Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia työssäkäyvät tarvitsevat kelan asumistukea?

Vierailija
03.01.2025 |

Eikö työssäkäyvien rahat riitä edes perus-elämiseen kun saavat kelan asumistukea. Missä kohtaa rahat vedetään välistä? Ei kai siellä töissä vaan laiskotella. Luulisi työssäkäyvien tekevän töitä.

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demari-Kojamo. 😏+ Ay-mafia. 😏

Vierailija
82/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki nimenomaisesti pitäisi olla vain työssäkäyville. Ne, jotka eivät käy töissä, mitä väliä sillä on missä he asuvat? 

Jos haluaa työllistyä on sillä väliä missä asuu.

Sinne muutetaan mistä niitä töitä löytyy.

Vau, ihan itsekö tuon keksit?

Ihan itse olen sen tehnyt ainakin, 600km päässä oli se työpaikka. Ei siellä valmiiksi tarvinnut asua jotta voin ottaa sen vastaan.

Olet ilmeisesti lapseton kun noin helposti vaihdoit paikkakuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkan keskustasta sisareni on vuokrannut kaksion tuolla hinnalla esimerkiksi viime vuonna. Kaikki eivät asu pääkaupunkiseudulla tosiaan. Saa myös tuota 600 euroa edullisemmin monikin. Tietenkin on myös kalliimpia vuokra-asuntoja jos vuokranantajalle haluaa paljon maksaa mutta ei tarvitse. 

Vierailija
84/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään penaalin terävempiä kyniä nämä Persut.

Yhyy persu Yhyy persu persu 

Persu todisti ettei ole penaalin terävin.

Vierailija
85/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki nimenomaisesti pitäisi olla vain työssäkäyville. Ne, jotka eivät käy töissä, mitä väliä sillä on missä he asuvat? 

Ihan itse olen sen tehnyt ainakin, 600km päässä oli se työpaikka. Ei siellä valmiiksi tarvinnut asua jotta voin ottaa sen vastaan.

Ei ne lapset paikkakunnan vaihdosta estä. Minä olen muuttanut kaksi kertaa maasta ja mantereelta toiselle työn perässä ja lasten kanssa. Suomalainen paatunut elämäntapatyötön ei ole valmis muuttamaan edes sataa kilometriä.

Vierailija
86/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukijärjestelmä on aikansa elänyt suora tulonsiirtojärjestelmä veronmaksajien taskuista yksityisten sijoittajien ja kansainvälisten pääomasijoittajien taskuihin. Vääristää markkinoita, nostaa hintoja ja asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.

Asumistukijärjestelmä tulee ajaa alas pikimmiten ja onneksi vaihe 1 on jo alkanut. Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse.

Aikuiselle ihmiselle pitäisi varmaan sitten myös maksaa palkkaa sen verran, että tukia ei tarvitse, eikö? 

Vierailija
87/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kojamon suurin omistaja on eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen.

Vierailija
88/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten äänestitte niitä ja kakkakokkareita myös ?

2/3 miehistä äänesti heitä. Ei mikään ihme, että nykyään korkeakoulujen ja yliopistojen opiskelupaikat menevät laskutaitoisille naisille eikä miehille. Matematiikalla ei ole sukupuolta.

Minä myös naisena äänestin ja äänestän myös seuraavaksikin niin voitte loiset jatkaa tätä tuki itkua täällä joka päivä.

No sitten olet suomen talouden tuhoa haluava idiootti eikä sinua voi auttaa. Täysin taloudellisesti vastuuton ihminen vain äänestää persuja tai k

Voisit mennä nauttimaan suomen kielen kurssille, tekstisi vilisee virheitä.

Vierailija
89/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä töissä oikein työskentelette noilla alle kahden tonnin palkoilla?

Koululaisten iltapäiväkerhon ohjaajat, kaupan kassat, laitoshuoltajat, onhan noita.

Kun lopetin laitoshuoltajan työt muutamia vuosia sitten niin bruttopalkka oli 2000.

