Miksi kovin moni nainen ei halua eron jälkeen enää avoliittoa? Miehet taas haluaa.
Olen huomannut että tosi moni nainen haluaa asua yksin/lasten kanssa. Miehet sen sijaan etsivät yhä asuinkumppania.
Minä olen itse tuo eronnut nainen, ja tapaillutkin miehiä. Missään nimessä en halua ketään asumaan kanssani. Tuntuu että niin moni on huonossa liitossa vain koska rahan takia ollaan yhdessä ja halutaan hienommat puitteet elämälle.
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on nähty ja lapset hankittu. Nainen ei fiksumpana sukupuolena halua palloa jalkaan uudelleen, jos pääsee lasten kanssa yksin helpommalla.
Ne, joilla on tasavertainen liitto, eivät eroa.
Lähde väitteelle, mielellään luotettavasti vertaisarvioitu
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on liikaa itsetunto-ongelmia. Tulotasosta riippumatta ne on aina jollain tavalla katkeria tai loukkaantuneita. Minulla on omistusasunto maksettuna, oma mökki (ei exän tms), yksi lapsi ja pari koiraa. Moni mies on sanonut, että minun elämä näyttää niin valmiilta, ei oo mitä antaa ja tuntee itsensä arvottomaksi. Eikä ne silti tajua viedä niitä helvetin roskia. Ei kukaan nainen kaipaa mitään supermieskaapuista kehonrakentajaa vaan aitoa läsnäoloa ja esimerkiksi vaikka apua kotitöissä oli ne siivoamista tai remonttihommia.
Viimeisin mieskokelas oli varakas, omisti useamman mökin jne ja oma elämä oli kasassa, mutta jostain syystä syytti minua mustasukkaiseksi, toksiseksi ja sanoi ettei kestä. En oikeen sisäistänyt tota väitettä ja mistä se tuli, koska en ollut mustasukkainen enkä ollut antanut aihetta niin olettaakaan. Noh, ainoa asia jota siitä miehestä jäin ikävöimään oli se kalu, kesti hyvin ja just sopivan kokonen, muuten oli v
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
miehet hakee parisuhteesta säännöllistä seksiä, naisille seksi ei ole niin tärkeää, varsinkin jos on pieniä lapsia on usein vain tyytyväinen, kun ei tarvitse lasten- ja muun kotihoidon lisäksi hoidella vielä miestäkin.
Toki poikkeuksia on.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on puitteista kiinni ne liitot, kun eron tultua niitä kahden ihmisen kustantamia puitteita ei kaivata, vaan mieluummin eletään ilman puolisoa omien puitteiden varassa.
Siinähän on ulosmitattu ne miehen puitteet oikeuslaitoksen avustuksella :D
Suomessa käytännössä kaikki naiset käyvät töissä. Tällainen kommentti paljastaa jäätävän sovinismin: mies on luullut naisenkin rahoja omikseen ja järkyttyy, kun erossa nainen saakin oman osuutensa puitteista, joita on rakentanut yhdessä miehen kanssa. Kauhea vääryys kun kaikki hyöty ei kuulunutkaan yksin muehelle!
Töissäkäynti ei riitä, pitäisi saada tarpeeksi tuloja että katat puolet kaikista menoista.
Riippuu kyllä siitä, mikä osuus kaikista menoista on miehen menoja. Miehillä on yhä edelleen taipumus haluta kovin kalliita leluja, kuten iso ja kallis auto ja ehkä muitakin ajoneuvoja tai kulkineita, naiset taas kulkevat paljon julkisilla ja elävät muutenkin pienemmällä budjetilla.
Minua on alkanut kyllästyttää ainainen ruuanlaitto. Yritin vaikka mitä, että miesi olis ottanut oman osuutensa hoitaakseen. Sitten keksin, että teen ruokia, joista mies ei tykkää, suunnilleen inhoaa. Ja kas, alkoihan miestä kiinnostaa ruuanlaitto. Minua ei haittaa yhtään, että me syödään eri ruokia. Omat ruokakulut on liki puolittuneet, joten säästän rahaakin.
Vierailija kirjoitti:
ja ap on taas kerran väärässä, ei miehet halua samaa uudestaan.
oma tupa, oma lupa eikä kukaan kaipaa menkkahirviötä saman katon alle toistamiseen. jotenkin kämppä pysyy siistinäkin kun siellä ei ole naista ja lapsia sotkemassa
Lähipiiristä kokemus on päinvastainen. Mies etsii nopeasti uuden kumppanin, ehkä uusi on ollut jo katsottunakin. Mies tarvitsee hoitajaa itselleen ja lapsille.
