaan rehellisiä, nuo ei kelvannu edes alkukarsinnoissa miehille...
Hyvä, eronnut nainen taas on katkero joka ei vieläkään kelpaa hyvälle miehelle ja ne tajuaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa haluaisi luopua hotellitason oleilusta ja statuksesta, (ei suinkaan vastuusta tai kuluista) jonka lapset tuovat?
Ja taas toisin voit kysyä, miksei joku haluaisi luopua yhdestä (aikuis)lapsesta, joka ei tuo parisuhteeseen ja perheeseen muuta kuin harmia ja lähinnä yhden lisäpassattavan/kulun.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista suhtautumista vastakkaisiin sukupuoliin... Mieheni on PARAS ystäväni.
Tuollainen lause on paitsi valheellinen, myös lapsellinen väittämä. Suurimmalla osalla naisista on useita läheisiä miehiä elämässään, esim, puoliso, veljiä, poikia, isä jne. Näiden miesten puolesta mennään vaikka tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö näihin keskusteluihin saa osallistua ihan yleisestä mielenkiinnosta? Kyllähän asiasta voi keskustella vaikkapa val
Miehethän on kautta aikain käskeneet naisia tukkimaan turpansa, siitähän tuossa vain oli kyse. Harmi heille, että enää naiset eivät tottele vaan puhuvat vapaasti.
Jep, ei ihme, että harmittaa ja tuntuu, että on menettänyt jotain.
Voi-voi, pai-pai, pikkuisia miehiä. Olisiko jo aika kasvaa aikuisiksi ja ottaa vastuu itsestään ja tunteistaan. Vaikka harmittaa, niin kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#naisvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen ilmainen ole, itseasiassa maksettu seksi ammattilaisen tulee miehille halvemmaksi
Minun miesystäväni ovat kyllä varmasti jääneet taloudellisesti voiton puolelle.
Tämä on tilanne varmaan 99% parisuhteista. Harvassa on ne tilanteet, joissa toinen osapuoli elättää koko suhteen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska miehet ajattelevat naisia enemmän exceleitä ja rahaa, miehet eivät halua enää sitoutua eikä Suomeen synny vauvoja. Jes.
Niin no, mitäs mies tuosta saakaan.
Suuri rakkaustarina
Nainen porsii ja lopettaa seksin (leikitään että se oli nyt se ainoa asia)
Läheisyys ja kaikki muukin loppuu koska ei jaksa (ennen jaksettiin mutta nykynainen on heikompi kuin esiäitinsä)
Miehelle jää maksajan rooli ilman mitään positiivista hänen elämään.
Miehen pitäisi siis tehdä naiselle vauvoja ja se siitä.
Ei kiitos