HS:Kuoleminen kallistuu syynä hallitus.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ei kuoleminen kallistu euroakaan, vain hautauksen maksut nousevat, koska niin moni eroaa kirkosta eikä enää ole mukana maksamassa hautausmaiden kuluja. Sitten kun kuolema tulee, alkaa omaisten itku ja vaatimus, että totta kai hautapaikka hautausmaalla joko arkulle tai uurnalle, mutta me emme suostu maksamaan, maksakoot kirkon jäsenet. Tähän asti valtio on tukenut kirkkoon kuulumattomien hautaamista kymmenillä miljoonilla, nyt rahoitusta on vähennetty ja maksut halutaan vainajan kuolinpesältä. Tasapuolisuusvaatimuksen vuoksi myös kirkkoon kuuluvien maksut nousevat.
Kannattaa perehtyä asiaan ennen kuin heittää hatusta tällaista fiktiota. Kirkollisveroja ei käytetä lakisääteisten yhteiskunnallisten tehtävien hoitamiseen. Näitä ovat mm hautaustoimi ja väestökirjanpito. Eduskunta vähensi valtion rahoitusta muuttamalla lakia ja tästä syystä seurakunnien perimät maksut nousevat. E
Eli kuluilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka moni kuuluu kirkkoon, eikö kirkkoon kuuluvat maksa tästä mitenkään enemmän. Ja siksi kirkkoon kuulumattomatkin voi haudata hautausmaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkot ja hautaustoimistot eivät minun kuolemallani rikastu. Olen ehdottomasti käskenyt että minut käsitellään halvimmalla mahdollisella tavalla ja sillä siisti. Isäni säästöt menivät hautajaisiin suvun painostuksesta.
No jaa. Jotenkin sinut pitää haudata.
Vaikka et tervitse kirkolta hautapaikkaa, seurakunnan mailta.
Niin kuitenkin tarvitset
- polttohautaukseen tarvittavan arkun
- tuhkauurnan
- kuljetuksen kotoa / sairaalasta hautaustoimistoon
- kuljetuksen hautaustoimistosta kreamatorioon, jossa sinut tuhkataan
- tuhkaus maksaa n. 400 euroa
- tuhkan loppusijoitus, vainajan tahdon mukaan, mikäki se vain on mahdillista
Näinpä
Mitenkähän, kun väkisin haluavat siunata kirkkoon kuuluvat, niin voiko omaiset kieltäytyä maksamasta kuljetusta kappeliin ja takaisin jos eivät siunaustilaisuutta halua? Mun puolesta pappi voi käydä virka-aikaan ruumishuoneella jos se siunaus on niin välttämätöntä srk jmielestä?
Siunaustilaisuutta ei ole mikään pakko pitää mutta kalmo on lain mukaan pakko tuhkata tai haudata.
Noh... jos Suomella olisi oikeistohallitus, olisi kirkko ja sen toiminta jo erotettu valtiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallituksen pitäisi tukea evenkelis-luterilaista kirkkoa, kun muut kirkot joutuvat keräämään jäsenmaksuja? Toki kirkollisvero on samanlainen jäsenmaksu, mutta SEN LISÄKSI valtio on tukenut ev.lut. kirkkoa, mikä nyt loppuu ja hyvä niin.
Minut saa kuoltuani vaikka kompostoida.
Ei se kompostointi ilmaista ole. Kai sulla on jo rahat siihen varattuna? Yhteiskunnan ei kuulu maksaa kompostointiasi.
Miksi minun pitäisi oma kompostointini maksaa? Minulle saa tahdä IHAN MITÄ tahansa, kun olen kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkot ja hautaustoimistot eivät minun kuolemallani rikastu. Olen ehdottomasti käskenyt että minut käsitellään halvimmalla mahdollisella tavalla ja sillä siisti. Isäni säästöt menivät hautajaisiin suvun painostuksesta.
Käy hakemassa joko netistä tai hautaustoimistosta hautajaistestamentti ja tee se tänään. Jos testamenttaa ruumiinsa lääketieteen käyttöön, on tuhkaaminen ilmaista. Tuhkauurnan voi hankkia vaikka kirpputorilta. Vanha metallinen keksirasia riittää keskikokoisen ihmisen tuhkan säilyttämiseen.Hautajaistestamenttiin kannattaa kirjata kaikki muistotilaisuustarjoilusta lähtien. Sen lisäksi myös siitä, että haluaa käyttää vaikka vanhaa kerrastoaan ennen tuhkausta. Alastomana ei Suomessa tuhkata ketään. Se ei ole vainajaa kunnioittavaa, vaikka vainaja olisi ollut innokas nudisti. Hautajaistarjoilu voi olla vaikka kahvit jonkun ravintolan kab
Eikä edes mitään ravintolan kabinetteja kahveineen, koska nekin maksaa.
Parasta on juoda nuotiokahvit metsässä ilman mitään kahvileipiä ym. turhuuksia.