Naiset haluavat erotessaan parantaa elämänlaatuaan, eivätkä enää halua miestä saman katon alle.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaanhan jos nainen on kotona esim työttömänä ja mies käy töissä, nainen tekee sitten kotityöt. Mutta jos mies on työttömänä kotona ja nainen käy töissä, SILLOINKIN nainen tekee kotityöt.
Sama, jos mies tienaa enemmän, nainen tekee enemmän kotona. Mutta jos nainen tienaa enemmän, hän joutuu hyvittelemään miestä tekemällä kotona enemmän.
Kas kun itseä enemmän tienaava nainen on miehelle niin raskas asia, että sitä pitää hyvitellä ottamalla sitten muuten tosi supernaisellinen rooli ja hoivaamalla miesparkaa kuin kukkaa kämmenellä. Olisi ihan liikaa, jos miehen pitöisi lisäksi tiskata ja imuroida!
Miksiköhän monikaan nainen ei halua uutta parisuhdetta, jos hänellä on jo kokemusta yhdessä asumisesta?
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno yleistämistä taas. Ihmiset haluavat erilaisia asioita sukupuolestaan riippumatta. Joku haluaa uuden parisuhteen, avioliiton, ehkä lisää lapsia, yhteenasumaan tai ei mitään näistä.
tietysti suomalaiset naiset (spérmavíemärít) yleistää
Eiköhän yleistämistäkin tapahdu yleistäjän sukupuolesta riippumatta?
ei tällä palstalla, ketjut ovat poikkeuksetta tasoa "miksi miehet" johon sitten mylly käynnistyy
Paitsi kaikki ne ketjut jotka on tyyppiä "Miksi naiset"
Vierailija kirjoitti:
Liitossa nainen joustaa, antaa, nielee ongelmat
Iso osa ongelmista ovat myös niin syvän kulttuurisia, ettei naisilla ole edes kunnollisia narratiiveja puuttua niihin. Esim. seksivaatimus -> seksiorjuus. Jos nainen sanoo tämän ääneen, miehet saavat hysteriakohtauksen ja raivarit. Nainen vaatii lapsetonta miestä puolisokseen -> mies saa hysteriakohtauksen ja menee haukkumaan naisen siitä, että vaatii tätä hylkäämään lapsensa. Nainen puolustaa lapsen oikeutta luonnolliseen hoivaan -> mies uhriutuu "vanhempana" ja "isänä", jotka ovat täysin kulttuurisia meemejä, joilla ei ole mitään biologista pohjaa
Naisiin kohdistuva väkivalta on niin normalisoitua ja oikeutettua, että naiset yleensä vaan sietävät sitä aikansa ja hankkiutuvat siitä eroon, sen sijaan että puuttuisivat asiaan. Koska jos siihen yrittää puuttua, saa vaan entistä pahemmin turpaansa. Mies on väkivaltainen suhteessa ja kun suhde loppuu, tuo väkivaltaisuus alkaa p
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet hyötyy avioliitosta enemmän. Naiselle se on lähinnä työleiri. On mukavaa, kun ei ole mitään ankeaa ja kitisevää vapaamatkustajaa käyttämässä hyväksi.
#miesvihanäkyväksi
Missäs konferenssissa pikkumies luulee olevansa?
Vierailija kirjoitti:
Naisella vaatimustaso nousee, kun on yhden epätasa-arvoisen liiton kokenut.
Sukupuoliroolit aiheuttaa sen, että heterosuhteessa nainen liukuu helposti kotihengettären ja terapeutin ja onnellisuuskoneen rooliin palvelemaan miestä saamatta vastaavaa palvelua takaisin. Jotta näin ei kävisi, pitäisi ensinnäkin pariutua tämän epätasa-arvon tiedostavan miehen kanssa, ja sen lisäksi molempien täytyisi olla jatkuvasti tarkkana, että suhteessa toteutuu vastavuoroisuus.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että pärjäävät paremmin yksin eikä piian rooli kiinnosta.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
""Näin saatiin feministi vähättelemään tuloero-ongelmaa 🤣🤣🤣"
En ole feministi. Minulle sopii hyvii perinteiset roolit, jos mies esim. remontoi taloa tai tekee jotain muuta fyysistä työtä yhteisen elämän eteen. Olin myös kotiäitinä useamman vuoden, mutta elin omilla säästöilläni.