Nyt tullut korotuksia viime vuosina. Laitoshuoltajan lähtöpalkka taitaa omalla työnantajalla olla noin 2200 jos ei ammattitaidoton eli vaatii sen koulutuksen. Kesäduunarit yms. saavat noin 2000 euroa ilman mitään osaamista ensimmäisestä päivästä eli laitoshuoltajat työn ohella opettavat. 

Vierailija
90/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten äänestitte niitä ja kakkakokkareita myös ?

2/3 miehistä äänesti heitä. Ei mikään ihme, että nykyään korkeakoulujen ja yliopistojen opiskelupaikat menevät laskutaitoisille naisille eikä miehille. Matematiikalla ei ole sukupuolta.

Minä myös naisena äänestin ja äänestän myös seuraavaksikin niin voitte loiset jatkaa tätä tuki itkua täällä joka päivä.

Loinen on korviesi välissä kommentistasi päätellen.

ahistaako tapatyötöntä.alaha jo etsiä halvempaa k

Mites sitten kun mamma ja pappa kuolee? Onko fyrkkaa sähkö-, vesi-, jätehuolto-, tiekunnan ja  nuohouslaskuun ja kiinteistö- sekä perintöveron maksuun vai pannaanko ulosottoon?

Vierailija
91/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lapset paikkakun

Ja puoliso sitten työttömäksi sinne uudelle paikkakunnalle? Melkoinen lottovoitto, että molemmat saa samaan aikaan uudet työt uudelta paikkakunnalta. 

Vierailija
92/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisille ei makseta kokoaikatyöstä palkkaa millä elää? 

Asumistuki on tavallaan yritystukea yrityksille, saadaan työntekijät halvalla töihin.

Vierailija
93/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kojamot ja mafiat sulla on housuissas.

Vierailija
94/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukijärjestelmä on aikansa elänyt suora tulonsiirtojärjestelmä veronmaksajien taskuista yksityisten sijoittajien ja kansainvälisten pääomasijoittajien taskuihin. Vääristää markkinoita, nostaa hintoja ja asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.

Asumistukijärjestelmä tulee ajaa alas pikimmiten ja onneksi vaihe 1 on jo alkanut. Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse.

Aikuiselle ihmiselle pitäisi varmaan sitten myös maksaa palkkaa sen verran, että tukia ei tarvitse, eikö? 

Mitään kansalaispalkkaa tai takuupalkkaa ei ole eikä koskaan tule, ja mitä pikemmin omaksut ja hyväksyt sen tosiasian, sitä pikemmin sopeudut ja ymmärrät että aikuinen ihminen voi elättää itsensä monella muullakin tavalla kuin kävelemällä valmiiseen mieluisaan samalla paikkakunnalla sijaitsevaan avoimeen palkkatyöpaikkaan tai jäämällä kotiin yhteiskunnan elätiksi. Vaihtoehtoja on paljon enemmän kuin nuo kaksi, mutta niiden etsiminen on jokaisen omalla vastuulla, ei yhteiskunnan.

Vierailija
95/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja puoliso sitten työttömäksi sinne uudelle paikkakunnalle? Melkoinen lottovoitto, että molemmat saa samaan aikaan uudet työt uudelta paikkakunnalta. 

Lopeta länkytys, tuhlaat vain energiaasi. Oleskeluyhteiskunnan ja tekosyiden aika on ohi, ja mukavuusalueelta on pakko poistua jatkossa.

Vierailija
96/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi, ja kaikki passivoivat tuet kuten asumistuki lakkautetaan. 

Linkki tuohon tietoon, kiitos.

Vierailija
97/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä töissä oikein työskentelette noilla alle kahden tonnin palkoilla?

Koululaisten iltapäiväkerhon ohjaajat, kaupan kassat, laitoshuoltajat, onhan noita.

Missä laitoshuoltajan palkka on edelleen alle 2000 euroa?

https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/palvelutyontekija-paivakoti-lapinmak…

Vierailija
98/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aloja joilla on paljon osa-aikaa

Vierailija
99/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laiskottelu töissä vaikuta mun palkkaan millään tavalla.

Vierailija
100/176 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisena ei todellakaan pärjää ilman tukia. Etenkään kun niitä tunteja ei saa enempää vaikka haluiskin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi