Minkä takia työssäkäyvät tarvitsevat kelan asumistukea?
Eikö työssäkäyvien rahat riitä edes perus-elämiseen kun saavat kelan asumistukea. Missä kohtaa rahat vedetään välistä? Ei kai siellä töissä vaan laiskotella. Luulisi työssäkäyvien tekevän töitä.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikaisena ei todellakaan pärjää ilman tukia. Etenkään kun niitä tunteja ei saa enempää vaikka haluiskin
Maailmassa on enemmän kuin yksi työnantajavaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä töissä oikein työskentelette noilla alle kahden tonnin palkoilla?
Koululaisten iltapäiväkerhon ohjaajat, kaupan kassat, laitoshuoltajat, onhan noita.
Missä laitoshuoltajan palkka on edelleen alle 2000 euroa?
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/palvelutyontekija-paivakoti-lapinmak…
Työaika 6 tuntia päivässä. Minkä tahansa alan palkan saa pienemmäksi kun etsii osa-aikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koululaisten iltapäiväkerhon ohjaajat, kaupan kassat, laitoshuoltajat, onhan noita.
Kun lopetin laitoshuoltajan työt muutamia vuosia sitten niin bruttopalkka oli 2000.
Nyt tullut korotuksia viime vuosina. Laitoshuoltajan lähtöpalkka taitaa omalla työnantajalla olla noin 2200 jos ei ammattitaidoton eli vaatii sen koulutuksen. Kesäduunarit yms. saavat noin 2000 euroa ilman mitään osaamista ensimmäisestä päivästä eli laitoshuoltajat työn ohella opettavat.
Ok, mulla on laitoshuoltajan ammattitutkinto ja 29v. työkokemus alalta.
Ja saat alle 2000 euroa? Kerro ihmeessä missä että osataan varoa.
Ainakin Helsingin alueella on rajut vuokrat, ja palkat eivät ole riittäviä monissa vakkaritöissä, tai keikkatöissä. Palkka progressio on olemassa vain korkeastikouluttautuneilla, ja vastaaviin töihin päässeillä, myös vanhempi sukupolvi nauttii vielä tästä progressiosta. Elämisen hinta kasvaa, olemme kohta kehitysmaa slummeineen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään penaalin terävempiä kyniä nämä Persut.
Miksi sitten äänestitte niitä ja kakkakokkareita myös ?
2/3 miehistä äänesti heitä. Ei mikään ihme, että nykyään korkeakoulujen ja yliopistojen opiskelupaikat menevät laskutaitoisille naisille eikä miehille. Matematiikalla ei ole sukupuolta.
Minä myös naisena äänestin ja äänestän myös seuraavaksikin niin voitte loiset jatkaa tätä tuki itkua täällä joka päivä.
No sitten olet suomen talouden tuhoa haluava idiootti eikä sinua voi auttaa. Täysin taloudellises
lähetää äikän ope suomen kiilen kurssille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä laitoshuoltajan palkka on edelleen alle 2000 euroa?
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/palvelutyontekija-paivakoti-lapinmak…
Työaika 6 tuntia päivässä. Minkä tahansa alan palkan saa pienemmäksi kun etsii osa-aikaisia.
Ihmiset joutuvat tekemään osa-aikatyötä koska kokoaikatyötä ei ole tarjolla vaikka sinä niin luulet. Silloin on tarve asumistuelle.
Vaikka tuo työ olisi sen 7,5 h niin ei tuossa silti kahteen tonniin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikaisena ei todellakaan pärjää ilman tukia. Etenkään kun niitä tunteja ei saa enempää vaikka haluiskin
Joo mut kai tiedät ettei oo takeita, että saat toisesta firmasta? Olen itse asiassa yrittänytkin vaihtaa vaan eipä ole tullut työpaikkaa muualta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa työttömien asumistuki = Teltta.
Etkö raukka muuta taas keksinyt.
Menikö siivellä eläjällä tunteisiin 🤣🤣
En syö siipiä.
hitto miten hauska pummi olet nauroin 4 tuntia maha kippurassa.
Kirjoitus-ja laskutaitosi on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistukijärjestelmä on aikansa elänyt suora tulonsiirtojärjestelmä veronmaksajien taskuista yksityisten sijoittajien ja kansainvälisten pääomasijoittajien taskuihin. Vääristää markkinoita, nostaa hintoja ja asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.
Asumistukijärjestelmä tulee ajaa alas pikimmiten ja onneksi vaihe 1 on jo alkanut. Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse.
Aikuiselle ihmiselle pitäisi varmaan sitten myös maksaa palkkaa sen verran, että tukia ei tarvitse, eikö?
Mitään kansalaispalkkaa tai takuupalkkaa ei ole eikä koskaan tule, ja mitä pikemmin omaksut ja hyväksyt sen tosiasian, sitä pikemmin sopeudut ja ymmärrät että aikuinen ihminen voi elättää itsensä monella muullakin tavalla kuin kävelemällä valmiiseen mieluisaan samalla paikkakunnalla sijaitsevaan avoimeen palkkatyö
Ok. No sinähän se olet hassu jätkä lukemaan rivien välistä sellaista mitä siellä ei sanota.