Kaikkein halvimmaksi tietysti tulee, kun jättää koko muistotilaisuuden pitämättä.
Suomalaiset voivat maksaa hautaskulunsa itse. Suomalaisia ei uskonto tai kirkko kiinnosta muuten kuin ripille päästessä, naimisiin mennessä ja kuollessa. Kouluilta vaaditaan tuhansien eurojen korvauksia jos Jeesuksen nimi vilahtaa laulussa. Kuollessa ollaan sitten niin uskovaisia, mitä tekopyhyyttä!
Arto on komea seksikäs charmantti älykkö nero. Hän korjaa ongelman kun ongelman!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Jotenkin sinut pitää haudata.
Vaikka et tervitse kirkolta hautapaikkaa, seurakunnan mailta.
Niin kuitenkin tarvitset
- polttohautaukseen tarvittavan arkun
- tuhkauurnan
- kuljetuksen kotoa / sairaalasta hautaustoimistoon
- kuljetuksen hautaustoimistosta kreamatorioon, jossa sinut tuhkataan
- tuhkaus maksaa n. 400 euroa
- tuhkan loppusijoitus, vainajan tahdon mukaan, mikäki se vain on mahdillista
Tuhkausta varten tarvittavien arkkujen suhteen tarvittaisiin kyllä jotain yksinkertaisia ja siten edullisempia arkkuja. On vissiin jokin syy, miksi pahvilaatikko ei käy vaan pitää olla puinen. Tosin sellaisen kaiketi voisi itsekin tehdä halvoista laudoista, mutta missäpä sellaista kotonaan säilyttäisi. Uurnan tekeminen ja säilyttäminen onkin sitten jo helpompaa. Mistä tulikin mieleen, että siinäpä onkin mukava puuha eläkepäiviin. Mun mielestä, jos haluaa tuhkansa ripoteltavaksi jonnekin eikä uurnaa haudattavaksi, ihan paperipussinkin pitäisi kelvata tuhkien kuljettamiseen. Mutta ilmeisesti tarvitaan kuitenkin uurna.
Siihenhän tämä vielä menee.Keppikerjäläissuomaalaiset menevät montun reunalle valmiiksi makaamaan ja suntio käy aamulla potkimassa valmiit tapaukset montun pohjalle.Ihan Persumeininkiä.
Vantaalla arkkuhautaus kallistuu 40%.!!!
Milloin kuoleman jälkeistä elämää aletaan verottaa oikein isän kädellä!?
Vierailija kirjoitti:
Minut saa jättää maanpinnalle. Turhaa sitä maksamaan kalliita hautajaiskuluja. Antaa kettujen ja korppien syödä.
Jätätkö sinä maanpinnalle kettujen ja korppien syötäväksi myös kuolleen äitisi, isäsi, sisaruksesi, puolisosi ja lapsesi?
Krematorio,ei muistotilaisuuksiaEi pappia.Arkku halvin.Virosta??joskus laatta synnyin seudun hautuumaalle.Miksi turhaa maksaa mistään.Hautajaiset on tunnetusti kalliit.Häät..jne. Lisäksi jos ihmistä ei ole muistettu eläessään ei kuollessaankaan tartte itkemään tulla
Vierailija kirjoitti:
Siihenhän tämä vielä menee.Keppikerjäläissuomaalaiset menevät montun reunalle valmiiksi makaamaan ja suntio käy aamulla potkimassa valmiit tapaukset montun pohjalle.Ihan Persumeininkiä.
Näinhän ne ovatkin jo uhkailleet nimitellessään törkeästi esim. työttömiä, eläkeläisiä ja sairaita.
Jonkun pitäisi tuoda markkinoille kilpailukykyinen tapa hoitaa hautajaiset. Max 500€, muistolaatta käteen tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy hakemassa joko netistä tai hautaustoimistosta hautajaistestamentti ja tee se tänään. Jos testamenttaa ruumiinsa lääketieteen käyttöön, on tuhkaaminen ilmaista. Tuhkauurnan voi hankkia vaikka kirpputorilta. Vanha metallinen keksirasia riittää keskikokoisen ihmisen tuhkan säilyttämiseen.Hautajaistestamenttiin kannattaa kirjata kaikki muistotilaisuustarjoilusta lähtien. Sen lisäksi myös siitä, että haluaa käyttää vaikka vanhaa kerrastoaan ennen tuhkausta. Alastomana ei Suomessa tuhkata ketään. Se ei ole vainajaa kunnioittavaa, vaikka vainaja olisi ollut innokas nudisti. Hautajaistarjoilu voi olla vaikka kahvit jonkun ravintolan kab
Eivät ne krematoriossa tarkista, onko vainaja alasti vai ei. Älytön ajatuskin.
Tuhkaa tulee n.3,5ltr, joten arkkuhautaus on halvempaa kilohinnoilla laskettuna.
Helppoa. Syyttää vain hallitusta kaikesta. Omia voimia ei edes yritetä koetella.