Elit säästöilläsi vuosia? Melkoiset tulot olleet jos olet maksanut 50/50 JA kerännyt säästöjä joilla elää vuosia.
No, itse olin lähes kaksi vuotta hoitovapaalla ja elätin perheen 100 %:sti kotihoidontuella ja säästöilläni, kun mies opiskeli. Ja kyllä, olen hyväpalkkaisessa työssä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naimisissa-olevat-miehet-ikaantyvat…
https://yle.fi/a/3-5464702 "Pitkä avioliitto pidentää miehen elämää"
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010471945.html "Mies hyötyy parisuhteesta naista enemmän, tuore tutkimus kertoo"
https://theconversation.com/marriage-provides-health-benefits-and-heres… "It turns out that when it comes to health, married people have an edge, especially married men."
Kunhan miehet oppivat antamaan samat edut naiselle kuin naiset nyt antavat miehelle, sitten varmaan naisetkin hakeutuvat suhteisiin myös eron jälkeen.
Miehet, ryhdistäytykää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on puitteista kiinni ne liitot, kun eron tultua niitä kahden ihmisen kustantamia puitteita ei kaivata, vaan mieluummin eletään ilman puolisoa omien puitteiden varassa.
Siinähän on ulosmitattu ne miehen puitteet oikeuslaitoksen avustuksella :D
Suomessa käytännössä kaikki naiset käyvät töissä. Tällainen kommentti paljastaa jäätävän sovinismin: mies on luullut naisenkin rahoja omikseen ja järkyttyy, kun erossa nainen saakin oman osuutensa puitteista, joita on rakentanut yhdessä miehen kanssa. Kauhea vääryys kun kaikki hyöty ei kuulunutkaan yksin muehelle!
Töissäkäynti ei riitä, pitäisi saada tarpeeksi tuloja että katat puolet kaikista menoista.
Vain jos kaikki menot ovat tasapuolisesti molempien menoja JA kotityöt, lasten hoito, perhevapaat (ja raskaudet ja synnytykset) jakautuvat perheessä tasan. Se on paljon harvinaisempaa kuin se, että nainen tienaa enemmän kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kannattaisi olla ihan hiljaa siitä mitä miehet (muka) haluaa. Ei naisilla ole oikeus kommentoida kuin omaa tekemistään.
Sama kun miehet puhuisi abortin vaikutuksista.
Mutta puhdasta miesvihaa ja feministien kokoontumisajo tämäkin ketju on. Mitä törkeämmin miehiä haukutaan, sen enemmän tykkäyksiä. Huomaa kyllä ettei työt paina naisia, sen verran sakeaa settiä ollut jo tuntien ajan.
Eikö meillä olekaan sanamvapautta 😢. Olet hirveä fazisti kun kannatat naisten vaientamista.
On toki, itsestänne. Kertokaa aivan vapaasti mitä itse haluatte, mutta ette te oikein voi miesten puolesta puhua.
Eikö näihin keskusteluihin saa osallistua ihan yleisestä mielenkiinnosta? Kyllähän asiasta voi keskustella vaikkapa valtion, yhteiskunnan tai kuntatalouden näkökulmasta. Eihän kaikkeen tarvitse olla kokemusasiantuntija. Paljon voi oppia ja oppia hyödyntää muutenkin. Eihän yhteiskunta kehittyisi koskaan mihinkään, jos kaikki saisivat puhua ja ajatella yksinomaan itseään. Hm...
Vierailija kirjoitti:
Koska ukko on ollut yksi lapsista ja kun vihdoin on päässyt eroon niin mitään takiaista enää ottamaan. Sama itsellä, jos joskus aika jättää ukosta niin en kyllä enää uutta ota.
Miksi et ota eroa jo nyt? Luulen että mies arvostaisi jos näytät hänelle ketjun
Koska valtaosalle miehistä ihannepuoliso on 18-21 v nainen, jolla painoindeksi 19 ja kyltymätön halu miellyttää puolisoa kaikin kuviteltavissa olevin tavoin.
--
#miesvihanäkyväksi
#miesvihanäkyväksi