Mulla on velaton omistusasunto, pienipalkkainen työ ja asiat muista syistä ihan ok.
Työni takia ymmärrän kuitenkin, että monella tilanne ei ole tämä, eikä resursseja edes siihen pienimuotoiseen yritystoimintaan ole (johon ilmeisesti vihjaat?).
Mitäpä yrität vuokrakaksiossa/ yksiössä ilman mitään säästöjä? Mikä on sellainen palvelu tai tuote, jota voit tuosta noin vain käydä tuottamaan ilman osaamista ja välineitä ja johon riittää myös asiakkaita niin että sillä sitten elättää itsensä ja perheen? Ihanan herttainen ajatus, että jokaisella olisi jotain sellaista osaamista, josta tehdä tuottavaa yritystoimintaa. :)))
Kansalaispalkka oli ihan sun oman mielikuvituksen tuote. Itse puhuin työnantajien maksamasta palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään penaalin terävempiä kyniä nämä Persut.
Miksi sitten äänestitte niitä ja kakkakokkareita myös ?
2/3 miehistä äänesti heitä. Ei mikään ihme, että nykyään korkeakoulujen ja yliopistojen opiskelupaikat menevät laskutaitoisille naisille eikä miehille. Matematiikalla ei ole sukupuolta.
Minä myös naisena äänestin ja äänestän myös seuraavaksikin niin voitte loiset jatkaa tätä tuki itkua täällä joka päivä.
Loinen on korviesi välissä kommentistasi päätellen.
ahistaako tapatyötöntä.alaha jo etsiä halvempaa k
Tämä "tapatyötön" on 67v. eläkeläinen joka sekin on sun mielestäsi loinen jota sä elätät, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mut kai tiedät ettei oo takeita, että saat toisesta firmasta? Olen itse asiassa yrittänytkin vaihtaa vaan eipä ole tullut työpaikkaa muualta
Näinhän se on mittaa yleensä työpaikan vaihtajat saavat helpommin töitä kuin työttömät koska työnantajat pääosin haluavat palkata työpaikan vaihtajia eikä työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on mittaa yleensä työpaikan vaihtajat saavat helpommin töitä kuin työttömät koska työnantajat pääosin haluavat palkata työpaikan vaihtajia eikä työttömiä.
*mutta eikä mittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa työttömien asumistuki = Teltta.
Etkö raukka muuta taas keksinyt.
Menikö siivellä eläjällä tunteisiin 🤣🤣
En syö siipiä.
hitto miten hauska pummi olet nauroin 4 tuntia maha kippurassa.
Kirjoitus-ja laskutaitosi on perseestä.
lähetää kusipää äikän ope sinne sun suomenkiilen kurssille .siis suomen kiilen.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin aikaisemmassa viestissä että lopetin nuo hommat joitakin vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistukijärjestelmä on aikansa elänyt suora tulonsiirtojärjestelmä veronmaksajien taskuista yksityisten sijoittajien ja kansainvälisten pääomasijoittajien taskuihin. Vääristää markkinoita, nostaa hintoja ja asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.
Asumistukijärjestelmä tulee ajaa alas pikimmiten ja onneksi vaihe 1 on jo alkanut. Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse.
Aikuiselle ihmiselle pitäisi varmaan sitten myös maksaa palkkaa sen verran, että tukia ei tarvitse, eikö?
Mitään kansalaispalkkaa tai takuupalkkaa ei ole eikä koskaan tule, ja mitä pikemmin omaksut ja hyväksyt sen tosiasian, sitä pikemmin sopeudut ja ymmärrät että aikuinen ihminen voi elättää itsensä monella muullakin tavalla kuin kävelemällä valmiiseen mieluisaan samalla paikkakunnalla sijaitsevaan avoimeen palkkatyö
Voisitko antaa pienen vinkin noista muista tavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin aikaisemmassa viestissä että lopetin nuo hommat joitakin vuosia sitten.
ja olet nyt loisinut joitakin vuosia tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja puoliso sitten työttömäksi sinne uudelle paikkakunnalle? Melkoinen lottovoitto, että molemmat saa samaan aikaan uudet työt uudelta paikkakunnalta.
Lopeta länkytys, tuhlaat vain energiaasi. Oleskeluyhteiskunnan ja tekosyiden aika on ohi, ja mukavuusalueelta on pakko poistua jatkossa.
Tekosyy jos toinen jäisi työttömäksi muuton takia?-eri
Kateus on kyllä kansantauti.
Onko aapeeltä jotain pois?😏
Vierailija kirjoitti:
Brutto 1600 ja netto 1400
Saan asumistukea 90e
On kokopäivätyö.
Ok, mulla on laitoshuoltajan ammattitutkinto ja 29v. työkokemus alalta.